[#61] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #60

a Ty byś nie zdążył skrytykować tych wszystkich gier, bo tak szybko by wychodziły :)
[#62] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #61

no wlasnie, zawsze bylby jakis profit OK
[#63] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #58

jak juz zrobicie te gre Panowie i bedziecie chcieli cos niego bardziej nowatorskiego to internet jest pełen ciekawych pomysłów do realizacji na Amidze (innych niż kolejny klon Gordian Tomba / Montezumy itp) które mogłaby udzwignąć przy dobrym kodzie nawet goła Amiga 1200 z fastem a byc może nawet słabszy model (oczywiscie nie w wersji 1:1 ale z pewnymi kompromisami) wystarczy poszukać

pierwszy przykład z brzegu bo akurat wczoraj grałem

gra Doom Keeper

https://store.steampowered.com/app/1637320/Dome_Keeper/

gameplay

https://youtu.be/MjBPAYH0Ies
[#64] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #63

no przeciez wszytko wlasnie sie rozbija o predkosc dzialnia i zasoby Amigi a nie o POMYSL na gre !


jakby Amiga miala duza predkosc dzialania, to juz z 20 osob z tego forum pisalo by Dune 3 a poniewaz predkosc klasyka jest jaka jest, to kazdy klepie sokobany i puzzle. ok, racja
[#65] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #64

Przepraszam, ja Sokobana pisałem jako swoją pierwszą grę w życiu. Od czegoś trzeba zacząć chyba nie? :P
[#66] Re: Zapowiedzi nowych gier

@tukinem, post #65

No na Ami chyba nie ma gry typu Zuma... a ja bardzo lubię tego typu gry!
Tylko wbrew pozorom to to chyba dość wymagająca gra, sporo ruchomych elementów a i płynność rozgrywki jest ważna.
Ale pograłbym nawet w tych 2 kolorach
[#67] Re: Zapowiedzi nowych gier

@pisklak, post #66

No na Ami chyba nie ma gry typu Zuma... a ja bardzo lubię tego typu gry!


skoro ktoś dał radę na C-64 zeby jakoś to od biedy chodziło (widac ze dupy nie urywa) to moze na amidze by sie udało uzyskać zadowalającą prędkosc

https://pixelpost.pl/balls-like-a-frog-w-zume-jeszcze-na-c64-nie-graliscie-jest-okazja/
[#68] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #64

no przeciez wszytko wlasnie sie rozbija o predkosc dzialnia i zasoby Amigi a nie o POMYSL na gre !


jakby Amiga miala duza predkosc dzialania, to juz z 20 osob z tego forum pisalo by Dune 3 a poniewaz predkosc klasyka jest jaka jest, to kazdy klepie sokobany i puzzle


wiem do czego pijesz i sam to kiedys chyba pisałem że moc determinuje pomysły ale we wczesniejszym wpisie miałem na mysli za nawet przy ograniczonej mocy mozna by sie pokusić o nieco inne gry niz kolejna gra z przeskakiwaniem kolców, skakaniem przed doły i uciekaniem przed latającymi czaszkami (pisze to z całym szacunkiem dla twórców i ich cięzkiej pracy) i podałem nawet przykład takiej gry którą przy odpowiednich cięciach i uproszczeniach graficznych amiga by udzwigneła
[#69] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #64

Chodzi o pomysł na grę przede wszystkim. To właśnie pomysł jest siłą napędową kreatywności. Bez pomysłu gry nie będzie.

Amiga umożliwia bardzo wiele technik programistycznych, ale te są tylko narzędziem. Dopiero jak masz narzędzia i materiał oraz pomysł na to, co chcesz ulepić, powstanie dzieło.

Grafika w Amidze umożliwia zrobienie wielu gier z zaawansowanym rysowaniem. Sam mam wiele pomysłów codziennie, jak coś realizować i muszę przyznać, że praca popłaca. Żmudną pracą możemy osiągnąć efekt, nawet jak początkowo wydaje się beznadziejna. Jestem ostatnio bardzo zadowolony z opracowanych technik. Przygotowałem też trochę grafiki.

Jak już tylko zejdzie ze mnie klątwa bezowocnej niespójnej pracy, na pewno uda mi się zrobić grę na podstawie przygotowanych technik.

Opracowałem ostatnio technikę, która umożliwia robienie mapy o dowolnym rozmiarze, której rysowanie jest oszczędne i zoptymalizowane. Przyda mi się to do kolejnej gry typu "Cellular automata".

Poza tym wiem już jak Blitterem (albo procesorem MC680x0) renderować dowolną grafikę, w tym kolumny efektywnie bez pomocy Chunky.

Staram się dzielić tymi technikami, ażeby inni koledzy programiści mieli inspirację.

Co do języków, to jest możliwość łączenie kodu z różnych języków, np. C + Asembler. Generalnie w C najłatwiej pisać szybkie programy, ponieważ jest tak skonstruowany, że każda instrukcja ma swoje przełożenie na instrukcje Asemblera.

Jak w C napiszesz:
x++;

Kompilator powinien przetłumaczyć to na:
ADDQ.s #1,Dn

Podobnie:
a = *p++;

Powinno zostać skompilowane do:
MOVE.s (An)+,Dn

Programy w C są zdecydowanie krótsze niż w Asemblerze i wygodniej je się pisze (w mojej opinii).

AMOS jest fajny, doskonale nadaje się do wielu zastosowań, ale od dawna mam marzenie zrobić silniczek w C, który realizowałby wiele zadań i obsłużył AGA i system. Niektóre techniki są niedostępne z poziomu AMOSa, ale w zamian oferuje on bardzo wygodne środowisko pracy.

P.S. Od pewnego czasu mam sieć w Amidze i przyznam, że transmisja danych Amiga <-> PC ułatwiła mi życie bardziej niż się spodziewałem.

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2023 23:10:38 przez Hexmage960
2
[#70] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #69

Chodzi o pomysł na grę przede wszystkim

nie zgadzam sie nie...
przede wszystkim to liczy sie wynik koncowy a nie to jak gra miala wygladac w zamysle.

o właśnie pomysł jest siłą napędową kreatywności.

zgadzam sie ok, racja

Bez pomysłu gry nie będzie.

tak ale jak gra bedzie zbyt wolna , to po co komu taka gra ?

Dopiero jak masz narzędzia i materiał oraz pomysł na to, co chcesz ulepić, powstanie dzieło.

dzielo powstanie jak bedzie szybkie, ladne i zachecajace do jego obejrzenia. ok, racja

Jak już tylko zejdzie ze mnie klątwa bezowocnej niespójnej pracy, na pewno uda mi się zrobić grę na podstawie przygotowanych technik.


mozliwe, ze selur i inni juz tego nie dozyja

Poza tym wiem już jak Blitterem (albo procesorem MC680x0) renderować dowolną grafikę, w tym kolumny efektywnie bez pomocy Chunky.


po 30 latach (zaczalem w 1992/1993) , w koncu wiem jak efektywnie tworzyc programy w Amosie... a powinienem znac sie juz na astronomii, zbudowac wlasny prom kosmiczny i wlasnie udac sie nim w podroz na Marsa.
A tymczasem dopiero bede poznawal BlitzBasic'a a jeszcze czeka mnie ze 20 lat zglebiania tajnikow amigowego assemblera...

p.s.
ma ktos moze na sprzedaz eliksir mlodosci... bo pilnie potrzebuje !!!
k... czas mi sie konczy.
1
[#71] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #70

mozliwe, ze selur i inni juz tego nie dozyja

Spójrz na to z mojej strony. Od dokładnie 20 lat jestem chory nie z mojej winy. Ale jeżeli nie dostrzegasz postępu w moim działaniu, to masz słaby wzrok, przynajmniej.

A tymczasem dopiero bede poznawal BlitzBasic'a a jeszcze czeka mnie ze 20 lat zglebiania tajnikow amigowego assemblera...

Ja nauczyłem się AMOSa, Asemblera oraz C samodzielnie. Dla chcącego nic trudnego. Akurat ta technika rysownicza jest całkiem świeża.
1
[#72] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #60

Gdyby AMOS byl stosunkowo szybki, to powstalo by w nim nie 100 a kilka tysiecy gier


Nie, nie powstałoby. Próg wejścia programowania w Amosie jest bardzo niski, dlatego wybierało go mnóstwo osób o bladym pojęciu o programowaniu lub znający tylko BASIC-a z ZX, C64 czy Atari. Wyświetlenie w Amosie czegokolwiek na ekranie jest bardzo proste, dlatego większość takich „dzieł” jest koszmarna. Gdyby asembler albo C były łatwe, to mielibyśmy identyczną sytuację — mnóstwo crapów napisanych w C i/lub asemblerze (choć i tych mało nie było, tylko zostały przyćmione przez bardzo dobre produkcje w dużej ilości). Taki pretendujący programista [w C/asemblerze] nie był w stanie nawet niczego pokazać na ekranie, więc ślad po jego nauce przepadł nie wliczając się w żadną statystykę, którą można by dzisiaj zestawić.

W Amosie zostało napisanych kilka bardzo dobrej jakości gier, więc to nie Amos, a programista, który nie ma pojęcia, co i jak napisać, któremu kończy się zapał po krótkiej chwili, jest winien mizernemu efektowi końcowemu (lub żadnemu w niejednym przypadku).

Niezależnie od pomysłu na grę przede wszystkim potrzebna jest determinacja i wytrwałość — to właśnie doprowadza projekt do końca, a nie język programowania. Wytykanie palcem języka programowania przypomina mi stare polskie powiedzenie o „złej baletnicy”
5
[#73] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #70

k... czas mi sie konczy


Szkoda go więc chyba marnować na masową produkcję komentarzy nie mających zazwyczaj większego sensu oraz irytujących chyba już wszystkich na tym forum.
4
[#74] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #73

Sorki, to moja wina. Ostatnio praca nad projektami idzie mi całkiem nieźle. Przygotowałem sporo rzeczy, w tym na Amigę. Na studiach też idzie mi w tej chwili coraz lepiej jeśli chodzi o projekty.
1
[#75] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Hexmage960, post #74

Ale ja pisałem w kierunku selura :)
[#76] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #72

W Amosie zostało napisanych kilka bardzo dobrej jakości gier, więc to nie Amos, a programista, który nie ma pojęcia, co i jak napisać, któremu kończy się zapał po krótkiej chwili, jest winien mizernemu efektowi końcowemu (lub żadnemu w niejednym przypadku).


Z ciekawosci zapytam jakież to gry masz na myśli?
[#77] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #76

na początek te tytuły :) Conquest, Legions of Dawn, Breed 96, BabeAnoid v2.0
2
[#78] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #72

> Wytykanie palcem języka programowania przypomina mi stare polskie powiedzenie o „złej baletnicy”

To sprobuj napisać tetrisa w Brainfucku :)
[#79] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Drakon, post #75

Nie zawiodłem się. Jak zwykle co lepsze; Boże Narodzenie czy Wielkanoc.
1
[#80] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #76

Z tych nowych, to Aquabyss? ;)

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2023 15:58:22 przez teh_KaiN
2
[#81] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #80

dziekuje Panowie przejrze sobie
[#82] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Umpal, post #72

W pełni się zgadzam.

Jeśli pomysł, grafika i muzyka są na wysokim poziomie i rodzaj gry jest dostosowany do Amosa (tzn. do jego ograniczeń), to w amosie można stworzyć fajną grę. Np. taki Rick Dangerous jest w Amosie do zakodowania w kilka dni.

Największą bolączką jest to, że Amosa wybierają właśnie początkujący koderzy, którzy się dopiero uczą i samego Amosa nie umieją w pełni wykorzystać. Do tego często sami robią grafikę i oprawę dźwiękową. No i w rezultacie wychodzą crapy. To nie wina Amosa.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2023 19:58:33 przez mastaszek
2
[#83] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Azakiel, post #81

mniej wiecej tyle jest lista
[#84] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #82

Scroll to chyba dla Amosa za duzo.
[#85] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #82

Racja. Kiedyś, wieki temu, jak uczyłem się basica na ZX Spectrum, w podstawówce, pierwszą i ostatnią grą jaka spłodziłem w tym języku było coś w stylu prymitywnego Space Invaders.
Ale w tamtych czasach nikt nie ogłaszał podobnych dokonań jako nowych produkcji na dana platformę
Bo o internecie, tej globalnej wiosce nikt nie słyszał.

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2023 20:30:48 przez Aniol

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2023 20:31:53 przez Aniol
[#86] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #84

Niekoniecznie. Jak się to zrobi z głową, to amos i skrola ogarnie. Poza tym w Rick Dangerous nie ma skrola :)
1
[#87] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Sventevith, post #84

Chyba jednak nie. Sześć lat temu dla zabawy zrobiłem coś takiego w weekend:

https://vimeo.com/832001136

Goła A600, bez Fastu (z Fastem było pełne 50 FPS). Dodanie logiki gry i przeciwników spowodowałoby oczywiście spadek klatek, ale wciąż da się to zrobić w 25 FPS-ach. Dodam, że wbrew powszechnej opinii wiele asemblerowych scrollerów jest w 25, rzadko które w 50. Poza tym 50 FPS wcale nie gwarantuje dobrej gry, jedynie płynny scroll. Ale to już inna kwestia.
[#88] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #83

Lista lista, ale nie przypominam sobie, zeby Alert X to byla gra napisana w AMOS-ie. Ale moze juz dobrze nie pamietam po tylu latach, bo wydaje mi sie, ze to byla gra trackowa, chyba ze z inna polska strzelanka ja pomylilem. W kazdym razie podobno sie nie da w AMOS-ie napisac strzelanki. Ta gre chyba zaliczyli do AMOS-a bo jest bardzo brzydka. A jak brzydka to musi byc AMOS. Zreszta ta gra ma prawie wszystko rypniete: muzyka, sfx, grafika. Ale tak zaczynali pierwsi wydawcy polskich gier jak Techland. Teraz Techland to juz jest dosc znany wydawca/producent gier.

link
[#89] Re: Zapowiedzi nowych gier

@teh_KaiN, post #80

Aquabyss naprawdę jest godna polecenia. Szczególne dla tych, którzy lubią handlówki.
1
[#90] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mastaszek, post #82

A wracając do tych 12 punktów. Może nie potrzeba ich aż tyle? Klasyczny hit box to na chłopski rozum sprawdzanie współrzędnych 4 punktów, i chyba często tyle wystarczy. Trzeba by się może właśnie temu bardziej przyjrzeć. No i te modulo/dzielenia jak się da czymś zastąpić...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem