[#271] Re: Tony - development nowej gry

@mastaszek, post #269

Tam z mojej muzyki tylko był modek w cracktro, ale już go nie ma.

W menu gry i w poziomie demo była muzyka XLenta, ale zrezygnował, a skoro jest nowy muzyk, to trzeba wymienić muzykę w grze. Myślę, że nie zawiedziecie się :)
1
[#272] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #271

Wcześniej była mowa o DODATKOWEJ muzyce dla innych poziomów, jeżeli zniknie ta obecna i nie będzie jej w żadnym poziomie, będzie to ogromna strata. Co znaczy, że trzeba zaorać jedną muzyczkę bo jest nowy muzyk? To kwestia zakazu XLenta czy ambicji nowego muzyka? Nie może po prostu uzupełnić gry pozostałymi, swoimi kompozycjami?
2
[#273] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #272

Dokładnie. Ta muzyka była REWELACYJNA. Może dałoby się ją zostawić chociaż na jeden level?
2
[#274] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #272

Nie kwestia zakazu, bo nie było zakazu. Skoro nowy muzyk będzie widniał w creditsach gry, to niech będzie w całości jego praca w grze. To chyba się ceni, że wkłada swoją pracę, a nie bazuje na czyjejś? Zresztą poprawił również niektóre dźwięki w grze. Naprawdę moduły są super i nie zawiedziecie się (chociaż gusta są różne i już nie raz mieliśmy na to dowód).
[#275] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #274

Nie kwestia zakazu, bo nie było zakazu. Skoro nowy muzyk będzie widniał w creditsach gry, to niech będzie w całości jego praca w grze. To chyba się ceni, że wkłada swoją pracę, a nie bazuje na czyjejś?


E tam, dorabianie uzasadnienia do wymyślonego problemu w takim razie. O jakim bazowaniu mowa, skoro chodziłoby o różne etapy? Czy creditsy nie mogą uwzględniać obu muzyków, ewentualnie z wyszczególnieniem leveli, żeby oddać zasługi?
3
[#276] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #274

Duzo Amigowych gier mialo paru muzykow w Creditsach a nie jednego, chocby Agony czy Guy Spy. Dla mnie ta muzyka z demo jest Ok. Muza od nowego muzyka moze bedzie lepsza/inna. Skoro 5 swiatow ma byc to i 5 muzyczek powinno byc plus tytulowa, koncowa, hiscore moze muza do intro tez. Zalezy od wolnego miejsca na tych 2 dyskietkach.
1
[#277] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #274

Uważam wręcz, że w dobrym tonie byłoby też dorzucić poprzedniego muzyka do creditsów w rubryce Additional Music, Special Thanks czy coś, nawet jeśli jej w grze nie ma - bo jednak zrobił i częściowo się przyczyniła do sukcesu dema. I jeśli ta muzyka została z poziomów wywalona, to bym się głęboko zastanowił czy nie dać jej np do intra, creditsów czy czegoś takiego.

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2023 15:43:58 przez teh_KaiN
4
[#278] Re: Tony - development nowej gry

@teh_KaiN, post #277

Tak jest, o osobach które się przyczyniły do powstania gry/dema/programu tzreba pamiętać. Dlatego ja zawsze proszę o dodatkowe statuetki na Decrunchu. :P

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2023 18:11:00 przez Stoopi
[#279] Re: Tony - development nowej gry

@teh_KaiN, post #277

Nie, XLENT swietny facet, ale juz muzykiem to gry Tony nie jest, jest nowy muzyk i tylko on robi muzyke. Bez sensu o tym pisac na forum bo i XLENT i ja mamy to samo zdanie na ten temat.
[#280] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #279

w ZZAP Amiga... XLent jest wymieniony to tak dla dopelnienia watku

link



Ostatnia aktualizacja: 20.11.2023 22:15:06 przez RDudek
[#281] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #274

Właśnie obejrzałem "Co słychać w fabryce..." i mam pytanie. Czy na Amigę będzie podobna paleta jak na Jaguar?
[#282] Re: Tony - development nowej gry

@Solo Kazuki, post #281

To już nie do mnie pytanie. Ale dam znać Rafałowi i na pewno coś więcej napisze tu.
[#283] Re: Tony - development nowej gry

@Solo Kazuki, post #281

tym razem troszke zmieniamy koncepcje pracy, na jaguara/sege/neogeo pisze jedna osoba jak bedzie juz wszystko gotowe to mysle ze na amige tez powstanie, czas pokaze. chodzi o to by nie dublowac roboty z przenoszeniem grafiki i konwersja z tiled'a kafli, mechaniki ruchu i ustawienia duszkow i paralaksy
[#284] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #283

no to wklejam jeszcze tutaj link do wątku gdzie opisuję jak podkolorowuję grafikę copperem.
link
3
[#285] Re: Tony - development nowej gry

@c64portal, post #284

A ja obejrzalem na YT, 3 wersje gry na YT recenzowane przez tego samego gracza.
Wersja na C64 ma widac 2 bledy w 1 miejscu, bo nietoperz za nisko lata, i da sie tez tam wskoczyc z biegu, a nie powinno.
Ale ma jedna fajna opcje, czyli alternatywny sposob sterowania dzojem.
W sumie w takiej grze platformowej, gdzie szybkosc reakcji ma znaczenie to jest raczej dobry pomysl.
2 lub 3 sposoby sterowania dzojem moglyby byc do wyboru w menu gry w nastepnej grzez z serii Tony, albo w innej platformowce np. Rick Dangerous 3.

Wszystkim sie raczej i tak niedogodzi, ale to byloby mniej marud.
[#286] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #285

W platformówkach i jeśli jest robione wsparcie tylko dla joya z jednym przyciskiem, to mamy problem. Na zasadzie, czy jak jestem przy drabinie to czy chcę wejść na nią czy skoczyć do góry :). Podobnie jest jak postać może się schylać I wtedy nie wiadomo czy chce zejść po drabinie czy kucnąć i prawdę powiedziawszy to ja nie wiem jak taką sytuację sensownie dla gracza rozwiązać. Sytuację ze skakaniem to prosta piłka, jak w grach arcade, przycisk to skok.
[#287] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #285

A ja obejrzalem na YT, 3 wersje gry na YT recenzowane przez tego samego gracza.


Przeze mnie

Można sobie obejrzeć różnice:
https://www.youtube.com/watch?v=sYY-4PbhfLw
[#288] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #286

W Tonym FIRE to skakanie, a góra to wchodzenie na drabinkę.

Jeśli chodzi o dół, to faktycznie tu jest najpierw sprawdzane, czy pod nami nie znajduje się drabinka.
[#289] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #286

W platformówkach i jeśli jest robione wsparcie tylko dla joya z jednym przyciskiem, to mamy problem. Na zasadzie, czy jak jestem przy drabinie to czy chcę wejść na nią czy skoczyć do góry :)

Wchodzisz kierunkiem góra, skaczesz fire-em. W czym problem? Już w Montezuma's Revenge to umiano
[#290] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #288

W porządku, tylko jak rozróżnić czy gracz chcę się schylić a nie zejść po drabinie ?
[#291] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #290

Dol + Fire to schylenie sie/podniesienie czegos.
Dol to zejscie.
Tak najczesciej to bylo rozwiazywane w grach na Amige.
[#292] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #289

w Montezumie to jest problem zejść z drabinki, gdy drabinka ciągnie się przez całą długośc od góry do dołu a pomieszczenie jest w środku. Tu ewidentnie jest błąd.

Mi chodzi o rozwiązanie sytuacji gdy gracz chcę się schylić a pod nim jest drabina.
[#293] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #292

Miałem 8 lat i na Atari schodziłem koncertowo - kwestia wyczucia momentu
Ano tak - w Montezumie nie ma schylania.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2024 18:50:45 przez Jacques
[#294] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #286

Skok w przycisku jest zwykle wygodniejszy, ale nie zawsze.
Mi sie np. dobrze gralo w Turrican 2 na dzoju z 1 przyciskiem i klawiatura.
Jakbym mial rownoczesnie skakac jednym przyciskiem, a drugim przyciskiem strzelac to nie wiem czy by mi to lepiej wyszlo.
Dzojem skakalem, a strzelalem zwykle autofire'em.
Wlaczajac i wylaczajac go.
Tak mi bylo najwygodniej.
No i szybkie strzelanie samemu Fire'em bardzo zuzywalo sprezynki, troche ich powymienialemw dzojach.
[#295] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #292

Dol + Fire lub Fire + Dol do schylania sie.
Oczywiscie wcisniety Fire caly czas.
[#296] Re: Tony - development nowej gry

@asman, post #290

W Benefactorze zależy od tego czy jest w sąsiedztwie drabina.

W The Lost Vikings wikingowie się najpierw schylają chwytając za poręcze drabiny, po czym schodzą (chociaż to zły przykład, bo tam nie ma schylania, jest za to tarcza).

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2024 18:59:41 przez Hexmage960
[#297] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #288

To jakbys robil wersje 1.1Tony'ego, jako patch do oryginalnej wersji.
To juz masz feedback.
Ja mimo wszystko staralbym, sie upchnac gre w 1 MB RAM.
Muzyke bylaby wylaczona, jak ktos ma tylko 1MB RAM.
Przeorgaznizowal bym dane komnaty z wordow na bajty itp rzeczy.
Chyba 32 bajtow na rzeczy/stworki z kazdej komnaty wystarczy.
Albo 64 bajty, bo tak chyba bylo by latwiej.
Bylo by wtedy 4 bajty na kazda rzecz lub stworka w danej formacie.
$00000000 to oczywiscie przedmiot zebrany czy stworek zabity.
A tak to trzymasz tam wspolrzedne X,Y rzeczy lub stworka.
[#298] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #297

Muzyki i dźwięków nie można usunąć, bo to jest główna zaleta amigowej wersji.

Nie będę się starać o kombinacje na Amigę ze slow ramem, ponieważ wtedy gra będzie wolniej działać. Wykorzystałem to, że fast ram jest szybszy i dzięki temu mogłem wyświetlić więcej bobów i blitów bez straty płynności, a naprawdę ciężko się mierzyć mając grafikę planarną i stawiać boby z 8-bitowcami, które wykorzystują multiplexing sprajtów.

Co do struktury przeciwników zdradzę jak to wygląda:

Trochę tam może być niezrozumiale napisane, bo wtedy nawet uczyłem się pisać struktury i wykorzystywać.
t to typ obiektu i np. 1 to czaszka, 2 to nietoperz itd
rx - numer komnaty w poziomie w której się ma pojawić
ry - numer komnaty w pionie
przykładowo \rx=0 i \ry=0 oznacza, że przeciwnik pojawi się w pierwszej górnej lewej komnacie
x/y to wiadomo
xmax/xmin/ymax/ymin to maksymalne wychylenia obiektu. Jedne wykorzystują tylko pionowe, inne poziome, a inne oba naraz
xs/ys - przesunięcie poziome/pionowe w pikselach na ramkę
a - nr grafiki do wyświetlenia
p - pozycja w tablicy

Teraz przykładowo nietoperze są w osobnej tablicy, drzwi w osobnej, czaszki w osobnej itd. Podczas ładowania komnaty wszystkie te tablice są sprawdzane czy zmienna \rx i \ry odpowiada danej komnacie. Jeśli tak, to wszystkie te obiekty odpowiadające danej komnacie ładują się do tablicy obj() która jest w tej samej strukturze. Tu już cała rozgrywka opiera się na tablicy obj(). Jak widać każdy obiekt zajmuje 24 bajty, bo tu trochę nieładnie poukładałem dane i zacząłem od bajtów, później dodałem wordy, następnie znowu bajty, bo nie miałem pojęcia o tym, że 68000 potrzebuje przesunąć word do parzystego bajtu, ale różnica 22 a 24 bajty to chyba nie jest już tragedia. Nie bawmy się w aptekę, bo nawet 1000 obiektów, to będzie różnica 2KB.

Dla ciekawych dodam rozmiary leveli w bajtach:
LEVEL1 440*80 B
LEVEL2 200*120 B
LEVEL3 200*120 B
LEVEL4 320*80 B
LEVEL5 240*180 B

Sam plik uruchamialny Tonego to 330KB. Plus taka tablica z kaflami levelu 5 to już mamy prawie 400KB. Ile zostaje ze slow ramu? Niewiele. A reszta danych... tablice, zmienne itd. Nie ma sensu naprawdę.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2024 19:37:11 przez tukinem
[#299] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #298

Ja nie mowie, zebys usuwal muzyke, bo jest calkiem fajna.
Tylko jak jest za malo RAM-u, to po prostu sie jej nie wczytuje.
Duzo gier Amigowych tak mialo, w latach swietnosci Amigi.
Tablice wygladaja ok, wiec bez muzyki powinienes sie zmiescic w 1MB RAM.
A kto ma wiecej RAM niz 1MB to ma tez muzyke.
Chyba taka najbardziej rozbudowana gra na A500 to byl Settlers, im wiecej pamieci miales tym wiecej bajerow bylo.
Podobnie chyba bylo z grami World Software, czyli z Franko i Doman.
[#300] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #299

A i jeszcze jedno. Nie prrzejmuj sie slow RAM-em.
Ta gra uzywa tylko 2 bitplanow, wiec masz 100 % szybkosci procesora.
Dopiero od 3 bitplanow (8 kolorow) to ma znaczenie.
Ktos w tym roku na EAB robil testy, i podal wyniki, ile jest wolnego czasu 68000 w zaleznosci od ilosci bitplanow.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem