[#361] Re: Tony - development nowej

@karolb, post #360

Z Atarionline:

„Tony doczekal sie Atari ST. Wymagania: Atari 520ST, zajmuje jedna dyskietke... to wydanie zawstydzi Amige.”

Skoro zdaniem autora gry Tony, wersja na Amigę jest najgorsza ze wszystkich o czym głośno krzyczy, to po co ją wydawał?. Kasiorę wziął za sprzedaży a teraz jeździ sobie po Amidze. Widać że typ ma ciśnienie na pieniądze. Za jakiś czas wyda kolorową wersję na Amigę, którą już się tutaj chwalił i znowu trzeba będzie zapłacić ponownie za to samo… Może niech na każdy komputer zrobi kilka wersji, to kasy będzie jeszcze więcej. Tukinem miał rację co do niego.

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2024 15:55:39 przez rbej1977
5
[#362] Re: Tony - development nowej

@rbej1977, post #361

Skoro zdaniem autora gry Tony, wersja na Amigę jest najgorsza ze wszystkich o czym głośno krzyczy,


ja tam nie widziałem, żeby gdzieś krzyczał. Możesz wskazać?
bo ja dogrzebałem się tylko do cytatu z forum atarionline, w którym stwierdził jedynie fakt, sprzed 9 dni:
"mam zasade nie wtracam sie w robote kodera, robi to co mialem w planach a jak ma extra pomysly to moze dodawac... tak tez bylo z paralaksa i kolorami do Tony GO! Tez tak bylo z iloscia duszkow na planszy czy parabola skoku w TONY 1 dlatego Amigowa wersja wyglada slabiej. Tak wiec jak Vladymir zrobi kolor to zrobi... moja koncepcja TONY 1 nie brala tego pod uwage bo sie na tym nie znam".

to po co ją wydawał?


ztcw, autor nie jest odpowiedzialny za kod, nie jest też Duchem Świętym i nie mógł przewidzieć, że
jednak ktoś zrobi Tony'ego w kolorach. Podsycasz tylko ogień.

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2024 16:21:24 przez snajper
3
[#363] Re: Tony - development nowej

@rbej1977, post #361

Napiszę, co myślę o tym wszystkim.

Rafał jest atarowcem jak i jego brat - XXL. Chciał ośmieszyć Amigę, dlatego wybrał amatora do napisania pierwowzoru. Padło na mnie. Wiedział, że nie potrafię różnych trików, wiedział że ledwo co wtedy przeskoczyłem z Amosa do BB, widział jakie gry tworzyłem.

Do wersji 8bit i ST wybrał profesjonalnych koderów z demosceny. Oczernił na atarowskim forum wersję amigową. Teraz się przechwala że powstaje wersja AGA, ale podzieliłbym to przez 16, bo już wychwalał wersję Spectrum, Neo Geo, Jaguar, a jakoś nic z tego jeszcze nie powstało, mimo że te platformy potrafią taką grę stworzyć szybciej, niż ja ją pisałem.
1
[#364] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #363

Chyba mocno przesadzasz. Zapewne byłeś jedynym który chciał się tego podjąć i zadanie wykonać w przewidywalnym terminie.
Raczej nie stał za wyborem kodera, makiaweliczny plan ośmieszenia Ami.
Zgrabnie sobie poradziłeś OK
1
[#365] Re: Tony - development nowej

@Aniol, post #364

Pisał mi, że wybrał mnie dlatego, że ja się sporo udzielałem, sporo tworzyłem. Pisząc w BB szybko mi to poszło, ale nie wiedziałem, jak pisać oszczędnie, jak kombinować, aby kod mniej pożerał RAM. Niepotrzebnie napisałem tam trainer, który również swoje zajął. Dzisiaj bym to wszystko napisał na 1 bitplanie, chociaż niewiele by to zmniejszyło zapotrzebowanie na Chip RAM. Tileset inaczej bym trzymał w pamięci ze względu na kafle 8x8. No trudno.

Piszecie, że trzeba będzie zapłacić drugi raz za grę. Nic bardziej mylnego. Wszystko można za darmo pobierać z chomikuj.pl. wpisz w google tytuł gry, dopisz chomikuj.pl i Ci wyskoczy. Pobierzesz bez zakładania konta, jeśli plik ma mniej niż 1MB. A amigowe ADFy mają 880kB, więc idealnie.
[#366] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #363

pomówienia.
tak jakby istnienie Tony'ego bez kolorów miało być w oczach wszystkich przeważającym szalę świadectwem niższości Amigi, 30 lat po jej śmierci. Amigowce niezmiennie przejawiają tendencję do stawiania siebie w stanie nieustającej wojny z resztą świata.

Rafał jest atarowcem jak i jego brat - XXL. Chciał ośmieszyć Amigę, dlatego wybrał amatora do napisania pierwowzoru.


jw...
podobno GoGoGo jest w kolorach, a Retronics tę grę sprzedaje. Więc gdzie to ośmieszenie Amigi?
(tak. wiem - to taka chytra zagrywka, że niby mieli czyste intencje i wcale nikt nie chciał nas ośmieszać).
[#367] Re: Tony - development nowej

@snajper, post #366

Dzisiaj odebrałem GoGoGo z paczkomatu nie wersja autorska, a wersja zakupiona i zapłacona (rachunek jest dołączony).

Co do wyższości Amigi nad ST... Ostatnio z Selurem pisałem i on stwierdził, że nie istnieje żadna gra, która na ST byłaby lepsza od jej równoległej wersji na Amigę. Nie znam osobiście ST ani gier na tą platformę, więc sam się nie wypowiem. Ale co by nie było, to wiadomo, że koder dostając to co napisałem będzie dokładał od siebie własne "bajery" aby pokazać wyższość jego wersji nad moją. To samo było z 8-bit. Widzieli, jak ja napisałem grę, więc dodali coś od siebie. Sam zrobiłem podobnie mając przed sobą TonyGO i pisząc GoGoGo. Odchudziłem kod, dodałem kilka "bajerów" do swojej wersji i wyszedł ambaras

podobno GoGoGo jest w kolorach, a Retronics tę grę sprzedaje. Więc gdzie to ośmieszenie Amigi?

Ośmieszył dlatego, że w TonyGO na Atari koder stworzył paralaksę. Ziemia pod Tonym scrolluje się w kółko z większą szybkością, a chmurki na górze wolno się przesuwają. U mnie wszystko jedzie jednakowo wraz z bitmapą. Kolory mamy, ale nie bitplanami, a copperem. Część na kolorze 0, a część na kolorze 1. Dodatkowo w Atari można podjechać do przodu i zwolnić przesuwając się w lewo. Ja nie miałem takiej koncepcji.


Ostatnia aktualizacja: 18.10.2024 18:06:11 przez tukinem
[#368] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #367

Co do wyższości Amigi nad ST.

Co do wyższości Amigi 500 nad ST.
[#369] Re: Tony - development nowej

@amikoksu, post #368

Amiga 1000 też jest lepsza.
[#370] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #369

Zgadza się.
[#371] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #365

Zupełnie bym się nie przejmował tym co ktoś tam gada. Poczyniłeś godne podziwu postępy w krótkim czasie, nie mówiąc już o zapale i wytrwałości. Brawo OK
[#372] Re: Tony - development nowej

@Aniol, post #371

Nie przejmuję się. Cieszę się, że skończyłem z Tonym i z Rafałem teraz niech się inni męczą, a ja mogę wcinać popcorn i czytać "nowinki"
[#373] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #372

Cieszę się, że skończyłem z Tonym i z Rafałem




spokojnie z reszta tez skonczymy, kazdego z osobna skonczymy
3
[#374] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #372

Dobra, panowie, jak to wszystko się skończyło ? Gra na Ami wyszła czy dalej jest w produkcji.... ? Jeśli jest w komplecie podeślijcie proszę linka.
Pozdro
BU
[#375] Re: Tony - development nowej

@selur, post #373

A Ty skąd tu się wziąłeś?
Witamy po odsiadce
[#376] Re: Tony - development nowej

@selur, post #373

Kogo witam kogo goszczę szeroki uśmiech
[#377] Re: Tony - development nowej

@selur, post #373

Selur, Ty żyjesz
[#378] Re: Tony - development nowej

@selur, post #373

oo... A ja taki nieuczesany...



Ostatnia aktualizacja: 18.10.2024 22:29:45 przez snajper
[#379] Re: Tony - development nowej

@betonumysłowy, post #374

podeślijcie proszę linka


Z mojej strony skończone już dawno i czekało, aż wersje 8bit dogonią mnie. Może to nieładnie, ale w sieci nic się nie ukryje. Tu jest wszystko co jest płatne na itch dla Amigi, a oto link [odnośnik usunięty] Tonego.

To nie jest oczywiście moje konto, żeby nie było. Ami HERO 1.1 również tam jest. Moje konto na chomiku zwie się tak samo jak tutaj mój nick.

Życzę przyjemnej zabawy

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2024 01:56:12 przez tukinem

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2024 04:59:17 przez mailman
[#380] Re: Tony - development nowej

@betonumysłowy, post #374

Grę Tony w wersji 1.1 można pobrać za darmo z itch.io.
[#381] Re: Tony - development nowej

@mailman, post #380

O no ładnie. Czyli wieści o których słyszałem się sprawdziły. Więc... mogę udostępnić kod gry i pokazać jak wyglądały moje boje w pierwszej komercyjnej grze? Nie jeden by się przeraził

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2024 05:22:48 przez tukinem
[#382] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #367

„Ostatnio z Selurem pisałem i on stwierdził, że nie istnieje żadna gra, która na ST byłaby lepsza od jej równoległej wersji na Amigę”

np. Star Wars, Defender of the Crown, Captain Blood (jest synteza mowy Obcych) i Untouchables.
[#383] Re: Tony - development nowej

@charliefrown, post #382

Z pewnością Defender of the Crown jest lepszy na Amidze. Pozostałych gier nie znam.

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2024 09:09:11 przez amikoksu
1
[#384] Re: Tony - development nowej

@selur, post #373

Miło widzieć, nie rób głupot, bo jesteśmy coraz starsi i kolejnego końca banicji możemy nie doczekać.
[#385] Re: Tony - development nowej

@charliefrown, post #382

Jeśli chodzi o grafikę wektorową, to "No Second Prize". Muza gorsza na JIL, ale mam wrażenie że płynniejsza animacja.
1
[#386] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #379

Dziękuję, zapowiada się miodny wieczorek Tańczący banan
1
[#387] Re: Tony - development nowej

@amikoksu, post #383

a widziałeś porównanie czy kierujesz sie stereotypami? Wersja na Amigę wyszła wcześniej i nie była tak dopracowana jak ST.

the Atari ST version is considered the best one: it had very similar graphics (basically the Amiga graphics with fewer colours) and got most of the originally planned features implemented.

Inna gra - Addams Family - ST miało kolorowe tło/paralakse a na Amidze biedne czarne tło.
1
[#388] Re: Tony - development nowej

@charliefrown, post #382

Defender of the Crown flagowy produkt na Amidze konca lat 80'tych i niby na ST lepsza ?
Juz po intrze widac, kto tu jest lepszy....




a wiec tradycyjnie... atarowca wal z gumowca
3
[#389] Re: Tony - development nowej

@selur, post #388

Wersja gry (TonyGo), a nie komputer, więc bastuj kolego. szeroki uśmiech
[#390] Re: Tony - development nowej

@tukinem, post #367

Ośmieszył dlatego, że w TonyGO na Atari koder stworzył paralaksę. Ziemia pod Tonym scrolluje się w kółko z większą szybkością, a chmurki na górze wolno się przesuwają. U mnie wszystko jedzie jednakowo wraz z bitmapą. Kolory mamy, ale nie bitplanami, a copperem. Część na kolorze 0, a część na kolorze 1. Dodatkowo w Atari można podjechać do przodu i zwolnić przesuwając się w lewo. Ja nie miałem takiej koncepcji.


Trzeba było iść w wodotryski, a nie 256KB na A1000. Dorabiasz jakieś elementy rywalizacji, gdzie pewnie inni autorzy po prostu robili swoje.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem