[#211] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #210

Aaa, widzisz, myślałem, że dodałeś również ten schemat kolorów:

1
[#212] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #211

Zielony styl powinien się nazywać „Neptun”. Przynajmniej w polskiej wersji językowej i jeżeli gracz ma min. 40 lat.
2
[#213] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #212

Albo pstryczek-monochromatyczek z monitorów Commodore/Philips
Z Neptunem miałem do czynienia przy mikrokomputerach Meritum w pewnym MDK

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2023 10:21:22 przez Jacques
1
[#214] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #210

szczerze mowiac, to patrzac dluzej na niektore screeny mam wrazenie, ze ciemne odcienie takie jak np. ten zielony sa malo czytelne i grafika zlewa mi sie w jakas malo czytelna forme.
Mimo wszystko ten bialo-czarny a'la typowy ZX Spectrum wyglada najlepiej.



p.s.
moglbys zrobic zczytanie koloru z pliku.
Czyli np. plik pal.txt, ktor bedzie zawieral jedna linijke z trzech znakow np. FFF a w programie interpretujesz te znaczki na wartosci hexadecymalne i ustawiasz taki kolor.
Bardzo proste do napisania a kazdy se zrobi kolor jaki chce... pomysł

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2023 12:01:41 przez selur
1
[#215] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #214

Albo 3 suwaki w opcjach: R, G, B
[#216] Re: Tony - development nowej gry

@mastaszek, post #215

ale to juz bedzie hardkor :D
[#217] Re: Tony - development nowej gry

@mastaszek, post #215

Suwaki to byłyby dobre gdybym miał otwarty ekran systemowy i użyć do tego gadżetów systemowych, ale może być problem z kompatybilnością z kick 1.3 oraz z moimi umiejętnościami korzystania z dobrodziejstw systemowych :P

Dam znać Rafałowi co on na to.

@Jacques
Ta paleta zielono-czarna była już wcześniej dodana razem z innymi.

PS.
Pojawił się artykuł tu, chociaż trochę nieaktualne dane miał redaktor, ponieważ sterowanie w grze nie zmienia się klawiszami K i J, tylko jest uniwersalne dla klawiatury i joya.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2023 15:50:39 przez tukinem
1
[#218] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #217

A może zrobić tak że jak istnieje plik usercolours.txt to korzystać z kolorów definiowanych w nim w formacie ASCII RGB ?
[#219] Re: Tony - development nowej gry

@pisklak, post #218

A mnie się w sumie wydaje, że kombinujemy jak konie pod górę. Tukinem dał w opcjach kilka możliwości kolorystycznych i to pewnie graczom wystarczy w zupełności.
3
[#220] Re: Tony - development nowej gry

@mastaszek, post #219

Może powstanie crack do tej gry umożliwiający zmianę na dowolny kolor:)
[#221] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #217

No ale zrobienie własnego suwaka to nie jest problem. A nawet jeżeli nie chcesz się bawić w suwaki to po prostu trzy pola z liczbą od 0 do 15 i nad każdym strzałka w górę i pod nim strzałka w dół. No i obok prostokącik pokazujący jaki to kolor. A gdzieś pod spodem kilka predefiniowanych kolorów, które ustawiają wartości RGB po kliknięciu w nie.
[#222] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #221

Pomyślimy nad tym. Teraz akurat dopasowujemy animację wody w piramidzie. Trochę roboty jest, bo animacja wymaga lewego piksela wielokrotności 16, a jej szerokość to wielokrotność 32 pikseli. Można by użyć dowolnej, ale niestety wtedy będzie wolno, bo to jest właśnie różnica między Scroll a BlockScroll, który jest o niebo szybszy. To bez porównania z Blit i Block, gdzie tam różnica jest niewielka.
1
[#223] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #222

dlatego w dobrych Amigowych grach wszystko jest zaprojektowane tak, zeby bylo wielokrotnoscia 16 w poziomie. ok, racja
[#224] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #223

blitter pracuje na wordach, a word to 16 bitów (w tym przypadku pikseli) - dobrze mówię?

PS. Pracuję równolegle nad innym projektem (portem z PC). To już na AGA. Mniejsza z tym. Tyle, że tu kafle mają 24x24 pix :P ale bardzo wszystko podobne do Tonego. Też komnatówka bez scrolla. Ale już inna bajka, inny klimat. Za jakiś czas może pokażę progress.

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2023 23:06:35 przez tukinem
[#225] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #224

Jak ekran Tonego jest systemowy to zawsze mogę popełnić głupiego hacka tak jak zrobiłem do goshell-a jakby ktoś chciał... Tylko zakładam że nikt by nie chciał
1
[#226] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #222

No oczywiście - gra przede wszystkim. Drobiazgi czy ozdobniki można sobie później robić. Albo nawet ich nie zrobić.
[#227] Re: Tony - development nowej gry

@pisklak, post #225

Ekran nie jest systemowy

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2023 14:18:17 przez tukinem
[#228] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #227

Gratuluję projektu!
Fajnie wygląda i bardzo dobrze się zapowiada. Trzymam kciuki za finał! OK

Ogólnie bardzo podoba mi się plastyka gry. Rysunki są czytelne a animacje ładne.
Ps. Może jak będziecie robić Tony2 to można będzie dodać więcej głębi poprzez wprowadzenie jeszcze jednego tonu. Zrobiłem animację na szybko, bo nie ma paletki i grafika mocno skompresowana. Może warto byłoby oznaczyć elementy niegroźne lub elementy tła trochę ciemniejszym kolorem. To dodało by trochę więcej głębi planu.
9
[#229] Re: Tony - development nowej gry

@Koyot1222, post #228

jakis czas temu też robiłem sobie symulacje wyglądu tej gry w nieco większej ilosci kolorów/odcieni i uważam ze wprowadzenie dodatkowego jednego lub dwóch mogłoby pomóc w kwestii czytelnosci w niektórych obszarach, ale ze wzlędu na zaawansowanie prac pomyslalem ze juz zapewne za pozno na takie zmiany i nie pisalem nic na ten temat, ale faktycznie w przypadku hipotetycznej częsci drugiej warto rozważyc.
1
[#230] Re: Tony - development nowej gry

@Azakiel, post #229

podmiana grafiki na wielokolorowa to absolutnie zaden problem, bo wystarczy w miejsce starej wrzucic nowa.
Problem jest w tym, ze gra jest malo wydajna pod wzgledem szybkosci i zajetosci dlatego sie nie oplaca. Byla juz o tym mowa wczesniej.
1
[#231] Re: Tony - development nowej gry

@Azakiel, post #229

Grafika ma swój urok. Dobra robota.
Trzymam kciuki za finał! OK
1
[#232] Re: Tony - development nowej gry

@Koyot1222, post #231

Tak. To jeden z ciekawszych projektów na Amigę . I trochę szkoda by było go wydawać w nie do końca dopracowanej wersji . Ja bym jako obietnicę skończył dla dziecka tak jaki jest , ale gdyby autor to chciał sprzedawać potem bym tą grę przed sprzedażą jednak przerobił i poprawił. Wiem , że może być autor zmęczony projektem, ale trochę szkoda to zostawić
[#233] Re: Tony - development nowej gry

@Merlin_PL, post #232

I trochę szkoda by było go wydawać w nie do końca dopracowanej wersji . Ja bym jako obietnicę skończył dla dziecka tak jaki jest , ale gdyby autor to chciał sprzedawać potem bym tą grę przed sprzedażą jednak przerobił i poprawił.

Ze swojego punktu widzenia, jestem przekonany, że kilka mniejszych projektów ukończonych, jest lepsze niż jeden duży, mega fajny, ale nigdy niedokończony.
Dobrze byłoby sprawdzić jeszcze ilu chętnych jest na ukończoną grę, zanim ruszy się ze sprzedażą.
[#234] Re: Tony - development nowej gry

@Koyot1222, post #228

ladne, robiac grafike w 1kolorku tez staralem sie kombinowac by pokazac glebie by takie plaskie nie bylo, dopisuje do pomyslow co byc moze dodamy w Tony 2
3
[#235] Re: Tony - development nowej gry

@Koyot1222, post #228

co ciekawe, Amiga slynie z dzwieku a muzyka nie mozna zlapac co napisze klimaciarska muzyke do TONY, a szkoda, jak nie bedzie muzyka to muza z demo-Zamek bdzie w pozostalych poziomach gry.
2
[#236] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #235

Jest na tyle fajna, że jak najbardziej
[#237] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #234

Proponuję wymianę kodera na lepszego co poradzi sobie z 32 kolorami, czy nawet AGA. Niech ta piękna grafika będzie profesjonalnie wprawiona w ruch, bo tu działanie gry zalatuje amatorszczyzną w wersji amigowej

Moje testy na 32 kolorach nie wróżą niczego dobrego...

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2023 21:49:09 przez tukinem
1
[#238] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #237

dajesz rade, nie przewiduje zmiany kodera
1
[#239] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #237

z tym, ze zeby pokolorowac 2 kolorowa garfike na np. te 32 kolory to tez zajmie straszna 'kupe' czasu, zaden program tego sam nie pokoloruje

p.s.l
latwiej sie redukuje palete kolorow np. z 256 w dol niz odwrotnie.
1
[#240] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #239

Hehe szczególnie że kafle komnat to 8x8 pikseli jak są w kupie to nie wiadomo co do czego
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem