[#96]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@selur,
post #95
Ilość fpsów to jedno, ilość bobów i ich rozmiar to drugie, ale obsługa ich. W Tonym każdy typ przeciwnika jest inny. Drzwi i klucze są blitowane, diamenty stoją w miejscu, węże, kolce, eliksiry też. Każdy ma swój system animacji i inne współrzędne do łapania kolizji z Tonym. Głazy łapią kolizje, ale inaczej reagują, bo gdy są opadnięte to Tonego odpychają, a gdy spadają to go zabijają.
Trupek i nietoperz latający poziomo nie dość że ma swój system animacji, to nietoperze poziomo latające latają na ukos. Każdy z nich jest inaczej sterowany. Poza tym, że mają swoje XMax i XMin to jeszcze w odpowiednich momentach latają w górę/dół. Tego nie dałem rady stablicować, bo każdy jest inny. Czaszki też mają swoje YMax i YMin, mają swoje prędkości, bo jedne latają szybciej, a inne wolniej. Nietoperze latające pionowo też mają YMax i YMin. W kolejnych levelach będzie animowana woda na kaflach 32x8pix. Mając wodę na pół ekranu mamy 5 komend Block na ramkę, później w kolejnej klatce znowu 5 x Block dla drugiej bitmapy z drugiego bufora, a później 2 ramki luzu, bo animacja jest raz na 4 ramki
Taką grę jak tu powyżej Blitz ogarnie lepiej, bo zamiast BBlit, czyli Bob z Amosa ma jeszcze o wiele szybszą komendę QBlit, która po zdjęciu boba z ekranu nie wkleja z powrotem zasłoniętego miejsca, a zostawia kolor 0. Wtedy można sobie takich obiektów narobić i z 20. W Tonym winą za spowolnienia jest slow ram, skąd pobierane są bardzo często wartości zmiennych i tablic. W drugiej kolejności procesor jest obciążony sporym liczeniem, bo jednak przeliczanie obiektów, animowanie, sprawdzanie tych wielu warunków robi swoje na pewno. Blitter by jeszcze wyciągnął na pewno trochę. Jak pisałem wcześniej, zdjęcie 6 bobów i zastąpienie ich sprajtami nie zmieniło kompletnie nic.
W drugim levelu Rafał dał mi naprawdę bardzo dużo obiektów do wstawiania i ten level w wersji PAL zwalnia na kilku komnatach tylko, ale przy uruchomieniu na NTSC to jest tragedia. Chyba że ja źle ustawiam winuae do sprawdzania.
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2023 05:34:46 przez tukinem