[#331] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #330

Zaloz konto na EAB, chocby ten bug tam opiszesz.
No i w celach reklamowych na pewno sie przyda.
Wiecej odbiorcow dla Twoich gier.

Edycja.
No i wiecej testerow gier tam jest.
Niektorzy to hardkorowi gracze.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 23:22:30 przez Don_Adan
[#332] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #331

No nie da rady, bo na tego maila już mam założone konto. Musiałbym kolejny adres mailowy zakładać.

Zalogowany jestem, ale nic nie mogę odpowiedzieć tam:


Gdybyś mógł, to napisz do admina, albo do moderatora i niech mi to odblokują. Będę pilnować czy jakiś mail nie trafił do spamu.

Błąd poprawiony:


Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 23:39:52 przez tukinem
[#333] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #332

jest nowy koder dla Tonego po 4 dniach i jego testowy engine, Pawle naprawde sie da... a nie jak mowiles ze sie nic nie da:P tu jeszcze bez grafiki tla, ale to 4 dni pracy! https://youtu.be/9uyoNBapliQ w koncu cos namiare Amigi a bedzie opcja zmiany grafiki na mono :P
[#334] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tony - development nowej gry
[#335] Re: Tony - development nowej gry

@_tBn_, post #334

I trzeba będzie płacić jeszcze raz za to samo, tylko że w kolorze?.
3
[#336] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #333

Dodać tło, animowane elementy i będzie elegancko.
1
[#337] Re: Tony - development nowej gry

@amikoksu, post #336

Zaczekam. Nie widzę paralaksy, nie widzę ruchomych playfieldów. Tileset jest jakiś przerobiony, uboższy. Widzę powtarzalne kafle, których wcześniej nie było.

Mówiłem że nie da się, bo się nie da. Ale w Blitz Basic bez użycia sztuczek asemblerem. Dodatkowo jeśli się nałoży limit 2 dyskietki na grę jak ja miałem, to wtedy wyjdzie ile można a ile nie.

Zobaczymy ile koder stworzy. Życzę mu wytrwałości.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 08:30:37 przez tukinem
3
[#338] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #337

TonyGO

Jednak wyszło... a mnie mówiono tu, że "zabiłem projekt"

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 08:59:35 przez tukinem
[#339] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tony - development nowej gry
[#340] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #330

Znajdywanie tego typu bledow pokazuje ze lludzie grajacy w gre maja duzo determinacji
w przechodzeniu gry.
Tego typu bledy mozna wykozystac w pozytywny sposob, np: umieszczajac jakies ukryte
komnaty z ekstra bonusem.
1
[#341] Re: Tony - development nowej gry

@Phibrizzo, post #340

Wiem wiem. Zdziwiłem się, bo jednak cały sukces poszedł na 8-bitowe komputery. Myślałem, że moja wersja na Amigę ucichła i została zapomniana. Gra wciąga faktycznie i nie dawało mi to spokoju, więc musiałem przejść ją na Amidze i przeszedłem, ale końcówka jest bardzo trudna.

Może tu akurat nie sam błąd, a próba wczytania kolejnej komnaty, której nie ma dalej po prostu. Ukryte komnaty są w grze i są gdzie indziej. Nawet w pierwszym poziomie jest taki korytarz składający się z kilku komnat. Specjalnie nagrywając filmik z błędem nie wchodziłem do niego, żeby nie zdradzać ukrytych przejść.
[#342] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #330

Co do bledow w grze, to jak dla mnie SFX-y nie sa zsynchronizowane z tym co sie dzieje na ekranie.
Tylko z jakims duzym opoznieniem odgrywane, szczegolnie to slychac od 1:06.
Chyba, ze to jest kwestia filmu na YT i synchronizacji obrazu z dzwiekiem.
[#343] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #341

Gracze szukaja sekretow.
[#344] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #342

Na to nie patrz. Konwerter mi tak przekonwertował. WinUAE nagrywa bez kompresji i 5 minutowy filmik potrafi zająć kilka GB. Ja to później konwertuję w Format Factory do MP4 720p 50 FPS z automatyczną proporcją pionową obrazu. Widocznie mu gdzieś dźwięk uciekł. To nie wina gry :)
[#345] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #332

Przyjrzalem sie bardziej.
Wyglada, ze sie logujesz na EAB.
Kliknij na Todays Posts.
Jesli nic sie nie wyswietli to sprobuj kliknac na English Amiga Board, w lewym gornym rogu.
[#346] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #345

Wszystko się wyświetla. Nie mogę za to ingerować w forum, tzn ani odpisać w wątkach, ani założyć nowego wątku.

Najlepiej, gdyby mi usunęli to konto, a wtedy bym założył nowe powiązane z tym e-mailem, z którym mam teraz to zbanowane.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 10:48:18 przez tukinem
[#347] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tony - development nowej gry
[#348] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tony - development nowej gry
[#349] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #346

To chyba blokada spowodowana nieaktywnością. Możemy trzeba napisać do adminów.
[#350] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #349

Już zrozumiałem o co chodzi. Prawdopodobnie zapomniałem potwierdzić aktywację konta, gdy je zakładałem, a że to było kilka lat temu, to już tego maila nie posiadam. Zaczekam, aż mi tam usuną konto, to założę nowe o tej samej nazwie powiązane z tym samym mailem.

Widocznie mój błąd.
[#351] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #350

Tak, nieaktywowales konta:

link
[#352] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #344

To jest slaby konwerter albo zle skonfigurowany.
Nawet nie chodzi tylko o gre Tony, ale jak bedziesz dawal inne filmiki z nowymi grami nad ktorymi pracujesz i dzwiek bedzie zle zsynchronizowany, to ludzie beda mysleli, ze to nie jest dobra gra z powodu bledow w efektach dzwiekowych.
1
[#353] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #352

Sam WinUAE również bardzo źle nagrywa. Nie dość że strasznie się przycina podczas grabowania do AVI, tworzy ogromne niekompresowane pliki, to jeszcze jeśli są dłuższe filmy, to dźwięk traci synchronizację w miarę długości filmu.

Tu akurat całkiem nie było synchronizacji, bo na początku filmu jest cisza. Co innego gdy nagrywam ze swoich gierek, które bootuję z ADFów. Tam dźwięk emulowanej stacji szumi i ścieżka dźwiękowa w filmie zaczyna się od początku.

Ktoś mi powie zaraz, że WinUAE ma możliwość nagrywania do kompresowanego pliku video. Bo ma, ale jakość kompresji jest tragiczna z tego co testowałem. No trzeba będzie zakupić jakiś dobry grabber który będzie zgrywać obraz i dźwięk z aktywnego okna bez straty płynności działania. Wersje demo takich programów są beznadziejne przez ograniczenia.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 15:21:20 przez tukinem
[#354] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #333

Wygląda ładnie, ale trzeba Tony'emu dać jakąś giwerę. Najlepiej shotguna, a przy strzale powinien być widoczny odrzut, taki jak TU
[#355] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #353

Na EAB na pewno byl przynajmniej jeden watek w ciagu ostatnich 2 lat ak ustawic WinUAE, zeby nagrywanie bylo najlepsze (chodzilo o filmiki na YT). Ale to musisz raczej sam poszukac. Chyba, ze przypadkiem znajde, to dam link.
3
[#356] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #355

Znalazłem. Kodek TSCC (TechSmith Screen Capture Codec). Pobrałem, nagrałem i jest dobry.

Nagrałem film długości 1:03 i zajął 12MB. Jakość zadowalająca, 50 FPS mamy i zero przycięć w emulatorze. Dzięki. Moim zdaniem ten kodek, jeśli jest darmowy, powinien być dołączany do emulatora.

To ten wątek zapewne.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 21:26:23 przez tukinem
[#357] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #355

link

link


link


Edycja, to byles szybszy.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 21:29:10 przez Don_Adan
1
[#358] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #357

I tak będzie wymagana konwersja, aby go przeskalować, bo nagrywa do 720x540 a żeby na YT wrzucić filmik w 50 FPS, to potrzebuję 720 p w pionie :)
[#359] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #358

Gdy nagrywsz to masz ustawione w zakładce Display:
Line mode single, Resolution Lores
czy może:
Line mode double, Resolution Hires
?

----edit

Chodzi mi o to że próbuję nagrać obraz w 1280x1024 (mam ustawione windowed 1280x1024), i w zależności od tych dwóch ustawień ustawiam w zakładce Filter Horiz/Vert size na x2 lub x4 aby otrzymać pełne okno 1280x1024. No i niezależnie czy podbijam Lores x4 czy Hires x2, to podczas nagrywania gra szarpie i ciężko grać.

Mam grzyba i5 3470 z GTX 1050, nagrywam na SSD.
Karta graficzna jest z 2017 roku, WinUAE używam z 2018 roku, więc zakładam że nie o sprzęt chodzi



Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 12:13:56 przez karolb
[#360] Re: Tony - development nowej gry

@karolb, post #359

No dobra, mamy to:



Zszedłem do WinUAE 2.8.1 i rozgrywka jest płynna podczas nagrywania

Windowed mode 1280x1024, Line mode double, Resolution Hires, Filter Horiz/Vert size na x2.



Ostatnia aktualizacja: 13.10.2024 12:49:32 przez karolb
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem