• Kategorie

Amitapetki (274)
Ciekawostki (224)
Czasopisma (172)
Demoscena (19)
Fotografie (480)
Humor (187)
Ikonki (18)
Książki (55)
Logosy (63)
Różne (150)
Rysunki (275)
Sprzęt (2530)
Wasze blaty (606)
  • TOP 10 najpopularniejszych

Pixel Heaven 2016 z Dizzym

Pixel Heaven 2016 z Dizzym :D

zamieścił: Vato

kategoria: Fotografie / Pixel Heaven

data: 07.06.2016 13:40

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
KKA #8

Krótki komiks amigowy numer 8 czyli: "Jak usunąć niechcianych użytkowników z portalu".

zamieścił: recedent

kategoria: Humor / Twórczość własna

data: 11.08.2016 15:37

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Amiga 600

Amiga 600

zamieścił: orsiu

kategoria: Sprzęt / orsiu

data: 30.10.2017 22:14

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 5)
ArchWorkbench

Amiga Os 3.5
Workbench w 64 kolorach.
Tapeta 32 kolorki, zmodyfikowane z grayscale pod ArtEffectem.

zamieścił: mikecios

kategoria: Wasze blaty / mikecios

data: 16.09.2019 13:06

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 7)
Ene, due, rike, fake...

...którą sprawdzić z PowerMakiem?

zamieścił: recedent

kategoria: Sprzęt / recedent

data: 13.08.2018 18:34

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 3)
ACA630

zamieścił: micromars

kategoria: Sprzęt / micromars

data: 12.03.2019 15:58

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 3)
Alternatywna plansza tytułowa do gry Magazyn

Wykonana według najlepszych wzorców :) na tej samej palecie co oryginał.

zamieścił: recedent

kategoria: Rysunki / recedent

data: 01.11.2020 10:08

odsłon: 133

ocena użytkowników:  (oceniających: 6)
Mikro Amiga1 user

zamieścił: Korni

kategoria: Logosy / user bar

data: 05.09.2006 12:20

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
1TGAOS4Sepia 2

Autor: Tony Gora

zamieścił: mailman

kategoria: Amitapetki / AmigaOS

data: 05.05.2007 22:15

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 1)
mailman_ElementA1.JPG

Autor: Giancarlo Piscitello

zamieścił: mailman

kategoria: Amitapetki / Różności

data: 22.05.2007 19:49

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
1326_21

Pod rożnymi postaciami :)

zamieścił: Benedykt Dziubałtowski

kategoria: Fotografie / Pierwszy Zlot Przyjaciół Wesołego Pierozka 16 marca 2008

data: 16.03.2008 22:48

odsłon: 132

ocena użytkowników: jeszcze nie głosowano
Woda

zamieścił: Seeker

kategoria: Amitapetki / Przyroda

data: 29.03.2008 16:34

odsłon: 132

ocena użytkowników: jeszcze nie głosowano
Efika logo.

Nie było łatwo znaleźć, ale być może jest to jedyne oficjalne logo Efiki...

zamieścił: skipp

kategoria: Amitapetki / morphos

data: 18.11.2008 13:50

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Gra Hacker II

Kultowa gra, o której się, kiedyś człowiek naczytał w starym Bajtku czy Komputerze. Pudełko trochę pogięte, ale za to z naklejką HACKER ON BOARD.

zamieścił: Deftronic/...

kategoria: Programy i gry / Hacker II

data: 03.10.2009 18:55

odsłon: 132

ocena użytkowników: jeszcze nie głosowano
Tapetka "Revelation"

Ver panoramiczna, Milego uzywania :)
jak to powstawalo:
http://www.scene.pl/pixel/BvP4kJ

zamieścił: Koyot1222

kategoria: Rysunki / Koyot

data: 03.01.2010 09:30

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Natami w kosmosie

Natami w kosmosie ;)

zamieścił: frywolny_marian

kategoria: Amitapetki / Różności

data: 03.05.2010 22:51

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 5)
Emulator stacji do C-64 (1541-III) - tył obudowy

1541-III - widok tyłu obudowy

zamieścił: cichym

kategoria: Sprzęt / cichym

data: 16.09.2011 10:52

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 3)
1182_99.nurek

Tekst miał powstać jako tutorial jak mniej więcej powstawała grafika do gry "TreasureChest". Nie jestem niestety przekonany czy droga którą przeszedlem przez ostatnie 8 miesięcy to dobra droga która powinni kroczyć nowi amigowi pixelmaniacy. To dośc długi okres sięgający listopada 2010r. Z perspektywy czasu projekt który wydawał mi się prostym do wykonania w skutek ograniczonych możliwości mocno się skomplikował. Dał mi jednak możliwość rozwinięcia warsztatu na tyle, aby nawet od "zawodowców" usłyszeć bardziej zadowalające mnie komentarze.
Tekst może być też przestrogą, dla tych którzy tak samo jak ja dopiero zaczynają zabawę z pixelartem. Nie jest to łatwy chleb, z pozoru prosty temat może przerodzić się w twardy orzech do zgryzienia. Jest jednak światełko w tunelu, ponieważ wszędzie są dobrzy ludzie, którzy zawsze pomogą nawet gdybyśmy nie wiem jak głęboko gdzieś utknęli.

Jak już wspomniałem wcześniej, pod koniec 2010 roku, w naszych głowach narodził się pomysł na stworzenie prostego projektu gry opartej na mechanice nurka twórców Nintendo, tudzież powielonego przez naszych wschodnich braci w postaci jajeczko podobnych konsol, szalenie popularnych na przełomie lat 80-90tych. Mając blade pojęcie o jakimkolwiek procesie przygotowywania grafiki na potrzeby gry komputerowej zacząłem mozolnie planować plansze. Nie wiedziałem w jakim stylu utrzymać grafikę, ogólnie chciałem żeby amigowy klon troszeczkę się odróżniał od wersji Nintendo, ale też prezentował dużo lepiej niż wydana w międzyczasie produkcja na małe Atari. Zacząłem więc projektować grafikę od tzw, "nie od tej strony co potrzeba". Mój wybór padł na futrzaka którego próbowałem pixlować już od dłuższego czasu. Dorysowałem mu hełm nurka, poprawiłem ubranko i puściłem w obieg. Ufff... Przyjęło się.
Pierwsze koty za płoty, mamy jakiś punkt odniesienia w głównym bohaterze. Tyle co wiedziałem o grze to to że nurek będzie przebywał jakąś trasę od łódki do skarbu i spowrotem.
Przeglądając zachodnie fora o stawianiu pixeli zacząłem szukać palety która by mnie zadowalała. Skoro miałem już jakąś wizję ogólną wyglądu planszy pomyślałem że fajnym pomysłem było by schowanie ośmiornicy za jakimś obiektem. Wtedy względnie można było by wysuwać macki z rożnych miejsc. Ograniczeniem okazała się niestety wielkość sprite ów które gra mogła poruszać. Zadanie znów okazało się łatwe w zamyśle. Pomysł był także na paralaks na niebie jednak postanowiliśmy się skupić na mechanice gry.
W kolejnej odsłonie grafiki okazało się że zaprojektowana droga macek oraz grafika nie bardzo maja się jak do usprawnienia grywalności. Główny bohater zwyczajnie się nie mieścił między nimi. W marcu 2011 mieliśmy już animowaną tafle wody, kołyszącą się łódkę i bezwiednie pływającego nurka. Wszystko wydawało się pasować do siebie. Jednak mi osobiście nie podobała się pustka panująca obok ośmiornicy. Coraz mocniej nie podobała mi się pęknięta łódź, którą kilka razy próbowałem poprawić z miernym skutkiem.
W kwietniu okazało się że trzeba będzie opracować klatki dla bohatera, z braku czasu zaprojektowałem chyba wszystkie jego odsłony, jednak w mocno uproszczonej formie. Cały czas skupiając się na tle znajdującym się za wrakiem, domem ośmiornicy. Wydawało mi się też dobrym pomysłem dopracowanie skrzyni. Zrobiłem ją w zupełnie innym kolorze aby była widoczna, z drugiej strony trochę bardziej kontrastująca z ciemno niebieskim tłem.
W pewnym momencie przyszła myśl aby całą ośmiornicę pokazać. Tło rysowałem już tyle razy że wydawało mi się dobrym posunięciem pokazanie jej w całej okazałości. Poprawiłem lekko spritey bohatera i zaprojektowałem animacje macek. Teraz bohater ginął od macek. Droga którą przebywał wydała mi się trochę absurdalna, przypomniałem sobie że w tle oryginalnego game&watcha byla linka, postanowiłem dodać podobną do mojego projektu, w gruncie rzeczy tło i tak jest tylko statycznym obrazkiem więc nie były to istotne zmiany dotyczące gry.
Cały czas nie byłem zadowolony z tła gry, początkowo miało być pogodne animowane, lecz w miarę postępu pracy stało się ciężkie i coraz ciemniejsze. Próbowałem to ratować zapixelowując co drugi pixel tło, dało to wymierny skutek rozmazania. Ale dla osób zaznajomionych z antyaliasingiem wydało się być zwykłą rażącą niedoróbką. Cóż było począć zacząłem mozolnie przeszukiwać internet w poszukiwaniu pomocy...
Po kolejnym wieczorze spędzonym na mozolnym pixelkowaniu... Doznałem olśnienia! Wstałem i dokładnie wiedziałem jak chciałbym aby wyglądała plansza do gry! Kompletna zmiana perspektywy z płaskiej na izometryczną. W miedzy czasie udało mi się porozumieć z forumowym kolegą Selurem w sprawie grafiki. Okazało się że chętnie użyczył by swoich możliwości. Po krótkim otrzymałem bardzo fajnej jakości tło podwodne, niestety dużo lepiej wykonane od tego co miałem już narysowane. Kolejna chwila zamyślenia i mozolna praca aby to co zrobiłem w miarę utrzymywało klimat tego co dostałem. Kilka godzin później okazało się ze efekt był znośny i został szybko zaakceptowany przez resztę grupy. Idźmy dalej tym tropem, podsycany opiniami Selura zacząłem rezygnować z rozrzuconego ditheringu na rzecz antyaliasingu. Wychodzi mi to kiepsko, ale... Internet, tutoriale, praca, praca... i praca.
Zacząłem też rozświetlać grafikę gry. dodając więcej światła, kosmetyczne poprawki w reszcie grafiki wydawały się być potrzebne to skoro dół jest izometryczny to góra obrazka tez być powinna. Pojawił się kolejny problem, animacja tafli już nie pasowała, a do aktualnego przedstawienia nie było jak "przykleić" nowej animacji. Trochę to pokomplikowało wszystko ale dało się z tego też wybrnąć.
W prawym górnym rogu miał siedzieć pies, ale wydało mi się że drugi bohater gry może siedzieć z wędką i zapełniać te puste tło. W miarę postępu prac dodawałem kolejne elementy, szkielety, czaszki, krabiki, rozgwiazdy. Selur w miarę możliwości próbował mi pomoc korygując niektóre niedoróbki. Z wymiany zdań miedzy nami wyniosłem sporo fajnych spostrzeżeń oraz motywacji do szukania dalej i odnajdywania informacji na temat pixelkowania.
W mojej głowie nadal pętały się pomysły na kolejne elementy które animowane lub tez nie znalazły by się w grze. Dopracowaniu ulegały też kolejne klatki nurka głównego bohatera okrojeniu uległa tez ilość niepotrzebnych klatek otoczenia. Pojawił się pomysł aby dodać ładne skarby które nurek by wyławiał. Znów udało mi się ładnie wkomponować w całość ikonki skarbów przysłanych przez Selura.
Gra już w tym miejscu wyglądała o wiele lepiej niż na początku. W ciągu 2 miesięcy pracy przeszła ok 10 generacji, a do tego praktycznie 2 zmiany koncepcji. W miedzy czasie zmieniał się kod. W zasadzie to coraz dokładniej wiedzieliśmy gdzie dokładnie maja być te macki i jak gra ma działać.
Dostałem bardzo ładne chmurki, które powklejałem do grafiki głównej gry, zdecydowanie ożywiły scenerię, dorzuciłem wodorosty, przez co trochę śmietnikowo się zrobiło. Cały czas pracowałem nad dopracowanie reszty spriteów głównego bohatera. Doszła grafika do menu i tytułowa plansza.
Oficjalnie postanowiliśmy nazwać grę "Treasure Chest". Mi akurat bardzo przypadło to do gustu, począłem więc mozolnie tworzyć ekran tytułowy gry. Poprzez 3 wersje doszedłem do czegoś co zadowoliło większość grupy RNS. Cały czas po głowie chodziła mi prosta animacja rybki przeszkadzajki i krabika a nawet bąbelków. Niestety, ograniczenia platformy pokazały że nie bardzo jest jak to wszystko dodać. Skromne poprawki a zajęły mi praktycznie miesiąc pracy. Cóż, zdałem sobie sprawę ze bycie pixelkowym grafikiem to jednak ścieżki chleb i niedoświadczonej osobie stworzenie nawet prostej grafiki do prostej gry zajmie naprawdę dużo czasu. Cieszące jest to że przez ten cały czas wspierały mnie naprawdę fajne i pomocne osoby, w skutek czego projekt ciągle parł do przodu. Ale co dalej... CDN...

zamieścił: Koyot1222

kategoria: Rysunki / Koyot

data: 04.10.2011 10:55

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
blat na A1200

Tapeta Workbencha na Cybervision64/3D w 1024x768 24bitowy kolor

zamieścił: _luk

kategoria: Wasze blaty / _luk

data: 13.11.2011 00:24

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Amiga 4000 LOGO

Logo mojej Amigi

zamieścił: Blendor

kategoria: Sprzęt / Blendor

data: 15.04.2012 14:39

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
Amiga nie "en face" ;)

Widać kabel z wyjścia RGB do konwertera, i gniazda VGA (u góry VooDoo, na dole konwerter RGB->VGA.

zamieścił: Jenot

kategoria: Sprzęt / Jenot

data: 14.05.2012 21:30

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 6)
Pegasos I G3/600MHz + MorphOS

Pegasos I G3 z MorphOS

Naprawdę udany sprzęt od Genesi nawet w I wersji!

Do tego świetny system MorphOS który oczywiście cały czas jest wspierany, aktualizowany, unowocześniany, posiadający coraz większą bazę użytkowników i możliwość instalacji na wielu różnych konfiguracjach sprzętowych - tutaj przedstawiony na Pegasosie I G3/600MHz.

Mimo wolnego procesora płyta Pegasosa I z G3 nadal jest godna polecenia wszystkim którzy chcą posmakować czegoś więcej od retro 060/aga lub też dla tych których nie stać na zakup karty PPC do klasycznej Amigi!
G3/600MHz w zupełności wystarczy do wielu zastosowań!

Podsumowując. Dobrze że powstał taki sprzęt!!!

zamieścił: atarens

kategoria: Sprzęt / atarens

data: 18.05.2013 00:42

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 7)
Amiga 1000

To samo pod innym kątem, w tle A1200 w obudowie Gift.

zamieścił: twardy

kategoria: Sprzęt / twardy

data: 14.12.2013 13:25

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
Pulpit 2014

Miało być na konkurs blatów.

zamieścił: Koyot1222

kategoria: Wasze blaty / Koyot1222

data: 25.03.2014 07:46

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
ACA1232/40

Dzisiaj odebrałem z rąk kuriera :)...

zamieścił: wilkwcieniu

kategoria: Sprzęt / wilkwcieniu

data: 13.05.2014 11:38

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 12)
Swap-dyskietki

Znalezione schowane w pudełku. Może ktoś się rozpozna?:)

zamieścił: aszu

kategoria: Różne / Amiga

data: 22.07.2015 14:06

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 7)
Obudowa ACA500

zamieścił: micromars

kategoria: Sprzęt / micromars

data: 25.10.2015 19:34

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 8)
Najnowszy nabytek

zamieścił: Fest3r

kategoria: Różne / Atari

data: 15.02.2016 22:43

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 14)
Wizyta w fabryce A1200 - str.1

W 1995 r. redaktor "Amiga Format" odwiedził fabrykę A1200 we Francji. Miało być tak pięknie...

zamieścił: PopoCop

kategoria: Ciekawostki / Historia Amigi

data: 17.05.2016 09:40

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
68060 cpu adapter

Thnx Cosmos!

zamieścił: Hal

kategoria: Sprzęt / Hal

data: 29.01.2017 16:23

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)

  • Szukaj w dziale

  • TOP

  • Menu PPA.pl

  • Amiga Friendship #5

  • Forum

Pi400 - zwiechy i inne... (8) 
Teksturowanie okienek... (14) 
rozgałęźnik do Amigi n... (34) »
PiStorm16 Amiga 600 (63) »
Adaptery myszy USB z o... (22) 
Zapowiedzi nowych gier... (6442) »
obudowa a1200 retropas... (4) 
AmigaOS 5.0 (17) 
Mediator + SATA (26) 
Amiga 2000 386 (25) 
  • Imprezy

kalendarz imprez

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem