• Kategorie

Amitapetki (274)
Ciekawostki (224)
Czasopisma (170)
Demoscena (11)
Fotografie (480)
Humor (188)
Ikonki (18)
Książki (55)
Logosy (63)
Różne (149)
Rysunki (273)
Sprzęt (2523)
Wasze blaty (603)
  • TOP 10 najlepiej ocenianych

AmigaOS3.9/A2000

Mój WB 3.9 na Amidze 2000/040 + Retina Z2.

zamieścił: radzik

kategoria: Wasze blaty / radzik

data: 16.11.2009 23:42

odsłon: 344

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Amiga Revival

zamieścił: Deftronic/...

kategoria: Fotografie / Amiga Revival

data: 12.12.2009 21:09

odsłon: 152

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Co by tu wpisać

zamieścił: bartekxyz

kategoria: Wasze blaty / bartekxyz

data: 13.01.2010 22:26

odsłon: 83

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
AmigaOS 3.9 / A1200 PPC + BVision

Mój system na A1200 PPC: Frogger z filmikiem z YouTube oraz DOpus 4.

zamieścił: radzik

kategoria: Wasze blaty / radzik

data: 26.01.2010 00:17

odsłon: 287

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Alien

Podkład: Alien (autor nieznany)

zamieścił: mailman

kategoria: Wasze blaty / mailman

data: 28.03.2010 22:02

odsłon: 110

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
bebechy wieżyczki ...

Składanie do kupy floppa, kieszeni z dyskiem twardym i CD-RW ...

zamieścił: Tomski

kategoria: Sprzęt / Tomski

data: 24.05.2010 22:21

odsłon: 205

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Blizzard 1260/80Mhz + 64MB fast-ram

Wpaniała szybkość amigi 68k!!! Niezastąpiona do oglądania dem ;))

zamieścił: atarens

kategoria: Sprzęt / atarens

data: 23.06.2010 21:28

odsłon: 405

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
Curiou

Autor: nieznany

zamieścił: mailman

kategoria: Różne / Commodore64

data: 10.10.2010 16:04

odsłon: 91

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
7 milionów odwiedzin na PPA

Screen zrobiony kilka miesięcy temu.

zamieścił:

kategoria: Ciekawostki / Różne

data: 06.01.2011 22:25

odsłon: 223

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
screen tak sobie

zamieścił: Jupiler

kategoria: Wasze blaty / Jupiler

data: 18.04.2011 18:08

odsłon: 91

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
A1500 w wieży Infinitiv

Zdjęcia z targów Computer 97 w niemieckim Koln wykonane przez Michaela Schulza. Zdjęcia zostały zamieszczone na jednej z płyt dołączanej do magazynu Amiga Plus.

zamieścił: mailman

kategoria: Fotografie / Targi Computer 97 w Kolonii

data: 18.05.2011 19:33

odsłon: 96

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Lutola

Zrobione dawno temu na Cinema4D

zamieścił: TomcioPaluszek

kategoria: Rysunki / TomcioPaluszek

data: 06.08.2011 19:12

odsłon: 102

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Skoda 105L czyli recedent kontra Lightwave

Obiekt tworzony w pocie czoła w wakacje roku 2002, na bazie dokumentacji fotograficznej wozu koleżanki ze studiów (niniejszym pozdrawiam Dorotę :). Przez te kilka pracowitych tygodni znacznie podszkoliłem się w obsłudze LW.

zamieścił: recedent

kategoria: Rysunki / recedent

data: 07.08.2011 14:30

odsłon: 188

ocena użytkowników:  (oceniających: 8)
1182_99.nurek

Tekst miał powstać jako tutorial jak mniej więcej powstawała grafika do gry "TreasureChest". Nie jestem niestety przekonany czy droga którą przeszedlem przez ostatnie 8 miesięcy to dobra droga która powinni kroczyć nowi amigowi pixelmaniacy. To dośc długi okres sięgający listopada 2010r. Z perspektywy czasu projekt który wydawał mi się prostym do wykonania w skutek ograniczonych możliwości mocno się skomplikował. Dał mi jednak możliwość rozwinięcia warsztatu na tyle, aby nawet od "zawodowców" usłyszeć bardziej zadowalające mnie komentarze.
Tekst może być też przestrogą, dla tych którzy tak samo jak ja dopiero zaczynają zabawę z pixelartem. Nie jest to łatwy chleb, z pozoru prosty temat może przerodzić się w twardy orzech do zgryzienia. Jest jednak światełko w tunelu, ponieważ wszędzie są dobrzy ludzie, którzy zawsze pomogą nawet gdybyśmy nie wiem jak głęboko gdzieś utknęli.

Jak już wspomniałem wcześniej, pod koniec 2010 roku, w naszych głowach narodził się pomysł na stworzenie prostego projektu gry opartej na mechanice nurka twórców Nintendo, tudzież powielonego przez naszych wschodnich braci w postaci jajeczko podobnych konsol, szalenie popularnych na przełomie lat 80-90tych. Mając blade pojęcie o jakimkolwiek procesie przygotowywania grafiki na potrzeby gry komputerowej zacząłem mozolnie planować plansze. Nie wiedziałem w jakim stylu utrzymać grafikę, ogólnie chciałem żeby amigowy klon troszeczkę się odróżniał od wersji Nintendo, ale też prezentował dużo lepiej niż wydana w międzyczasie produkcja na małe Atari. Zacząłem więc projektować grafikę od tzw, "nie od tej strony co potrzeba". Mój wybór padł na futrzaka którego próbowałem pixlować już od dłuższego czasu. Dorysowałem mu hełm nurka, poprawiłem ubranko i puściłem w obieg. Ufff... Przyjęło się.
Pierwsze koty za płoty, mamy jakiś punkt odniesienia w głównym bohaterze. Tyle co wiedziałem o grze to to że nurek będzie przebywał jakąś trasę od łódki do skarbu i spowrotem.
Przeglądając zachodnie fora o stawianiu pixeli zacząłem szukać palety która by mnie zadowalała. Skoro miałem już jakąś wizję ogólną wyglądu planszy pomyślałem że fajnym pomysłem było by schowanie ośmiornicy za jakimś obiektem. Wtedy względnie można było by wysuwać macki z rożnych miejsc. Ograniczeniem okazała się niestety wielkość sprite ów które gra mogła poruszać. Zadanie znów okazało się łatwe w zamyśle. Pomysł był także na paralaks na niebie jednak postanowiliśmy się skupić na mechanice gry.
W kolejnej odsłonie grafiki okazało się że zaprojektowana droga macek oraz grafika nie bardzo maja się jak do usprawnienia grywalności. Główny bohater zwyczajnie się nie mieścił między nimi. W marcu 2011 mieliśmy już animowaną tafle wody, kołyszącą się łódkę i bezwiednie pływającego nurka. Wszystko wydawało się pasować do siebie. Jednak mi osobiście nie podobała się pustka panująca obok ośmiornicy. Coraz mocniej nie podobała mi się pęknięta łódź, którą kilka razy próbowałem poprawić z miernym skutkiem.
W kwietniu okazało się że trzeba będzie opracować klatki dla bohatera, z braku czasu zaprojektowałem chyba wszystkie jego odsłony, jednak w mocno uproszczonej formie. Cały czas skupiając się na tle znajdującym się za wrakiem, domem ośmiornicy. Wydawało mi się też dobrym pomysłem dopracowanie skrzyni. Zrobiłem ją w zupełnie innym kolorze aby była widoczna, z drugiej strony trochę bardziej kontrastująca z ciemno niebieskim tłem.
W pewnym momencie przyszła myśl aby całą ośmiornicę pokazać. Tło rysowałem już tyle razy że wydawało mi się dobrym posunięciem pokazanie jej w całej okazałości. Poprawiłem lekko spritey bohatera i zaprojektowałem animacje macek. Teraz bohater ginął od macek. Droga którą przebywał wydała mi się trochę absurdalna, przypomniałem sobie że w tle oryginalnego game&watcha byla linka, postanowiłem dodać podobną do mojego projektu, w gruncie rzeczy tło i tak jest tylko statycznym obrazkiem więc nie były to istotne zmiany dotyczące gry.
Cały czas nie byłem zadowolony z tła gry, początkowo miało być pogodne animowane, lecz w miarę postępu pracy stało się ciężkie i coraz ciemniejsze. Próbowałem to ratować zapixelowując co drugi pixel tło, dało to wymierny skutek rozmazania. Ale dla osób zaznajomionych z antyaliasingiem wydało się być zwykłą rażącą niedoróbką. Cóż było począć zacząłem mozolnie przeszukiwać internet w poszukiwaniu pomocy...
Po kolejnym wieczorze spędzonym na mozolnym pixelkowaniu... Doznałem olśnienia! Wstałem i dokładnie wiedziałem jak chciałbym aby wyglądała plansza do gry! Kompletna zmiana perspektywy z płaskiej na izometryczną. W miedzy czasie udało mi się porozumieć z forumowym kolegą Selurem w sprawie grafiki. Okazało się że chętnie użyczył by swoich możliwości. Po krótkim otrzymałem bardzo fajnej jakości tło podwodne, niestety dużo lepiej wykonane od tego co miałem już narysowane. Kolejna chwila zamyślenia i mozolna praca aby to co zrobiłem w miarę utrzymywało klimat tego co dostałem. Kilka godzin później okazało się ze efekt był znośny i został szybko zaakceptowany przez resztę grupy. Idźmy dalej tym tropem, podsycany opiniami Selura zacząłem rezygnować z rozrzuconego ditheringu na rzecz antyaliasingu. Wychodzi mi to kiepsko, ale... Internet, tutoriale, praca, praca... i praca.
Zacząłem też rozświetlać grafikę gry. dodając więcej światła, kosmetyczne poprawki w reszcie grafiki wydawały się być potrzebne to skoro dół jest izometryczny to góra obrazka tez być powinna. Pojawił się kolejny problem, animacja tafli już nie pasowała, a do aktualnego przedstawienia nie było jak "przykleić" nowej animacji. Trochę to pokomplikowało wszystko ale dało się z tego też wybrnąć.
W prawym górnym rogu miał siedzieć pies, ale wydało mi się że drugi bohater gry może siedzieć z wędką i zapełniać te puste tło. W miarę postępu prac dodawałem kolejne elementy, szkielety, czaszki, krabiki, rozgwiazdy. Selur w miarę możliwości próbował mi pomoc korygując niektóre niedoróbki. Z wymiany zdań miedzy nami wyniosłem sporo fajnych spostrzeżeń oraz motywacji do szukania dalej i odnajdywania informacji na temat pixelkowania.
W mojej głowie nadal pętały się pomysły na kolejne elementy które animowane lub tez nie znalazły by się w grze. Dopracowaniu ulegały też kolejne klatki nurka głównego bohatera okrojeniu uległa tez ilość niepotrzebnych klatek otoczenia. Pojawił się pomysł aby dodać ładne skarby które nurek by wyławiał. Znów udało mi się ładnie wkomponować w całość ikonki skarbów przysłanych przez Selura.
Gra już w tym miejscu wyglądała o wiele lepiej niż na początku. W ciągu 2 miesięcy pracy przeszła ok 10 generacji, a do tego praktycznie 2 zmiany koncepcji. W miedzy czasie zmieniał się kod. W zasadzie to coraz dokładniej wiedzieliśmy gdzie dokładnie maja być te macki i jak gra ma działać.
Dostałem bardzo ładne chmurki, które powklejałem do grafiki głównej gry, zdecydowanie ożywiły scenerię, dorzuciłem wodorosty, przez co trochę śmietnikowo się zrobiło. Cały czas pracowałem nad dopracowanie reszty spriteów głównego bohatera. Doszła grafika do menu i tytułowa plansza.
Oficjalnie postanowiliśmy nazwać grę "Treasure Chest". Mi akurat bardzo przypadło to do gustu, począłem więc mozolnie tworzyć ekran tytułowy gry. Poprzez 3 wersje doszedłem do czegoś co zadowoliło większość grupy RNS. Cały czas po głowie chodziła mi prosta animacja rybki przeszkadzajki i krabika a nawet bąbelków. Niestety, ograniczenia platformy pokazały że nie bardzo jest jak to wszystko dodać. Skromne poprawki a zajęły mi praktycznie miesiąc pracy. Cóż, zdałem sobie sprawę ze bycie pixelkowym grafikiem to jednak ścieżki chleb i niedoświadczonej osobie stworzenie nawet prostej grafiki do prostej gry zajmie naprawdę dużo czasu. Cieszące jest to że przez ten cały czas wspierały mnie naprawdę fajne i pomocne osoby, w skutek czego projekt ciągle parł do przodu. Ale co dalej... CDN...

zamieścił: Koyot1222

kategoria: Rysunki / Koyot

data: 04.10.2011 10:55

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Podróż sentymentalna 5 - "Czman 4"

Te obrazki miały być wyświetlane w trakcie meczu i symbolizować zaistniałe podczas niego sytuacje. HiRes i okropna (z tego co pamiętam to narzucona z góry) paleta. W związku z tym proszę o łagodny wymiar kary :)

To już ostatni odcinek. Są jeszcze inne grafiki, ale mało interesujące (chyba, że ktoś lubi tabele i takie tam). Planszę tytułową... Może Wam odpuszczę :)

zamieścił: recedent

kategoria: Rysunki / recedent

data: 06.10.2011 15:59

odsłon: 137

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Chmury

zamieścił: frywolny_marian

kategoria: Rysunki / frywolny_marian

data: 26.10.2011 22:48

odsłon: 105

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
Moja Amiga #2

Zdejmujemy ciuszki...

zamieścił: pawelini

kategoria: Sprzęt / pawelini

data: 22.01.2012 14:42

odsłon: 210

ocena użytkowników:  (oceniających: 8)
Trzy potwory

Amiga 1200 z OS 3.9, Mac Mini G4 z MorphOS-em i Mac Pro z OS X, czyli najczęściej używane przeze mnie komputery.

zamieścił: Jenot

kategoria: Sprzęt / Jenot

data: 14.05.2012 21:20

odsłon: 155

ocena użytkowników:  (oceniających: 11)
Dune III

Nie wypikselowane, ale co mi tam.

zamieścił: TomcioPaluszek

kategoria: Rysunki / TomcioPaluszek

data: 05.06.2012 22:06

odsłon: 130

ocena użytkowników:  (oceniających: 10)
CyberVision 64

Najlepsza Zorro-3-karta graficzna do Amigi :-) Wersja 4MB.

zamieścił: _arti

kategoria: Sprzęt / _arti

data: 04.11.2012 18:12

odsłon: 214

ocena użytkowników:  (oceniających: 8)
Shadow of the Beast 3

Walk in the Shade

zamieścił: Sunday87

kategoria: Rysunki / Sunday87

data: 08.12.2012 23:54

odsłon: 63

ocena użytkowników:  (oceniających: 6)
Workbench w 32 bit png icon

Mój podrasowany Workbench. Siedziałem nad tym parę dni aż żona zastrajkowała i zapytała czy ja żyję, tak więc wrzuciłem na luz i zostawiam to tak jak wygląda. Konfiguracja Amigi to blizz ppc 060@66mhz&300mhz, radeon 9200.

W tle widać pendrive podpiętego za pośrednictwem spidera.

zamieścił: Benedykt Dziubałtowski

kategoria: Wasze blaty / Benedykt Dziubałtowski

data: 09.12.2012 23:30

odsłon: 331

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Moja skromna kolekcja Amig

Moja Amiga 3000

zamieścił: marcin1982

kategoria: Sprzęt / marcin1982

data: 21.12.2012 20:25

odsłon: 150

ocena użytkowników:  (oceniających: 6)
Amiga 1200 Desktop Dynamite - Dodatki

zamieścił: brandon

kategoria: Sprzęt / Brandon

data: 30.12.2012 16:05

odsłon: 101

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Commodore Plus/4

zamieścił: brandon

kategoria: Sprzęt / Brandon

data: 30.12.2012 17:23

odsłon: 94

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Szalter. Nowa gra na Amigę 500

Dyskietka z nalepką :). Gra działa na Amidze 500 z 512 kb ramu ale bez muzyki. Możecie się śmiać, szydzić ale uwierzcie mi. Napisanie własnej gry i zagrane w nią....bezcenne :)

zamieścił: Benedykt Dziubałtowski

kategoria: Programy i gry / Szalter

data: 17.01.2013 21:30

odsłon: 114

ocena użytkowników:  (oceniających: 13)
OWB

Jakieś pytania ? Odpowiem na ka"rz"de

zamieścił: TomcioPaluszek

kategoria: Rysunki / TomcioPaluszek

data: 02.03.2013 19:16

odsłon: 33

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
WarpEngine 040@40MHz w Amidze 4000D

WarpEngine 040@40MHz zamontowane w A4000D. Osadzone 128 MB Ram.

zamieścił: baderman

kategoria: Sprzęt / Amiga - karty procesorowe

data: 11.03.2013 18:49

odsłon: 241

ocena użytkowników:  (oceniających: 10)
Silent Service

Klasyczna gra z 1986. Polecenie z instrukcji obsługi:

Wystartować Amigę z Kickstartem wersja 1.1 lub wyżej... :)

zamieścił: Deftronic/...

kategoria: Programy i gry / Silent Service

data: 21.03.2013 13:00

odsłon: 31

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
AmiWawa 5

zamieścił: pawel301

kategoria: Fotografie / AmiWawa 5 - 20.04.2013

data: 21.04.2013 22:59

odsłon: 126

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)

  • Szukaj w dziale

  • TOP

  • Menu PPA.pl

  • Amiga Friendship #5

  • Forum

HDMI Switch - automaty... (36) »
BOOM!PARTY 2025 (C64 &... (54) »
Płyta do Amigi 500+ z ... (10) 
Jump! (Amiga Yoomp) (2077) »
Quite OK Audio (79) »
Monitor 1084s trafopow... (8) 
Cebit 1994 - Amiga (8) 
Ktokolwiek widział - "... (148) »
W jaką amigową grę gra... (2504) »
O co chciałbyś/chciała... (51) »
  • Imprezy

kalendarz imprez

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem