• Kategorie

Amitapetki (274)
Ciekawostki (224)
Czasopisma (171)
Demoscena (11)
Fotografie (480)
Humor (188)
Ikonki (18)
Książki (55)
Logosy (63)
Różne (149)
Rysunki (273)
Sprzęt (2523)
Wasze blaty (603)
  • TOP 10 najwyższych ocen z najczęściej ocenianych

Funky Desktop

Autor: Richard Kapp

zamieścił: mailman

kategoria: Amitapetki / Boing

data: 28.04.2007 16:13

odsłon: 349

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
1TGAOS4Olive 2

Autor: Tony Gora

zamieścił: mailman

kategoria: Amitapetki / AmigaOS

data: 05.05.2007 22:14

odsłon: 117

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
AROS

Autor: d980

zamieścił: mailman

kategoria: Amitapetki / AROS

data: 22.05.2007 19:58

odsłon: 202

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
A1200 Rev 1D4

Autor zdjęcia: nieznany

zamieścił: mailman

kategoria: Sprzęt / Amiga - płyty główne

data: 24.06.2007 11:15

odsłon: 470

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
A600

Autor zdjęcia: nieznany

zamieścił: mailman

kategoria: Sprzęt / Amiga - płyty główne

data: 16.07.2007 21:07

odsłon: 331

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Green hell (3)

zamieścił: Seeker

kategoria: Amitapetki / Różności

data: 07.04.2008 18:55

odsłon: 135

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Green hell (5)

zamieścił: Seeker

kategoria: Amitapetki / Różności

data: 07.04.2008 18:56

odsłon: 140

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Amiga Boing

Obrazek przekształcony z tapety "Boing" autorstwa: Uran/PPA użyty za jego zgodą.

zamieścił: Leon

kategoria: Amitapetki / Boing

data: 09.03.2009 01:49

odsłon: 176

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Shot 1

zamieścił: don_rafito

kategoria: Wasze blaty / don_rafito

data: 10.09.2009 02:47

odsłon: 138

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Joysticki

Moje joysticki

zamieścił: Hubez

kategoria: Sprzęt / Hubez

data: 17.09.2009 06:52

odsłon: 148

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Encounter

zamieścił: mailman

kategoria: Wasze blaty / mailman

data: 07.11.2009 17:14

odsłon: 97

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
AmigaOS3.9/A2000

Mój WB 3.9 na Amidze 2000/040 + Retina Z2.

zamieścił: radzik

kategoria: Wasze blaty / radzik

data: 16.11.2009 23:42

odsłon: 344

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Amiga Revival

zamieścił: Deftronic/...

kategoria: Fotografie / Amiga Revival

data: 12.12.2009 21:09

odsłon: 152

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Co by tu wpisać

zamieścił: bartekxyz

kategoria: Wasze blaty / bartekxyz

data: 13.01.2010 22:26

odsłon: 83

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Alien

Podkład: Alien (autor nieznany)

zamieścił: mailman

kategoria: Wasze blaty / mailman

data: 28.03.2010 22:02

odsłon: 110

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
bebechy wieżyczki ...

Składanie do kupy floppa, kieszeni z dyskiem twardym i CD-RW ...

zamieścił: Tomski

kategoria: Sprzęt / Tomski

data: 24.05.2010 22:21

odsłon: 205

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
7 milionów odwiedzin na PPA

Screen zrobiony kilka miesięcy temu.

zamieścił:

kategoria: Ciekawostki / Różne

data: 06.01.2011 22:25

odsłon: 223

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
screen tak sobie

zamieścił: Jupiler

kategoria: Wasze blaty / Jupiler

data: 18.04.2011 18:08

odsłon: 93

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
A1500 w wieży Infinitiv

Zdjęcia z targów Computer 97 w niemieckim Koln wykonane przez Michaela Schulza. Zdjęcia zostały zamieszczone na jednej z płyt dołączanej do magazynu Amiga Plus.

zamieścił: mailman

kategoria: Fotografie / Targi Computer 97 w Kolonii

data: 18.05.2011 19:33

odsłon: 96

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
1182_99.nurek

Tekst miał powstać jako tutorial jak mniej więcej powstawała grafika do gry "TreasureChest". Nie jestem niestety przekonany czy droga którą przeszedlem przez ostatnie 8 miesięcy to dobra droga która powinni kroczyć nowi amigowi pixelmaniacy. To dośc długi okres sięgający listopada 2010r. Z perspektywy czasu projekt który wydawał mi się prostym do wykonania w skutek ograniczonych możliwości mocno się skomplikował. Dał mi jednak możliwość rozwinięcia warsztatu na tyle, aby nawet od "zawodowców" usłyszeć bardziej zadowalające mnie komentarze.
Tekst może być też przestrogą, dla tych którzy tak samo jak ja dopiero zaczynają zabawę z pixelartem. Nie jest to łatwy chleb, z pozoru prosty temat może przerodzić się w twardy orzech do zgryzienia. Jest jednak światełko w tunelu, ponieważ wszędzie są dobrzy ludzie, którzy zawsze pomogą nawet gdybyśmy nie wiem jak głęboko gdzieś utknęli.

Jak już wspomniałem wcześniej, pod koniec 2010 roku, w naszych głowach narodził się pomysł na stworzenie prostego projektu gry opartej na mechanice nurka twórców Nintendo, tudzież powielonego przez naszych wschodnich braci w postaci jajeczko podobnych konsol, szalenie popularnych na przełomie lat 80-90tych. Mając blade pojęcie o jakimkolwiek procesie przygotowywania grafiki na potrzeby gry komputerowej zacząłem mozolnie planować plansze. Nie wiedziałem w jakim stylu utrzymać grafikę, ogólnie chciałem żeby amigowy klon troszeczkę się odróżniał od wersji Nintendo, ale też prezentował dużo lepiej niż wydana w międzyczasie produkcja na małe Atari. Zacząłem więc projektować grafikę od tzw, "nie od tej strony co potrzeba". Mój wybór padł na futrzaka którego próbowałem pixlować już od dłuższego czasu. Dorysowałem mu hełm nurka, poprawiłem ubranko i puściłem w obieg. Ufff... Przyjęło się.
Pierwsze koty za płoty, mamy jakiś punkt odniesienia w głównym bohaterze. Tyle co wiedziałem o grze to to że nurek będzie przebywał jakąś trasę od łódki do skarbu i spowrotem.
Przeglądając zachodnie fora o stawianiu pixeli zacząłem szukać palety która by mnie zadowalała. Skoro miałem już jakąś wizję ogólną wyglądu planszy pomyślałem że fajnym pomysłem było by schowanie ośmiornicy za jakimś obiektem. Wtedy względnie można było by wysuwać macki z rożnych miejsc. Ograniczeniem okazała się niestety wielkość sprite ów które gra mogła poruszać. Zadanie znów okazało się łatwe w zamyśle. Pomysł był także na paralaks na niebie jednak postanowiliśmy się skupić na mechanice gry.
W kolejnej odsłonie grafiki okazało się że zaprojektowana droga macek oraz grafika nie bardzo maja się jak do usprawnienia grywalności. Główny bohater zwyczajnie się nie mieścił między nimi. W marcu 2011 mieliśmy już animowaną tafle wody, kołyszącą się łódkę i bezwiednie pływającego nurka. Wszystko wydawało się pasować do siebie. Jednak mi osobiście nie podobała się pustka panująca obok ośmiornicy. Coraz mocniej nie podobała mi się pęknięta łódź, którą kilka razy próbowałem poprawić z miernym skutkiem.
W kwietniu okazało się że trzeba będzie opracować klatki dla bohatera, z braku czasu zaprojektowałem chyba wszystkie jego odsłony, jednak w mocno uproszczonej formie. Cały czas skupiając się na tle znajdującym się za wrakiem, domem ośmiornicy. Wydawało mi się też dobrym pomysłem dopracowanie skrzyni. Zrobiłem ją w zupełnie innym kolorze aby była widoczna, z drugiej strony trochę bardziej kontrastująca z ciemno niebieskim tłem.
W pewnym momencie przyszła myśl aby całą ośmiornicę pokazać. Tło rysowałem już tyle razy że wydawało mi się dobrym posunięciem pokazanie jej w całej okazałości. Poprawiłem lekko spritey bohatera i zaprojektowałem animacje macek. Teraz bohater ginął od macek. Droga którą przebywał wydała mi się trochę absurdalna, przypomniałem sobie że w tle oryginalnego game&watcha byla linka, postanowiłem dodać podobną do mojego projektu, w gruncie rzeczy tło i tak jest tylko statycznym obrazkiem więc nie były to istotne zmiany dotyczące gry.
Cały czas nie byłem zadowolony z tła gry, początkowo miało być pogodne animowane, lecz w miarę postępu pracy stało się ciężkie i coraz ciemniejsze. Próbowałem to ratować zapixelowując co drugi pixel tło, dało to wymierny skutek rozmazania. Ale dla osób zaznajomionych z antyaliasingiem wydało się być zwykłą rażącą niedoróbką. Cóż było począć zacząłem mozolnie przeszukiwać internet w poszukiwaniu pomocy...
Po kolejnym wieczorze spędzonym na mozolnym pixelkowaniu... Doznałem olśnienia! Wstałem i dokładnie wiedziałem jak chciałbym aby wyglądała plansza do gry! Kompletna zmiana perspektywy z płaskiej na izometryczną. W miedzy czasie udało mi się porozumieć z forumowym kolegą Selurem w sprawie grafiki. Okazało się że chętnie użyczył by swoich możliwości. Po krótkim otrzymałem bardzo fajnej jakości tło podwodne, niestety dużo lepiej wykonane od tego co miałem już narysowane. Kolejna chwila zamyślenia i mozolna praca aby to co zrobiłem w miarę utrzymywało klimat tego co dostałem. Kilka godzin później okazało się ze efekt był znośny i został szybko zaakceptowany przez resztę grupy. Idźmy dalej tym tropem, podsycany opiniami Selura zacząłem rezygnować z rozrzuconego ditheringu na rzecz antyaliasingu. Wychodzi mi to kiepsko, ale... Internet, tutoriale, praca, praca... i praca.
Zacząłem też rozświetlać grafikę gry. dodając więcej światła, kosmetyczne poprawki w reszcie grafiki wydawały się być potrzebne to skoro dół jest izometryczny to góra obrazka tez być powinna. Pojawił się kolejny problem, animacja tafli już nie pasowała, a do aktualnego przedstawienia nie było jak "przykleić" nowej animacji. Trochę to pokomplikowało wszystko ale dało się z tego też wybrnąć.
W prawym górnym rogu miał siedzieć pies, ale wydało mi się że drugi bohater gry może siedzieć z wędką i zapełniać te puste tło. W miarę postępu prac dodawałem kolejne elementy, szkielety, czaszki, krabiki, rozgwiazdy. Selur w miarę możliwości próbował mi pomoc korygując niektóre niedoróbki. Z wymiany zdań miedzy nami wyniosłem sporo fajnych spostrzeżeń oraz motywacji do szukania dalej i odnajdywania informacji na temat pixelkowania.
W mojej głowie nadal pętały się pomysły na kolejne elementy które animowane lub tez nie znalazły by się w grze. Dopracowaniu ulegały też kolejne klatki nurka głównego bohatera okrojeniu uległa tez ilość niepotrzebnych klatek otoczenia. Pojawił się pomysł aby dodać ładne skarby które nurek by wyławiał. Znów udało mi się ładnie wkomponować w całość ikonki skarbów przysłanych przez Selura.
Gra już w tym miejscu wyglądała o wiele lepiej niż na początku. W ciągu 2 miesięcy pracy przeszła ok 10 generacji, a do tego praktycznie 2 zmiany koncepcji. W miedzy czasie zmieniał się kod. W zasadzie to coraz dokładniej wiedzieliśmy gdzie dokładnie maja być te macki i jak gra ma działać.
Dostałem bardzo ładne chmurki, które powklejałem do grafiki głównej gry, zdecydowanie ożywiły scenerię, dorzuciłem wodorosty, przez co trochę śmietnikowo się zrobiło. Cały czas pracowałem nad dopracowanie reszty spriteów głównego bohatera. Doszła grafika do menu i tytułowa plansza.
Oficjalnie postanowiliśmy nazwać grę "Treasure Chest". Mi akurat bardzo przypadło to do gustu, począłem więc mozolnie tworzyć ekran tytułowy gry. Poprzez 3 wersje doszedłem do czegoś co zadowoliło większość grupy RNS. Cały czas po głowie chodziła mi prosta animacja rybki przeszkadzajki i krabika a nawet bąbelków. Niestety, ograniczenia platformy pokazały że nie bardzo jest jak to wszystko dodać. Skromne poprawki a zajęły mi praktycznie miesiąc pracy. Cóż, zdałem sobie sprawę ze bycie pixelkowym grafikiem to jednak ścieżki chleb i niedoświadczonej osobie stworzenie nawet prostej grafiki do prostej gry zajmie naprawdę dużo czasu. Cieszące jest to że przez ten cały czas wspierały mnie naprawdę fajne i pomocne osoby, w skutek czego projekt ciągle parł do przodu. Ale co dalej... CDN...

zamieścił: Koyot1222

kategoria: Rysunki / Koyot

data: 04.10.2011 10:55

odsłon: 132

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Silent Service

Klasyczna gra z 1986. Polecenie z instrukcji obsługi:

Wystartować Amigę z Kickstartem wersja 1.1 lub wyżej... :)

zamieścił: Deftronic/...

kategoria: Programy i gry / Silent Service

data: 21.03.2013 13:00

odsłon: 31

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
AmiWawa 5

zamieścił: pawel301

kategoria: Fotografie / AmiWawa 5 - 20.04.2013

data: 21.04.2013 22:59

odsłon: 130

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
FINISH HIM! (na A3000 :P)

Okazjonalnie, 19.05.2013 wraz z kolegą Axi0matem wpadliśmy sobie na III Gimnazjalną Majówkę w Polanowie (woj. zachodniopomorskie).
I tylko gry... gry... gry...
Ale jak na małą mieścinę i dość egzotyczne dla tubylców widowisko wyskok uznajemy za udany :)

zamieścił: Tom Rain

kategoria: Fotografie / III Gimnazjalna Majówka w Polanowie

data: 20.05.2013 20:40

odsłon: 107

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Joy

zamieścił: sebbb

kategoria: Sprzęt / sebbb

data: 19.09.2013 21:07

odsłon: 53

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Shadow of the Beast STORYLINE #2

Birth of the Beast 2/2
Mój mały fanowski projekt, którego celem jest ukazanie całej fabuły serii "Shadow of the Beast". Robię to dla siebie i dla was.
Spróbuję złożyć wszystko w spójną całość.Tekst ściągnąłem z recenzji z PPA. Mam nadzieję, że nikt mnie za to nie zabije. Obrazek pochodzi z wersji na konsole turbografx. Jeśli kogoś to zainteresuje może zerknąć. Na pewno będę tworzył kolejne strony. Pozdrawiam!

zamieścił: Sunday87

kategoria: Rysunki / Sunday87

data: 03.02.2014 22:40

odsłon: 32

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
30 Years of Star Trek

Autor nieznany

zamieścił: mailman

kategoria: Logosy / Startup Pictures

data: 03.06.2014 21:00

odsłon: 55

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Windoze

zamieścił: mailman

kategoria: Logosy / Startup Pictures

data: 03.06.2014 21:27

odsłon: 69

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Shadow of the Beast 3

Landscape

zamieścił: Sunday87

kategoria: Rysunki / Sunday87

data: 19.10.2014 17:10

odsłon: 34

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
Mortal Kombat

zamieścił: mailman

kategoria: Programy i gry / Mortal Kombat

data: 11.11.2014 12:45

odsłon: 35

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)
adapter

zamieścił: nostrum666

kategoria: Sprzęt / nostrum666

data: 05.12.2015 21:31

odsłon: 139

ocena użytkowników:  (oceniających: 2)

  • Szukaj w dziale

  • TOP

  • Menu PPA.pl

  • Amiga Friendship #5

  • Forum

Jump! (Amiga Yoomp) (2098) »
[mos] Dock i jego user... (2) 
AMIJOY - DB9 i USB joy... (58) »
Wymagania gier na Amig... (52) »
Gra Blood typu 3D na A... (40) »
Archi-TECH - brak odze... (12) 
żarty autorów gier (74) »
Zapowiedzi nowych gier... (6319) »
Uruchomienie Firebird ... (333) »
Jakie amigowe demo dzi... (482) »
  • Imprezy

kalendarz imprez

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem