zamieścił: mailman
Dave Haynie upublicznił książkę będącą szóstą wersją draftu dokumentu będącego opisem implementacji i postęp prac nad nigdy nieukończonym chipsetem AAA (Advanced Amiga Architecture), który miał być następcą AGA.

Źródło: amiga-news.de
zamieścił: mailman
Książka "Demoscene: The Logo Art" stała się faktem. Zakładaną kwotę dofinansowania udało się osiągnąć i można składać zamówienia w przedsprzedaży. Dla przypomnienia, jest to nowa książka poświęcona scenowym logosom i ich twórcom. Na 400 kolorowych stronach zostanie zebranych tysiące grafik z Amigi, Atari, Commodore 64 wraz z dodatkami informacyjnymi oraz ciekawostkami od ich autorów. Wysyłka zamówień ma być realizowana od 25 grudnia 2023 roku.
zamieścił: mailman
Frank Wille przygotował nową wersję narzędzia deweloperskiego vasm. Szczegółowa lista wprowadzonych zmian znajduje się na stronie projektu.
 głosów: 8  tagi: vasm
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Christian "xeno74" Zigotzky przygotował kompilację linuksowego Kernela 6.3 przeznaczonego dla AmigaOne X1000 oraz AmigaOne X5000. Więcej informacji oraz odnośniki dostępne są w wątku na forum Hyperion Entertainment.
zamieścił: mailman, nadesłał: vfxgeek
Rok temu wystartowała kampania crowdfundingowa na platformie Kickstarter, której celem było zebranie funduszy na projektu remake'u klasycznej amigowej myszki w wersji bezprzewodowej i z dotykowym scrollbarem. Kampania zakończyła się sukcesem, a gotowy produkt, z niewielkim opóźnieniem w stosunku do zapowiedzi jest dostępny do kupienia w specjalnie uruchomionym sklepie. Tank Mouse działa z Amigą (za pośrednictwem adaptera USB -> DB9, który należy dokupić osobno) jak i wszelkimi współczesnymi komputerami.

Aktualizacja (25.04.2023, 19:52):
Na Aminet trafił sterownik przeznaczony konkretnie dla tego konkretnego modelu myszy, który eliminuje problemy związane z obsługą funkcji "dotykowego scrolla", z którym nie radził sobie sterownik Cocolino.
zamieścił: mailman
Firma Hyperion Entertainment przygotowała AmigaOS 3.2.2.1, który jest zbiorem poprawek do ostatnio wydanej wersji 3.2.2. Dotyczą one głównie usunięcia błędów związanych z powolnym działaniem ReAction w programach korzystających z page.gadget, nieprawidłowego działania datatype GIF na Amigach z procesorami 68000, błędów w działaniu IconEdit przy korzystaniu z CyberGraphX. Osoby, które posiadają zainstalowany AmigaOS 3.2.2 powinny sięgnąć po archiwum z aktualizacją dystrybuowaną w postaci pliku ADF. Użytkownicy, którzy jeszcze nie zainstalowali AmigaOS 3.2.2, powinni pobrać nową wersję całego pakietu ze strony Hyperion Entertainment, zawierającą już aktualizację.
zamieścił: mailman
Darren Coles opublikował nową wersję pakietu E-VO Amiga E. Wersja 3.6.0 przynosi wiele nowych funkcji, poprawek błędów i optymalizacji. Pełna lista zmian znajduje się w archiwum programu. E-VO jest do pobrania z Aminetu oraz z projekt na GitHub.
zamieścił: mailman
FalloutDla systemu MorphOS przygotowany został port gry "Fallout - Community Edition". Jest to reimplementacja silnika pierwszej części gry "Fallout" z zachowaniem grywalności oryginału i jednocześnie wieloma poprawkami, które mają wpływ zarówno na kwestie wizualne, jak i rozgrywkę. Do działania niezbędne jest posiadanie plików z oryginalnej wersji gry.
zamieścił: mailman
Richard Körber zaktualizował bibliotekę identify do wersji 42.1. Jest ona wykorzystywana głównie w celu identyfikacji kart Zorro wraz z podaniem różnych informacji dotyczących tych urządzeń, ale również przekazuje wiele innych cennych informacji o konfiguracji naszego komputera, takich jak model, wersja systemu, dostępna pamięć czy też inne urządzenia peryferyjne występujące w konfiguracji. W najnowszej wersji dodana została obsługa urządzeń zarejestrowanych w bazie Open Amiga Hardware Repository.
 głosów: 11  tagi: identify.library, biblioteka
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Na GitHub uruchomiono projekt promocji i rejestracji amigowego sprzętu tworzonego przez pasjonatów, którzy swoje produkty realizują na zasadach otwartych (open source). Każda osoba, która stworzyła jakieś amigowe urządzenie spełniające podstawowy warunek "otwartości" może przystąpić do projektu i w zamian uzyskać numer producenta, czyli tak zwany "ManufacturerID" oraz numer produktu, czyli"ProductID". Pierwszy z nich nadawała firma Commodore, a drugi producent sprzętu. Obecnie uzyskanie "ManufacturerID" jest wciąż możliwe, ale czasochłonne. Projekt Open Amiga Hardware Repository ma służyć rezerwacji obu tych numerów oraz zapewnić rozpoznawalność sprzętu przez biblioteki boards.library oraz identify.library. Podstawową zasadą przystąpienia do projektu jest stworzenie sprzętu, którego schematy oraz niezbędne do jego wytworzenia komponenty są ogólnodostępne (czy to na zasadzie kupna, czy własnego montażu w oparciu o schemat). O ile autor rozwiązania może urządzenie składać i sprzedawać, to nadrzędną zasadą jest, że powinno być ono również możliwe do montażu osobistego przez kogokolwiek innego, kto potrafiłby to zrobić. Druga zasada to osiągnięcie fazy działające prototypu - do projektu nie mogą dołączyć płyty eksperymentalne czy pokazowe. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Open Amiga Hardware Repository.
zamieścił: mailman
George "walkero" Sokianos przygotował aktualizację iGame. Jest to graficzny frontend, oparty na MUI, który służy do uruchamiania własnych kolekcji gier WHDLoad (i nie tylko). W najnowszej wersji wprowadzono wiele poprawek oraz zmian, a główna z nich to przebudowa pliku z listą gier i zalecana jest jego kopia przed rozpoczęciem instalacji nowej wersji. Program dostępny jest dla AmigaOS 2.x (i wyżej), AmigaOS 4 oraz MorphOS-a. Archiwum do pobrania z GitHuba, ale dostępne jest również na Aminecie, OS4 Depot oraz MorphOS Storage.
 głosów: 6  tagi: iGame, WHDLoad, frontend, GUI
1 komentarz22.04.2023 17:56
zamieścił: slay
W dniach 7-10 kwietnia miała miejsce kolejna edycja kultowego party Revision. Po trzech latach impreza nareszcie powróciła do swojej stacjonarnej formuły i odbyła się w hali E-Werk (w niemieckim mieście Saarbrücken).

W Amiga Demo Compo wystawiono 9 prac, z czego pierwsza szóstka była dość wyrównana. Wygrało (ku lekkiemu zaskoczeniu) OCS’owe demo “Blood Sugar Rises” grupy AttentionWhore. Na miejscu drugim uplasowało się “Neocolora” (AGA) będąca kooperacją powracających włoskich koderów z grupy Darkage przy audiowizualnym wsparciu Lemon., a podium zamknęło francuskie Oxygene z demem "Cycle-Op" (OCS).

Amiga Demo Compo (pierwsza trójka):

1. "Blood Sugar Rises" AttentionWhore (1619)
2. "Neocolora" Darkage and Lemon. (1609)
3. "Cycle-Op" Oxygene (1525)

Amiga Intro Compo zdecydowanie wygrała grupa Ghostown z intrem “Electric Lifeforms” (OCS), przed produkcją “Griffin” ekip Nah-Kolor i Offence (też na OCS). Podium zamknęło “Sciatica” - intro na układy AGA formacji Nah-Kolor.

Amiga Intro Compo (pierwsza trójka):

1. "Electric Lifeforms" Ghostown (1889)
2. "Griffin" Nah-Kolor and Offence (1390)
3. "Sciatica" - Nah-Kolor (1193)

Dwa amigowe interka mieliśmy w Oldskool Intro, przy czym co najmniej 4-kilówka "Carandiru" Spaceballs jest warta uwagi. W kategorii Wild było kilka drobiazgów, które mogą zainteresować Amigowców: produkcja na Amigę CDTV z muzyką z CD (Return to CD / Void), prosty konwerter do przygotowywania sampli do Protrackera (Amiga ConverterQT / Nico) i chiptunowy pack na kilka platform, w tym naszą ulubioną (Chip Django 2 /Rabenauge & Bitshifters).

Tegoroczne Oldskool Graphics Compo było prawdopodobnie najmocniejsze w historii Revision. Amigowi graficy zmietli pozostałe platformy, zajmując w nim pierwsze 8 miejsc. Konkurs wygrał Made z obrazkiem "The Watchmaker", drugi był Slayer z grafiką "Soulmates Never Die", a trzeci - powracający w wielkim stylu - Danny z "Broken Souls". Dobre prace wystawili równiez pozostali polscy graficy: Jok (miejsce 6) i Vasyl (miejsce 12).

Amigowych formatów i akcentów nie zabrakło również w konkursach muzycznych – np. w Oldskool Compo mieliśmy silną reprezentację Amiga Klanga i Pretrackera, a zwyciężył Hoffman świetnym kawałkiem na beepera ZX. W Tracked Music królował oczywiście Protracker, a pierwsze miejsce wywalczył wspólny moduł Bactera i Saga Musix. Streaming Music wygrał RoccoW, a Jazzcat wylądował na miejscu trzecim.

Warto też wspomnieć, że w Game compo wygrała amigowa produkcja (Boxx4 / Retroguru), do której grafikę stworzył Koyot1222, miejsce drugie zajęła multiplatformowa gra Trans Neuronica Prelude / Evidently Cube z muzyką Acemana, a grupa Moods Plateau przeniosła amigowy klasyk Shadow of the Beast na KC-85.

Pierwszego dnia party odbyła się również ceremonia wręczenia "scenowych oskarów", czyli nagród Meteoriks za rok 2022. Za najlepszą scenową produkcję w kategorii Best Midschool Production jury uznało rewelacyjne amigowe demo "Batman Rises" grupy Batman Group. Warto też nadmienic, że najlepszą produkcją w kategorii Best Oldschool Production zostało demo "E2iRA" (na C64) polskiej grupy Arise Design. To duże wyróżnienie, ponieważ - jak na razie - niewiele statuetek Meteoriks trafiło do naszej rodzimej demosceny.

Polskich i/lub amigowych akcentów było więcej, polecamy zapoznać się ze szczegółowymi wynikami i produkcjami:

Demozoo
Pouet
Revision - kanał na YT z zapisami wszystkich konkursów
zamieścił: mailman
Wystarczyło tylko kilka dni, aby użytkownicy programu do obsługi poczty elektronicznej Iris otrzymali kolejną wersję. Tym razem dostępne są ulepszenia w zakresie podglądu wiadomości, wprowadzenie animacji wczytywania, ulepszenia dotyczące wiadomości HTML, poprawka obsługi usuniętych wiadomości w czytniku wiadomości, przyciski Undo/Redo w edytorze teksty posiadają efekt statusu możliwości użycia. Ponadto autor zapewnił więcej informacji w przypadku wystąpienia błędów podczas wczytywania wiadomości oraz dodatkowe sprawdzenie wraz z komunikatem podczas próby wysłania wiadomości bez wypełnienia pola z adresem odbiorcy.
zamieścił: mailman
Dostępna jest nowa wersja przeznaczonej dla systemu operacyjnego MorphOS przeglądarki internetowej Wayfarer. Jest ona oznaczona numerem 5.1. Wprowadzone zmiany to poprawki w odtwarzaczu strumieni audio-wideo, usprawnienia funkcji zapisu pobieranych plików, usprawnione zachowanie przy korzystaniu z klawisza Tab. Pełna lista zmian dostępna jest na stronie projektu https://wayfarer.icu/history.
zamieścił: mailman
Trwają prace nad całkowitym przepisaniem programu konfiguracji ustawień dla systemu graficznego P96. Nowa wersja P96Prefs do działania będzie wymagać P96 w wersji co najmniej 3.0.0 oraz AmigaOS 3.2. Obecnie została wydana wersja beta, a autor liczy na komentarze i uwagi. Docelowo nowa odsłona P96Prefs stanie się częścią pakietu P96 oraz będzie dostępna za darmo na Aminecie. Więcej informacji na niemieckim forum A1k.

Źródło: amiga-news.de
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Nowy sprzęt spod znaku... (43) »
PiStorm16 Amiga 600 (77) »
W jaką amigową grę gra... (2576) »
Kilka pytań o PiStorm ... (42) »
CPU-M (dla MorphOS) (13) 
Amiga 4000 Rev B czarn... (28) 
Projektory do Amigi po... (2) 
' ' O D K L E J E N I ... (31) »
MOD ' yfikacja - A600 ... (26) 
Testy AA3000+ (35) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem