[#31] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #30

nawet gdyby wyszla A5000 z ukladami AAA i DSP mysle ze nadal producent zostawilby wybor i furtke w postaci slotow zorro III.
jedyna zaleta AGA i pewnie AAA byloby to ze komp niczego nie potrzebowal do uzytkownia... a co za tym idzie zerowa dodatkowa inwestycja.
nie wiem czy ja tylko pamietam ceny z 1994 r ... ile kosztowal Sim 8MB ..ile kosztowala Karta EISA GFX i SFX ...
Kupujac taka A1200 czy Falcona mielismy AllInOne...

[#32] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #31

Tyle że to AllInOne byłoby tylko na najbliższy rok czy dwa a potem i tak użytkownika czekała by rozbudowa czyli przekładka do towerki i używanie kart graficznych projektowanych dla A2000.
No chyba że Commodore nie zbankrutowało by i nowe modele wypuszczało by z regularnością takiego Apple co nie wydaje się możliwe.


Pozdrawiam
[#33] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #31

nawet gdyby wyszla A5000


w A5000 pewnie bylyby jakies sloty, ale zdecydowana wiekszosc uzytkownikow Amigi nastawiona byla na nastepce 1200.

[#34] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #30

AAA nie doczekaly sie szczesliwego finalu i tylko dlatego przyjely sie karty gfx

Karty GFX dla Amigi pojawiły się już pod koniec lat 80-tych. Powód: notorycznie przestarzałe układy graficzne w każdym nowym modelu Amigi. Dodatkowo, w każdym trybie innym niż PAL/NTSC, powolne i oferujące parametry obrazu na poziomie minimum minimorum. Gdyby AAA doczekały się szczęśliwego finału, sytuacja w ich przypadku byłaby taka sama. Szczerze mówiąc, nie rozumiem zachwytów nad tym projektem. Czytałem kiedyś specyfikację AAA i to było jak sen pijanego wariata. Systemy RTG w Amidze, wraz z kartami GFX, są przynajmniej proste, przejrzyste i logiczne w obsłudze.

nie interesuja mnie karty graficzne, na Amidze

A szkoda, bo taką CV64 można podłączyć do monitora C1084S a nawet do telewizora, przez odpowienio przerobiony modulator i cieszyć się klimatem identycznym z naturalnym. Tylko przy n razy większej wydajności.



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 09:55:07
[#35] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Daclaw, post #29

Fajnie, tylko co z tego? Ten 4-kolorowy Productivity nadaje się głównie do klepania w CED-ie i podobnie zaawansowanych graficznie prac. Przy czym na 68000/7 można i w takich przypadkach znieść jajo. SuperHires w PAL-u/NTSC to jakaś sztuka dla sztuki, bez praktycznego zastosowania. Co wynika z punktów 2 i 3 dla użytkownika - nie mam pojęcia. O kant tyłka potłuc taki "upgrade".


Dacaław moja wypowiedz miala na celu czy sie da upgredowac OCS do ECS czy trzeba caly komputer wymieniac jak jeden z poprzednikow napisal

zapomnialem napisac 2 wazne cechy ECS

1.Mozliwosc uzywania Wokrkbencha na monitorze VGA/SVGA
2.Uklad ECS jest 15 % szybszy chociaz chyba nie bylo nigdy gry ktora go wykorzystala w 100 % (nowe wlasciwosci Blilitera przy kopioowaniu obszarow pamieci) a szkoda bo kazda A600 ma wlasnie taki uklad
3. Dzieki ECS i nowym trybom Amiga 500 moze odgrywac sample o czestotliwosci 56 khz a to juz jest in plus takiego upgredu

Oczywiscie sama taka wymian to sztuka dla sztuki .. jednak przy jakim turbo i A2000 ma to sens



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 09:55:33
[#36] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #33

w A5000 pewnie bylyby jakies sloty, ale zdecydowana wiekszosc uzytkownikow Amigi nastawiona byla na nastepce 1200.



Przecież to jest banalny banał. Oczywiście, że większość wybrałaby produkt z linii konsumenckiej, bo był on nastawiony na maksymalną sprzedaż. Po co pisać takie truizmy?
Prawdziwy power Amigi właśnie tkwił w jej dychotomiczności. Kiedy ktoś chciał przestać być lamerem i zająć się ambitniejszymi rzeczami niż tłuczenie w Deluxe Galage to miał taką możliwość, za sprawą dużej puli oprogramowania także z tej najwyższej półki. A jak ktoś nie chciał, to nie musiał.

Na szczęście nawet polityka Commodore nie była aż tak prymitywna jak niektórzy tu chcą ją kreować.
[#37] Re: Jay Miner wizjoner IT

@RadoslawF, post #32

No chyba że Commodore nie zbankrutowało by i nowe modele wypuszczało by z regularnością takiego Apple co nie wydaje się możliwe.


Wystarczy jak nastepca AAA pojawilby sie w 1998 roku, czyli po 4 latach, co uwazam za mozliwe i wystarczajacy okres do zaprojektowania nowych ukladow oraz dopisana nowych rzeczy do sterownika. Cale SGI O2 projektowano w znacznie krotszym czasie :)

Wystarczy popatrzec na AOS i MOS, boje ze sterownikami, a bez wsparcia producenta, takie uklady maja znikoma wartosc, bo wiekszosc rzeczy w nich nie dziala, czyli robia wlasciwie tylko za RAMDAC i blitter plus jakies drobiazgi :)

[#38] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #37

Kości graficzne Amigi są moim zdaniem bardzo fajnym wynalazkiem , który to sprawił że świetnie się nadawała do zastosowań telewizyjnych.Przyszedł do mnie kiedyś kolega w czasie po upadku Commodora i mówi tak sprzedaj tom cienkom Amigę i kup za te pieniądze peceta a ja ci udostępnię oprogramowanie do niego.A ja mu na to widzisz u mnie jakiś monitor , no to do czego ja go podłączę .Czyli czeka mnie wydatek wysokości Amigi na monitor do PC .I po tej rozmowie rozwiał się mit o tanich pecetach.
A co do wymiany kości graficznych to co jakiś czas wymieniać na nowsze z całym kompem to wcale nie takie złe ,zawsze to trochę nowsza platforma.
Teraz będzie taka możliwość ,wymiana na NatAmi z nowszymi SAGA. :D

[#39] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #37


Wystarczy jak nastepca AAA pojawilby sie w 1998 roku, czyli po 4 latach, co uwazam za mozliwe i wystarczajacy okres do zaprojektowania nowych ukladow oraz dopisana nowych rzeczy do sterownika.



Biorąc pod uwagę że układ AAA nie wszedł do produkcji pisanie o ich następcy że gdyby się pojawił to byłoby to czy tamto jest przejawem głupoty lub nieznajomości tematu.


Pozdrawiam
[#40] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Daclaw, post #34

A szkoda, bo taką CV64 można podłączyć do monitora C1084S a nawet do telewizora, przez odpowienio przerobiony modulator i cieszyć się klimatem identycznym z naturalnym. Tylko przy n razy większej wydajności.


nie mozna cieszyc sie identycznym, bo nie sa kompatybilne z AGA nawet w ulamku procenta. N razy wieksza wydajnoscia, chyba na papierze, w AAA transfer z pamieci Chip mial przyspieszyc ok. 12 - 20 razy wzgledem AGA, plus rozszerzenia AAA... Jak na projekt 1994/5 to bylyby dobre mozliwosci i osiagi za rozsadna cene - zapewne mniejsza niz sama gola karta CV64 w slocie ZorroIII.

Szczerze mówiąc, nie rozumiem zachwytów nad tym projektem.


a ja nie rozumiem zachwytu nad wkladaniem do Amigi pecetowych kart graficznych i uzywanie ich na mocno niedorobionych sterownikach :)

NatAmi karty graficznej potrzebowac nie bedzie OK

[#41] Re: Jay Miner wizjoner IT

@RadoslawF, post #39

Biorąc pod uwagę że układ AAA nie wszedł do produkcji pisanie


Niedlugo bedzie nastepca, czyli SAGA i kart graficznych nie przewiduje sie do NatAmi :). A do Amigi pecetowe karty graficzne zawsze pasowaly jak wol do karety, juz lepiej/taniej bylo kupic PC z taka karta.

AOS i MOS raczej kiepsko niz dobrze obsluguja karty graficzne. Wszystkie bardziej zaawansowane funkcje ukladu sa niedostepne (lub kiepsko dzialaja) i dlugo beda niedostepne, pewnie lata mina, uklady zostana wycofane z produkcji itd... Dla porownania, SAGA bedzie w 100% supportowana... :). Nawet najlepszy uklad bez odpowiedniego wsparcia jest niewiele wart.

[#42] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #40

Jak na projekt 1994/5 to bylyby dobre mozliwosci i osiagi za rozsadna cene - zapewne mniejsza niz sama gola karta CV64 w slocie ZorroIII.



Zapewne... by były...
[#43] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #27

mówię o S3 Virge i na tej kości były karty do Amigi też. 3D hulało lepiej niż software i wyglądało dużo dużo lepiej. Zresztą jakość samego renderingu była imho zbyt wysoka na tej karcie co marnowało wydajność np. Shogo lepiej wyglądało na S3Virge'u niż Voodoo

Karta nie miała problemów z rysowaniem okienek, funkcji GDI ani innych rzeczy jakie od niej się wymagało. Jak na swoją cenę pięknie skalowała filmy.

a AAA nie miało 3d wcale, o konwersji YUV na RGB też cisza czyli nie ta epoka zupełnie. Blitter przy skalowaniu nie pomógł by wcale.

a H264 to by był super bajer. Sprzętowo i cenowo to nie byłby problem taki upgrade zrobić, gorzej oprogramować to Myślę jednak że jakby każda NatAmi miała taki tani uniwersalny dekoder mpeg2/h264/divx to szybko byśmy się porządnego oprogramowania doczekali i kupno NatAmi przed żonami byłoby bardziej uzasadnione

BTW. kto oprogramuje układ SAGA że tak na 100% uważasz że będzie używany?

[#44] Re: Jay Miner wizjoner IT

@XoR, post #43

a H264 to by był super bajer. Sprzętowo i cenowo to nie byłby problem taki upgrade zrobić, gorzej oprogramować to Myślę jednak że jakby każda NatAmi miała taki tani uniwersalny dekoder mpeg2/h264/divx to szybko byśmy się porządnego oprogramowania doczekali i kupno NatAmi przed żonami byłoby bardziej uzasadnione


Bo nadaje się do filmów ?????argh..............
Generalnei oglądanie filmów na kompach to dramat jest - przecież byle LCD ma sprzętową dekompresję H264 - wkładasz pendrive i oglądasz....
Ewentualnie MovieCube - to się do filmów nadaje i przyjemnie służy ...

Wrzucanie ficzera z filmami do Natami mija się z celem - każdy zainteresowany ma przynajmniej kilka lepszych sprzętów do takich zastosowań.
Natami nie musi być do wszystkiego - im więcej zastosowań ma sprzęt, tym gorzej sobie z nimi radzi.

[#45] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #40

nie mozna cieszyc sie identycznym, bo nie sa kompatybilne z AGA nawet w ulamku procenta.

AAA też nie miały być. Na poziomie rejestrów miały być kompatybilne z ECSem.
[#46] Re: Jay Miner wizjoner IT

@XoR, post #43

mówię o S3 Virge


jakbym nie mial tej karty (VirgeDX/4MB w PC), to w bajki bym uwierzyl. skalowanie dzialalo, w 16bitach, YUV tez, najlepiej w 16bitach i to dosc kiepsko wygladalo jakosciowo, lepiej bylo nie skalowac:). w 3D karta byla kompletnie do bani. Jakosc obrazu, szkoda gadac, mydlo i powidla. Jedynie funkcje 2D dzialaly dobrze, choc wyraznie wolniej w 24bitach.

a H264 to by był super bajer. Sprzętowo i cenowo to nie byłby problem taki upgrade zrobić, gorzej oprogramować to Myślę jednak że jakby każda NatAmi miała taki tani uniwersalny dekoder mpeg2/h264/divx to szybko byśmy się porządnego oprogramowania doczekali i kupno NatAmi przed żonami byłoby bardziej uzasadnione


bajer malo uzyteczny w NatAmi i wlasciwie zbedny, bo to komputer zastepujacy Amige 500/600/1200, a nie odtwarzacz blue-ray. NatAmi jezeli czegos moze potrzebowac w przyszlosci, to ekonomicznego procesora obliczeniowego ogolnego przeznaczenia, choc multicore 070 tez moze byc :)

070 w NatAmi zdekoduje H.264, tylko to zalezy o jakim bitrate jest mowa. A jaki bitrate da rade, to sie okaze dopiero w praktyce :), choc najpopularniejszym formatem jest mimo wszystko nadal H.263.



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 15:48:25
[#47] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #37

Wystarczy popatrzec na AOS i MOS, boje ze sterownikami, a bez wsparcia producenta, takie uklady maja znikoma wartosc, bo wiekszosc rzeczy w nich nie dziala, czyli robia wlasciwie tylko za RAMDAC i blitter plus jakies drobiazgi

To niezwykle ciekawe co piszesz... na szczęście to całkowita nieprawda.

To co piszesz o oprogramowaniu kart RTG w Ami to też wyssane z palca. Miałem A500 z OCS, miałem A1200 i A4000 z AGA. Miałem także CV64 - jedną z najlepszych kart RTG, oraz znacznie gorszą EGS Spectrum. Nawet ta gorsza biła AGA na głowę. Miałem dużo czasu na porównanie.
Skoro nie interesują cię karty graf. w Ami, to po co się wypowiadasz? Przecież nie masz o nich zielonego pojęcia.
[#48] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Ender, post #23

Emulator nazywa się XM6.
Możesz go znaleźć TUTAJ podobnie jak inne potrzebne rzeczy do uruchomienia emulacji.
Mam nadzieję że znasz japoński :D

[#49] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #41


Niedlugo bedzie nastepca, czyli SAGA i kart graficznych nie przewiduje sie do NatAmi usmiech. A do Amigi pecetowe karty graficzne zawsze pasowaly jak wol do karety, juz lepiej/taniej bylo kupic PC z taka karta.


Jak już będzie to ocenimy i podyskutujemy, na razie poczytaj coś o klasycznych Amigach bo się tylko ośmieszasz.
Karty graficznej w A1200 dorobiłem się w ubiegłym stuleciu, jak jeszcze nie było slotów PCI, to że ty zatrzymałeś się na poziomie gierek na gołej Amidze nie oznacza że wszystkim taka właśnie pasowała.


Pozdrawiam
[#50] Re: Jay Miner wizjoner IT

@wali7, post #47

To niezwykle ciekawe co piszesz... na szczęście to całkowita nieprawda.


Przeciez nawet nie ma pixel shaderow 1.0, a o pelnym OGL 1.0 nie wspomne :). Radeon 7500 lezy odlogiem, o lepszych kartach nie wspomne.

Nawet ta gorsza biła AGA na głowę.


alez ja doskonale wiem, ze AGA byly wolne i wydajnosciowo na poziomie prostych kart VGA z prosta akceleracja, choc oferowaly duzo wieksze mozliwosci.., co nie znaczy, ze AAA mialy odziedziczyc wydajnosc, a tym bardziej SAGA. AAA nie bylo, wiec nie mozemy dokonac porownania do tych kart graficznych z PC zaadoptowanych do Zorro, ALE bedzie SAGA :)

[#51] Re: Jay Miner wizjoner IT

@RadoslawF, post #49

Karty graficznej w A1200 dorobiłem się w ubiegłym stuleciu


Karty graficznej std. do A1200 nie mozna bylo zamontowac, bo takich slotow nie bylo, to robili sobie na wlasna reke tworcy rozszerzen... Amiga od Commodore to byla maksymalnie 040/25Mhz/AGA oraz sloty ZorroIII i ISA. Nie nalezy rozszerzen traktowac jako standard. Tworcy programow, gier i dem tez wychodzili z takiego zalozenia.

Mnie na Amidze karty graficzne nigdy nie interesowaly i nie beda interesowac, niby do czego ?. O wiele lapiej wszelkie karty dzialaja na PC x86, gdyz to jest naturalne otoczenie PC i karty sa stworzone dla PC :)



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 16:29:45
[#52] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #50

@1989: masz, z tego co się orientuję, dość dużo lat, ale twoje wypowiedzi to połączenie jakichś bredni o mitycznych możliwościach AAA z jakimś dziwnym koncertem życzeń odnośnie SAGA. Jak miałem kilkanaście lat, to podobnie myślałem o Amidze, tylko, że ja wyrosłem z tego.

[#53] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Pinto, post #52

tylko, że ja wyrosłem z tego.


a ja nie wyroslem, za to doroslem, takze kibicuje projektowi NatAmi:). Dla mnie Amiga oparta tylko na kartach graficznych i architekturze PC... to kompletna pomylka, zdecydowanie wole juz PC x86...

ps. jakich mitycznych bredni nt. AAA, podaje to co stoi oficjalnie na wiki, uklady nie zostaly ukonczone, wiec trudno bedzie sprawdzic :), za to brednie to sa nt. S3, bo mozna to zweryfikowac, w temacie filmow, 3D, jakosci RAMDACa..



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 17:25:12
[#54] Re: Jay Miner wizjoner IT

@wali7, post #47

...znacznie gorszą EGS Spectrum. Nawet ta gorsza biła AGA na głowę.



Co zabawniejsze, karta ta na zorro 2 chodziła wolniej niz AGA ale korzysci z jej uzywania byly niewspolmierne. Choćby 75Hz.
[#55] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #51

Bredzisz.
O ile twórcy gier i dem figę mnie obchodzą to twórcy większości programów zadbali o możliwość uruchomienia na innym ekranie niż tym otwieranym za pomocą OCS, ECS czy AGA.
A twórcy programów graficznym i wyświetlających grafikę to już całkiem twojej teorii nie znali i tworzyli coś co potrafiło te karty wykorzystać.
No ale skoro ciebie te karty nie interesowały to błędnie założyłeś że nikogo więcej nie zainteresują.


Pozdrawiam
[#56] Re: Jay Miner wizjoner IT

@RadoslawF, post #55

No ale skoro ciebie te karty nie interesowały to błędnie założyłeś że nikogo więcej nie zainteresują.


Ten typ tak ma...
[#57] Re: Jay Miner wizjoner IT

@RadoslawF, post #55

to twórcy większości programów zadbali o możliwość uruchomienia


dla niektorych wiekszosc to ShapeShifter :), raczej nie ja bredze, bo dla wiekszosci programow to bylo obojetne i raczej mniejszosc zadbala szczegolnie o taka mozliwosc. Karty graficzne mogly zainteresowac, ale to tylko rozszerzenia dla Amigi i blednie zalozyles jakoby byly czyms wiecej...

[#58] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #57

raczej nie ja bredze



Bredzisz. Ile osób jeszcze musi Ci to napisać?


bo dla wiekszosci programow to bylo obojetne



Ale większości użytkowników tych programów i np.: ich oczom nie było to obojętne. KPW?



Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 18:16:28
[#59] Re: Jay Miner wizjoner IT

@grg, post #58

Bredzisz. Ile osób jeszcze musi Ci to napisać?


moga to napisac zbiorczo wszyscy zwiazani z MOS i AOS4 ze swoich Maczkow , tylko ich wizja Amigowania mnie nie przekonuje :)

Ale większości użytkowników tych programów i np.: ich oczom nie było to obojętne.


wiekszosci, to ile tych kart sprzedalo sie ogolem, 1000 sztuk czy moze wiecej niz 1000 sztuk , ile to moze byc, 1% wszystkich sprzedanych Amig ?

[#60] Re: Jay Miner wizjoner IT

@1989, post #59

tylko ich wizja Amigowania mnie nie przekonuje


Nie wiem czy zauważyłeś, że większość ma gdzieś to co Ciebie przekonuje. Chodzi o to, żebyś dał sobie siana, delikatnie pisząc.


wiekszosci, to ile tych kart sprzedalo sie ogolem, 1000 sztuk czy moze wiecej niz 1000 sztuk , ile to moze byc, 1% wszystkich sprzedanych Amig ?



Do betona nie dotrzesz...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem