[#121] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #117

celem bylo osiagniecie kolorowej grafiki jak na PC


- A można gdzieś poczytać o założeniach programowych firmy? Jak każdy będzie określał swoją własną prywatną miarę sukcesu to będziemy się pykali jak Ci dwaj specjaliści tutaj od Never Ending Flame'ory. W grach może się to sprawdzało, ale nie mów mi o Workbenchu 640x400 w 256 kolorach, bo to nawet średnio chodziło po wszystkich fastblitach i oxypatcherach... Czy Interlaced był wolny to ja już nie bardzo pamiętam ale zawsze odnosiłem wrażenie, że to podwojenie rozdzielczości poziomej zamulało akcję (były jakiekolwiek gry w 640?). Do tego dochodził stary balast z synchronizacja obrazu z dźwiękiem (żeby odpalić sampla 44100 potrzebny ekran o odpowiedniej częstotliwości... w sumie nonsens ale nie w świecie Amigi, bo w sumie każdy to akceptował, że musi tak być) i inne rzeczy.
Ja nie zaprzeczam przecież, że było więcej Chipu i kolorów itp ale jak każdy tu powtarza, szału już nie było. Aga dawała podstawowy obraz, wystarczający do zabootowania komputera i pogrania na 68020. Przy rozbudowie sprzętu to raczej kula u nogi.
[#122] Re: Jay Miner wizjoner IT

@grg, post #121

`czy szalu nie bylo ? no wlasnie nie zgadzam sie z tym co Amiga 500 oferowala do tej pory graficznie AGA dawalo niesamowicie wiele (obrazki w 1280x512 w HAM8 !!! ) .. mozna byc malkomentem i mowic ze to nie sa zadne zmiany w stosunku do 16 kolorow w 640x512

oczywiscie standardy wydajnosciowe byly na niskim poziomie , jednak jakosc grafiki generowanej przez AGA byla zadowalajaca w1992 r



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 14:02:09
[#123] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #122

Jak pisałem wyżej, Ty stosujesz swoja miarę, ja swoją dlatego się nie zgodzimy. Ty prównujesz Agę do układziku z połowy lat '80, ja raczej patrzę na ówczesnie rozwijające się równolegle standardy z którymi Aga miała konkurować.
O ile coś mi w głowie kołacze to chyba nawet Pampuch w MA zwracał uwagę na mankamenty w pierwszych recenzjach tysiącdwusetek.
W filmie z Minerem z '89 roku bodaj (tym, którego już nie ma na video.googlu) mówił on np.: o tym nieszczęsnym trybie chunky, którego nie wprowadzono do Agi, co można uznać za porażkę. Czyją to może już pozostawmy...
[#124] Re: Jay Miner wizjoner IT

@grg, post #123

Ty prównujesz Agę do układziku z połowy lat '80, ja raczej patrzę na ówczesnie rozwijające się równolegle standardy

to powinienes wziasc pod uwage rozniez standard ATARI FALCON ktory byl gorszy od AGA (wyswietlenie 800x600x256 kol uwazaja za wyczyn) , Quadra tez nie grzeszyla grafika .. wczesne VGA na ISA o rozmiarze 256 kb pozwaly wyswietlic max rozdzialke 640x480 w 16 koloroach
tak to bylo w 92 r wiec wiem ze odlegle czasy ale pamietaj o tym

oj chyba juz sie nie pamieta jak Scrool i przesuwanie screeny cielo sie na 386 i marnej VGA .. a Amiga 500 robila to z paluszkiem w porcie expansion
a to ze byla trzy krotnie tansza od PC z kolorowym monitorem juz nie wspomne

Pikanie w grach PC SPEAKAra uwzalem ze ten typ tak ma nikt z moich znajomych w PL nie mial kart dzwiekowej do 1995 r mieli jakies Covoxy czy inne wynalazki to co wydobywala z siebie Amiga wzbudzalo po prostu zazdrosc ..u kolesi od PC/MAC/ST

REASUMUJAC JAY zaprojektowal i zrealizowal wspanialy komputer !!!

Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 14:31:56



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 14:35:31
[#125] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Nightmare777, post #111

lynx? a pamietasz sege gamegear? lub sege nomad? te to dopiero pokazywaly co to znaczy wpie..ć prąd :)
[#126] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #124

to powinienes wziasc pod uwage



A z jakiej to racji "powinienem"? Wizjonerstwo nie polega oglądaniu się za kiepskimi rozwiązaniami. Ja przeskakiwałem bezpośrednio z c64 na Amige, czy jego też powinienem brać pod uwagę? Zresztą... przedstawiłem wcześniej jasno mankamenty Agi, nie ustosunkowałeś się do nich w żaden sposób. Sądzę, że dalsza dyskusja jest bezproduktywna, więc pozwolę sobie skończyć.
[#127] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #124

tego nikt nie zaprzecza, ale mozna bylo lepiej zrealizowac kilka rzeczy.
[#128] Re: Jay Miner wizjoner IT

@DRACOX, post #127

mozna bylo wiele rzeczy ..tylko do kazdego projektu potrzebny jest czas i pieniadze .. opoznienie premiery A1200 to spore koszty dla firmy.
Commodore wybralo ewolucje malymi kroczkami .. stad dosyc szybko pojawialy sie modele od 1990 r . .A3000 , A500+ , ACDTV. A600,A4000, A1200 .. i CD32 .. w przeciagu 3 lat tyle roznych modeli Amigi

Czy lepiej bylo czekac 5 lat i zrobic lepsza A1400 ? tego nie wiemy
dla mnie Amiga byla wystarczajacym komputerem uzywalem jej jako jedynej maszyny (nie mialem PC/MAC) do 2000 r ....zawsze z haslem na ustach na mojej Amidze tez sie da !

jesli mamy isc tym tropem co wyznaczyles stwierdzam ze MOS i AOS4.1 to zenujace systemy w porwnaniu do WINDOWS/LINUX/MACOS...
tylko czy chodzi o krok do przodu czy o porownanie do obecnej konkurencji ?



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 15:23:37
[#129] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #119

byc moze rozmiar plamki tu zdecydowal ale to nie moj porblem usmiech
liczyl sie efekt koncowy dla mlodego czlowieka a nie co w kineskopie piszczy
Gry amigowe w lowresie wygladaja tak 800x600 w SVGA


Decydowała częstotliwość 15,6 kHz. Odpal jakąkolwiek grę na Amidze w 320x200, ale w DblPal, czy innym trybie ~31 kHz, nawet na jakimś "amigowym multisync", to będziesz miał takie same piksele jak na PC.
[#130] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #128

A3000 , A500+ , ACDTV. A600,A4000, A1200 .. i CD32 .. w przeciagu 3 lat tyle roznych modeli Amigi

I tylko dwa znaczące kroki rozwojowe: architektura 32-bitowa w A3000 i AGA w A4000. O ile A3000 trafiła jeszcze w oczekiwania swoich czasów, o tyle A4000 była już tylko mocno obciętą popłuczyną po projekcie A3000+ i w jej przypadku radość mieszała się w równych proporcjach z rozczarowaniem.

A500+ i A600 to kolejne popłuczyny po A1000, natomiast A1200 i CD32 to początek odcinania kuponów od architektury A4000. Gdyby C= nie padło, to pewnie przez parę lat - swoim zwyczajem - kręciłoby się w miejscu, wypuszczając różne mutacje AGowych maszyn.

Będę dalej obstawał przy swoim: Commodore nie było zdolne do przeprowadzenia żadnej rewolucji ani nawet ewolucji Amigi. Kupili rewolucyjny projekt, wypuścili na rynek jako A1000, po czym kompletnie nie wiedzieli co robić dalej.
[#131] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Daclaw, post #130

Będę dalej obstawał przy swoim: Commodore nie było zdolne do przeprowadzenia żadnej rewolucji ani nawet ewolucji Amigi.


- Logika ich posunięć pozostanie enigmatyczna już chyba na zawsze, a jej zrozumienie bazować będzie tylko na podstawie plotek pojawiających się tu i ówdzie. A co do plotek, to gdzieś na forum Natami ktoś wrzucił, właśnie w charakterze plotki, taką informację, że ponoć Commodore nigdy nie tknęło Pauli, bo... zawieruszyła się im gdzieś dokumentacja do niej. Z jednej strony nawet jak na plotkę wydaje się to absurdalne, a z drugiej czym można wytłumaczyć brak jakiegokolwiek postepu w dźwięku? Dziwne to.



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 15:55:43
[#132] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Daclaw, post #129

hmm nie bardzo wierze zeby odchylanie pionowe az taka robilo pixeloze..
zreszto ciezko odpalic jakas gre pod DblPalem ktora nie uzywa ScreenMode
byc moze masz racje nie spieram sie bo tego nie testowalem empirycznie
Obecnie nie mam tego monitora Multisync ..jesli ktos by to przetestowal bylo by jasne dla potomnych



Będę dalej obstawał przy swoim: Commodore nie było zdolne do przeprowadzenia żadnej rewolucji ani nawet ewolucji Amigi. Kupili rewolucyjny projekt, wypuścili na rynek jako A1000, po czym kompletnie nie wiedzieli co robić dalej.

TAK TU SIE W 100 % ZGADZAM !
C= wolalo inwestowac w linie PC Commodore .. niz w linie Amiga ;(



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 16:22:04
[#133] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #132

Tak jest.
DblPal robi progresywne skanowanie - obraz składa się z całego obrazu odświeżanego 60 razy na sekundę.
Tryby 15khz, wyświetlają półobrazy /na zasadzie zwykłych tv -na parzyste/neiparzyste linie/ 25 razy na sekundę (50hz, co druga linia).Widać to po tzw. scanliniach.
Generalnie daje to bardziej rozmyty wygładzony obraz....
Czasem ułomność ma więcej plusów niż minusów

[#134] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #132

Po co odpalać gry w innym trybie niż ten w którym czują się najlepiej?
Commodore wolało inwestować w PC bo mieli już dosyć wszystkiego i to właśnie PC wyzwoliło ich od tego wszystkiego (poszli na kolana i finito) na własną prośbę .A to że amigowe gry były swego czasu bogatsze dzwiękowo i nie tylko wie każdy amigowiec i po co te wywody to po prostu było oczywiste i amen. :D

[#135] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #132

Zapomnieliście dodać że C= przypominało sobie o Amidze jak wtopiło na sprzedaży składaków PC, które trza było sprzedać poniżej kosztow produkcji.

Masz racje z obrazem ,, każda gra amigowa miała znacznie mniej pixeli widocznych. Tylko zauważyłem że dalej nie wszyscy rozumieją czym są bitplany. Sama nazwa podpowiada. Są to bitowe kartki, obrazki, nałożone wszystkie jak talia kart. Wyciąganie lub wkładanie jednego obrazka z tali tworzy obraz i z tąd mniejsza ilość pixeli. W PC na poczatku grafika była tworzona tylko i wyłacznie jako bitmapa-jako jedna kropkowana kartka. Prościej juz nie mogę...

AGA wg. mnie nie była taka zła, tylko reszta sprzetu była za szybka i dla tego taki efekt odniosła...

[#136] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #124

miałem 386SX 25MHz i VGA 512KB czyli w zasadzie w 1992 to taki standardowy PC jaki się kupowało jak się szło po PC i NIC SIĘ NIE CIĘŁO Superfrogi i inne gry 2d itp chodziły płynnie OK Windows 3.10 działał sprawnie i hulał w 800x600 256 kolorów Oczywiście mniej zmulał niż AGA w jakimkolwiek trybie 256 kolorów...

No i na Amidze gry miały tą samą rozdzielczość co na PC bo taką rozdzielczość miały wszystkie gry wtedy. PAL miał więcej linii ale nie były wykorzystane bo NTSC ich nie miał...PAL miał też super dobre dla oczu i poprawiające płynność 50Hz

Mi ostrość VGA nie przeszkadzała. Raczej dla mnie to było normalne i naturalne było że komputer = ostrość a TV = rozmycie. Tak samo było z konsolami a'la PSX, PS2 a nawet PS3 w pewnej mierze...



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 20:48:46
[#137] Re: Jay Miner wizjoner IT

@HOŁDYS, post #132

nic pikselozy nie robi bo gry na Amigę są okrutnie pikselaste z natury. Zresztą widać to w UAE.

Śmieszy mnie wręcz takie podejście jak Twoje że się boisz wyraźnego obrazu. Takie coś może doprowadzić do ślepoty bo nie będziesz chciał świata widzieć takim jaki jest...

[#138] Re: Jay Miner wizjoner IT

@XoR, post #136

miałem 386SX 25MHz i VGA 512KB czyli w zasadzie w 1992 to taki standardowy PC jaki się kupowało jak się szło po PC i NIC SIĘ NIE CIĘŁO Superfrogi i inne gry 2d itp chodziły płynnie OK Windows 3.10 działał sprawnie i hulał w 800x600 256 kolorów Oczywiście mniej zmulał niż AGA w jakimkolwiek trybie 256 kolorów...


Sprawdzałęś, czy tak to pamiętasz ?

Sorry, ale Alien Breed i inne gry 2d na PC ciął na potęgę.
Sprawdz taką gre TITUS the FOX - na amidze płynny scroll, na PC przesuwanie ekranu po dojsciu do jego krawedzi. Lemmingi na takim konfigu drapaly ekran ze hej :) Takich gier bylo wiecej.
a najlepsze bylo, jak na 386 pusicles gre z dzwiekiem - spadek wydajnosci o polowe :)PC nie mial sprzetowych sprite'ow wiec problemy ze scrollingiem byly naturalne.
PC poniżej 486 DX do amigi startu nie miały - grafika, dzwiek, paskudne :)
Jezeli Windows na karcie ISA w 800x600 chodził plynniej niz AGA to Ty albo nie widziales AGI, albo windowsa na takiej karcie :) Przesuwanie okienek - animacja poklatkowa, 5 fps :)
Superfrog na PC powstał w 1994 r - jesli w tym okresie nadal miales 386sx, kondolencje :)

[#139] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Wojox, post #135

Z tymi bitplanami to na poważnie napisałeś?
Bo to nie jest tak... pikseli masz dokładnie tyle samo co w PC, tylko inaczej traktowane są dane z pamięci. Efekt finalny jest identyczny. Ew. róznice mogą wynikać z jakości RAMDAC i monitora oraz parametrów synchronizacji, ale to sie tyczy kazdego komputera świata, nie tylko Ami i PC.



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 22:46:24
[#140] Re: Jay Miner wizjoner IT

@michalmarek77, post #138

A1200 to odpowiednik 386 jeśli chodzi o moc obliczeniową.

[#141] Re: Jay Miner wizjoner IT

@XoR, post #136

PAL miał więcej linii ale nie były wykorzystane bo NTSC ich nie miał..

To zdanie mnie rozwaliło.... PAL ma, nie miał, bo do dziś go widzisz w TV ,, 720X576,,, A ntsc 720x400 i oba systemy korzystały ze wszystkich lini(rozdzielczości)..

Mam wrażenie że piszesz czasami dla samozadowolenia że coś wiesz...

[#142] Re: Jay Miner wizjoner IT

@michalmarek77, post #138

Chipy graficzne amigi były projektowane do gier lat 80, stąd blitter do przenoszenia bobów, sprity znane jeszcze z 8-bitowców, do tego copper (efekty wielokolorowej tęczy, czy symulacja większej ilosci sprzętowych spritów). A na koniec tryby w rodzaju dual-playfield i możliwość wykonywania scrollingu bez użycia blittera (scrolling obrazu nie ma nic wspólnego ze spriteami). Stad dwuwymiarowe platformówki chodziły na Ami super.
Pecetowe karty były projektowane do pracy biurowej (pewnie jeszcze do przełomu lat 80 i 90), nie zawsze musiały mieć blitter, a spritów i całej reszty nie potrzebowały. Podejrzewam, że sporo gierek pecetowych jechało wyłącznie na CPU, bez prób wykorzystania blittera (skoro nie każda karta musiała go mieć).
Ale wszystkie te cuda Amigi okazały się kwiatkiem do kożucha w erze mody na pierwsze gierki 3d (jeszcze popędzane wyłącznie CPU). Żaden blitter czy copper nie mógł tu pomóc. Potrzebny był wyłącznie prymitywizm trybu chunky z możliwością dostępu do każdego piksela za pomocą jednej instrukcji CPU.
Kto wie, gdyby ktoś przewidujący zaimplementował chunky w ... powiedzmy ECS (przecież chunky to są bardzo proste tryby od strony sprzętowej), to może Ami nie dałaby się tak szybko zdominować PC w epoce Wolfensteina i Dooma?
[#143] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Hubez, post #140

Moc obliczeniową czego ???
Procesora ? Systemu ?Do dziś nie rozumiem co ten bajtkowy slogan oznacza.

1200=386DX+VGA ????

banialuki

procesorem wydajniejszym od ec020 byla 386DX / sx pewnie tez...choc to przeciez 286 tyle ze inaczej nazwane:)/ - wszedzie tam gdzie grafika opiera;la sie o obliczenia pc wygrywal - wektory, pseudo 3d wolf/doom - choc ten drugi na 386 byl niegrywalny/
Grafika nieporównywalna z wielu powodów (AGA vs ISA VGA - amiga miażdzyła PC - bo miala blitter i copper a tego w pc null)
Dzwiek - Roland wart byl kilku Amig a byl tylko syntezatorem midi/soudblaster poza 1 badz 2 kanalami digi nie roznil sie niczym praktycznie od spectrumowego Ay-greka.....
Obiketywnie - PC na sile byl kreowany na adwersarza Amigi - w pewnych zastosowaniach Ami nie dorastał do pięt, i odwrotnie. To zupelnie rozne architektury....
Ten kto mial to i to zrozumie.

[#144] Re: Jay Miner wizjoner IT

@wali7, post #139

A ty kolego wróć do szkoły i od zera się zapoznaj ze tematem bitplanów.
Tu masz prostą definicję :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitplan
Z prawej strony masz obrazek który składa się z 8 planów(map bitowych), po nałożeniu tego jedno na drugie powstawał obraz. W ruchomych obrazach wystarczyło operować na gotowych bitplanach aby powstawał znany z gier amigowych efekt, nie do podrobienia w PC (karty VGA I SVGA).
Widzę że niektórzy sprowadzają grafikę z różnych systemów tylko do rozdzielczości i ilości kolorów. W Amidze właśnie te bitplany dawały jej POWER, w czasach jej świetności. Każdy prawdziwy Amigowiec wie o czym piszę, o scrollingu w pionie, poziomie, efekt przestrzeni (zobaczcie grę Overkill), takie coś na ówczesnym PC nie do zrobienia...

Tu zapodałeś coś takiego : Efekt finalny jest identyczny.

Gdyby taki był nie byłoby Amigi i punktu odniesienia...spaczonego wtedy PC...



A tu ciekawostka : http://en.wikipedia.org/wiki/Bitplane



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 23:28:22
[#145] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Wojox, post #144

Ależ ja doskonale wiem czym są bitplany (do ciekawej szkoły chodziłeś, w mojej nic nie mówili o bitplanach).
Pisałeś cos o talii kart i że dlatego obraz na Ami inaczej wygląda niz na PC. A to nieprawda.

Jeżeli obraz na Ami ma 320x200, i na karcie z PC też, to wygląda tak samo (o ile monitor jest taki sam). Inaczej są zorganizowane dane w pamięci chip ami, a inaczej w VRAM w PC. Inne rzeczy też mozna na nich zrobić. Ale po przemieleniu przez RAMDAC wygląda tak samo. Nie dorabiajmy jakiejś mitologii. Amiga była i jest super, ale ma też swoje wady i ograniczenia.

Poza tym z bitplanami nie jest aż tak różowo jak myślisz: to nie jest nakładanie obrazów, bo bitplany są jednobitowe, kolory w ami są indeksowane, stąd kolor też nie wynika bezpośrednio z zawartości bitplane. Podejrzewam, że masz na myśli tryb dual playfield. Ale on jest robiony (od strony sprzętowej) trochę inaczej. I ma swoje ograniczenia (głównie ilość kolorów).
A jaki konkretnie masz efekt na mysli? (ten "nie do podrobienia"?)

Znacznie częściej w grach Ami wykorzystywano mozliwość poruszania całym playfieldem (sprzętowy scrolling, na którym wysiadały zazwyczaj pecety z 386), ale ze strukturą bitplanów nie miało to wiele wspólnego.



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 23:36:04
[#146] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Wojox, post #144

Bitplan to bitplan.
Pixel to pixel.

Nie mieszajmy pojęć. Różnica między obrazem Ami vs PC dotyczy trybów interlace i progressive scan. To pierwsze Ami to drugie PC.
Amiga pozaaplikowaniu scandoublera i podlaczeniu do monitora PC ma takie same wielkie piksele /zawsze ma takie same, chodzi raczej o ich wizualny odbiór/ . Niezależnie od ilości bitplanów. Sprawdź na np, SotB.



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 23:17:34
[#147] Re: Jay Miner wizjoner IT

@michalmarek77, post #146

Ami wyświetla interlace tylko w trybach od około 400 linii. W trybach o mniejszej ilości linii obydwa półobrazy trybu lace są identyczne. W sumie to nie wiem, czy ten sposób wyświetlania może prowadzić do jakiegoś efektu rozmycia. Ja przypisywałem to zawsze większej plamce CRT w telewizorach i palowskich monitorach (PAL nie potrzebował małej plamki, skoro najwyższa rozdzielczość to 768x625. Ale kto wie, trop ciekawy :)



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 23:28:56
[#148] Re: Jay Miner wizjoner IT

@wali7, post #147

Moja Amiga wyświetla najwyższą rozdziałkę na podanym monitorze bez migania, czyli interlace. 1280x512 obraz jak skała, wiem że to cud ale tak jest.
Pisanie z tobą to jak pisanie z kucharzem który pisze o tym jakie to procesy sprawiaja że żarcie jest takie cudowne a żrącym który jest tylko degustatorem,,,on widzi to zupełnie inaczej niz owy kucharz...
Ale myślę że mam rację obraz z bitplanów daje efekt filtrowania anizotropowego, coś w rodzaju wygładzania krawędzi, ale mówię tylko o grach 2D.... typu Overkill,,,polecamm OK

Co do plamki to różnica była minimalna,, 0.28 do 0,25 jak na tamte czasy...



Ostatnia modyfikacja: 03.06.2011 23:37:35
[#149] Re: Jay Miner wizjoner IT

@Wojox, post #144

W ruchomych obrazach wystarczyło operować na gotowych bitplanach aby powstawał znany z gier amigowych efekt


nie wiem o jakich efektach piszesz,ale fakt,mozna uzyskac fajne efekty scrolujac w rozne strony pojedyncze bitplany zmieniajac do tego palete barw :), praktycznie przy znikomym obciazeniu calego systemu, caly czas 50fps...:)

tryby playfield tez sa fajne i wcale nie maja takich ograniczen co do kolorow jak twierdzi wali7, bo przeciez od czego jest copper :)

[#150] Re: Jay Miner wizjoner IT

@michalmarek77, post #143

386, nawet SX, to zupełnie inny procesor niż 286. Zasadnicza różnica to że 386 jest 32 bitowy, a 286 16 bitowy. 386SX miał tylko obciętą szynę danych do 16 bitów (tak jak np. MC68000), ale w srodku rejestry, sposób działania i cała lista rozkazów była jak w pełnym 386.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem