@Hexmage960, post #30
@Hexmage960, post #30
Trzeba by się zastanowić dlaczego ta różnica w atrakcyjności gier VGA i AGA była inna.
Domowa Amiga 1200 miała twardy dysk,
możliwość dodania pamięci FAST.
@Marcin27411, post #34
@snifferman, post #33
Rynek na gry AGA był mały vs PC. Podwyższenie wymagań o FAST i HDD dodatkowo zmniejszyłoby ilość odbiorców.
@snifferman, post #35
Przewaga cenowa platformy zniknęła. Pamiętam, że jeszcze jakoś w 2000 albo 2001 roku A1200 była sprzedawana za 300-400zł (nawet z monitorem) a za podobną cenę można było kupić już jakiegos MMXa.
@Hexmage960, post #36
@Hexmage960, post #36
@Hexmage960, post #36
Doprowadziło to nawet do sytuacji, że po 1992 roku gry z VGA pisano na Amigę 500.
@Hexmage960, post #30
@ZorrO, post #41
@Marcin27411, post #40
@Azakiel, post #23
w pełni się zgadzam, podstawowa róznica między platformą pc a amigą była generalnie taka że na amidze devsi dopasowywali sie w dół, a na pececie dopasowywali się w górę (i nikt na PC nie przejmował sie ze biedny kowalski miał za słabego procka albo karte, to był jego problem) dlatego między innymi od pewnego czasu amiga staneła w miejscu a pecet leciał do przodu jak szalony.
@Kefir_Union, post #45
@Kefir_Union, post #45
Co do bitplanów to mają one sens gdy liczba kolorów jest mniejsza niż 256 a grafika jest budowana z kafelków o szerokości 16px (lub wielokrotności) bo wtedy jest mniej danych do kopiowania. W trybie 32 kolorów jest 5/8 danych w stosunku do chunky więc prawie połowę mniej. Można jeszcze robić różne wynalazki jak DualPlayfield czy tryby pośrednie np. 2x4bit w jednym bajcie jak na Atari ST. Poza przypadkiem budowania grafiki z kafelków, tryb planarny zawsze tworzy więcej problemów niż korzyści.
@waldiamiga, post #50
@rbej1977, post #49
Co Commodore powinno zrobić, żeby Amiga do dzisiaj liczyła się na rynku komputerów jak Apple i czy było to wogóle możliwe?
Może trzeba było przejść na podzespoły x86 i mieć swój system operacyjny i bajerancką obudowę jak Apple a może nie dało się zrobić nic.
@hrw, post #52
@waldiamiga, post #50
@Don_Adan, post #56
@waldiamiga, post #50
@Don_Adan, post #56
@ZorrO, post #59