@abcdef, post #119
@abcdef, post #119
@Marcin27411, post #122
@snifferman, post #125
@Hexmage960, post #120
Planarną architekturę zastosowano celem szybkiego wypełniania.
Koprocesor graficzny w Amidze ma też specjalny tryb rysowania grafiki wektorowej i wypełniania obszarów. Wektory mogą być dowolne, zatem nadają się do grafiki 2D i 3D.
Przykład: Chcemy utworzyć sobie kolumnę grafiki. Możemy utworzyć 8 pikselową maskę, np:
W rzeczywistości jak rysujesz na Amidze przykładowo co 8 pikseli w poziomie to masz dokładnie taki sam zapis, co w Chunky (od 1 do 8 zapisów na 8 pikseli).
@ppill, post #123
@Daclaw, post #128
Więc planar to nie jest żaden cudowny wynalazek, tylko konieczność wynikająca z istnienia trybów o ilości kolorów mniejszej, niż 256.
@Daclaw, post #128
@ppill, post #130
; Input: d0: pixel difference ; d1: mask to apply ; a0: bitplane result (32 pixels in 256 colors) ; ; Output: 32 pixels in 256 colors xdef _wcp _wcp: move.l d2,-(a7) moveq #8-1,d2 bra.s .next .loop: lsr.b #1,d0 dbcs d2,.loop eor.l d1,(a0,d2.w*4) .next: tst.b d0 bne.s .loop move.l (a7)+,d2 rts
@snifferman, post #118
@ZorrO, post #132
@ZorrO, post #132
@KM_Ender, post #135
@Marcin27411, post #136
@Marcin27411, post #136
@ppill, post #123
@Kefir_Union, post #139
Bitplany to było optymalne rozwiązanie na swój czas, choć szkoda że w Amidze nie dodano choćby jednego trybu 2x4bit w bajcie. Później świat poszedł do przodu i ludzie chcieli czegoś więcej niż gier platformowych z kafelkami. Amiga została ze swoimi powolnymi bitplanami i koderami próbującymi udowodnić że jednak się da ;)
@Kefir_Union, post #139
To były czasy przed VRam
Memory: Up to 3675 KB (667 KB main, 2913 KB video, 194 KB sound)
RAM: 147 KB, including 104 KB high-speed SRAM (Static RAM)
Main RAM: 48 KB (16 KB work SRAM, 16 KB I/O, 16 KB NVRAM)
Video RAM: 97 KB, including 84 KB SRAM (4 KB sprites, 4 KB color, 64 KB tiles, 4 KB text, 8 KB line buffers)
Sound RAM: 2 KB SRAM
SRAM performance: 22.222222 MHz (45 ns)[9]
@Kefir_Union, post #139
@snifferman, post #99
@pawelini, post #146
@KAN2000, post #147
@KAN2000, post #144
@pawelini, post #143