@KAN2000, post #690
@Motyl, post #687
@Motyl, post #687
Żaden tytuł nie powodował , że ktokolwiek chciał kupić specjalnie dla niego A1200
W 1200 nowy chipset oferował zbyt mały skok jakościowy w stosunku do oczekiwań rynku.
Napiszę tylko, że A1200 była jednak dobrą zmianą (po przesiadce z A500), w końcu to nie tylko konsola jak się niektórym wydaje, ale i pełnoprawny komputer i nawet w tym nieszczęsnym budżetowym konfigu gołej A1200, w końcu używanie Workbencha miało sens i dawało przyjemność.
@Motyl, post #687
Przestarzały i w dodatku jeszcze okrojony procesor Mc68020, taktowany zaledwie 14 MHz - już w samych założeniach konstrukcyjnych czynił z A1200 "przegrywa" i marną kontynuację...Tutaj żadne nowe cudowne układy graficzne, FastRAM, dysk, dzwięk... nic by nie pomogły, bo co by to dało przy wręcz archaicznym, bardzo powolnym procesorze ?
@michal_zukowski, post #691
@twardy, post #694
@Hexmage960, post #693
No właśnie AGA powstała na ówczesne potrzeby rynku
@recedent, post #697
Per analogiam: nVidia wypuszcza nową kartę graficzną reklamując ją tak: "nasz super nowy układ gfx spełnia większość potrzeb przeciętnego użytkownika". Normalnie bestseller!
@recedent, post #697
@abcdef, post #699
@recedent, post #697
@recedent, post #697
Zastanówmy się który z tych układów odniósł sukces i dlaczego?
@Hexmage960, post #702
@Hexmage960, post #702
AGA nie odniosła porażki - dowodem to, że wyszły 3 modele Amig z AGA - każdy następny dopiero po pewnym czasie. Amiga 4000, 1200 i CD32.
starano się namówić programistów, by pisali dla OS, ale było to niedługo przed bankructwem.
@recedent, post #704
Jak można kogoś do czegoś namówić jeśli nie masz argumentów? "Piszcie, chłopaki, pod system - wiemy że będzie wolno i nie da się tak zoptymalizować gier żeby działały zadowalająco dla użytkowników, ale - hej, jak wyjdzie nowy model to pewnie będzie lepiej, c'nie?"
Hmm... A4000, potem pocięta A4000 a potem pocięta A1200 - rozwój! ok, racja
@recedent, post #704
@Hexmage960, post #705
Once a screen or other display has been opened, all manipulations should
also be handled using system calls. In particular, these manipulations
must be handled by the system software:
o Allocation of graphics resources - use the graphics or intuition library
o Palette manipulation - use the graphics library
o Manipulating mouse pointer sprite - use intuition.library to
select or change imagery; input.device to move it
o Manipulating sprites other than the mouse pointer - use the graphics library
o Manipulating icons - use the icon library
o Allocating and changing colormaps and colortables - use the
graphics library
o Bitplane allocations - use AllocBitMap() under V39 and higher,
and AllocRaster() under earlier releases, but please refer to
the next section for important information about limitations of
AllocRaster().
Furthermore, these manipulations should be handled by the system
software whenever possible:
o Drawing operations - use the graphics library and Intuition
library
o Blitter operations - if possible, use only use higher level blitter
functions from graphics.library such as BltBitMap(), BltRastPort(), etc.
If you must wait for a blit to complete, always use the system's WaitBlit()
function, never your own.
@recedent, post #707
@Hexmage960, post #702
@Hexmage960, post #708
@kamilus, post #710
Z tego co pamiętam to na A1200 wydano Lion King i Aladdin. Jesteś pewny, że gdyby napisano je zgodnie z wytycznymi to by dało radę uruchomić na tym sprzęcie? To był właśnie chyba ten kraniec możliwości.
@Hexmage960, post #708
@recedent, post #712
Robert, gdybyś "Magazyn" pisał według tych wytycznych to działałby od strzała na AmigaOS4 i MorphOS. A nie działa. Więc nie wciskaj kitu.
@Hexmage960, post #711
@kamilus, post #714
@Hexmage960, post #702
@trOLLO, post #717
Nadążała , gdzie w którym miejscu Karta graficzna Picasso II ma układ Cirrus Logic GD5426 z 1992 roku. A jak wiemy, karta ta bije na głowę AGA, dodam że Picasso II powstała w 1993 r. Na Picasso II bez najmniejszego problemu uruchomię ekran 1024x768 32tyś. kolorów coś o czym AGA może zapomnieć.
@Hexmage960, post #718
AGA nadążała za VGA w podstawowej wersji i oferuje trochę ponadto, bo 256 kolorów uzyskamy też np. w 640x256.
@Jacques, post #719