zamieścił: mailman
Jorg Strohmayer przygotował nową wersję SFS. Archiwa dostępne są dla AmigaOS 3.x i AmigaOS 4.0.
zamieścił: mailman
Edgar Schwan przygotował dla AmigaOS 4.0 port AbiWord. Oparty jest on o źródła najnowszej wersji 2.5.1. AbiWord to zaawansowany procesor tekstu z możliwością wczytywania i zapisywania plików w formacie MS Word, WordPerfect, OpenOffice, OpenDocument. Istnieje także możliwość zapisu do formatu (X)HTML z obsługą stylów CSS. Wśród wielu rozmaitych, wręcz podstawowych funkcji (formatowanie, style), program oferuje sprawdzanie pisowni, obsługę obrazków w dokumencie, pracę na tabelach i wiele innych. Podręczne pliki pomocy w formacie HTML (w języku angielskim, niemieckim i polskim) wyświetlane są przez wczesną wersję przeglądarki osb-browser powstałą w oparciu o silnik KHTML. Przeglądarka posiada wbudowaną obsługę stylów CSS, JavaScriptu oraz SSL. Przeglądarkę można wykorzystać do przeglądania stron internetowych, lecz z uwagi na występujące jeszcze problemy w jej działaniu i wyświetlaniu zawartości witryn, nie jest ona dostępna w osobnym archiwum. AbiWord oraz jego źródła są do pobrania z OS4 Depot. Do działania wymagana jest najnowsza wersja środowiska X-Window.
zamieścił: mailman
Portal AmigaWorld.net przygotował dla swoich czytelników konkurs. Należy odpowiedzieć na 20 pytań. Liczy się czas, gdyż osoba, która jako pierwsza nadeśle poprawne odpowiedzi będzie mogła wybrać jedną z ufundowanych przez sponsorów nagród (plus otrzyma podkładkę AW). Kolejne osoby będą wybierały z pozostałej puli nagród, aż do ich wyczerpania. Odpowiedzi należy nadsyłać mailem do 23 kwietnia, do północy.
zamieścił: mailman
WesnothDla systemu AmigaOS 4.0 pojawiła się nowa wersja strategicznej gry turowej Battle for Wesnoth. Lista poczynionych zmian znajduje się tutaj, a archiwum można pobrać z OS4 Depot lub z Aminetu.
zamieścił: mailman
PoseidonChris Hodges przygotował drobne uaktualnienie Poseidona. Dostępne jest ono przez funkcję auto-update Tridenta. Poczynione zmiany są głównie kosmetyczne. Autor usunął także dwa błędy w klasach massstorage oraz printer.
zamieścił: mailman
AmigaOS 4.0Hans-Joerg Frieden pojawił sie gościnnie na kanale IRC szwedzkiego portalu Safir i udzielił kilku odpowiedzi na pytania dotyczące AmigaOS 4. Zapis tej rozmowy zamieszczono na portalu AmigaWorld.net.

Kiedy pojawi się OS4 dla Amig klasycznych?

Klasyczna wersja to kolejna rzecz, którą się zajmiemy po wydaniu wersji systemu dla AmigaOne. A ta powinna pojawić się naprawdę niebawem. Obecnie pracujemy nad ostateczną wersją ISO - tym, które zostanie wypalone na płytę i całość będzie sprzedawana w dużym, ładnym pudełku (już jest zaprojektowane) z dokumentacją (z tego co wiem). Wersja klasyczna w pewnych obszarach działania nadal wymaga poprawek. Ale to już nie powinno potrwać długo.

Czy Mediator będzie natywnie obsługiwany przez AmigaOS 4.0, czy też tylko przez emulację?

Sądzę, że pozostanie to na poziomie emulowanym. Sterowniki DMA sprawiają problemy w działaniu pod klasycznymi rozwiązaniami PCI, więc wymagałyby odpowiednich dostosowań. Ponadto nie jestem zwolennikiem wykorzystywania pamięci karty graficznej na bufory DMA.

Jakiej ceny można się spodziewać za wersję klasyczną systemu?

Nie mam pojęcia, ale domyślam się, że podobnej jak za wersję dla A1, czyli około 100 euro.

Co się stało z Warp3D i czy zostanie przywrócona emulacja WarpUp? A może całkowicie została porzucona?

Niewiele się tutaj dzieje (mowa o Warp3D - przyp. tłum.). Prawdopodobnie zostawimy to tak, jak jest teraz. Chcemy skoncentrować się najpierw na ważniejszych rzeczach. Gdy ostateczna wersja systemu na płycie CD zostanie wydana, postaramy się przejrzeć co mamy i zdecydujemy czym zajmiemy się w przyszłości. Tak czy owak, prace skupimy w przyszłości na OpenGL. Emulacji WarpUp nie będzie. Moim zdaniem nie warto się tym zajmować.

Komentarz od Hansa-Joerga: Deweloperzy mogą być tym zainteresowani. Obecnie pracujemy nad nowym SDK. System, który znajdzie się na płycie będzie posiadać możliwość wczytywania współdzielonych obiektów uniksowych i uniksopodobnych, a nowe SDK będzie w stanie je tworzyć (np. libpython.so - ukończyłem dzisiaj). Python jako język skryptowy będzie mógł zostać zintegrowany z Twoim programem. Dla przykładu, Blender go wykorzystuje. Współdzielone obiekty będą w 100% takie jak na Linuksie. Oznacza to, że w większości przypadków będzie można je tworzyć bez modyfikacji pliku makefile.

Czy obecni użytkownicy OS4 Prerelease będą musieli kupić pakiet z ostateczną wersją? (jeśli tak, to za całą czy częściową kwotę?)

Sądzę, że każdy może pobrać z sieci obraz płyty, ale tylko użytkownicy nie objęci promocją Earlybird dostaną ją za darmo. Nie jestem tego jednak pewien. Nie zajmuję się sprawami biznesowymi. Promocja Earlybird pociągała za sobą tańszą wersję OS4, a więc Ci użytkownicy powinni dostać system za dodatkową opłatą.

Czy system plików AmigaDOS będzie 64-bitowy podobnie jak i biblioteki dos? Czy będzie nowy system plików?

Nie wydaje mi się, że FFS2 będzie 64-bitowy. Nic mi nie wiadomo o SFS. Reiser i inne uniksowe systemy plików są trochę inne i zajęłoby trochę czasu ich przeportowanie. Niemniej nie jest to niemożliwe. DOS jest 64-bitowy. Przyszłe wersje OS4 będą miały prawdopodobnie zmodyfikowane API systemu plików.

Czy zostanie dodana emulacja ECS lub AGA do systemu?

Nie i nic takiego nie jest planowane. Istnieje ograniczona emulacja niektórych elementów, a ostatnia aktualizacja wprowadziła obsługę planarnych trybów graficznych (można uruchomić DPaint). Nic więcej w tej kwestii nie jest planowane.

Czy programy 680x0 są w 100% kompatybilne z OS4?

No cóż, wszystko jest emulowane. Zasadniczo uruchamiasz program 68k tak jak każdy inny natywnie działający. Niektóre mają problem z JIT, można je umieścić na "czarnej liście", aby nie przechodziły przez JIT. Użytkownik nie zauważa niczego w procesie emulacji. Grałem w WBsteroid na tajemniczym urządzeniu (z ang. mystery device).

Jaka architektura graficzna będzie obsługiwana w przyszłości przez OS4?

Myślimy o systemie graficznym opartym o Porter/Duff, z akceleracją OpenGL. Coś jak ostatni X serwer lub MacOS X (Porter/Duff to system kompozycji obrazu).

Czy Hyperion zjawi się na AmiGBG jeżeli taka impreza zostanie w tym roku zorganizowana?

O to trzeba zapytać Hyperion ;)

Czy myśli się o implementacji czegoś w stylu Samby wbudowanej w Workbencha?

Nie ma jeszcze żadnych planów związanych z rozszerzeniem możliwości Workbencha. Są ważniejsze rzeczy, którymi trzeba się zająć (grafika to jeden z nich).

Wiele się mówi o PS3 i OS4. Jakie jest o tym Twoje zdanie?

Byłoby ciekawym tandemem. Wolę odpowiedź w stylu Kosh (bohater serialu Babylon 5 - przyp. tłum.) (kaszle). Zwłaszcza, że nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.

Czy będzie funkcja uaktualnienia przez Internet?

Podejrzewam, że będą rzeczy w stylu boing bagów.

Czy są planowane nowe elementy takie jak obsługa Bluetooth?

Nie, nie teraz.

Nad czym obecnie pracujesz?

Aż do dzisiaj pracowałem nad obsługą współdzielonych obiektów i portem Pythona. Od mniej więcej poniedziałku lub wtorku, będą pracował nad ostateczną wersją ISO tego, co zostanie wypalone na płytę z AmigaOS 4.0.

Ile osób jest w pełni zaangażowanych w rozwój systemu?

Ekipa liczy około 40 deweloperów. Po świętach prace jednak wyraźnie zwolniły.

Jaki masz pogląd na przyszłość? Czy przebijemy się przez pasmo nieszczęść? Czy jest przyszłość dla AmigaOS, czy też może powinniśmy już zwinąć nasze zabawki?

Ciężko powiedzieć. To zależy od kilku czynników, które są poza zasięgiem. Sądzę, że jest przyszłość dla AmigaOS. Czas końca zabawy jeszcze nie nadszedł i jak dla mnie wcale nie nadejdzie.

Czy Hyperion planuje wydanie jakichś nowych gier dla OS4 w 2007 roku?

Chyba planowany jest Gorky17. Na tę chwilę nic mi nie wiadomo o innych projektach.

Jakie są zalecane wymagania dla klasycznej wersji systemu? Ile pamięci będzie potrzebne?

Dowolny procesor PowerPC i 128 MB pamięci powinno spokojnie wystarczyć. 64 MB też da radę, ale im więcej tym lepiej.

Czy będzie można kupić OS4 przez sieć?

Nie mam pojęcia. To zależy od sklepów, które go będą sprzedawać.

Czy Hyperion jest zainteresowany portowaniem Java lub pakietu OpenOffice?

Zainteresowany: tak. Możliwości: nie.

Skąd Hyperion czerpie fundusze?

Dobre pytanie. Kapitał wnoszą zarządzający firmą. Czasami wykonujemy dodatkowe prace zlecone.
zamieścił: mailman, nadesłał: ZED^lM
MPlayerFabien Coeurjoly przygotował dla systemu MorphOS najnowszą kompilację MPlayera opartą na źródłach z dnia 10 kwietnia 2007 roku. Poczynione zmiany powinny wpłynąć na płynniejsze odtwarzanie filmów DVD na wolniejszych napędach. Archiwum można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
Zbliża się premiera wydania piątego numeru chartmaga Versus. Autorzy przypominają o oddawaniu swoich głosów na najbardziej cenione produkcje i osoby je tworzące.
zamieścił: mailman
Chris Young przygotował wersję 4.2 programu Wet. Oprócz poprawek kilku błędów znalazły miejsce także drobne usprawnienia oraz nowa pozycja w menu programu. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Na A.D.A. pojawiły się trzy kolejne produkcje z tegorocznej edycji party Breakpoint. Tym razem są to trzy dema, które zajęły odpowiednio 1, 2 i 4 miejsce w demo compo: Senzala/Madwizards, Mild Fantasy Violence/Haujobb, Little Dream/Drifters.
zamieścił: mailman
Na stronie party Breakpoint zamieszczono odnośniki do filmów z seminariów, które odbyły się podczas imprezy. Dystrybuowane są one przez protokół BitTorrent.
zamieścił: mailman
Już po raz czwarty w dniu 14 kwietnia obchodzony jest dzień wsparcia dla programisty. Tego dnia każdy użytkownik, powinien bacznie przyjrzeć się najczęściej używanym przez siebie programom, wypatrzeć informacje na temat kontaktu z autorami i wysłać kilka "ciepłych" słów w ramach poparcia dla ich pracy. Tak więc ślijmy do nich maile, pocztówki, dzwońmy do nich lub klepmy po ramieniu dając znak, że są jednak nam potrzebni!
zamieścił: mailman
Paul J. Beel na swoim blogu zamieścił wywiad jaki przeprowadził z Damirem Sijakovicem, autorem tematów graficznych dla systemu AROS. Damir w ostatnim czasie przygotował także napisany w AmiLua skrypt do zarządzania tematami graficznymi. Wewnątrz archiwum znalazły się trzy dodatkowe tematy.
zamieścił: mailman
Amijeweled1 stycznia 2007 została założona firma Insane-Software, która postanowiła zaistnieć na amigowym rynku oprogramowania. Deweloperzy, w składzie Niels Schapke oraz Wolfgang Hosemann, planują tworzyć gry i programy dla AmigaOS 4.0 oraz dla klasycznej linii Amigi. Pierwszym produktem firmowanym przez Insane-Software jest gra logiczna Amijeweled. Jej wymagania to AmigaOS 3.1 lub wyższy, procesor 68030 (działa także na 68020, lecz prędkość nie jest zadowalająca), 8 MB pamięci, karta graficzna. Gra działa bez problemów na AmigaOS 4.0. Na MorphOS-ie nie była testowana. Grę można nabyć za cenę 7 euro (dystrybucja mailowa) lub 12 euro (na płycie CD). Dla zainteresowań przygotowano także wersję demonstracyjną.
zamieścił: mailman, nadesłał: ZED^lM
TransmissionDla systemu MorphOS pojawił się nowy klient protokołu BitTorrent - Transmission. Jest to darmowy klient (open source) wywodzący się z systemu MacOS X. Archiwum można pobrać stąd.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Amiga prawie cdtv (48) »
Czy Chaos Engine AGA p... (7) 
The Settlers 2 Amiga (306) »
Nowy WHDLoad i dźwięk... (5) 
Naprawa Amigi 1200 rev... (19) 
Zapowiedzi nowych gier... (6452) »
[A600] Pierwsze inwest... (52) »
Amiga 2000 zielony ekr... (28) 
Amiga 4000 Rev B czarn... (50) »
[winuae] montowanie dy... (11) 
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem