[#181] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@snifferman, post #177

Wszystko zależało od dostępności softu. Dla Apollo 1240 a potem BPPC miałem w co grać (warezy, soft z maca) do jakiegoś 2002 roku i nie było problemu w stylu "o kurcze nie mam w co grac, zacznę zbierać znaczki". Settlersy2, Warcraft2, Warcraft1, Doom1, Doom2, Duke3d, Heretic, Hexen, Gloom, Breathless, shadow of the 3rd moon, Payback, WormsDC, Teenagent, SlamTilt, Myst, FlyingHigh, Strangers, OnEscapee, Foundation, Descent, Wasted Dreams. Nie było tego jakoś dużo, ale było w co grać i tragedii nie było. Raz wydane ~700zł na Apollo i miałem grania na 4 lata.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 09:38:19 przez michal_zukowski
2
[#182] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@snifferman, post #177

Moja używana Pleyka latem '97 kosztowała 450 zł. Ale zjechana już była i trzeba było przechylać, dwa zwykłe pady, ale w jednym kabel do skrócenia i lutowania, bo był pogryziony przez psa. Nieoryginalna karta pamięci i dwie czarne płyty (choć była przerobiona), Demo1, i niemiecka TombRaider1. :)

A ta za 650 to już pewnie analoga miała.

Zwykły dzieciak który nie był bogaczem, to może miał parę złotych na lizaka, ale nie na komputer, więc wg mnie ściemniasz.
[#183] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Hubez, post #178

W 1997 jeszcze wychodziły nowe gry na Amigę 500 z 1Mb.

Przecież napisałem, że mało co wychodziło co wymagało więcej niż ECS i 1MB. A to, że wychodziły takie co nie wymagały wiecej wiem.

Teraz porównaj sobie te gry z grami na PC do 1997r:
- Tomb Raider I/II
- Fallout
- Quake (wyszedł na Amigę 2 lata później i raczej jako ciekawostka)
- GTA
- Heroes of Might and Magic II
- MDK
- Dungeon Keeper
- Carmagedon

I co z tego ? Skoro budziły tylko litość i uczucie żenady ? Lepiej, żeby w ogóle nie wychodziły.

Jak ktoś nie miał wtedy PC to dla niego fajnie, że coś wyszło, tylko czy dało się to w PL kupić albo "zdobyć"? Do upadku Amigi wyszło dużo gier. Wiele, których nie byłem świadomy do czasu internetu i YT. Gdy te czasy nadeszły nie byłem już zainteresowany, bo mialem PC, albo grałem u znajomych na PC/PSX.

Mając A600 nie widzialem sensu ekonomicznego kupować A1200 i turbosów. W sumie po co, jak większość gier działała tylko czasem wolno (Dune II, UFO) i irytowało przekładanie dyskietek (HDD w Amidze jakoś mnie ominął)

Dla Apollo 1240 a potem BPPC miałem w co grać (warezy, soft z maca) do jakiegoś 2002 roku i nie było problemu w stylu "o kurcze nie mam w co grac

Nie no 2002 rok? Widzialeś jakie gry były wtedy na PC? W tym roku miałem już Neostradę (albo początek 2003) i moją A600 sprzedałem na allegro :D(tak, do dzisiaj żałuję. Sprzedałem komuś w poznaniu z zepsutym portem myszki i rozszerzeniem CHIP z orginalnym pudelkiem. Może ktoś ją jeszcze ma i to czyta :D)
Apollo 1240 to był relikt retro już

Zwykły dzieciak który nie był bogaczem, to może miał parę złotych na lizaka, ale nie na komputer, więc wg mnie ściemniasz.

Po co miałbym kłamać. Rodzice mu kupili. Ja dostalem na komunię rower warty 6MLN, ale chronologicznie było to wcześniej. Dzieciaki też miały rodziców, ciotki babcie... tu 20zł tam 50zł... święta... 500zł można bylo nazbierać
3
[#184] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@michal_zukowski, post #135

1. 90% userów peceta w późnych latach 90tych miało bieda karty muzyczne podłączone pod biedagłośniczki
2. Poprawnie skalibrowana Paula na 14bitach nie różniła się znacznie od takiego zestawu
3. A podłączona pod dobry wzmacniacz i głośniki nawet była lepsza.



ad 1. Te pecetowe "bieda karty" i tak biły na głowę amigową Paulę (konstrukcja z 1984 roku), bo miały przetworniki 16 bit oraz próbkowanie 44.1 kHz. Mam na myśli klony Sound Blastera, Gravis itp., a nie jakieś Covoxy z pierwszej połowy lat 90-tych.
To, do czego podłączało się wyjście dźwieku z komputera , nie zależało od platformy. Amigowcy też przecież najczęściej bazowali na dźwięku z telewizora, monitora czy bieda-głośników.
Osobiście miałem Amigę podpiętą do amplitunera Tosca 303 i kolumn Alton 80W. Grało fajnie, ale bez przesady żeby porównywać to do jakości wychodzącej z Sound Blastera.
2. Hmmm...aż ciężko to skomentować , iż rzekomo "Poprawnie skalibrowana Paula na 14bitach nie różniła się znacznie od takiego zestawu"...to chyba tylko na tych bieda głośniczkach nie słyszałeś różnicy
3. Tu podobnie... LOL Zwłaszcza jak włożyło się CD z muzyką lub odpaliło mp3 w dobrej jakości, to i tak Amiga grała lepiej od PC ?
3
[#185] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@snifferman, post #183

Jako ówczesny fanboj Amigi to z zażenowaniem przeglądałem recenzje gier z miesięczników o grach. Wstyd było to w ogóle pokazać kolegom z pecetami.
Czasem trafiały się perełki jak Fightning Spirit czy AB3D II Killing Grounds, ale to rzadkość. W końcu w 1997 sam przesiadłem się na PC z A1200.
[#186] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@buldogkekon, post #185

Już w 1995 skończyły się gry na Amigę, to było widać jak na dłoni.
Jeszcze coś tam wyszło, typu Worms, ale to była kropla w porównaniu do poprzenich lat i rynku gier na PC.
2
[#187] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Motyl, post #186

Jeszcze coś tam wyszło

Tak, a jak już wyszło to ręce opadały. Przygodówki Sierry skutecznie zniechęciły mnie do amigi i zacząłem molestować rodziców o 386 dx.
3
[#188] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Bociek78, post #187

A mnie pinballe zniechęciły do 386 i 486
2
[#189] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Bociek78, post #187

Taki tytuł to dość oryginalny powód do przesiadki. Ale patrzę na skreeny i na PC lepiej nie wyglądały, czyżby ci brakowało twardziela? Ale do Amy też można było dokupić. :)
1
[#190] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@BULI, post #188

nigdy nie lubiłem pinbali,
do czasu SlamTilt ....
żaden inny może nie istnieć.
ps.
mój 1 blaszak kupiłem w 2001r.
[#191] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Cezarykl, post #190

Ja również nie przepadałem za nimi. Za to całkiemm niedawno odkryłem
Psycho Pinball z 95r, który nie ukazał się na Amidze.
Jak ma się Psycho Pinball do amigowych szlagierów? Lepszy, gorszy?
Może podobny poziom?
[#192] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@ZbyniuR, post #189

na PC lepiej nie wyglądały

Niestety wyglądały lepiej szczególnie te późniejsze (większa paleta kolorów, szybsze działanie), w tym czasie nie miałem nawet dodatkowej stacji dysków więc dyskoteka była okropna. Jak ktoś siedział przeważnie przy przygodówkach, to był już jasny sygnał że pewien etap się kończy.
[#193] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Cezarykl, post #190

Slamtilt to klasa szeroki uśmiech
3
[#194] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@snifferman, post #183

A to nie tak, że po upadku C= i odchodzeniu poważnych deweleperów, pałęczkę przejęły amatorskie grupy? No to jakie te gry miały być? Chyba nie były złe jak na amatorów.
[#195] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@KM_Ender, post #194

Były koszmarne - przykład choćby "doomowców", które nie dorównywały Woflensteinowi 3D, a co dopiero Doomowi.
[#196] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@mmarcin2741, post #191

Moim zdaniem Psycho Pinball na PC był świetny w swoim gatunku i bardzo nowatorski z "grami w grze" na stołach OK
Płynność też była idealna.
[#197] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@buldogkekon, post #195

Były koszmarne


T-Zero, Wasted Dreams, On Escapee, Napalm, Foundation, Genetic Species, Alien Breed 3D II: The Killing Grounds, Fightin' Spirit, Slam Tilt etc. są "koszmarne"?
2
[#198] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@kempy, post #197

Były super, i nie były robione przez amatorów, jak kolega wyżej napisał. To były profesjonalne produkcje.

@buldogkekon: Tak z ciekawości, czy byłeś w tamtych latach przy Amidze i grałeś w te gry?
[#199] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@kempy, post #197

T-Zero, Wasted Dreams

rok wydania 1999, w porównaniu do tego co wtedy wychodziło na pc i psx -> syf
T-Zero to nieco ładniej wyglądający rtype, taka gameplejowa bieda miała na kimś robić wrażenie w 1999?

On Escapee

1997, ładniejszy klon flashbacka z 1992, gdyby wyszła w 1994 może by była coś warta

Napalm

dobra gra ale ponownie 1999 rok i znacznie lepsze gry tego typu ma pc, starcraft 1 i aoe 2 wsysają napalma jedną dziurką od nosa

Foundation
1998-2000 w zależności od wersji
jw ale wsysają ją inne gry typu settlers 3 itp

Genetic Species,
1998 konkurent na pc UNREAL. I rest my case.

Alien Breed 3D II: The Killing Grounds
1996, na pc quake,duke3d...

Fightin' Spirit
w porównaniu do tego co z tego gatunku wychodziło na psx syf

Slam Tilt
gatunek który nudzi po 10 minutach, zresztą na pc też był i oferował 800x600 gdzie amigowa wersja max 640x512 a psx też miał podobne pinballe

to co wychodziło na amigę po 1994 to w większości antyreklama amigi a już w szczególności ten doomopodobny syf pokroju za żelazną bramą, death mask, cytadela itp
1
[#200] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@ligant, post #199

W 1995 wyszedł świetny atr, cedric czy nawet bloodnet, theme park, ufo na ocs/ecs.
Potem już klops. Ale trudno, żeby technologia z 1992r. konkurowała na rynku gier
ze sprzętem kilka lat nowszym.

Ogólnie to biblioteka amigowa jest tak ogromna, że do tej pory nie ograłem
wszystkich tytułów z lat 89-95 szeroki uśmiech

starcraft 1 i aoe 2 wsysają napalma jedną dziurką od nosa

Zapewne masz rację, ale słabo chodzą na 386dx/40 szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 19:45:05 przez mmarcin2741
[#201] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@mmarcin2741, post #200

Zapewne masz rację, ale słabo chodzą na 386dx/40 szeroki uśmiech
A jakie wymagania ma Napalm i nie chodzi o minimum, tylko o komfort gry?

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 20:04:19 przez AmiClassic
[#202] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@mmarcin2741, post #200

W 1995 na Pc były:

Daedalus Encounter
Bioforge
Warcraft 2
Alone In The Dark III
Command & Counter
Need For Speed 1
etc.

Na Amigę mieliśmy:

Surf Ninjas
Łowca Głów
Rajd Przez Polskę, prawie jak NFS
etc.

Proszę nie komentujcie mojego posta, ja już odpuszczam, nie chcę z nikim żyć w niezgodzie

Chociaż kiedyś śmiałem się z tych gierek, dziś chętnie w nie zagrywam (na Gry w PC w ogóle nie gram) OK

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 20:06:49 przez Hubez
2
[#203] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Hubez, post #202

Need For Speed 1

Pamiętam. Widziałem pierwszy raz NfS w sklepie komputerowym,
zdjęcia samochodów jak i sama gra robiła piorunujące wrażenie.
Chodziło płynnie na komputerze, o ile pamiętam, Pentium133.

A wymagania Napalma to nie żadna tajemnica. Gramy w niskiej
rozdzielczości, żeby utrzymać klimat retro.
Min. Recommended (low resolution): 68030 CPU, 16MB fastram, 2x CDROM, 20MB HD space.
[#204] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@mmarcin2741, post #203

Gramy w niskiej rozdzielczości, żeby utrzymać klimat retro.
To jest argument

Z recenzji na PPA:
Teraz będzie o szybkości działania. O ile ja na swojej Amidze 060/66MHz 32MB i AGAtką mogę grać z zadowalającą prędkością w lo-resie...
Zastanawiam z jaką prędkością w lo-resie chodzi to na 030?
1
[#205] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@mmarcin2741, post #203

A ja pamiętam jak widziałem Superfroga na Amidze jakoś w 1994 roku w nieistniejącym już GIGANCIE w Krakowie. Stałem za ladą i obserwowałem jak pracownik sklepu grał (zakładam, że na Amidze), trochę nieudolnie w Superfroga.

Pamiętam w jakim byłem szoku jak widziałem ten scrolling, grafikę i ogólną płynność tej gry.
[#206] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Hubez, post #205

Ja kiedyś stałem przed sklepem i przez szybę oglądałem zahipnotyzowany demo Lotusa2, miałem wtedy 8bit. Jakieś 2-3 lata później przekonany że Lotus to najcudniejsza ścigałka ever, trafiłem na lokalne targi komputerowe, a tam był NFS1 na PC. I znowu hipnoza, nie mogłem pojąć jak coś takiego zrobili. A po kolejnych 3-4 latach miałem NFS3 i 4 na PSX, i ktoś mi pożyczył 1 i 2. Bosze jakie to było brzydkie. Człowiek sie łatwo przyzwyczaja do lepszego. :)
1
[#207] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@ZbyniuR, post #206

No właśnie, jakoś na gry z Amigi człowiek patrzy życzliwym okiem to gry z PS1 to lekka tragedia.
1
[#208] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@michal_zukowski, post #207

Mów za siebie, ja tego nie powiedziałem. Stare części NFS mi sie nie podobały bo już sobie pograłem w nowsze. Nigdy wcześniej ani później tyle nie grałem co w czasach świetności PSX, także dziś jedyne gry jakie czasem włączam to właśnie z tej platformy. Bo starsze wydają mi sie za słabe i za dużo muszę sobie w nich wyobrażać co mnie męczy, a nowsze są za ładne i nie mam tam sobie czego wyobrażać co mnie rozczarowuje. :)
[#209] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@michal_zukowski, post #207

Pixelowa grafika nie starzeje się zbytnio. Niestety pierwsze gry 3d wyglądają dziś okrutnie. Z PSX do dzisiaj ostała się jedna gra która cały czas tak samo mi się podoba, Castlevania SoTN, uwielbiam.
Zrobiłem sobie ostatnio przegląd gier z PSX na Misterze, bo wyszedł finalny core tej konsoli.
I pomyślałem, że to straszna szkoda, że ten sprzęt był w stanie wyświetlać 3D, bo tyle kapitalnych gier jest dziś niegrywalnych dla mnie, przez tą koślawą, trzęsącą się, archaiczną grafikę
1
[#210] Re: 68030 50mhz to wydajnościowy odpowiednik 386dx 40mhz?

@Hubez, post #205

A ja pamiętam jak widziałem Superfroga na Amidze jakoś w 1994 roku w nieistniejącym już GIGANCIE w Krakowie. Stałem za ladą i obserwowałem jak pracownik sklepu grał (zakładam, że na Amidze), trochę nieudolnie w Superfroga.

Pamiętam w jakim byłem szoku jak widziałem ten scrolling, grafikę i ogólną płynność tej gry.


To jaki szok musiałby spowodować Donkey Kong Country na SNES właśnie z roku 1994?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem