[#481] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@marianoamigo, post #477

O czym ty piszesz? Co to znaczy że komputer jest za mocny na 2D?
Bo gadasz od rzeczy jakbyś stał w rozkroku i lał zamiast myśleć.
8bitowy to ty masz telefon, a nie Falkon szynę. Dzięki szybszemu taktowaniu 16bitowej szyny Falcon ma większą przepustowość magistrali niż A1200 na 32bitowej szynie.

RAMu masz tyle za ile zapłacisz, darmo nikt go nie daje i zawsze możesz dokupić. W 1991 roku dopałki 3D miały tylko stacje robocze za kilka tysięcy dolców. Więc twoje pretensje że Falcon jej nie miał są jak pretensje o to że nie mieli wehikułu czasu aby przywieźć takie dopałki z przyszłości.

Falcon nie miał szans z o 3 lata nowszym PSX tak samo jak C64 nie miał szans z o 3 lata nowszą Amigą, tylko że co w tym dziwnego? Rok wydania nie ma znaczenia tylko cena, bo każdego roku produkuje się urządzenia słabe i tanie oraz mocne i drogie.

W której grze na Jagu nie ma muzyki bo liczy? Daj przykład a poszukam sobie filmiku z tej gry.
[#482] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #479

Owszem my mistake kilka osób tak pisało,a pamiętając wywiad z grubsza pamiętałem o takich liczbach wiec powtórzyłem,mimo że prawda jest taka iż tylko mieli tyle zamówień.
Wg szacunków wyprodukowano jedynie niecałe 250 000 konsol z czego trochę ponad 100 000 sprzedano, kilkadziesiat tysięcy przepadło leząc w magazynach, a co do losu reszty to część przechodziła z rąk do rąk jako niesprzedane egzemplarze lub została zutylizowana.

@ZbyniuR
Jeśli chodzi o Jag to jest kilak gier w których DSP jest wykorzystany jako pomoc w odciażeniu CPU.Minusem tego rozwiazania była właśnie utrata muzyki w grach.
Doom jest najbardziej znaną grą,gdzie nie ma muzyki właśnie przez to że DSP jest wykorzystany w całości do odciążenia CPU. Spis gier,które wykorzystują DSP w podobny sposób jest w sieci, wystarczy chwilę poszukać.


Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 23:39:51 przez FeRu
[#483] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #481

Falcon nie był projektowany do 3d, a główną rolą DSP nie były zabawy z 3dm chociaż może pomóc np. port DOOMa. DSP ma też dosyć mało pamięci podręcznej.
RAM w początku lat 90 był bardzo drogi.
Falcon pokazałby zęby, gdyby Atari wypuściło Falcona 040 z 32bitową magistralą i szybszym CPU. A tak jest komputerem zatrzymanym w "pół kroku". Podobnie A1200, tyle że tutaj "pół kroku" jest dużo mniejsze. Amigi z AGA były swoistą generacją pośrednią, gdzie brakowało nowego chipsetu, z którym nie zdążono na czas (A4000 miało nawet zworkę mającą aktywować 8MB w nowym chipsecie). W Atari jak wiemy, zdążono z chipsetem, ale wsadzono go w starego ST.... to, że szyna działa szybciej, to nic dziwnego, w końcu Falcon ma 68030 taktowany wyżej niż 68EC020 w A1200.

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2018 23:58:55 przez wali7
[#484] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #481



DPS Jaguara liczy między innymi detekcję kolizji... Brak muzyki na pewno nie jest spowodowany brakiem miejsca na cartridge - muzyka jest odgrywana na ekranie tytułowym oraz podczas podsumowania ukończonego levelu.
[#485] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #462

Zyski od 2004 - 2008 roku miały mniej więcej takie same nachylenie więc nie widzę tego szybowania związanego z Intelami. Szybowanie dotyczyło przychodu, ale dochód jak widać nie zależał od tego jaki procesor był w makach.
[#486] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@michal_zukowski, post #485

Ja juz sam nie wiem o czym ten wątek traktuje.....
[#487] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@mikecios, post #486

Chyba o rozważaniu czy to AGA doprowadziła do bankructwa C= (lol).
[#488] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #483

Falcon ma zegar szybszy od A1200 o 14%, a tymczasem magistralę ma szybszą o 59% przy odczycie, i o 45% przy zapisie. I to pomimo magistrali węższej o połowę, bo AGA pauzuje procka kiedy jej się podoba. Są to wyniki testów a nie ssanie z palca. Temat był dokładnie obgadany tu:
https://www.ppa.pl/forum/amiga/25920/atari-falcon-vs-amiga-ciag-dalszy/24#m372197

A co do muzy w Doomie. SNES ma muzę i ciekawe ile zajmuje ROM na karcie. Cóż dla Jaga trzeba by wersję na CD-ROM zrobić skoro komuś brak muzy tak przeszkadza, albo wersja tańsza, nagrać muzę u kolegi na kasetę i puszczać z magnetofonu. szeroki uśmiech
Malkontenci widzą problemy, a optymiści rozwiązania.
Chciałbym mieć tylko takie problemy.

Falcon pokazuje zęby nawet goły. Quake 2 na F030:
https://www.youtube.com/watch?v=WpwlZgQPCpk&list=PLNs6Jw4V4vlvafSs0H3Ww_M5nMm10m0UM

A jakby ktoś zapomniał to do Flaka też są karty turbo, w tym także z tzw TT-RAM (coś jak Fast w Amie), oczywiście TT ma magistralę 32bitów. Więc nie trzeba gdybać co by było gdyby Atari coś tam, tylko sięgnąć po portfel.
[#489] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@FeRu, post #482

część przechodziła z rąk do rąk jako niesprzedane egzemplarze lub została zutylizowana.


Nie wiem, czy chce mi się wierzyć w bajki o utylizacji. Załóżmy, że zostało 100 000 sztuk, albo nie, 1000 sztuk, albo nie, zostało chociaż 100 sztuk. I co? Ktoś wchodzi na magazyn, widzi 100 pudełek z nowymi Amigami i mówi " spalmy to "? Ludzie nie są tacy głupi, przecież na pewno każdy wszedłby na yahoo ( chyba to wtedy królowało jako wyszukiwarka ), zobaczyłby, że 1 sztuka chodzi po 50$ ( strzelam, nie wiem po ile chodziły wtedy CD32 z drugiej ręki, ale specjalnie zaniżam cenę żeby nie ciągnąć dyskusji ), przemnożyłby 100 x 50$ i wyszłoby mu 5 000$. I na serio myślicie, że nadal taka osoba by zutylizowała taki towar? Przecież utylizuje się narkotyki albo nielegalnie nagrane płyty czy podrobiony alkohol ( i to tylko jak rząd nakaże, z własnej woli nikt tego nie robi ) a nie legalny sprzęt ( może inna sprawa by była, jakby te konsole były na terytorium USA, ale nawet w to bym tak średnio wierzył ). I teraz pomyśleć, że ktoś miałby zutylizować 100 000 sztuk. Wariactwo i bajka jak dla mnie.

SuperFX to procesor RISC a Akkiko to układ który miał załatać dziurę po braku trybu chunky i robił to bardzo słabo...


Wydaje mi się, że biorąc w apostrofy wyrażenie 'coś na podobieństwo', wyraziłem się jasno, ale jak widać nie. Otóż każdy wie, że Akiko ( czy tam Akkiko ) nie był akceleratorem 3D. Gdyby był, to bym nie brał tego w apostrofy. Biorąc to w apostrofy chciałem przekazać, że była to bardzo, bardzo marna próba wejścia do 3D, no ale jakaś tam była i jednak coś tam pomaga ten układ w kwestii gier 3D.

To "tłumaczenie" przytoczone wcześniej, to był kretyński trolling. Każde zdanie jest tam podane w odwrotnym znaczeniu.


Dokładnie, ale sam to wyjaśniłem parę postów później i napisałem prawdę :D

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 06:43:41 przez AmmigaCDTV

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 06:44:12 przez AmmigaCDTV
[#490] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@AmmigaCDTV, post #489

ta, a maluch to 'cos na podobienstwo' mercedesa.

Jesli chodzi o Apple i C= to warto pamietac, ze obie firmy roznily sie np. tym, ze Apple dostalo od MS kase, gdy stalo na krawedzi bankructwa. W razie upadku Apple, MS grozil podzial. Hameryka is wundawa i nie lubi monopolu;)
[#491] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@pecet, post #490

Może skupmy się na ratowaniu firmy Commodore a nie na łapaniu się za apostrofy.
[#492] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #481

Wczytaj sie amatorze w specyfikacje ataryny to pogadamy. A tak wracaj do superfroga
[#493] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@tbxx, post #484

Nie ma muzki podczas gry, bo dsp liczy silnik. W hydepark masz moj wpis z film programistki, ktora robila port. Jaguar mial za slaby procesor do dooma, wiek przezucila na uklad muzyczny DSP liczenie scian, nie bylo juz czasu na muzyke.
[#494] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #488

To nie jest Quake2, tylko kawałek jego silnika. Swego czasu na Amigę 1200 został wypuszczony silnik renderujący statek kosmiczny, też bardzo ładnie chodziło. Tyle że od silnika do gry bardzo daleka droga....
68030 ma tryb burst, więcej cache... ogólnie jest szybszy.
AGA może wywłaszczyć magistralę prawie zawsze. To coś dziwnego? Videl nie może? Nie pracuje w trybie DMA? To byłoby dziwne, skoro współdzieli pamięć z CPU. Jako jedna z wad konstrukcyjnych Falcona podawany jest przecież fakt współdzielenia RAMu, co prowadzi do przyduszenia CPU przy ustawieniu bardziej wymagających trybów graficznych (zwłaszcza 16bit chunky, lub więcej bitplanów), podobnie jak Chip RAM w Ami. To trochę jak zabieranie dużej ilości slotów dostępu do chip ram przez 16bitowy blitter w AGA, w Falconie 68030 MUSI korzystać z magistrali dłużej, skoro jego dostęp do magistrali jest 16 bitowy. Oczywiście, razem z fanami Falcona cieszymy się, że i tak magistrala pracuje ciut szybciej niż w A1200... tylko cóż z tego, skoro Videl w trybie chunky potrzebuje znacznie więcej danych (niż Lisa w AGA), wywłaszczając wtedy CPU.
Czy TT RAM wpinany jest do magistrali systemowej (czyli tej do VIDEL i ST RAM) magistralą 32 bitową? Jeśli tak, to OK, bo może być też tak, że RAM podpięty jest do CPU magistralą 32 bit (spoko, żaden problem techniczny), przyspiesza to CPU jak Fast w Ami.... a potem dane trzeba przepchać przez 16 bitowe wąskie gardło do 32 bitowej magistrali chipsetu. W efekcie mamy szybki CPU (np. 133 MHz 68060) i szybki transfer do TT RAM, ale transfer do chipsetu na poziomie 16 MB/s (wolniej niż Zorro III). Jak to jest zrobione?
[#495] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@ZbyniuR, post #488

Skończmy juz te testy pamieci, bo atarowcy ciagle porownuja pamiec falcona z czasem dostepu procesora Amigi do pamieci graficznej.... bez sensu. Wkladasz fast i nagle masz minimum 7 MB na sekunde, zajebiscie nie?
[#496] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #494

Jest jak piszesz. Proponuje wejsc na atarowskie fora i poczytac, jak videl zamula system przy wyzszych rozdzielczosciach i kolorach. A chunky ma tylko w trybie hi-color, dema podobnie jak na Amidze robia c2p.
[#497] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@AmmigaCDTV, post #489

Co do trollingu, napisałem o nim ze jest kretyński, bo tak uważam, to się tyczy samego postu, nie bierz tego broń boże osobiście (ale chyba tego tak nie odebrałeś :) ).
Nawiasem mówiąc, Twój post pięknie pokazał jak działa plotka (nie tylko) internetowa: wrzutka fałszywego tekstu, sprostowana przez autora niedługo później... ale już powielona, zinterpretowana przez kolejne osoby i żyje własnym życiem. Co ciekawe, w samym poście z fałszywym tłumaczeniem przytoczyłeś oryginalny tekst, jednak prawie nikomu nie chciało się go przeczytać pomysł
Naprawdę laboratoryjny przypadek :)
[#498] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #494

Póki co, to naocznie widać, że Black Lotus Starstuck chodzi dużo płynniej na dopalonym Falcon'ie niż na dopalonej Amidze ( pomijam tutaj Vampire ). Sytuacja trochę się wyjaśni, jak CS Lab zrobią Warp1260 i wtedy będzie można porównać prawie 1:1 to demo na Falcon CT60 -110MHz i 1200 Warp1260 - 110MHz.
[#499] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@AmmigaCDTV, post #498

Otóż to, na razie mają lepszą dopałkę i tyle, zero magii. W obu komputerach uklad graficzny robi tylko za bufor, nic wiecej, jak na PC za czasow VGA. A na razie na Amidzie w demach w lores to nie AGA jest waskim gardlem, a procesor, nadal mozna przyspieszac klatki na sekunde.
[#500] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@marianoamigo, post #496

Za co cenię Atarowców? Za profesjonalizm i rzetelność.
Jak dla mnie, Falcon jest dopiero połową gotowego produktu. Wielka szkoda, że Atari nie wypuściło Falcona 40, bo wtedy zobaczylibyśmy na co stać tę architekturę. Podobnie jak bardzo żałuję, że Commodore nie wypuściło chipsetu AAA, bo wtedy mielibyśmy w pełni 32 bitową Amigę (16 bitowy blitter to spory babol), AGA miała dużo niedoróbek. Jednak należy zaznaczyć, że jest sporo lepsza od ECS: więcej kolorów, wydajniejsza pamięć chip i magistrala, 2 MB chip ram w standardzie. Zdecydowanie lepiej mieć AGA niż ECS.
PS. Chipset Hombre był ciekawy, ale z uwagi na zastosowanie zupełnie nowego CPU byłby to zupełnie nowy komputer... coś jak maki 68k vs maki PPC.
[#501] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@AmmigaCDTV, post #489

Biorąc to w apostrofy chciałem przekazać, że była to bardzo, bardzo marna próba wejścia do 3D, no ale jakaś tam była i jednak coś tam pomaga ten układ w kwestii gier 3D.

Wiem że opisuję trochę z perspektywy CD32 fan boya, ale posiadam np Snes i Megadrive. W porównaniu z tymi konsolami, wiodącymi jeszcze w tamtym czasie to mi się wydaje, że oni nie bardzo wiedzieli jak takie 3D gry mają wyglądać.
Można wziąć pod uwagę np manipulator do N64, który dopiero na przełomie 96-97 roku zaproponował sensowne rozwiązanie do nawigowania w środowisku 3D za pomocą wychyłowych gałek. Wcześniej PSX posiadał tylko krzyżak.
CD32 była względnie przygotowana na wszystko co było do tej pory. Wszystkie wiodące tytuły zostały skopiowane w lepszy lub gorszym rezultatem.

Street racer

Guardian

No ten port Dooma na SNES to była porażka, fatalny. Pocięte lokacje, stwory zawsze z tej samej trony, brak części tekstur itp. Grałem w to trochę ale w porównaniu z graniem na 040 w pełnego Dooma lub ver Jaguar to była przepaść ogromna. Na CD32 był jednak Gloom, znów moim zdaniem, dużo lepszy od Snes Dooma.
Przykładów można by wyliczać jeszcze sporo:
Snes Donkey kong country - Amiga Brian the Lion
Snes FX race - Amiga Stunt car racer
Megadrive Sonic - Amiga Kid chaos
Snes/Megadrive Micromachines 2 - Amiga Roadkill
Snes/Megadrive Super street fighter - Amiga Shadow fighter itd, itd...
Zabrakło wykorzystania Akiko w grach 2D jak np w przypadku Rockmana X - X3 czy Yoshi island. Gdzie wektorowe elementy trójwymiarowe przeplatały się z 2 wymiarowym światem platformówek. Albo też zabrakło wspomaganie dodatkową mocą większych elementów grafiki np bossów właśnie w grach 2D.
Nie okłamujmy się, Akiko nie było zaprojektowane do gier typu Doom albo lepszych. Wtedy nawet najwięksi gracze, nie byli przygotowani na to co przyniesie ze sobą rewolucja PSX.
Do powyższych efektów, które były znane, lub gier wiodących na rynku konsol, CD32 była przygotowana dobrze. Założenie było proste, nie zmienne do dziś dnia, aby coś zrobić najtańszym kosztem a się nie narobić.

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 10:02:47 przez Koyot1222
[#502] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #500

Jak ich cenie za zdecydowanie wyzszy poziom rozmowy na forach, jest wiedza. A u nas 90% procent gralo w gierki i ogladalo dema, cos tam uslyszlo, amiga rulez, alleluja.
I potem powstaja takie brednioseriale.

Druga paczka popcornu juz mi wyszla.
[#503] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Koyot1222, post #501

Tak, CD32 mogla miec gry na podobnym poziomie jak 16-bitowe konsole. Ale nie miala już przy sobie takich developerów, z zaplczem i ludzmi, dostala tylko porty z A1200.
[#504] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #500

Jeszcze do tych "płaczków" narzekających, że AGA w 256 kolorach spowalnia....
Prawda, taka jej uroda... a nawet wiemy dlaczego tak jest. :) Znając te ograniczenia, trzeba je obejść:
W czasach intensywnego używania Ami jako jedynego komputera (koniec lat 90), miałem w A1200 68030 50 MHz. Zainstalowałem więc wszystkie możliwe łatki, z FBlit na czele, do tego wiedząc, że w większej ilości kolorów zawsze działa kijowo, miałem WB w 32 kolorach, do tego tapetkę w postaci wąskiego paska z gradientem w 16 odcieniach niebieskiego (wąski pasek konsumował mniej ramu, na ekranie był powielany w trybie Tile dając fajny efekt ciągnącego się gradientu przez środek ekranu), pozostałe 16 kolorów było na potrzeby NewIcons. WB działał zarąbiście szybko, wyglądał ładnie i konsumował mało RAMu.... kiedy nie ma się nogi, nie idzie się zimą na K2, Gubałówka wystarczy
[#505] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@wali7, post #500

Za co cenię Atarowców? Za profesjonalizm i rzetelność.
Jak dla mnie, Falcon jest dopiero połową gotowego produktu.


To rzetelnie napisz, że A1200 też.
[#506] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@marianoamigo, post #503

Tak samo wtopiło 3DO, fajna konsola i praktycznie niewiele dobrych gier, zero własnych.
Wszyscy dobrzy gracze tamtego okresu mieli swój własny team, który robił 1-2szt kilerów dedykowanych pod system. W przypadku C= ich team zajmował się rozwojem Workbencha i to był główny kierunek. Nie ma się co dziwić, bo to była jedynie słuszna decyzja po krachu video gier przełomu lat 80tych. Nikt przy zdrowych zmysłach, zakopując tony kartów E.T. na pustyni, nie inwestował by w rozwój gałęzi, która w założeniu trzeźwo myślących umarła.
Przy CD32... Nie ma tytułu dedykowanego tylko temu systemowi. Nawet gry dodawane do konsoli to produkcje kogoś innego, przystosowane do systemu.

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 10:16:13 przez Koyot1222

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 10:17:39 przez Koyot1222
[#507] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Koyot1222, post #501

"Snes Donkey kong country - Amiga Brian the Lion
Snes FX race - Amiga Stunt racer
Megadrive Sonic - Amiga Kid chaos
Snes/Megadrive Micromachines 2 - Amiga Roadkill
Snes/Megadrive Super street fighter - Amiga Shadow fighter itd, itd..."

te przykłady niestety są kiepskie :/

A Doom, już pytałem wcześniej "jak wspaniale chodził na 68040 w 1995r?" A na SNES był, liczyła się magia tytułu i to że się da... Pamiętaj też, że SNES jest trochę starszy od Jaguara i CD32
[#508] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Koyot1222, post #501

Jeśli już jesteśmy tacy rzetelni i uczciwi, to gdyby Doom na Amigę ( np. CD32 ) wyszedł chociaż w takim wydaniu jak na SNES, to byśmy chyba piali z zachwytu. Może i ma ograniczenia ( np. brak przeźroczystych ścian ) ale i tak jest to lepsze niż moglibyśmy oczekiwać. Sam jestem poniekąd fanboyem CD32, bo była to moja trzecia Amiga ( a wiadomo, jak coś kupujemy, to z reguły dlatego, że nam się podoba i odpowiada nam to ), i bardzo żałuję, że tak mało wyszło gier obsługujących to Akkiko. Wiem, że to nie był akcelerator 3D, ale jednak w porcie Doom'a na CD32 z Fast'em bardzo dużo to pomaga i da się w to grać. Być może na A1200 z 030 chodzi to szybciej, ale w CD32 nie ma standardowo 030 ale w standardzie jest Akkiko. Też się zgadzam z tym, że trzeba robić coś dobrego jak najtańszym kosztem i w wypadku CD32 to się udało, tylko się nie rozwinęło bo firma się zwinęła i nikt już nie pisał na to gier.

A Gloom na CD32 jest super, tylko szkoda że nie ma nigdzie wielopoziomowych leveli ( multilevel level :D ).
[#509] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Koyot1222, post #506

3D0... cholera, powininismy miec takie bebechy 3D w owym czasie w Amidze.
Tak naprawdę są to mocno rozbudowane skalery bitmap, a nie 3D we wspolczesnym rozumieniu. Na YT sa filmy pokazujace developing na 3D0, skrzywianie tekstur to wyzwanie same w sobie. Ale 16-bit dzwiek juz byl, tryby z tysiacami kolorow. Dali tylko dupy z za wolnym prockiem - nie mogli sobie pozwolic na szybki RAM, wiec obnizyli taktowanie procka.... cholera, taka Amiga:)
[#510] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@AmmigaCDTV, post #508

No i przypominam, ze wszytkie konsole 4 i 5 generacji korzystaly z UPROSZCZONEGO portu DOOMa, bazujac na wersji portu z Jaguara. NIE jest to wersja z PC 1:1. Ma mniejsza roznorodnosc tekstur i co najwazniejsze - uproszczone wnetrza z mniejsza iloscia scian.

Port TEJ wersji na CD32 moze by nam otworzyl oczy na ogolna wydajnosc systemu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem