Sortuj wg:  kolejność: 
Monkey Island 2

Po lewej stronie wczesna reklama drugiej części Małpiej Wyspy (grudzień 1991). Prawdopodobnie grafika na pudełko gry nie była jeszcze gotowa i wykorzystano obrazek z pierwszej części z małym retuszem tytułu. Po prawej już właściwa grafika z Monkey Island 2.

zamieścił: PopoCop

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 02.05.2022 15:23

odsłon: 67

ocena użytkowników:  (oceniających: 3)
Universum Rolfa Mohra - cz 1

zamieścił: michalmarek77

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 10.08.2022 21:00

odsłon: 101

ocena użytkowników:  (oceniających: 5)
Universum Rolfa Mohra - part 2

zamieścił: michalmarek77

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 10.08.2022 21:02

odsłon: 99

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Universum Rolfa Mohra - part 3

zamieścił: michalmarek77

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 10.08.2022 21:03

odsłon: 63

ocena użytkowników:  (oceniających: 5)
F29 versus F22 albo DID versus Syd Mead

F-29 Retaliator.

Pierwsza gra zespołu, który znacząco wpłynął na rozwój europejskiego gamedevu. Digital Image Design Ltd.
Gra, która w 1989 / 1990 roku była najpopularniejszym "symulatorem"(*) lotu w Europie (**).

Przyjemny, responsywny szuterek, który udawał, że jest czymś więcej.
Słynna grafika tytułowa, dumnie prezentowana tak w samej grze jak i na jej pudelku, to concept art autorstwa Syda Meada, przygotowany dla Armii Amerykańskiej / Lockheed Martina, prezentujący wizję myśliwca F22.

*dobra, nie żartujmy - żadna gra epoki 16 / 32 bitów (nie mówiąc o wcześniejszych generacjach sprzętu), która wsadzała gracza w kokpit pojazdu latającego nie miała niczego wspólnego z jakąkolwiek symulacją. Do czasu Strike Commandera, który coś w tej dziedzinie zmienił.
** także jedną z ulubionych gier Borka 🙂

zamieścił: michalmarek77

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 18.12.2022 22:54

odsłon: 51

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
MK2 wczoraj i dziś

AUTOR: Daniel Pesina
Kasting, od lewej:
- Richard Divizio
- Katalin Zamiar
- Anthony Marquez
- Phillip Ahn
- John Parrish
- druga Katalin Zamiar

zamieścił: snajper

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 03.04.2023 22:19

odsłon: 185

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Chun-Li z lego

autorstwa grantmasters

zamieścił: snajper

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 16.01.2024 20:38

odsłon: 41

ocena użytkowników:  (oceniających: 4)
Amigowe korzenie wiecznie obecne.

Jest taki moment w świeżutkim "Split Fiction" szwedzkiego studia Hazelight...

Przemierzamy futurystyczne miasto, w celu dotarcia do klubu muzycznego, który uświetnia swoją obecnością, promowany na widocznych wszędzie bannerach, plakatach - LIZARD KING.
Niby nic takiego...
Tymczasem jest to jeden z licznych, ostentacyjnie wręcz eksponowanych na każdym kroku gry, ukłonów wobec graczy (albo raczej - pasjonatów elektronicznej rozrywki)

Lizard King to pseudonim scenowy jednego z kompozytorów gry: Gustafa Grefberga. Ba - facjata, którą przedstawiają promocyjne bannery, nie pozostawia, wobec powyższego, żadnych wątpliwości.
To muzyk, który swe pierwsze kroki stawiał na amigowej scenie, który od dekad obecny jest w gamedev'ie.

Swoją drogą - odniesień do popkultury, do gier video w Split Fiction jest tak wiele, są tak cudnie podane, że ich wyłapywanie, interpretowanie jest, zasadniczą, "grą w grze".

Czapki z głów, kurde bele!

zamieścił: michalmarek77

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 09.03 14:37

odsłon: 32

ocena użytkowników:  (oceniających: 1)
Comanche na Amy

Udało mi się odpalić Comanche na Amidze.
Hadware: A1200, Warp 1260@100MHz
Software: Fusion 3.2, MacOS 8.1PL

Na full detalach nie jest idealnie, być może zastosowanie innego sterownika grafiki dla Fusion przyspieszy grę (P96Refresh), na ShapeShifterze nie testowałem... bo przestał się uruchamiać, ale powalczę z nim.

zamieścił: waldiamiga

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 26.03 20:59

odsłon: 78

ocena użytkowników:  (oceniających: 7)
Prawie MineCraft na Amidze

ClassiCube to klon MineCrafta napisany w C i zoptymalizowany pod słaby sprzęt. Od niedawna jest dostępny build dla starych maczków, który jak widać odpala się pod ShapeShifterem. Trzeba w wolnej chwili popatrzeć czy nie da się jakimś prostym sposobem przeportować tego natywnie na AmigaOS, bo podejrzewam, że pod PiStormem to może być całkiem grywalne, skoro na emulatorze się odpala na 060/50 MHz.

zamieścił: Czarek

kategoria: Ciekawostki / Gry

data: 05.05 11:43

odsłon: 73

ocena użytkowników:  (oceniających: 3)
  • Szukaj w dziale

  • Kategorie

  • Menu PPA.pl

  • Amiga Friendship #5

  • Forum

Bajerancki Amiga OS 3.... (122) »
Nowy sprzęt spod znaku... (31) »
AMIJOY - Wlasny joysti... (36) »
Exodusu The Last War -... (70) »
N2630 nowy firmware (26) 
Adapter PCMCIA z 5V na... (9) 
Port Tomb Raider na Am... (74) »
Znaleziska Amigowe (20) 
Jaką drukarkę 3D polec... (40) »
Amiga w liczbach i jej... (176) »
  • Imprezy

kalendarz imprez

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem