zamieścił: mailman
ReminiscenceNicolas Ramz przygotował nową wersję REminiscence dla systemu MorphOS. W głównym enginie gry poprawkom zostały poddane zaimplementowane w poprzednich wersjach procedury odtwarzania modułów z wersji amigowej, a także drobny błąd związany z zapisywaniem stanu gry dokonywanym podczas rozgrywki. Archiwum można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
PaybackTribe City to nowa mapa do gry Payback, na której można czynić dzieła zniszczenia. Jej autorem jest Andrzej Skowron, a mapę można pobrać stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Rammy
Na serwerze Fundacji NetBSD można znaleźć NetBSD/amiga 2.1_RC4. Jest to prawdopodobnie ostatnia wersja RC (final release candidate) przed oficjalnym wydaniem 2.1.

NetBSD jest systemem uniksowym opartym na źródłach systemu 4.4BSD Lite. Więcej informacji na temat jego amigowej odmiany możemy przeczytać tutaj.
zamieścił: mailman
Przybyło kilka nowych artykułów. Na początek recenzje dwóch gier: platformówki Titus The Fox oraz strategii Transarctica. Co do drugiego tytułu, otworzyliśmy tematyczną stronę jemu poświęconą. W dziale Programy zamieściliśmy także recenzję pakietu 3CaDo.
zamieścił: 
Nawet ludzie piszący kompilatory potrzebują chwili wytchnienia, w czasie której mogą przeportować jaką prostą gierkę. Frank Wille, autor kompilatora VBCC, przeportował na MorphOS-a grę Penguin Command. Gra jest rozwojową wersją znanej jeszcze z automatów Missile Command. Nad spokojne, położone na dole planszy miasto nadlatują rakiety przeciwnika, a my jesteśmy dowódcą baterii antyrakietowych. Ponieważ rakiety nie poruszają się z prędkością światła, reagować trzeba z wyprzedzeniem, co nie czyni naszego zadania prostym. Port gry dostępny jest tutaj.

zamieścił: mailman
Heretic i HexenO pracach nad portami tych gier i dostępności wersji testowych informowaliśmy już kilka razy. Tym razem Remco Komduur przygotował wersje portów Heretica i Hexena oznaczone numerem 1.0 i można uznać je za wersje publiczne. Zarówno UHexen jak i SDLHeretic nie posiadają obsługi muzyki oraz możliwości gry po sieci. Istnieje możliwość gry w okienku lub na ekranie w pikselach 1x1. W przypadku UHexena, program obsługuje dwa rodzaje plików WAD (przy czym tylko jeden poprawnie, ten datowany na rok 1995). Więcej szczegółów znajdziemy w dokumentacjach z archiwami.
zamieścił: 
Kolejną grę przeportował na MorphOS-a Fabrizio Bartoloni. Chodzi o grę SDLZombies. Jest to odświeżona wersja klasycznej gry logiczno-zręcznościowej z komputera ZX81. W grze sterujemy małym zwierzaczkiem (świstakiem?), którego ścigają tytułowe zombie. Usiłują one złapać naszego bohatera, ale na szczęście dookoła jest pełno norek w które wpadają, a że są głupie i gonią nas najprostszą drogą, można sprytnie manewrując wciągnąć je wszystkie do norek. I to jest właśnie celem gry. SDLZombies nie jest może jakąś szczególnie olśniewającą grą, ale dostarcza sympatycznej rozrywki w przyzwoitym wykonaniu. Port gry znajdziemy na Aminecie.

zamieścił: mailman
Boost to zestaw bibliotek napisanych dla języka C++, które mają za zadanie stanowić kolejny etap w jego rozwoju. Są one m.in. rozszerzeniem jego standardowych możliwości. Pierwszą ich wersję (spora część bibliotek) dostosowaną do AmigaOS 4.0 Steven Solie przygotował w styczniu. Tym razem jest już prawie całość (bez biblioteki python i thread). Uaktualnił je także do najnowszej wersji Boosta (1.33.0) oraz AmigaOS 4.0 SDK 51.15. Aby móc korzystać z zestawu Boost wystarczy skopiować zawartość poszczególnych katalogów z archiwum do odpowiednich katalogów w SDK.
zamieścił: mailman
Perfect PaintW styczniu 2004 roku Georges Halvadjian wstrzymał prace nad rozwojem programu graficznego Perfect Paint. Od tamtej pory nie było żadnych wieści odnośnie dalszych losów programu. Tymczasem na forum Amiga-News.de Marco "Blackbird" Moring poinformował, że od kilku tygodni pracuje nad dostosowaniem kodu Perfect Painta (przypominamy, że jest on napisany w Blitz Basicu) do bezproblemowej pracy pod systemem AmigaOS 4.0.
zamieścił: mailman
Dawno nie było żadnych wieści o nowościach w bazie Amiga Demoscene Archive. Jak można było przeczytać na forum (na tę chwilę jeszcze nie zostało uruchomione w nowej odsłonie), autor miał problemy z łączem internetowym, a później z dostępem do sieci. Z tego co możemy zobaczyć dzisiaj wynika, że ostatni brak nowych informacji spowodowany był intensywną pracą nad nowym wyglądem i nową funkcjonalnością A.D.A. Co tam ciekawego wymyślono możemy przekonać się już teraz.

Amiga Demoscene Archive to baza produkcji scenowych, okraszonych obrazkami, dodatkowymi informacjami, wzbogacona opiniami i oceną odwiedzająch.
zamieścił: mailman
Na OS4 Depot przybyło ostatnio trochę kodów źródłowych bibliotek dostosowanych do działania z AmigaOS 4.0. Ich autorem jest Andrea Palmate. Mowa o Freetype2 (wersja 2.1.10) (biblioteka do obsługi wielu rodzajów czcionek), Libxml2 (parser i zestaw narzędzi do obróbki plików XML tworzony głównie dla projektu Gnome) oraz Cairo (biblioteka do obsługi grafiki wektorowej z możliwością eksportu danych do jednego z wielu formatów (PNG, PS, xlib, xcb)). Ponadto Davy Wentzler przygotował nową wersję sterownika dla kart dźwiękowych wyposażonych w układ CMI8738 (5.12), a Douglas McLaughlin nową wersję klienta AmiSynergy (1.3).
zamieścił: mailman
Ventzislav Tzvetkov przygotował nową wersję emulatora Atari ST i STE o nazwie Hatari przeznaczoną dla systemu AmigaOS 4.0. Archiwum z programem znajduje się na OS4 Depot.
zamieścił: 
Po długiej walce drużyna Distributed Amiga sięgnęła po 7. miejsce w konkursie RC5-72, pokonując drużynę Belgian MoOo Farm. Od dzisiaj postępy drużyny można śledzić na wykresie. Podobny wykres tworzony jest dla Distributed Pegasos Team w konkursach RC5-72 oraz OGR-25.
zamieścił: mailman
PowerOSPowerOS narodził się w 1997 roku. Miał to być pierwszy system operacyjny open-source działający natywnie na procesorach PowerPC, którego twórcą był Ben Martz. O jego amigowej odmianie mówiło się już w roku 1999. W 2000 roku Claus Herrmann zaprezentował pierwsze zdjęcia tego systemu działającego na BlizzardPPC i CyberstormPPC. Struktura systemu opierała się w znacznej mierze na AmigaOS i w kuluarach zyskał on przydomek klonu AmigaOS. Sam Herrmann nie chciał jednak, aby taka nazwa do niego przylgnęła. System miał oferować znacznie więcej, miał likwidować ewidentne wady AmigaOS i zapewniać emulację 68k i WarpOS-a. Jak większość takich alternatyw, nie miał większych szans na powodzenie bez wsparcia. W 2000 roku Herrmann rozpoczął poszukiwania osób chętnych do współpracy. Na początku 2002 roku projekt porzucono. Ponowny zryw nastąpił w roku 2003. Otwarto nową witrynę systemu, która zawierała wszelkie niezbędne o nim informacje. Zapał jednak szybko opadł, a oficjalna strona PowerOS przestała być aktualizowana. To, co pozostało z amigowej wersji PowerOS-a, przekazano ludziom zajmującym się AROS-em (archiwum (~ 517 kB)). Kilka dni temu usunięto całą zawartość witryny, aktualizując część FAQ, z której wynika, że wznowiono prace nad projektem. Pierwsze stabilne wersje PowerOS działają jak na razie na platformie VMWare. W założeniach system ma także pracować niezależnie na komputerach PC. Nie jest jednak znana odpowiedź na pytanie, czy prace trwają także nad wersją dla platform, które obejmował PowerOS w swoich założeniach...
zamieścił: 
Ilkka Lehtoranta stał się ostatnio bardzo wydajnym porterem (to taka nowa specjalność amigowa, nie mylić z gatunkiem piwa). Niestety ilość nie przechodzi w jakość. Z pięciu portów gier, jakie pojawiły się dziś na Aminecie w zasadzie chyba tylko jeden może zainteresować na dłużej niż kilka chwil. A jest to Descent II. Polecam zwolennikom latania w kopalniach i strzelania do wszystkiego co się rusza. A pozostałe programy?

Zacznijmy od UChess to program szachowy oparty na starym dobrym GNU Chess. Tak samo jak znacznie nowszy i lepiej wykonany program AmiChess... VideoPokeri to zaproszenie do świata hazardu, ale wykonanie graficzne jest poniżej wszelkiej krytyki. Kolejna rewelacja to tekstówka ekonomiczna z epoki wczesnego MS-DOSa zatytułowana Conquest, wyłącznie dla pasjonatów tego rodzaju gier oraz archeologów oprogramowania. Ostatnia (na szczęście...) pozycja to MadMatrix, gra logiczna podobna trochę do słynnej "piętnastki", co prawda zrobiona w MUI, ale odnosi się wrażenie, że "na szybkiego".

Jak można podsumować ten zbiór gier? Na pewno nie są to programy jakich moglibyśmy sobie dla MorphOS-a życzyć. Wygląda na to jakby w sieci odbywało się polowanie pod hasłem: co jeszcze da się łatwo i szybko przeportować. Efektem są dziesiątki bezużytecznych programików zaśmiecających Aminet i uruchamianych tylko przez osoby piszące newsy dla amigowych portali.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Po wczytaniu workbench... (12) 
Procek 68000 Wawa (16) 
AMIJOY - DB9 i USB joy... (183) »
AMIGA OS3.2 CF (9) 
PiStorm16 Amiga 600 (54) »
Amiga OS 3.2 graphics.... (17) 
[mediator] S3 Virge - ... (14) 
AmiGUS Audiocard - inf... (29) 
[C] Kilka pytań odnośn... (58) »
Amiga OS 3.2 (38) »
SCENA.ppa.pl
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem