zamieścił: mailman
Z racji przewijających się na forum pytań dotyczących podstaw "amigowania", głównie na Amigach klasycznych, Marcin Kornaś przygotował pierwszy artykuł z serii porad dla "nowych" amigowców. Na początek o tym, w jaki sposób dokonać podziału dysku na partycje oraz jak zainstalować system plików SFS.
zamieścił: mailman, nadesłał: rzookol
No i kolejna gra korzystająca z PowerSDL i TinyGL. Tym razem padło na CarWorld - prosty, ale wciągający na parę chwil engine samochodu. Port gry w wersji dla MorphOS-a znajduje się tutaj.
zamieścił: mailman
  • Mindspace 0.2 - program do generowania diagramów i schematów,
  • a52.library - współdzielona biblioteka kontrowersyjnego ostatnimi czasy liba52. Autorem jest Csaba Simon. W archiwum znajduje się natywna wersja biblioteki umożliwiająca odtwarzanie kodeka AC3 oraz źródła,
  • Visio 1.1 - przeglądarka obrazków. Autor zaimplementował możliwość generowania miniatur obrazków (tzw. thumbnaili) oraz zlokalizował program.

zamieścił: grxmrx, nadesłał: Kamul
Pojawiła się nowa wersja klienta p2p dla MorphOS-a. Mowa o MLdonkey 2.6.3. Port przygotował Christian Rosentreter.
Użytkownicy wersji 2.5.16 lub nowszej mogą zaktualizować program poprzez nadpisanie pliku mlnet jego nowszą wersją.

Pełna lista zmian jest dostępna w pliku "Changelog" znajdującym się w archiwum z programem.

zamieścił: 
Kolejna gra spod znaku SDL w trzech wymiarach to Fly. Idea jest bardzo prosta, trzeba polatać myśliwcem nad terenem i rozwalić kilku UFO-ków. Grafika jest jeszcze prostsza niż idea, teren reprezentowany jest przez kwadratową siatkę, na której z rzadka można spotkać jakiś ostrosłup udający górę. Statki UFO również nie grzeszą nadmiarem detali czy tekstur. Do tego mały radar na ktorym widać zbliżające się jednostki wroga. Ogólnie gra klasy telefonu komórkowego. Po cóż więc o niej wspominać? Jest po prostu całkiem grywalna. MorphOS-owy port przygotował HAK.
zamieścił: mailman
SVG (Scalable Vector Graphics) to standard, który przy użyciu XML opisuje dwuwymiarową, statyczną i animowaną grafikę wektorową na stronach www. SVGTools to z kolei zestaw narzędzi umożliwiających konwersję grafiki w formacie SVG do formatu PDF, PNG, PS. W skład pakietu wchodzą svg2pdf, svg2png, svg2ps (konwertery), SVGBatch (skrypt służący do automatyzacji konwersji całych katalogów z plikami SVG do plików w formacie PNG) oraz fc-cache (tworzy lub uaktualnia bazę czcionek zainstalowanych w systemie, z której narzędzia SVG korzystają w celu dobrania najbardziej odpowiedniej czcionki do wyrenderowania tekstu). SVGTools dostępne są zarówno dla MorphOS-a jak i AmigaOS 4.0. Stosowne archiwa oraz źródła można pobrać stąd (dla MorphOS-a) lub stąd (i stąd) dla AmigaOS 4.0.
zamieścił: mailman
Mupper, Rescue CD przeznaczone dla Pegasosa, stale się rozwija. O pierwszej publicznej wersji tego Live CD powstałego w oparciu o Gentoo informowaliśmy całkiem niedawno. Dostępna jest już wersja 0.4, w której autor zaimplementował obsługę klawiatur USB oraz systemu plików ASFS. Tym samym Mupper może zostać wykorzystany zarówno pod Linuksem jak i MorphOS-em. Obraz ISO do pobrania bezpośrednio stąd.
zamieścił: mailman
56. numer magazynu Amiga Future jest już do nabycia. W numerze m.in. recenzje AmigaOS 4 Update 3, programu Executive, gier Brutal Homicide 2, Fish Fillets NG, zapowiedzi Pixel32, Trip to Breakpoint, IBrowse 2.4. Ponadto kursy programowania pod AmigaOS 4.0 oraz tworzenia własnych demonstracji i aplikacji w Hollywood Designer. Do magazynu dołączona jest płyta CD.
zamieścił: mailman
Broken SwordAmigakit.com kontynuuje sprzedaż popularnych gier przygodowych w specjalnych kompilacjach dla AmigaOS 4.0. Tym razem można cieszyć się produkcją firmy Revolution Software - Broken Sword. Na trzech krążkach dostarczana jest oryginalna gra, dokumentacja i instalator gry dla AmigaOS 4.0. Podobnie jak i w poprzednich kompilacjach, gry działają w oparciu o ScummVM. Cena - 8,99 funta.
zamieścił: 
Amiga Resistance to nowo powstały, niemieckojęzyczny portal przeznaczony dla fanów klasycznych Amig. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest imponująca kolekcja instrukcji obsługi i oprogramowania do starego amigowego sprzętu dostępna w dziale plików.
zamieścił: 
W nieco okrężny sposób, ale jednak, Genesi stara się wspomóc finansowo programistów pracujących nad aplikacjami dla MorphOS-a. Ostatnim krokiem w tym kierunku jest MorphOS-owa wersja Open Developer Workstation. ODW to kompletny komputer z płytą Pegasos II, procesorem G3 lub G4, 512 MB RAM, dyskiem twardym 80 GB, kartą graficzną Radeon 9250 i nagrywarką DVD. Wersja MorphOS różni się od linuksowej oczywiście zainstalowanym MorphOS-em, oraz, co istotne tym, że od każdej sprzedanej maszyny Genesi przekazuje 50 dolarów na fundusz General Fund prowadzony w ramach bounties na MorphZone.
zamieścił: mailman
Bert Jahn przygotował nową wersję WHDLoad. Jest to na razie wersja beta i autor prosi o jej testowanie oraz zgłaszanie problemów. Jak zwykle sporo zmian i poprawek. Funkcja PRELOAD działa znacznie szybciej, ponadto dodano obsługę tooltypów DBLPAL i DBLNTSC do modułu kick31emu zapewniąjąc tym samym możliwość ich wykorzystania w grach korzystających z modułu emulacji kick13 i obsługujących je. Archiwum znajdziemy tutaj.
zamieścił: mailman
Karate FighterDostępna jest wersja 1.2 Karate Fighter DemoScript - programu do tworzenia demonstracji, głównie scenowych, z powodzeniem działających na wszystkich typach procesorów (od 020 wzwyż), na karcie graficznej lub kościach AGA. Więcej informacji, archiwa oraz produkcje stworzone przy pomocy programu znajdziemy tutaj.
zamieścił: mailman
ReminiscenceNicolas Ramz przygotował nową wersję REminiscence dla systemu MorphOS. Autor dodał obsługę oryginalnej muzyki z wersji amigowej (w wersji nie eksperymentalnej, która istniała od wersji 0.1.4.) oraz wybór wersji językowej, ulepszył także występujące w grze menu. Archiwum pobrać można stąd. Do działania wymagany jest system MorphOS 1.4, biblioteka PowerSDL 10.5, oryginalne pliki z wersji PC oraz opcjonalnie moduły muzyczne z wersji amigowej.
zamieścił: mailman
Grupa PUSH Entertainment ze słynnym Exploderem na czele, umieściła na swojej stronie demo gry Wild Flying. Prace nad grą rozpoczęły się w maju 2002. Gra miała być szybką strzelaniną tworzoną z myślą o komputerach z układami AGA. Engine gry został prawie ukończyny, lecz z powodu braku dobrych i chętnych do pracy grafików zaprzestano rozwoju gry na jesieni tego samego roku. Autorzy zdecydowali się upublicznić demo jako "hołd ludziom, którzy nadal bawią się klasycznymi Amigami, chcąc pokazać co jest możliwe do uzyskania na tym sprzęcie." Do działania wymagana jest dowolna Amiga z układami AGA i z 16 MB pamięci. Demo/grę można pobrać stąd.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

AMIJOY - DB9 i USB joy... (184) »
Naprawa Amigi 1200 rev... (4) 
Procek 68000 Wawa (18) 
Gry CD32 na Amiga 1200... (13) 
Po wczytaniu workbench... (14) 
AMIGA OS3.2 CF (9) 
PiStorm16 Amiga 600 (54) »
Amiga OS 3.2 graphics.... (17) 
[mediator] S3 Virge - ... (14) 
AmiGUS Audiocard - inf... (29) 
SCENA.ppa.pl
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem