zamieścił: slay
To bez wątpienia jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów "człowieka z demosceny" (i z demoscneną w tle) w naszym kraju. Michał "Bonzaj" Staniszewski został laureatem Paszportu POLITYKI w nowej kategorii "Kultura cyfrowa". Nagroda została przyznana mu za grę „Bound” stworzoną przez jego Studio Plastic. Gratulujemy! Więcej pod linkiem.

Od dłuższego czasu Bonzaj nie działał już co prawda na demoscenie, ale warto przypomnieć, że oprócz sukcesów z formacją Plastic, miał też w dorobku wkład w amigową twórczość grupy Dual Crew Shining. Najbardziej znane amigowe dema z jego grafiką 3d to "Klone" i "Phenomenon".
zamieścił: mailman
Bridge StrikeGrupa Project R3D niestrudzenie pracuje na "Bridge Strike". Ukończone zostało projektowanie wszystkich map, których w grze będzie 48. Gra posiada już wprowadzenie, któremu towarzyszy kolejny utwór muzyczny przygotowany przez JMD. W serwisie YouTube autorzy zamieścili także dwa pierwsze utwory muzyczne z gry. Jeśli będą cieszyć się popularnością, to zamieszczone zostaną kolejne, nawet z innych gier autorów - zarówno tych aktualnych jak i przyszłych (1, 2).

Przypominamy, że osoby chętne do wsparcia autorów, po zarejestrowaniu się w serwisie Patreon, mogą zadeklarować comiesięczną dotację na rzecz rozwoju tytułu. W zamian są one na bieżąco informowane o postępach projektów i uzyskają dostęp do niepublikowanych newsów i materiałów.
zamieścił: mailman
Ukazał się 124. numer magazynu Amiga Future. Przeczytać w nim można m. in. artykuły zapowiadające gry "Spielfeld" oraz "RedPill", recenzje gier "APool", "Enemy 2", "Emerald Mine", programów WarpSNES, przegląd oprogramowania dla MorphOS-a oraz przegląd oprogramowania Qt na OS4 Depot, a także szczegółowy opis Frying Pan. Ponadto trzecia część szkółki Blitz Basica, ciąg dalszy amigowej historii oraz kącik Trevora. Rozpoczęto również kurs WHDLoad, przeczytamy raport z Amiwest i wywiad z przedstawicielem grupy Entwickler-X. W numerze także stałe rubryki oraz płyta okładkowa. Spis treści numeru dostępny jest tutaj. Czasopismo jest drukowane w pełnym kolorze w wersji niemieckiej oraz angielskiej i możliwe jest do nabycia m. in. u wydawcy.
zamieścił: mailman, nadesłał: redsPL
Druaga1, popularny angielski twórca, w serwisie YouTube opublikował film opisujący jego zmagania z instalacją systemu MorphOS na iBooku G4.
zamieścił: mailman, nadesłał: Radzik
Pierwszy w 2017, a zarazem 23. ogólnie odcinek AmiWigilii gości geniusza animacji i kompozycji w amigowych klimatach - Rogala z grupy Pixel Nation! Tematyka odcinka to oczywiście jego produkcje na kanale Pixel Nation w serwisie YouTube. Rogal wspomina swój pierwszy komputer, który został stworzony przez jego tatę! Dalej rozmówcy przechodzą do historii amigowej oraz dlaczego Raspberry Pi jako Amiga jest fajnym rozwiązaniem, a następnie wchodzą na tematy tworzenia genialnych produkcji, które Pixel Nation wywindowały na szczyt popularności. Co więcej, Rogal odpowiada za nową, śliczną amigową grę "Max Knight", która powstaje w nie do końca lubianym BackBone. Wyjaśnia także mechanikę programu.
zamieścił: mailman, nadesłał: Radzik
W piątym odcinku wideopodcastu AmiWigilia Krzysztof Radzikowski wspólnie z Rafałem Chyłą pokazują jak działa AmigaOne X1000 w zadaniach dnia codziennego. Tak więc jest przeglądarka, klient e-mail, ftp, multimedia a na koniec gra. Autorzy przesyłają pozdrowienia również dla Adama Mierzwy, który był obecny poza kamerą.
zamieścił: mailman
Aliens vs Predator to gra z gatunku FPS wydana w 1999 roku przez Fox Interactive. Podczas rozgrywki gracz może uczestniczyć w jednej z trzech kampanii kierując poczynaniami Obcego, Predatora lub żołnierza Marines. Każda z postaci posiada inne cele, umiejętności oraz dostępny arsenał broni. Kod źródłowy gry został udostępniony w 2001 roku, co miało przyczynić się do dalszego rozwoju gry przez społeczność zainteresowaną tytułem. Szybko powstał port dla Linuksa, lecz inne platformy nie cieszyły się dużą popularnością. Dopiero w 2009 powstał port dla Xboxa. W styczniu 2010 wydano Aliens versus Predator Classic 2000, która stanowiła uaktualnioną do ówczesnych czasów wersję gry, oferując między innymi możliwość wykorzystania kontrolerów od Xbox 360. Dodano również nowe poziomy oraz możliwość prowadzenia rozgrywki wieloosobowej. Nouvel "HunoPPC" Hugues przyczynił się do przygotowania portu gry przeznaczonego dla AmigaOS 4.1. Port nie jest jeszcze dokończony - są problemy z prędkością wyświetlania filmów oraz nie do końca prawidłowo działa funkcja zapisywania i odczytywania stanu gry, niemniej jednak pozycja jest jak najbardziej grywalna. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
World of Padman to darmowy FPS stworzony w oparciu o silnik ioquake3, który jest adaptacją silnika gry Quake 3: Arena. Początkowo było to tzw. mod do trzeciej odsłony "Quake", lecz po uwolnieniu kodu źródłowego tytuł stał się niezależną grą. Pozycja stanowi komputerową adaptację komiksu publikowanego na łamach magazynu PlayStation Games. Umożliwia prowadzenie rozgrywki wyłącznie w trybie wieloosobowym na 12 mapach, z zestawem szalonych rodzajów broni i kolorowych modeli postaci. Rozgrywka jest trochę odmienna od standardowego "Quake" oferując inne zadania i cele. Wersja dla AmigaOS 4.1 została przygotowana przez Nouvela "HunoPPC" Huguesa i jest do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Wolfenstein: Enemy Territory jest darmową, oficjalną i pełną wersją dodatku do bardzo popularnej gry z gatunku first-person shooter Return To Castle Wolfenstein. Dodatek stworzony jest z myślą o grze wieloosobowej, który nie potrzebuje do uruchomienia podstawowej wersji gry. Do dyspozycji mamy sześć map dla trybu wieloosobowego oraz jedną kampanię w trybie gry pojedynczej. Autorem portu dla AmigaOS 4.1 jest Nouvel "HunoPPC" Hugues. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Nouvel "HunoPPC" Hugues dla systemu AmigaOS 4.1 przygotował port gry Return to Castle Wolfenstein, który bazuje na kodzie portu z systemu MorphOS autorstwa Marka "BigFoota" Olsena. Jest to gra z gatunku first-person shooter, wyprodukowana przez Gray Matter Studios Inc. i wydana w 2001 roku. Rozgrywkę można prowadzić zarówno w pojedynkę, jak i w trybie multiplayer. Do działania potrzebne będą pliki z oryginalnej, pełnej wersji gry PC. Archiwum z portem można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
Frank Menzel z niemieckiej grupy Entwickler-X przygotował amigowy portem gry Postal. Jest to wydana w 1997 roku strzelanina obserwowana przez gracza w rzucie izometrycznym. Wcielamy się w niej w postać mężczyzny, którego zadaniem jest eksterminacja napotkanych żywych istot oraz wykonywanie powierzonych zadań. Gra była inspiracją do stworzenia filmu o tym samym tytule. Frank Menzel pracował nad przeniesieniem tytułu w oparciu o kod źródłowy, który 28 grudnia 2016 roku został udostępniony na BitBucket na licencji GPLv2. Gra pracuje na AmigaOS 4.1 i można ją pobrać z OS4 Depot. Udostępniony został film pokazujący grę w działaniu.
zamieścił: mailman
Nittamituaki na bazie silnika gry Gloom 3 oraz korzystając z edytora do gier z serii Gloom stworzył nieoficjalny, amigowy port przygotowanej, lecz nigdy niewydanej gry X-Men: Mind Games, która miała pojawić się w 1996 roku na platformę SEGA Mega Drive z dostawką 32X. Grafika, z racji różnego rodzaju problemów technicznych, nie mogła zostać przeniesione wprost z oryginału i została przez autora portu "odtworzona". Archiwum z grą można pobrać ze strony autora portu.
zamieścił: Jazzcat
Tak jak co roku, redaktorzy niemieckiego, scenowego portalu 4Sceners.de przygotowali zestawienie najlepszych - ich zdaniem - produkcji scenowych minionego roku. Zestawienie traktuje scenę całościowo i obejmuje wszystkie platformy.

W kategorii "Best Amiga-Demo" wygrało demo "e255" grup Bomb & Sanity & Dreamdealers, drugie miejsce wywalczyło intro "Everyway" duetu Hoffman & Blueberry, a trzecie polska produkcja "Dolor Sit Amet" grupy Lorem Ipsum. Wyróżnioną piątkę zamykają "Neonsky" Ephidreny i "Higher State of Resolution" Dekadence.

Amigowe akcenty przewijają się również w kategoriach obejmujących platformy łączone: "Best Music Disk", gdzie na czwartej pozycji znajduje się "Chiperia #5 & #6" The Chiperia Project oraz "Best Demo Soundtrack", gdzie zwyciężyła ścieżka muzyczna autorstwa Moby'ego do wspomnianego dema "e255". Za drugą najlepszą "Grafikę roku" uznano zaś "The Drowned Lullabies" autorstwa Slayera.

Pozostając jeszcze przy polskich akcentach warto też wspomnieć o wyróżnieniu specjalnym dla dema "Evenk" grupy Madwizards w kategorii "Software-Rendering" (PC DOS) oraz kilku wyróżnieniach (w tym najlepsze PC demo roku) dla produkcji pecetowej grupy Cocoon, przy której graficznie udzielał się (znany również z działalności amigowej) nasz rodak - Rork.
zamieścił: mailman
Wreszcie się doczekaliśmy. Po ponad sześciu latach prac film Zacha Weddingtona Viva Amiga zadebiutował w serwisach Vimeo i iTunes. Produkcja pokazuje historię oraz fenomen Amigi oraz ludzi za nimi stojących. Film można wypożyczyć lub kupić także w tych miejscach: Amazon Video, Google Play, Vudu, Microsoft Movies & TV.
zamieścił: mailman
W 52. odcinku podcastu The Retro Hour gościem jest Martyn Brown z Team 17. Panowie dyskutują o największych hitach, który wyszły spod szyldu tej brytyjskiej firmy. Ponadto gospodarze rozmawiają o premierze filmu "Viva Amiga!".
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

19.06.2010

Tego dnia miał miejsce pierwszy premierowy pokaz komputera AmigaOne X1000. Prezentacja odbyła się podczas Vintage Computer Fair.

19.06.2015

Pojawiła się wersja 3.9 systemu operacyjnego MorphOS.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Wymagania gier na Amig... (72) »
Jakie amigowe demo dzi... (483) »
Archi-TECH - brak odze... (21) 
Pistrom = Pi4 a2000 pr... (3) 
OpenLara 1.2 (4) 
Gra Blood typu 3D na A... (42) »
Jump! (Amiga Yoomp) (2099) »
żarty autorów gier (75) »
Zapowiedzi nowych gier... (6320) »
[mos] Dock i jego user... (2) 
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

vi-bee

dodane przez: vi-bee

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem