zamieścił: mailman
Dostępna jest nowa wersja ScummVM. Najważniejsze zmiany to wprowadzenie obsługi kolejnych gier: "The Neverhood", "Mortville Manor", "Voyeur", "Return to Ringworld" oraz "Chivalry is Not Dead". Ponadto uaktualniono funkcję MT-32 emulator, usprawniono silnik AGOS, poprawiono błędy w silniku SCI. Archiwum z wersją dla AmigaOS 4.1 do pobrania z oficjalnej strony projektu.

Uaktualnienie (03.08.2014):
Dostępna jest również wersja dla systemu MorphOS.
zamieścił: mailman
Glen Van Den Biggelaar napisał artykuł o historii Amigi 2000. Tekst dostępny w języku angielskim.
zamieścił: mailman
Hubez przygotował recenzję gry Rick Dangerous. Przeczytać ją można, tradycyjnie, w dziale Strefa gier.
zamieścił: mailman
Álmos Rajnai udostępnił czwartą wersję beta, przygotowywanego w ramach AmigaBounty, emulatora E-UAE zawierającą kompilator Just-In-Time dla komputerów z procesorami PowerPC (co ma przyspieszyć znacząco emulację Amigi na tej architekturze). Archiwum z wersją dla systemu MorphOS, AmigaOS 4 oraz MacOSX można pobrać ze strony projektu. Wprowadzone zmiany dotyczą poprawek zgłaszanych błędów, zwłaszcza przez użytkowników płyt głównych Sam440, którzy mieli najwięcej problemów.
zamieścił: mailman
Firma Acube Systems na swoim profilu na Facebooku poinformowała o zbliżającej się ku końcowi produkcji kolejnej serii płyt głównych Sam460. Można się ich spodziewać w sierpniu, gdy pomyślnie przejdą testy.
 głosów: 5  tagi: Sam460ex
1 komentarz01.08.2014 16:04
zamieścił: mailman
Trwają prace nad nową kartą procesorową dla Amig klasycznych opartą na FPGA. Apollo Phoenix ma być przeznaczona dla Amigi 500, 1000, 2000 i CDTV i będzie wpinana w gniazdo procesora. Będzie wyposażona w 128 MB pamięci Fast DDR3, slot na karty pamięci SD, z którego będzie można uruchomić system, funkcję MAPROM, interfejs dla kart sieciowych, wyjście HDMI. Autorzy pracują/planują jeszcze kilka innych ciekawostek, które być może znajdą się w finalnej wersji. Są to wbudowanie flickerfixera, "oszukanie" chipsetów w zakresie zwiększenia ilości pamięci Chip oraz przeobrażenia wspomnianych modeli w maszyny z chipsetem AGA lub nawet Super-AGA, dodanie sterowników Picasso96 (przy czym na chwilę obecną trudno określić czy większość tych elementów będzie wbudowana, czy też dodana później na zasadzie rozszerzeń). Na chwilę obecną autorzy udostępnili zdjęcie prototypu karty, jak również zdjęcie modułu FPGA oraz animację z jego montażu na karcie Phoenix. Przewidywana data pojawienia się karty w sprzedaży to koniec trzeciego kwartału 2014 roku.
zamieścił: mailman
Czarne chmury zawisły nad projektem gry Chaos Guns. Zespół osób tworzących tytuł opuścił główny programista MarK i aktualnie poszukiwana jest osoba, która mogłaby go zastąpić. Sprawę komplikuje nieco fakt, że nie może być to osoba z przypadku, lecz ktoś dobrze znający język PowerD, w którym gra powstaje, a tutaj zbyt wielkiego wyboru nie ma. Z tego też względu Dave de Sade - koordynator projektu - równolegle rozważa kilka innych możliwości. Pierwsza z nich to konwersja kodu gry do języka AmigaE, która wydaje się być najprostsza z technicznego punktu widzenia (PowerD jest podobny do AmigaE). Niemniej jednak wymaga to dużo pracy i zaangażowanych osób, a na chwilę obecną zgłosiła się tylko jedna, która być może byłaby w stanie podołać zadaniu, lecz tytuł miałby ogromne opóźnienie. Druga opcja to konwersja kodu gry do języka C, lecz tutaj należałoby napisać grę praktycznie od nowa (pamiętać należy, że tytuł jest w 85% ukończony). Silnik taki już nawet powstał i być może to jest kierunek, w którym należałoby podążać, jednak twórcy mają wątpliwości czy będzie on na tyle elastyczny, aby zapewnić to, co zaplanowano w finalnej wersji gry lub już osiągnięto w istniejącej. Ostatnia, najmniej prawdopodobna ścieżka, to wykorzystanie silnika innej gry, takiej jak np. "BOH", lecz tego typu rozwiązanie nie wydaje się być do końca właściwym podejściem.

Autorzy mają obecnie spory kłopot i liczą na Waszą pomoc w kwestii podjęcia właściwej decyzji lub zaoferowania pomocy, aby projekt nie umarł. Można się z nimi skontaktować za pomocą Google+, serwisu EAB (w odpowiednim wątku) lub tradycyjną metodą mailową.
zamieścił: mailman
Dostępna jest rozszerzona wersja gry The Incredible Adventures of Moebius Goatlizard. Zgodnie z marcowymi zapowiedziami Goatlizard DX oferuje usprawnienia w postaci muzyki w trakcie rozgrywki, usprawniony tryb dla dwóch graczy, na który narzekało wielu recenzentów, zwiększoną liczbę przeciwników oraz możliwość tworzenia własnych ekranów. Archiwum do pobrania ze strony projektu.
zamieścił: mailman
Cubic IDEDla pakietu Cubic IDE pojawiła się nowa wersja dodatku, który umożliwia pracę z kodem dla Hollywood. Wtyczka m.in. podświetla składnię skryptów Hollywood, obsługuje pomoc wraz z funkcją szybkiego dostępu do dokumentacji, jak również całą masą skrótów klawiaturowych, które współgrają z kodem Hollywood wykonując rozmaite funkcje. Najnowsza odsłona zapewnia pełną kompatybilność z najnowszą wersją Hollywood. Dodatek do pobrania stąd.
 głosów: 3  tagi: CubicIDE, Hollywood, IDE
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Dostępny jest 131. numer magazynu Retro Gamer. W numerze znaleźć można m. in. artykuł dotyczący powstania gry "Rampage" oraz wywiad z Mevem Dinciem z grupy Vivid Image - kompozytorem muzyki do gry "Second Samurai".
 głosów: 1  tagi: Retro Gamer, retro, magazyn, Rampage
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Podczas Pixel Heaven 2014, na tzw. Pixel Hell, czyli murku vis a vis partyplace, Tomasz Marcinkowski przeprowadził wywiad z Mike'iem Montgomery oraz Jonem Hare. Wywiad dostępny jest w języku angielskim w postaci pliku MP3. Sprzętu do nagrania użyczyła oraz nagranie obrobiła ekipa DekompresorTV.
zamieścił: mailman
Michael Gibs przygotował dla Amigi klasycznej dwie nowe gry, które swoje premiery miały w miniony weekend podczas party Solskogen 2014. Pierwsza z nich, Donkey Downfall, to typowa gra zręcznościowa wzorowana na tytule znanym na platformie Atari Jaguar. Zadaniem gracza jest przemieszczanie się postacią po platformach unikając zmiażdżenia przez górną część ekranu i upadku w nicość. Pierwszą próbą przeniesienia tytułu na Amigę popełnił całkiem niedawno Graham Humphrey (gra Downfall). Druga pozycja to nowa wersja Flappy Bird, gdzie sterujemy ptakiem, który musi unikać kontaktu ze stającymi na jego drodze przeszkodami w postaci rur. Obie gry wymagają dowolnej Amigi z minimum 1 MB pamięci Chip.
zamieścił: mailman, nadesłał: Ramos
Ukazał się dziewiąty numer magazynu C&A Games. W numerze, w amigowej części, możemy przeczytać recenzję gier "Franko - The Crazy Revenge", "Wings", "Lotus Turbo Challenge 2", "Miecze Valdgira 2", wywiad z Bohdanem R. Rau. Magazyn można pobrać stąd. Dostępna jest również wersja online.
zamieścił: mailman
Olaf "OlafS3" Schönweiss zaktualizował dystrybucję systemu AROS Vision do wersji 2.7. W najnowszej odsłonie uaktualniono ROM-y, dodatek MUI Royale, dodano wersję demonstracyjną DigiBoostera, trackery muzyczne. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman
Pojawiła się nowa wersja GenesisPlus - emulatora konsol Sega Genesis i MegaDrive. W wersji 1.7 na liście wyboru ROM-ów pojawiły się filtry zawężające wyniki wyszukiwania tylko do obsługiwanych rozszerzeń plików, automatyczne wykrywanie ROM-ów PAL i NTSC i ustawianie odpowiednich parametrów emulacji, dodanie obrazków w oknie startowym oraz w menadżerze zapisów. Archiwum z programem oraz więcej informacji o zmianach i nowościach znaleźć można tutaj.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

20.06.1994

31. rocznica śmierci legendarnego "ojca Amigi", Jaya Minera.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Wymagania gier na Amig... (83) »
Port Tomb Raider na Am... (77) »
Pistrom = Pi4 a2000 pr... (5) 
Archi-TECH - brak odze... (25) 
AMIJOY - DB9 i USB joy... (59) »
Jakie amigowe demo dzi... (483) »
OpenLara 1.2 (4) 
Gra Blood typu 3D na A... (42) »
Jump! (Amiga Yoomp) (2099) »
żarty autorów gier (75) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem