zamieścił: mailman
Benedykt Dziubałtowski przygotował recenzję polskiej gry Heliosfera. Zapraszamy do lektury.
zamieścił: grxmrx, nadesłał: BlaBla
Grupa BlaBla upubliczniła wersję 1.0 komunikatora KwaKwa, który obsługuje protokół Gadu-Gadu. Nowością jest obsługa tzw. emotek. Ponadto w programie wyeliminowano błędy zgłoszone przez użytkowników. Archiwum można pobrać bezpośrednio stąd. Poza komunikatorem zaktualizowano do wersji 0.7 program NVM, dzięki któremu możliwe jest pobieranie napisów do filmów z serwisu YouTube. Archiwum można znaleźć tutaj. Obydwa programy są przeznaczone dla systemu operacyjnego MorphOS.
zamieścił: mailman
Paweł "Sosabowski" Fic przygotował recenzję karty procesorowej ACA 620 - nowego dziecka ze stajni Individual Computers. Zapraszamy do lektury.
zamieścił: mailman
Dostępna jest nowa wersja XAMOS-a - reimplementacji AMOS-a w C++ z użyciem biblioteki SDL. Projekt powstał jako gałąź rozwijanego dla Javy jAMOS-a. W najnowszej wersji oznaczonej cyframi 0.29 ciąg dalszy budowy fundamentów pod OpenGL (choć nadal nie jest to jeszcze aktywowane) oraz poprawka działania w trybie pełnoekranowym, a także dodanie funkcji wyjścia z tego trybu klawiszem ESC lub CTRL+C. Archiwum z wersją dla AROS-a i MorphOS-a do pobrania stąd.
zamieścił: grxmrx
Debug 101 to narzędzie typu source level debugger dostępne dla systemu AmigaOS 4.1. Program działa w oparciu o interfejs Reaction i póki co oferuje podstawowe możliwości analizy krokowej programu napisanego w języku C. Wersję 1.0 można pobrać ze strony OS4Depot.
zamieścił: mailman
Jeden z czytelników forum English Amiga Board natrafił na stronie Daniela Cooka na dosyć leciwy artykuł o nigdy nie wydanej grze Hard Vacuum. Projekt miał być grą z gatunku RTS wzorowanym na wielkim hicie jakim była gra Dune 2. Prace nad grą trwały od 1993 roku i zaangażowani w nią byli autor strony, Daniel Cook, Ryan Geithman oraz niejaki Patch. Na stronie możemy przeczytać o historii tworzenia tytułu oraz pobrać trochę plików graficznych, które tworzono m. in. w DPaint oraz Brilliance na Amidze 1000. W skład udostępnionego zestawu wchodzi 60 obrazków pojazdów, 120 zestawów grafik terenu, 30 budynków, 30 innych grafik oraz ekrany interfejsów. Grafiki zostały udostępnione do dowolnego wykorzystania.
zamieścił: mailman
Dwa lata temu na forum Amiga.org pojawiła się inicjatywa, aby Roadshow, stos TCP/IP dla AmigaOS 4.x, zaistniał także w wersji dla AmigaOS 3.x. Autor stosu, Olaf Barthel, wyraził chęć przygotowania stosownej kompilacji. W porozumieniu z APC&TCP plan się udał i obecnie można pobrać wersję demonstracyjną. Jest ona tak naprawdę finalnym produktem, lecz ograniczonym czasowo w działaniu - rozłączenie następuje po 15 minutach użytkowania. Aby móc korzystać ze stosu bez przeszkód, należy wnieść opłatę rejestracyjną. Na chwilę obecną stawka nie została jeszcze ustalona i rejestracja nie jest możliwa, ale zgodnie ze słowami autora ma to być kwota rzędu 20-25 euro. Wszelkie szczegóły, jak również formy dystrybucji zostaną przedstawione w styczniu 2013 roku.
zamieścił: mailman
Odcinek 163 cyklicznego wydawnictwa BitJam poświęcony został Atari i zakończonego w miniony weekend party atarowców SillyVenture, które odbyło się w Gdańsku. W skład kompilacji wchodzi 13 utworów z gier i dem. BitJam dostępny jest do pobrania w postaci dużego setu (plik MP3), który można wypalić na płytę (plik CUE).
zamieścił: mailman
Grupa Retroguru, podczas sobotniego spotkania Viennese Retro-Market, które odbyło się w Wiedniu, zaprezentowała grę Sqrxz 2 w wersja dla Amig klasycznych. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, na stanowisku grupy można było w grę zagrać, jak również ją kupić w specjalnej wersji wydanej na dyskietkach. Sprzedano 50 sztuk. Kolejna taka okazja będzie mieć miejsce podczas tUM 2012. Sqrxz 2 dostępne jest do pobrania ze strony projektu w wersji dyskietkowej w postaci obrazu ADF, wersji zainstalowanej na dysk twardy oraz jako obraz CD (do uruchomienia na CDTV oraz CD32).
zamieścił: mailman
Ask Me Up to kolejna gra spod szyldu Boing Attitude, twórców Word Me Up XXL. Gra jest typową grą logiczną, gdzie gracz otrzymuje pytanie z 15 różnych dziedzin (sport, film, muzyka, geografia, natura itd.) i musi udzielić poprawnej odpowiedzi wybierając jedną z czterech możliwych. Wraz z postępem w grze i dorobkiem punktowym istnieje możliwość odblokowywania nowych zestawów pytań. Gra dostępna jest w kilku odmianach: demonstracyjna (zawiera 80 pytań oraz reklamy), komercyjna wersja L (zawiera 300 pytań, bez reklam), komercyjna wersja XL (zawiera 900 pytań, bez reklam). Planowana jest również komercyjna wersja XXL, która ma zawierać 1200 pytań, brak reklam oraz grafikę jakości HD. Wersję demonstracyjną przeznaczoną dla AmigaOS 4.1 można pobrać stąd. Trwają prace nad wersją dla systemu MorphOS. Gra dostępna jest w języku angielskim i francuskim.
zamieścił: mailman
BSzili przygotował dla systemu MorphOS i AROS nową wersję portu gry Quake II, który bazuje na kodzie Yamagi. Port obsługuje zarówno podstawową wersję gry, jak i dwa oficjalne dodatki do niej "Quake II: The Reckoning" oraz "Quake II: Ground Zero". Najnowsza wersja wprowadza głównie poprawki w zakresie obsługi modów, wyświetlania ekranu tytułowego, wprowadzania poleceń z konsoli, większej niezawodności w zakresie wykrywania ścieżek audio z dostępnych napędów. Archiwum z wersją dla MorphOS-a do pobrania stąd, a dla AROS-a stąd. Do działania potrzebne będą pliki z oryginalnej, pełnej wersji gry.
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Autor przeglądarki OWB, Fabien Coerujoly, udostępnił nową wersję skryptu YouTube.js, którą należy podmienić z dotychczasową. Eliminuje ona problem z prawidłową obsługą bezpośrednich odnośników, jaka została wprowadzona w ostatnim czasie przez serwis YouTube. Skrypt do pobrania jest ze strony autora.

Źródło: morphos.pl
zamieścił: mailman
Grzegorz Kraszewski popełnił wiele artykułów na temat programowania pod systemem MorphOS. Były one rozrzucone po wielu stronach w sieci. Obecnie zdecydował o zebraniu całego tego materiału w formie e-booka i udostępnienie jako całości w jednym miejscu. W ten sposób powstał Podręcznik programisty systemu MorphOS. Będzie on stale uzupełniany o nowe artykuły, jak również o brakujące pozycje, które z sieci zniknęły, a także tłumaczenia na język angielski wcześniejszych polskich artykułów Grzegorza. Cały zgromadzony materiał jest na licencji Creative Commons Attribution Share-Alike.
zamieścił: mailman
Sam460ex to kolejna platforma sprzętowa, na której działa system MorphOS. Podczas zeszłotygodniowego Pianeta Amiga 2012 Frank Mariak zaprezentował system MorphOS 3.2 w działaniu. Prace przy współudziale firmy ACube Systems trwają od pewnego czasu. Projekt, zwany żartobliwie Naomo, jest obecnie we wczesnym stadium, ale jak można zobaczyć na filmie, całkiem używalnym. Nie zostało określone kiedy system będzie dostępny. Więcej zdjęć pod wskazanymi odnośnikami (1, 2, 3, 4).
 głosów: 13  tagi: ACube Systems, Sam460, MorphOS
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Andrea Palmate przygotował dla AmigaOS 4.x wersję 0.7.2 portu GemRB. Jest to implementacja silnika Infinity Engine użytego w grach, takich jak Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Archiwum pobrać można ze strony autora portu.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Może ktoś pomoże (24) 
scsi.device - bałagan... (97) »
Sonnet Crescendo 7200 ... (1025) »
Elbox Kraków (31) »
Chcę kupić Amigę 500, ... (40) »
DATALUX SV-702 (4) 
Amiga Bez Ściemy (387) »
Zakup AmigaOne XE G3 8... (8) 
TerribleFire TF1260 - ... (107) »
Nowe gry (1494) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem