zamieścił: mailman
Jeden z czytelników forum English Amiga Board natrafił na stronie Daniela Cooka na dosyć leciwy artykuł o nigdy nie wydanej grze Hard Vacuum. Projekt miał być grą z gatunku RTS wzorowanym na wielkim hicie jakim była gra Dune 2. Prace nad grą trwały od 1993 roku i zaangażowani w nią byli autor strony, Daniel Cook, Ryan Geithman oraz niejaki Patch. Na stronie możemy przeczytać o historii tworzenia tytułu oraz pobrać trochę plików graficznych, które tworzono m. in. w DPaint oraz Brilliance na Amidze 1000. W skład udostępnionego zestawu wchodzi 60 obrazków pojazdów, 120 zestawów grafik terenu, 30 budynków, 30 innych grafik oraz ekrany interfejsów. Grafiki zostały udostępnione do dowolnego wykorzystania.
zamieścił: mailman
Dwa lata temu na forum Amiga.org pojawiła się inicjatywa, aby Roadshow, stos TCP/IP dla AmigaOS 4.x, zaistniał także w wersji dla AmigaOS 3.x. Autor stosu, Olaf Barthel, wyraził chęć przygotowania stosownej kompilacji. W porozumieniu z APC&TCP plan się udał i obecnie można pobrać wersję demonstracyjną. Jest ona tak naprawdę finalnym produktem, lecz ograniczonym czasowo w działaniu - rozłączenie następuje po 15 minutach użytkowania. Aby móc korzystać ze stosu bez przeszkód, należy wnieść opłatę rejestracyjną. Na chwilę obecną stawka nie została jeszcze ustalona i rejestracja nie jest możliwa, ale zgodnie ze słowami autora ma to być kwota rzędu 20-25 euro. Wszelkie szczegóły, jak również formy dystrybucji zostaną przedstawione w styczniu 2013 roku.
zamieścił: mailman
Odcinek 163 cyklicznego wydawnictwa BitJam poświęcony został Atari i zakończonego w miniony weekend party atarowców SillyVenture, które odbyło się w Gdańsku. W skład kompilacji wchodzi 13 utworów z gier i dem. BitJam dostępny jest do pobrania w postaci dużego setu (plik MP3), który można wypalić na płytę (plik CUE).
zamieścił: mailman
Grupa Retroguru, podczas sobotniego spotkania Viennese Retro-Market, które odbyło się w Wiedniu, zaprezentowała grę Sqrxz 2 w wersja dla Amig klasycznych. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, na stanowisku grupy można było w grę zagrać, jak również ją kupić w specjalnej wersji wydanej na dyskietkach. Sprzedano 50 sztuk. Kolejna taka okazja będzie mieć miejsce podczas tUM 2012. Sqrxz 2 dostępne jest do pobrania ze strony projektu w wersji dyskietkowej w postaci obrazu ADF, wersji zainstalowanej na dysk twardy oraz jako obraz CD (do uruchomienia na CDTV oraz CD32).
zamieścił: mailman
Ask Me Up to kolejna gra spod szyldu Boing Attitude, twórców Word Me Up XXL. Gra jest typową grą logiczną, gdzie gracz otrzymuje pytanie z 15 różnych dziedzin (sport, film, muzyka, geografia, natura itd.) i musi udzielić poprawnej odpowiedzi wybierając jedną z czterech możliwych. Wraz z postępem w grze i dorobkiem punktowym istnieje możliwość odblokowywania nowych zestawów pytań. Gra dostępna jest w kilku odmianach: demonstracyjna (zawiera 80 pytań oraz reklamy), komercyjna wersja L (zawiera 300 pytań, bez reklam), komercyjna wersja XL (zawiera 900 pytań, bez reklam). Planowana jest również komercyjna wersja XXL, która ma zawierać 1200 pytań, brak reklam oraz grafikę jakości HD. Wersję demonstracyjną przeznaczoną dla AmigaOS 4.1 można pobrać stąd. Trwają prace nad wersją dla systemu MorphOS. Gra dostępna jest w języku angielskim i francuskim.
zamieścił: mailman
BSzili przygotował dla systemu MorphOS i AROS nową wersję portu gry Quake II, który bazuje na kodzie Yamagi. Port obsługuje zarówno podstawową wersję gry, jak i dwa oficjalne dodatki do niej "Quake II: The Reckoning" oraz "Quake II: Ground Zero". Najnowsza wersja wprowadza głównie poprawki w zakresie obsługi modów, wyświetlania ekranu tytułowego, wprowadzania poleceń z konsoli, większej niezawodności w zakresie wykrywania ścieżek audio z dostępnych napędów. Archiwum z wersją dla MorphOS-a do pobrania stąd, a dla AROS-a stąd. Do działania potrzebne będą pliki z oryginalnej, pełnej wersji gry.
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Autor przeglądarki OWB, Fabien Coerujoly, udostępnił nową wersję skryptu YouTube.js, którą należy podmienić z dotychczasową. Eliminuje ona problem z prawidłową obsługą bezpośrednich odnośników, jaka została wprowadzona w ostatnim czasie przez serwis YouTube. Skrypt do pobrania jest ze strony autora.

Źródło: morphos.pl
zamieścił: mailman
Grzegorz Kraszewski popełnił wiele artykułów na temat programowania pod systemem MorphOS. Były one rozrzucone po wielu stronach w sieci. Obecnie zdecydował o zebraniu całego tego materiału w formie e-booka i udostępnienie jako całości w jednym miejscu. W ten sposób powstał Podręcznik programisty systemu MorphOS. Będzie on stale uzupełniany o nowe artykuły, jak również o brakujące pozycje, które z sieci zniknęły, a także tłumaczenia na język angielski wcześniejszych polskich artykułów Grzegorza. Cały zgromadzony materiał jest na licencji Creative Commons Attribution Share-Alike.
zamieścił: mailman
Sam460ex to kolejna platforma sprzętowa, na której działa system MorphOS. Podczas zeszłotygodniowego Pianeta Amiga 2012 Frank Mariak zaprezentował system MorphOS 3.2 w działaniu. Prace przy współudziale firmy ACube Systems trwają od pewnego czasu. Projekt, zwany żartobliwie Naomo, jest obecnie we wczesnym stadium, ale jak można zobaczyć na filmie, całkiem używalnym. Nie zostało określone kiedy system będzie dostępny. Więcej zdjęć pod wskazanymi odnośnikami (1, 2, 3, 4).
 głosów: 13  tagi: ACube Systems, Sam460, MorphOS
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Andrea Palmate przygotował dla AmigaOS 4.x wersję 0.7.2 portu GemRB. Jest to implementacja silnika Infinity Engine użytego w grach, takich jak Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Archiwum pobrać można ze strony autora portu.
zamieścił: mailman
Andrea Palmate podczas Pianeta Amiga 2012 udostępnił przeznaczony dla AmigaOS 4.1 port gry Equilibrio. Jest to tytuł, który pierwotnie rozwijany był pod kątem konsoli Wii, a następnie przeportowany na inne systemy. Dzięki Christopherowi Kohlerowi oraz firmie DKGames kody źródłowe zostały przekazane do ACube Systems, a następnie do autora amigowego portu. Gra polega na przeprowadzeniu kulki przez labirynt. Rola gracza nie sprowadza się jednak do sterowania kulką, lecz powierzchnią, po której się porusza. Do dyspozycji jest pięć różnych kul, których właściwości oferują odmienne zachowanie. Do przejścia są 64 etapy o rosnącym poziomie trudności. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Liluh
Jakoś na początku przyszłego roku minie 12 lat odkąd grupka amigowych zapaleńców doprowadziła do małego zamieszania na rynku, dając światu kartę Prometeusz PCI. Dla każdego z nas było to spore wyzwanie, trochę na granicy szaleństwa. Wierzyliśmy w to, co robiliśmy i daliśmy z siebie wszystko. Z różnych względów plan nie wypalił tak, jak to było zakładane, ale takie jest życie. Nie ma wątpliwości, że dla wszystkich (a przynajmniej niżej podpisanych) było to bardzo cenne doświadczenie. Oto prezentujemy światu pełną dokumentację, plany, oprogramowanie firmware i wszelkie pliki koniecznie do stworzenia swojego mostka PCI na Zorro3. Możecie je dowolnie modyfikować, kopiować i tworzyć własne konstrukcje. Zasada jest jedna - żadnej komercji. Cokolwiek stworzycie, w części lub całości w oparciu o tę publikacje - musi być darmowe. Miłej zabawy życzą:
Filip Dąb-Mirowski oraz Grzegorz Kraszewski

Nie wszystkim wiadomo, że na bazie mostka Prometeusza, firma E3B pracowała nad projektem DaVinci. Można powiedzieć, że miała to być nowsza wersja tego mostka, z wyeliminowanymi problemami DMA, nowym PCI arbiterem, większym priorytetem dostępu do szyny Zorro, usprawnionymi mechanizmami konfiguracji PCI. Niestety projekt DaVinci po osiągnięciu fazy działającego prototypu przestał być rozwijany. Nadal jednak trwały prace nad nowym firmware, nad którym pracował Tobias Seiler. Podobnie jak Filip Dąb-Mirowski oraz Grzegorz Kraszewski, zdecydował on udostępnić efekt swojej pracy społeczności. Wraz z archiwum (wkrótce dostępne pod wskazanym odnośnikiem) dostarczana jest dokumentacja w jaki sposób dokonać uaktualnienia. Warto jednakże pamiętać, że o ile oprogramowanie zostało za darmo udostępnione, o tyle kod źródłowy nadal pozostaje w rękach autora.
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
WarzoneBSzili przygotował dla systemu AROS port gry z gatunku real-time strategy (RTS) Warzone 2100. Gra została stworzona przez studio Pumpkin Studios a wydana przez firmę Eidos w 1999 roku, a w grudniu 2004 uwolniono jej kod źródłowy. Głównym celem gry jest stworzenie dobrze prosperującej bazy, umacnianiu jej oraz pozyskiwanie zasobów. W 2007 roku tytuł zdobył miano najlepszej gry dla systemów AmigaOS/MorphOS. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Jacek Kapitkowski
Pojawił się 110. numer magazynu Retro Gamer. Zamieszczono w nim m. in. dwa ciekawe dla amigowego gracza artykuły. "Revisiting Bullfrog - 25 years on" to 8 stron poświęconych najważniejszym tytułom tej firmy. Z kolei cykliczny temat "The Making Of..." poświęcony jest tym razem grze "Sensible World Of Soccer".
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Andy Broad przygotował dla AmigaOS 4.1 nową wersję programu graficznego SketchBlock. Jego podstawową cechą jest obsługa tabletów graficznych. Najnowsza wersja oferuje również tryby mieszania warstw i narzędzie do malowania w tych trybach. Ponadto pojawiło się eksperymentalne narzędzie tekstowe oraz nowy algorytm wypełniania. Pełna lista zmian i poprawek oraz archiwum do pobrania z OS4 Depot.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

10.10.2004

21. lat temu pojawiła się pierwsza aktualizacja AmigaOS 4.0 Pre-release.

10.10.2010

MorphOS Team upublicznił wersję 2.6 systemu MorphOS. Wprowadzono w nim obsługę komputerów PowerMac G4.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

AMIGA OS3.2 CF (9) 
Procek 68000 Wawa (14) 
PiStorm16 Amiga 600 (54) »
Po wczytaniu workbench... (10) 
Amiga OS 3.2 graphics.... (17) 
[mediator] S3 Virge - ... (14) 
AmiGUS Audiocard - inf... (29) 
[C] Kilka pytań odnośn... (58) »
Amiga OS 3.2 (38) »
A1200 S-Video - Zrobił... (55) »
SCENA.ppa.pl
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem