zamieścił: 
Rupert Hausberger opublikował raport o stanie prac nad projektem MorphUp. Projekt ten, na który zebrano na MorphZone już 283,22 dolarów, jest narzędziem do aktualizowania i instalacji poprzez sieć elementów MorphOS-a i aplikacji. Po ukończeniu projektu pakiety oprogramowania będą mogły być instalowane bezpośrednio z sieci, tak jak to mogą robić użytkownicy Linuksa. Z raportu dowiedzieć się możemy, że prace nad narzędziem do ściągania pakietów, jak i nad narzędziem do ich tworzenia są zaawansowane w około 50%. Oprócz tego mamy szereg screenshotów (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9).
zamieścił: mailman
Jak nie od dziś wiadomo, trwają prace nad nową wersją DigiBoosteraPro. Nie wiadomo na jakim etapie są obecnie prace, lecz na stronie programu pojawiła się ankieta dotycząca przyszłego wyglądu programu. Rozważane są dwie koncepcje - stary styl scenowy lub styl systemowy (z naciskiem na ReAction). Decyzja należy do głosujących.
zamieścił: 
Na początek nowe wersje. Strzelanina Chromium doczekała się
wersji 0.9 R2. Oparta jest na tej samej co poprzednia wersji źródeł 0.9.12, ale posiada nową ikonkę, a obrazek pingwina oznaczający bonusowe pole siłowe (pingwin? co za pomysł) został zamieniony na jakże oczywisty obrazek niebeskiego motyla... Również gra Nether Earth ukazała się w nowej wersji 0.52.1, w której poprawiono zgodność z oryginałem gry z ZX Spectrum. A teraz czas na nowości. Najciekawszą pozycją jest SuperTux, dobrze wykonana platformówka z linuksowym pingwinem w roli głównej (ciekawe czy też go ktoś podmieni na motyla, a widziano wersję tej gry, w której zamiast Tuxa występował pewien polski polityk...). Pozostałe dwie nowości niestety poziomem nie dorastają do SuperTuxa. OilWar to gra, w której za pomocą przesuwanego po planszy celownika likwidujemy wrogów, tym razem jest to armia mająca ochotę zająć nasze pole naftowe. Grafik zdecydowanie nie wysilił się przy tej grze, ale jeżeli ktoś jest fanem tego gatunku, to zawiadamiam, że krwawe jednopikselowe strzępy rozbryzgują się widowiskowo. Ostatnia pozycja na dziś to Mures, która jest grą logiczną. Po kwadratowej planszy biegają rzędy stworzonek wyglądających na myszy, umieszczając na planszy rozmaite strzałki możemy skierować je do naszej rakiety ewakuacyjnej, oczywiście komputer (lub drugi gracz) starają się zagarnąć je do swojej. Dodatkowo w akcji ratunkowej przeszkadzają koty. Wygrywa ten kto zgarnie więcej, jak w życiu. Oprawa graficzna nie jest najmocniejszą stroną tej gry, ale rozgrywka wciąga. Na zakończenie linki do MorphOS-owych portów: SuperTux, OilWar, Mures.

zamieścił: mailman
W świetle dużej ilości pytań pojawiających się na naszym forum odnośnie konfiguracji emulatora WinUAE, Aleksander Giedyk przygotował artykuł, w którym krok po kroku opisuje ten w sumie nieskomplikowany proces. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematem do lektury.
zamieścił: mailman
Davy Wentzler przygotował dla AmigaOS 4.0 nową wersję sterownika emu10kx (6.2). Prawdopodobnie udało się rozwiązać problem "zamrażania" systemu w momencie jednoczesnego odtwarzania dźwięku i intensywnego korzystania z karty sieciowej (eth3com). Ponadto dostępna jest już nowa wersja miksera dźwięku (1.15) dla kart z układami emu10kx, fm801, sb128 i CMI8738, w którym Daniel Westerberger zaimplementował obsługę ARexxa oraz usunął drobne błędy.
zamieścił: mailman
GoldEDNa forum portalu AmigaWorld.net, Dietmar Eilert, autor pakietu GoldED, poinformował o kilku istotnych sprawach w rozwoju tego edytora tekstu i zintegrowanego środowiska deweloperskiego. Jak czytamy, za około dwa tygodnie można spodziewać się nowej wersji GoldED-a, a cały pakiet otrzyma nową nazwę Cubic IDE. Istotnym jest także fakt, że zarówno nowe uaktualnienie jak i każde następne będzie płatne, a jego cena zależna od włożonego w nie nakładu pracy i stopnia zmian. W świetle nadchodzących wydarzeń autor wyprzedaje ostatnie egzemplarze GoldED Studio AIX po cenie 25 euro. Są to płyty, które zawierają jeszcze pakiet z SDK dla AmigaOS 4.0. Jak wiemy, w najnowszej wersji to SDK zostało usunięte (o czym informowaliśmy). W tym samym wątku Dietmat Eilert wyjaśnia także powody swojej decyzji odnośnie płatnych uaktualnień jak i usunięcia SDK dla AmigaOS 4.0 z pakietu.
zamieścił: mailman
W sklepie internetowym Vesalia można składać wstępne zamówienia na MicroA1-C w różnych konfiguracjach. Cena płyt głównych z procesorem G3/800 MHz, systemem AmigaOS 4.0 w wersji Pre-Release waha się, w zależności od rodzaju zamontowanych kości pamięci (128, 256 lub 512 MB), od 812,99 euro do 879,99 euro (bez kości pamięci za 810,50 euro). Pełne komplety wraz z czarnymi obudowami Micro 2019, twardym dyskiem 80 GB z zainstalowanym systemem AmigaOS 4.0 Pre-Release, kabel UDMA oraz kośćmi pamięci (256 lub 512 MB) można zamówić odpowiednio za 922,50 euro i 975,90 euro. Termin składania zamówień na sprzęt po wskazanych cenach mija 30 września 2005 roku.
zamieścił: mailman
ReminiscenceNicolas Ramz przygotował nową wersję REminiscence dla systemu MorphOS. W głównym enginie gry poprawkom zostały poddane zaimplementowane w poprzednich wersjach procedury odtwarzania modułów z wersji amigowej, a także drobny błąd związany z zapisywaniem stanu gry dokonywanym podczas rozgrywki. Archiwum można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
PaybackTribe City to nowa mapa do gry Payback, na której można czynić dzieła zniszczenia. Jej autorem jest Andrzej Skowron, a mapę można pobrać stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Rammy
Na serwerze Fundacji NetBSD można znaleźć NetBSD/amiga 2.1_RC4. Jest to prawdopodobnie ostatnia wersja RC (final release candidate) przed oficjalnym wydaniem 2.1.

NetBSD jest systemem uniksowym opartym na źródłach systemu 4.4BSD Lite. Więcej informacji na temat jego amigowej odmiany możemy przeczytać tutaj.
zamieścił: mailman
Przybyło kilka nowych artykułów. Na początek recenzje dwóch gier: platformówki Titus The Fox oraz strategii Transarctica. Co do drugiego tytułu, otworzyliśmy tematyczną stronę jemu poświęconą. W dziale Programy zamieściliśmy także recenzję pakietu 3CaDo.
zamieścił: 
Nawet ludzie piszący kompilatory potrzebują chwili wytchnienia, w czasie której mogą przeportować jaką prostą gierkę. Frank Wille, autor kompilatora VBCC, przeportował na MorphOS-a grę Penguin Command. Gra jest rozwojową wersją znanej jeszcze z automatów Missile Command. Nad spokojne, położone na dole planszy miasto nadlatują rakiety przeciwnika, a my jesteśmy dowódcą baterii antyrakietowych. Ponieważ rakiety nie poruszają się z prędkością światła, reagować trzeba z wyprzedzeniem, co nie czyni naszego zadania prostym. Port gry dostępny jest tutaj.

zamieścił: mailman
Heretic i HexenO pracach nad portami tych gier i dostępności wersji testowych informowaliśmy już kilka razy. Tym razem Remco Komduur przygotował wersje portów Heretica i Hexena oznaczone numerem 1.0 i można uznać je za wersje publiczne. Zarówno UHexen jak i SDLHeretic nie posiadają obsługi muzyki oraz możliwości gry po sieci. Istnieje możliwość gry w okienku lub na ekranie w pikselach 1x1. W przypadku UHexena, program obsługuje dwa rodzaje plików WAD (przy czym tylko jeden poprawnie, ten datowany na rok 1995). Więcej szczegółów znajdziemy w dokumentacjach z archiwami.
zamieścił: 
Kolejną grę przeportował na MorphOS-a Fabrizio Bartoloni. Chodzi o grę SDLZombies. Jest to odświeżona wersja klasycznej gry logiczno-zręcznościowej z komputera ZX81. W grze sterujemy małym zwierzaczkiem (świstakiem?), którego ścigają tytułowe zombie. Usiłują one złapać naszego bohatera, ale na szczęście dookoła jest pełno norek w które wpadają, a że są głupie i gonią nas najprostszą drogą, można sprytnie manewrując wciągnąć je wszystkie do norek. I to jest właśnie celem gry. SDLZombies nie jest może jakąś szczególnie olśniewającą grą, ale dostarcza sympatycznej rozrywki w przyzwoitym wykonaniu. Port gry znajdziemy na Aminecie.

zamieścił: mailman
Boost to zestaw bibliotek napisanych dla języka C++, które mają za zadanie stanowić kolejny etap w jego rozwoju. Są one m.in. rozszerzeniem jego standardowych możliwości. Pierwszą ich wersję (spora część bibliotek) dostosowaną do AmigaOS 4.0 Steven Solie przygotował w styczniu. Tym razem jest już prawie całość (bez biblioteki python i thread). Uaktualnił je także do najnowszej wersji Boosta (1.33.0) oraz AmigaOS 4.0 SDK 51.15. Aby móc korzystać z zestawu Boost wystarczy skopiować zawartość poszczególnych katalogów z archiwum do odpowiednich katalogów w SDK.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

VS Code i amigowe wtyc...
Płyta do Amigi 500+ z ... (21) 
Farmiga : Work in prog... (580) »
Amiga i rynek w Gdańsk... (2) 
Monitor 1084s trafopow... (14) 
Cebit 1994 - Amiga (28) 
FreeDOS na PC-Task (29) 
Quite OK Audio (96) »
Astro Blox Revisited i... (4) 
Jump! (Amiga Yoomp) (2079) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Moja A2000

dodane przez: _Skiba

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem