zamieścił: mailman
Dennis van Werren, na portalu Amiga.org zamieścił zdjęcia oraz podał pełną specyfkację gotowej płyty Minimig rev 1.0. Dla przypomnienia, Minimig to odpowiednik A500 oparty na FPGA (ang. Field Programmable Gate Array), który jako stację dysków wykorzystuje czytnik kart pamięci, na których przechowywane są obrazy dysków.
zamieścił: mailman
Jorg Strohmayer przygotował nową wersję systemu plików Smart FileSystem. Zawiera ona drobną poprawkę. Przygotowana została w wersji dla AmigaOS 3.x oraz AmigaOS 4.0.

Uaktualnienie (17.11.2006):
Dostępna jest już wersja 1.265.
zamieścił: mailman
Ci, którzy próbowali odtwarzać format Ogg Vorbis pod klasyczną Amigą zapewne wiedzą, że nie jest to czynność zbyt przyjazna. PlayOGG, który korzysta z "oggdec" z pakietu Vorbis Tools, nie należy do najszybszych. Jools Smyth, jedna z osób administrujących stronę Exotica, napisał prostą komendę, która skompilowana pod procesor 68060 pozwala komfortowo odsłuchać wspomniane pliki. Można co prawda zapomnieć o multitaskingu, lecz na bezrybiu i rak ryba... Autor dołączył do programu źródła. Vorbis Player znajduje się na Aminecie.
zamieścił: grxmrx, nadesłał: Rafael/ARMO
Organizatorzy AmiZaduszek (Rafael/ARMO, wali7 i MaaG^dA) zebrali szczegółowe informacje (zweryfikowane i potwierdzone przez producenta) na temat Dragona 1200, nowego produktu krakowskiej firmy Elbox.

Przypomnijmy niezorientowanym w temacie, że Dragon 1200 jest busboardem PCI/AGP ze zintegrowanym procesorem ColdFire, który jest przeznaczony dla Amigi 1200. Dragon 1200 może pracować również jako samodzielna płyta główna.


Oto one:

  • karta procesorowa jest montowana jako oddzielny moduł
  • procesor na karcie to: MCF 5475 / 266 MHz (410 DMIPS wg Dhrystone 2.1), dokładne informacje na temat tego procesora są dostępne pod tym linkiem
  • 5x PCI 2.2 (3 x 3.3V, 2 x 5V) 33/66 MHz (z ColdFire) + 1 x AGP
  • USB 2.0 (z ColdFire)
  • 2x FastEthernet (z ColdFire)
  • 2MB Flash
  • na płycie procesorowej Dragona obsługiwane są pamięci typu DDR-266 MCF5475 ma w swoim hardwarze zaimplementowaną obsługę 2 rodzajów pamięci: SDR i DDR. Konkretne urządzenie oparte na MCF5475 może obsługiwać tylko jeden, wybrany z tych typów pamięci (wiąże się to nie tylko z innymi wyprowadzeniami układów lub modułów pamięci ale również innymi napięciami je zasilającymi).
  • na karcie cpu są dwa złącza pamięci DDR - nie muszą być parowane
  • na karcie procesora specjalne złacze które może pracować w dwóch trybach (JTAG lub BDM)
  • prawdopodobny termin rozpoczęcia sprzedaży koniec grudnia 2006
  • być może będzie preferencyjna cena dla Polski
  • na ten moment programy dla 68k działają na poziomie 68040 ~ 68060

    W przypadku procesora Colfire nie można mówić o emulacji, w rozumieniu takim jak emulacja kodu 68k na procesorach PPC. W przypadku procesora Colfire tylko niektóre instrukcje muszą być emulowane (to tak jak było w przypadku 68060, gdy wykonywała programy pisane pod niższe 68k), a szybkość działania programu zależy od tego czy i ile takich instrukcji zawiera specyficzny software. W niektórych programach 68k takich instrukcji, które muszą być emulowane jest dużo, a w innych występują sporadycznie. Nie można więc ogólnie powiedzieć, że programy napisane pod 68k będą działały wolniej czy szybciej niż 68060. Niektóre będą działały wolniej, a niektóre będą działały szybciej. A programy skompilowane natywnie pod MCF5475 będą działać wielokrotnie szybciej niż pod 68060.

  • Dragon potrafi działać jako samodzielna płyta Ale nie pod AmigaOS3.9. Z racji obecności odwołań tego systemu do hardware'u płyty głownej Amigi, mechanicznie Dragon wraz z zainstalowanymi w nim kartami PCI i kartą AGP jest przygotowany do montażu w standardowej obudowie ATX.

  • portowanie AROSa trwa
  • działa AmigaOS 3.9
  • istnieje oprogramowanie do konwersji kodu (asm-source) z 68k na CF
  • jest GCC dla CF

  • cena 349 Euro netto
  • przewidziany specjalny upust przy oddaniu Mediatora
  • opóźnienia spowodowane były problemami z procesorami które dostarczała Freescale
  • rowież dostarczone przez Freescale biblioteki emulujące 68k nie spelniały swojej funkcjonalności

    Narzędzia te nie są pisane przez Freescale, ale przez firmę trzecią na zlecenie Freescale. Biblioteki te mają dwa tryby pracy: jeden do pracy z aplikacjami i drugi do pracy z kompletnym systemem operacyjnym pod 68k (i to właśnie w tym trybie biblioteki te mają problemy).

  • produkt jest skierowany do osób ktore chca rozbudować swoją Amigę Classic
  • poza tym produkt bedzie przeznaczony na rynek przemysłowy jako płyta samodzielna działajaca pod kontrola Linuksa (zinteresowanie nią wyraziła sama Freescale)
  • być może pojawi sie opcja PowerPC na karcie PCI do Dragona
  • płyta Dragon ma moduł procesorowy, którym nie musi być CF, w przyszłości może to być inny moduł procesorowy

    Musiałby być to procesor o bardzo zbliżonej architekturze zaimplementowanych urządzeń peryferyjnych (3.3V magistrala PCI i Flexbus). Wymienność modułu procesorowego jest stworzona głównie z myślą o możliwości wymiany tego modułu na moduł z szybszymi wersjami procesorów ColdFire (szybciej taktowane procesory z core v4e i procesory v5.), gdy tylko staną się one dostępne.

  • płyta Dragon nie jest wyposażona w dodatkowe elementy typu ide, sata czy dźwięk aby nie "ograniczać" użytkownika - odpowiednie karty są dostępne w postaci kart pci w przystępnych cenach - dzięki temu użytkownik decyduje się na to, co jest mu potrzebne



zamieścił: mailman
Na stronę projektu AGTW (A Games That Weren't - z ang. Gry, których nie było) dodano nowe tytuły. Oprócz całkiem pokaźnej listy niewydanych gier Adriana Cummingsa (do pobrania wersje demonstracyjne oraz tzw. preview większości tytułów), znalazły się także dwie ciekawsze pozycje. Blast Squad to klon Dyna Blaster z 1999 roku, nad którym pracowała firma Mantasoft. Prawie ukończona gra jest dostępna do pobrania. Z kolei Deep Silence: The Secret of My Soul to tytuł, który był niejako pierwowzorem gry SOMS 3D. Dostępna jest wersja demonstracyjna i preview.
zamieścił: mailman
Po długiej przerwie pojawiła się nowa wersja Feelin (system budowania graficznego interfejsu użytkownika). Jak twierdzi autor na odnowionej stronie, jest to dosyć istotne uaktualnienie, które wprowadza wiele nowych elementów głównie związanych ze stylami. Niestety na tę chwilę wyłączony został system ustawień. Na teraz dostępne są archiwa z wersją dla AmigaOS 3.x i AmigaOS 4.0.
zamieścił: mailman
Portal AmigaWeb.net zamieścił podwójny artykuł, w którym autorzy postanowili zebrać najlepsze elementy systemów AmigaOS (z naciskiem na wersję 4.0) i MorphOS. Zapowiadane są podobne artykuły na temat AROS-a i innych systemów inspirowanych AmigaOS.

Uaktualnienie (15.11.2006):
Dostępny jest już artykuł o systemie AROS.
zamieścił: mailman
Jurgen Schober przygotował dla systemu AmigaOS 4.0 nową wersję biblioteki ablit. Jest to biblioteka, która wzbogaca system AmigaOS (w domyśle 4.0) o obsługę kanału alpha i wygładzanie. Od wersji 0.4 zawiera pełną implementację środowiska OpenGL 1.3 (na razie bez wspomagania sprzętowego). Archiwum do pobrania z OS4 Depot.
zamieścił: mailman
Battle for WesnothZaledwie trzy dni po oficjalnej premierze najnowszej kompilacji Battle for Wesnoth użytkownicy AmigaOS 4.0 mogą cieszyć się natywną wersją tej gry. Jest to drugie tzw. "release candidate" przed zapowiadaną od dłuższego czasu wersją 1.2. Zachodzące w kodzie zmiany i poprawki można śledzić tutaj, a archiwum z grą znajduje się na OS4 Depot (~ 77 MB).
zamieścił: mailman
Per Johanson przygotował dla AmigaOS 4.0 nowe wersje emulatorów Amines oraz WarpSNES. W obydwu programach dodano obsługę AmigaInput, a w tym ostatnim dodatkowo poprawiono błędy związane z zapisami stanów gier oraz dodano obsługę XAD dla gier spakowanych w formacie ZIP i GZIP. Archiwa można pobrać z OS4 Depot.
zamieścił: mailman
Jens Langner przygotował nową wersję klasy MUI TextEditor. Poprawek jest naprawdę dużo, a ich szczegółowy wykaz znajduje się tutaj. Archiwum, które zawiera wersje dla AmigaOS 3.x, AmigaOS 4.0 i MorphOS-a można pobrać stąd.
zamieścił: mailman
AminetInterfejs Aminetu został wzbogacony o licznik pobrań archiwów. Osoby umieszczające swoje oprogramowanie mogą więc śledzić jego popularność. Lista najczęściej pobieranych archiwów znajduje się w części Statystyki. Liczniki nie ulegają wyzerowaniu w przypadku podmiany starszego archiwum na nowsze.
zamieścił: mailman
Marcin Kurek i Gunnar von Boehn przygotowali nową wersję demonstracyjną gry Robin Hood: The Legend of Sherwood. Jest ona znacznie szybsza niż poprzednia i można ją pobrać stąd. Rune Soft informuje także, że od przyszłego tygodnia będzie już można nabyć grę. Rozprowadzana będzie w dwóch osobnych wersjach językowych: niemieckiej i angielskiej.
zamieścił: mailman
Andreas Kleiner przygotował nową wersję SView5. Oznaczona jest numerem 1.90 i zawiera obsługę formatu PaintShop i PhotoShop. Archiwum do pobrania z Aminetu.
zamieścił: mailman, nadesłał: marcik
Marcin Kurek przygotował dla systemu MorphOS kompilację GCC 4.0.3. Przed zastosowaniem należy dokładnie zapoznać się z dokumentacją. Archiwum pobrać można stąd.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

19.06.2010

Tego dnia miał miejsce pierwszy premierowy pokaz komputera AmigaOne X1000. Prezentacja odbyła się podczas Vintage Computer Fair.

19.06.2015

Pojawiła się wersja 3.9 systemu operacyjnego MorphOS.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Wymagania gier na Amig... (60) »
Archi-TECH - brak odze... (16) 
OpenLara 1.2 (3) 
Jump! (Amiga Yoomp) (2099) »
żarty autorów gier (75) »
Zapowiedzi nowych gier... (6320) »
[mos] Dock i jego user... (2) 
AMIJOY - DB9 i USB joy... (58) »
Gra Blood typu 3D na A... (40) »
Uruchomienie Firebird ... (333) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

A600 1MB chipram + RTC

dodane przez: Kamikadze

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem