zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Autor przeglądarki OWB, Fabien Coerujoly, udostępnił nową wersję skryptu YouTube.js, którą należy podmienić z dotychczasową. Eliminuje ona problem z prawidłową obsługą bezpośrednich odnośników, jaka została wprowadzona w ostatnim czasie przez serwis YouTube. Skrypt do pobrania jest ze strony autora.

Źródło: morphos.pl
zamieścił: mailman
Grzegorz Kraszewski popełnił wiele artykułów na temat programowania pod systemem MorphOS. Były one rozrzucone po wielu stronach w sieci. Obecnie zdecydował o zebraniu całego tego materiału w formie e-booka i udostępnienie jako całości w jednym miejscu. W ten sposób powstał Podręcznik programisty systemu MorphOS. Będzie on stale uzupełniany o nowe artykuły, jak również o brakujące pozycje, które z sieci zniknęły, a także tłumaczenia na język angielski wcześniejszych polskich artykułów Grzegorza. Cały zgromadzony materiał jest na licencji Creative Commons Attribution Share-Alike.
zamieścił: mailman
Sam460ex to kolejna platforma sprzętowa, na której działa system MorphOS. Podczas zeszłotygodniowego Pianeta Amiga 2012 Frank Mariak zaprezentował system MorphOS 3.2 w działaniu. Prace przy współudziale firmy ACube Systems trwają od pewnego czasu. Projekt, zwany żartobliwie Naomo, jest obecnie we wczesnym stadium, ale jak można zobaczyć na filmie, całkiem używalnym. Nie zostało określone kiedy system będzie dostępny. Więcej zdjęć pod wskazanymi odnośnikami (1, 2, 3, 4).
 głosów: 13  tagi: ACube Systems, Sam460, MorphOS
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Andrea Palmate przygotował dla AmigaOS 4.x wersję 0.7.2 portu GemRB. Jest to implementacja silnika Infinity Engine użytego w grach, takich jak Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Archiwum pobrać można ze strony autora portu.
zamieścił: mailman
Andrea Palmate podczas Pianeta Amiga 2012 udostępnił przeznaczony dla AmigaOS 4.1 port gry Equilibrio. Jest to tytuł, który pierwotnie rozwijany był pod kątem konsoli Wii, a następnie przeportowany na inne systemy. Dzięki Christopherowi Kohlerowi oraz firmie DKGames kody źródłowe zostały przekazane do ACube Systems, a następnie do autora amigowego portu. Gra polega na przeprowadzeniu kulki przez labirynt. Rola gracza nie sprowadza się jednak do sterowania kulką, lecz powierzchnią, po której się porusza. Do dyspozycji jest pięć różnych kul, których właściwości oferują odmienne zachowanie. Do przejścia są 64 etapy o rosnącym poziomie trudności. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Liluh
Jakoś na początku przyszłego roku minie 12 lat odkąd grupka amigowych zapaleńców doprowadziła do małego zamieszania na rynku, dając światu kartę Prometeusz PCI. Dla każdego z nas było to spore wyzwanie, trochę na granicy szaleństwa. Wierzyliśmy w to, co robiliśmy i daliśmy z siebie wszystko. Z różnych względów plan nie wypalił tak, jak to było zakładane, ale takie jest życie. Nie ma wątpliwości, że dla wszystkich (a przynajmniej niżej podpisanych) było to bardzo cenne doświadczenie. Oto prezentujemy światu pełną dokumentację, plany, oprogramowanie firmware i wszelkie pliki koniecznie do stworzenia swojego mostka PCI na Zorro3. Możecie je dowolnie modyfikować, kopiować i tworzyć własne konstrukcje. Zasada jest jedna - żadnej komercji. Cokolwiek stworzycie, w części lub całości w oparciu o tę publikacje - musi być darmowe. Miłej zabawy życzą:
Filip Dąb-Mirowski oraz Grzegorz Kraszewski

Nie wszystkim wiadomo, że na bazie mostka Prometeusza, firma E3B pracowała nad projektem DaVinci. Można powiedzieć, że miała to być nowsza wersja tego mostka, z wyeliminowanymi problemami DMA, nowym PCI arbiterem, większym priorytetem dostępu do szyny Zorro, usprawnionymi mechanizmami konfiguracji PCI. Niestety projekt DaVinci po osiągnięciu fazy działającego prototypu przestał być rozwijany. Nadal jednak trwały prace nad nowym firmware, nad którym pracował Tobias Seiler. Podobnie jak Filip Dąb-Mirowski oraz Grzegorz Kraszewski, zdecydował on udostępnić efekt swojej pracy społeczności. Wraz z archiwum (wkrótce dostępne pod wskazanym odnośnikiem) dostarczana jest dokumentacja w jaki sposób dokonać uaktualnienia. Warto jednakże pamiętać, że o ile oprogramowanie zostało za darmo udostępnione, o tyle kod źródłowy nadal pozostaje w rękach autora.
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
WarzoneBSzili przygotował dla systemu AROS port gry z gatunku real-time strategy (RTS) Warzone 2100. Gra została stworzona przez studio Pumpkin Studios a wydana przez firmę Eidos w 1999 roku, a w grudniu 2004 uwolniono jej kod źródłowy. Głównym celem gry jest stworzenie dobrze prosperującej bazy, umacnianiu jej oraz pozyskiwanie zasobów. W 2007 roku tytuł zdobył miano najlepszej gry dla systemów AmigaOS/MorphOS. Archiwum do pobrania stąd.
zamieścił: mailman, nadesłał: Jacek Kapitkowski
Pojawił się 110. numer magazynu Retro Gamer. Zamieszczono w nim m. in. dwa ciekawe dla amigowego gracza artykuły. "Revisiting Bullfrog - 25 years on" to 8 stron poświęconych najważniejszym tytułom tej firmy. Z kolei cykliczny temat "The Making Of..." poświęcony jest tym razem grze "Sensible World Of Soccer".
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Andy Broad przygotował dla AmigaOS 4.1 nową wersję programu graficznego SketchBlock. Jego podstawową cechą jest obsługa tabletów graficznych. Najnowsza wersja oferuje również tryby mieszania warstw i narzędzie do malowania w tych trybach. Ponadto pojawiło się eksperymentalne narzędzie tekstowe oraz nowy algorytm wypełniania. Pełna lista zmian i poprawek oraz archiwum do pobrania z OS4 Depot.
zamieścił: mailman
Programiści z grupy Retroguru przygotowali nową wersję gry Sqrxz w odmianie dla Amig klasycznych. Nowością jest implementacja obsługi gry przy pomocy gamepada. Przygotowano także specjalne archiwum zawierające obraz płyty przeznaczony dla Amigi CDTV oraz Amigi CD32. Zapowiedziano również na przyszły tydzień Sqrxz 2 w wersji dla chipsetu OCS.
zamieścił: mailman
Olaf Schönweiß założył forum dyskusyjne przeznaczone dla programistów wszystkich amigowych systemów. Celem przyświecającym projektowi jest wspólna pomoc i współpraca. Zabroniona jest dyskusja przesycona emocjami.

Źródło: amiga-news.de
zamieścił: mailman, nadesłał: (V)(I)mothe(P)
Olaf "OlafS3" Schönweiss zaktualizował dystrybucję systemu AROS Vision do wersji 1.5.6. W najnowszej odsłonie systemu dodano wersję testową przeglądarki internetowej OWB oraz NetSurf3. Zaktualizowano również niektóre programy i biblioteki do najnowszych wersji między innymi "Vice", "Annotate" oraz pojawiły się nowe ikony (Kens). Archiwum do pobrania ze strony autora.
 głosów: 9  tagi: AROS, AROS Vision, dystrybucja, 68k
dodaj komentarz
zamieścił: mailman, nadesłał: strim
Dostępna jest wersja 5.2 systemu operacyjnego NetBSD. Jest ona przeznaczona dla obecnych użytkowników gałęzi 5.x (zawiera jedynie aktualizacje bezpieczeństwa i poprawki błędów). Nowi użytkownicy powinni zainteresować się niedawno wydaną wersją 6.0.
 głosów: 8  tagi: NetBSD
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
W dniu 9 grudnia o godzinie 15:00 odbędzie się muzyczna sesja Marka "TDK" Knighta będąca zapowiedzią jego nowego albumu - Reawakening. Muzyk znany jest z udźwiękowienia takich amigowych tytułów, jak "Wing Commander", "Liberation", "Alfred Chicken". Album, który będzie miał swoją premierę tego samego dnia stanowi dla Marka powrót do korzeni - jest to jego pierwsza od 19 lat kompilacja złożona z utworów chip. Więcej informacji na profilu na Facebooku.
zamieścił: mailman
André "Ratte" Pfeiffer przygotował dla podsystemu OpenPCI sterownik do obsługi kart graficznych Radeon. Obecnie obsługiwane są karty zbudowane w oparciu o układy R2xx (Radeon 8500-9250 na AGP i PCI). Sterownik oferuje, w przypadku kart z 256 MB pamięci, przeznaczenie 128 MB na zasoby systemowe, a także m. in. trójkolorowy wskaźnik myszy. Sterownik testowany był na kartach wpiętych w mostki Mediator (A3000, A4000), Prometeusz oraz pod Amithlonem. Do działania wymagana jest biblioteka OpenPCI w wersji 2.1 beta 4. Więcej informacji oraz sterowniki w wersji 0.99 znajdziemy na forum a1k.org.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Reasemblacja i ponowna... (47) »
Fast RAM CD32 (54) »
Gra Blood typu 3D na A... (33) »
Zapowiedzi nowych gier... (6312) »
Zakup A1222+ (21) 
Infinity Music Player ... (668) »
Blizzard ppc / 603e + ... (30) 
Amiga i CDROM - ostate... (90) »
Amiga 500 i FDD (13) 
Fonty (18) 
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem