• Wyszukiwarka

Szukaj w dziale:
Zakres czasowy:
Wyszukiwarka szuka w polach tytułu, treści i autora. Można przykładowo podać nazwę użytkownika i frazę. Np. SirLEO witamy
  • Wyniki

Wyszukiwarka nie znalazła czego szukałeś? Przeszukaj stronę dla frazy "arcymag" z Google lub Bingiem.

Forum: 66  postów zawiera frazę "arcymag"

Pixele, piksele - strona 92
07.02.2024 10:12, autor: Koyot1222

Koyot1222, przyjacielu (jeżeli mogę się tak do Ciebie zwracać) - z tego co pamiętam grafikę do moich produkcji robiłeś nieco wcześniej. arcymag i Nurek wyszły w wersjach co najmniej grywalnych. Wiem, że nie wyszły w wersjach pudełkowych tak jak Tanks Furry, czy Bridge Strike, ale owoce pracy nad tymi grami były namacalne. Dziękuję za ciepłe słowa. Tak, grafika do Archmage czy Nurek, powstała jeszcze przed 2011 rokiem. Technicznie, oba te projekty to moje pierwsze eksperymenty. Był to też czas, kiedy powoli przesiadałem się z Personal Paint na nowe oprogramowanie. Archmage powstawał jeszcze PPaint. Tam nie było ani konfigurowanych siatek, ani systemu tilesów czy podglądu animacji. Totalny chaos :lol: Pomieszanie grafik, rożne wysokości murków. Jak widać, system ułożenia klocków jest podobny. Stylizacja to to wielogodzinny analizowanie i zachwyt nad "Chaos Engine". Próbowałem naśladować system składania grafiki a nawet cieniowania poprzez delikatny dithering. Nurek, konstruowany był podobnie. Bez zasad, pełna swoboda. Miałem wiele radości przy tworzeniu grafiki do tej gry. :lol: Jak widać, pierwszy projekt planszy był bardzo prosty. Ostatecznie wyszło z tego takie trochę "akwarium". Tak, były to projekty w które można było zagrać. Nie doczekały się finalnych wersji, ale doświadczenie, które zdobyliśmy sprawiło, że dziś jesteśmy tu gdzie jesteśmy :thumbsup: Bardzo pozytywne doświadczenie. Warto nadmienić, że dział forum "Strefa Twórców" jeszcze wtedy nie istniał. Mam trochę wrażenie, że nasza twórczość a potem gry Projekt R3D spowodował, że wiele osób zainteresowało się stworzeniem własnych gier i podobnych projektów na Amigę. To bardzo pozytywny czas, pracowity i cenny jeśli chodzi o doświadczenie.


Pixele, piksele - strona 92
06.02.2024 18:52, autor: Hexmage960

Kontynuując wątek piskelkowy. Przypadkiem natrafiłem na swoje wypociny z 2014 roku. Co ciekawe, były to moje początki z grafiką low-res. Zaledwie, 10 lat temu, zupełnie nie wiedziałem jak tworzyć grafikę dla gier. Koyot1222, przyjacielu (jeżeli mogę się tak do Ciebie zwracać) - z tego co pamiętam grafikę do moich produkcji robiłeś nieco wcześniej. arcymag i Nurek wyszły w wersjach co najmniej grywalnych. Wiem, że nie wyszły w wersjach pudełkowych tak jak Tanks Furry, czy Bridge Strike, ale owoce pracy nad tymi grami były namacalne. Tak się złożyło, że lata kiedy współpracowaliśmy były dla mnie bardzo ciężkie ze względów zdrowotnych i osobistych. Dzisiaj jednakże jestem lata świetlne od tamtych problemów, bowiem ustabilizowało się moje zdrowie w ogromnym stopniu. Od solidnych kilku lat jest już generalnie OK, ale mimo to jakieś efekty uboczne czy coś w ten deseń było obecne, bo projekty szły mi jeszcze fatalnie. Pamiętam naszą współpracę w samych superlatywach. Jesteś bardzo miłą i pomocną osobą i bardzo utalentowanym grafikiem. Chciałbym byś wiedział, że bardzo Ci dziękuję za zaoferowanie swoich umiejętności i przygotowanie grafik do tamtych produkcji. Całą grafikę do Nurka nadal posiadam w poczcie e-mail, ale tamtego kodu niestety już nie. Aktualnie czekam i pracuję. Czekam żeby moje projekty dojrzały do tego stopnia by ich publikacja nie wiązała się z dodawaniem tysięcy brakujących rzeczy. Niestety tak już się złożyło, że projekty przechodziły szereg przeobrażeń. Wrzucam czasami do Graffiti efekty moich starań. Staram się też pomagać ludziom z forum m.in. w kwestii programowania. Na bieżąco opracowuję różne techniki. Rozwinąłem wiele pomysłów. W końcu ogarnąłem kwestię swojej strony internetowej która od dłuższego już czasu jest w stałej formie. Jeśli chodzi o sprawy ogólne, to aktualnie jestem świeżo po zimowym semestrze na 5. roku studiów. Poszło mi całkiem dobrze. Teraz czeka mnie ostatni, ważny semestr. Na pewno rozwinę swoją działalność związaną z pisaniem gier i programów dla Amigi, bo mam coraz większe predyspozycje. Czekam również na tę bijatykę z fantastyczną animacją, którą prezentowałeś jakiś czas temu razem z Project R3D. Pozdrawiam serdecznie. Ostatnia aktualizacja: 06.02.2024 18:56:40 przez Hexmage960


Nowe gry - strona 36
15.12.2023 21:04, autor: Hexmage960

Pozycje, które można nazwać grami - bo są grywalne, mają kilka poziomów, można ukończyć, to: Amiga Robbo (PD) Arctic Hunter (a.k.a. Arktyczny Łowca) (PD) arcymag (a.k.a. The Archmage) (PD) (Unreleased) Astro Blox (PD) Blaster v1.1 (PD) Diver (a.k.a. Nurek, a.k.a. Treasure Chest) (PD) Dwarves in the Iceland (PD) Magazyn (a.k.a. Warehouse) (PD) (WIP) Priceless Vase (PD) Space Station (PD) Wizard's Club (PD) Yesternight (PD) Całkiem niedawno zamieściłem linki do pobrania kilku z tych gier. Wszystkie dane na mojej stronie są dostępne (tylko te linki nie są aktualnie na stronie głównej). -- Do tej gry zrobiłem tylko grafikę (niedawno): Enchanted Mine (PD) (Unreleased) -- Te pozycje to tylko zapowiedzi, niezrealizowane (choć coś udało się przygotować): Komandosi (PD) (WIP) Konflikt (PD) (Unreleased) The Miner (PD) (Unreleased) Dune 3: Return of the Guild (PD) (Unreleased) -- To mój bardzo stary projekt, do którego przygotowałem koncept i grafikę: Rzeźnik 2 (PD) (Unreleased) -- Tych zaś nie kojarzę: Chopper (PD) (Unreleased) ElektroBan (PD) (Unreleased) Większość tytułów wydałem z kilkoma etapami (max. 5-6) z wyjątkiem Magazynu. Nie posiadam kodu większości gier, dlatego nie zamieściłem ani na stronie ani na Aminecie. Podsumowując, większość projektów charakteryzuje chaos, który się zmniejszył na przestrzeni lat. Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 21:17:05 przez Hexmage960


Nowe gry - strona 36
15.12.2023 20:39, autor: rygar997

Tworząc liste polskich gier PD dodałem "wszystkie" Twoje gry do listy. Dlaczego nie zamieścisz ich też na Aminecie?? Nawet na Twojej stronie ich nie ma do pobrania... Amiga Robbo (PD) Arctic Hunter (a.k.a. Arktyczny Łowca) (PD) arcymag (a.k.a. The Archmage) (PD) (Unreleased) Astro Blox (PD) Blaster v1.1 (PD) Chopper (PD) (Unreleased) Diver (a.k.a. Nurek, a.k.a. Treasure Chest) (PD) Dune 3: Return of the Guild (PD) (Unreleased) Dwarves in the Iceland (PD) ElektroBan (PD) (Unreleased) Enchanted Mine (PD) (Unreleased) Komandosi (PD) (WIP) Konflikt (PD) (Unreleased) Magazyn (a.k.a. Warehouse) (PD) (WIP) Priceless Vase (PD) Rzeźnik 2 (PD) (Unreleased) Space Station (PD) The Miner (PD) (Unreleased) Wizard's Club (PD) Yesternight (PD) Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:39:37 przez rygar997 Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:40:51 przez rygar997 Ostatnia aktualizacja: 15.12.2023 20:44:52 przez rygar997


Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry - strona 89
08.01.2022 23:10, autor: Hexmage960

Myślę, że arcymag to nieco odległe czasy i tamten projekt obarczony był nieco większymi problemami. Pora dokończyć Magazyn. Wrzucam dla Kolegów nową rewizję edytora plansz do gry 1.6. Do pobrania z tego samego linku, co poprzednia: Możecie teraz zobaczyć w akcji te okienka prezentowane poprzednio. https://coreprogramming.pl/Magazyn_pliki/MagazynED1.6.lha Proszę zapoznać się z plikiem Czytaj.txt przed uruchomieniem (standard polskich znaków AmigaPL). Jest tam opis wymagań oraz krótki opis instalacji. Wrzucam tę wersję głównie by wyłapać ew. błędy w programie oraz poznać działanie na różnych konfiguracjach. Dlatego, że program jest dosyć obszerny, mimo że może wydawać się że ma mało funkcji. Niektóre funkcje edytora jeszcze nie są dodane (odczyt/zapis/testowanie plansz), ale rzecz jasna opracowane. Postaram się zamieścić ustalony format plansz, tak by później go już nie modyfikować. Program pyta się o wykonanie akcji typu: wyczyszczenie planszy, wyjście z programu (oraz wkrótce odczyt/nadpisanie planszy) w formie zapytania. GUI składa się z kilku okienek, mam nadzieję że jest w miarę intuicyjne. Wybór kafelka oczywiście poprawiony i wyświetla się cała paleta. W następnej rewizji załączę te brakujące, ale opracowane funkcje oraz silnik gry. Funkcje do płynnej animacji są przygotowane i przetestowane. Prace idą aktualnie dość dobrze i zamierzam to rychło skończyć. Mam nadzieję, że już nie pojawią się problemy. Poniżej zrzuty ekranu: Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Ostatnia aktualizacja: 08.01.2022 23:12:37 przez Hexmage960


Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry - strona 89
01.01.2022 11:38, autor: selur

Jesli jakims cudem dokonczysz tego sokobana w tym roku, to proponuje wstrzymac sie z wydawaniem go i powrocic do dokonczenia gry arcymag". Sokoban ma nikle szanse na sprzedaz jakikolwiek by nie byl ale w takiego "arcymaga" jaki byl kiedys zapowiadany pewnie wielu by zagralo :mrgreen: :tak:


Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry - strona 24
28.03.2020 18:21, autor: snajper

spoko, już sobie sam znalazłem. Wrzucam dla ciekawych: astroblox Tier2.htm - coś z Dune 2 EMC Scripts Blitz Guide Dune 2 Resources Dune 2 Downloads BME.lha (coś do Benefactora) benefactor.htm datadish.lhs (benefactor) Benefactor Map Ending hateemel jakieś text adventure section z downloadem ADL.lha, nie wiem co to Arymag - na stronie w sumie nic nie ma, ale można se popaczać dwa obrazki do spóły z Koyotem1222. resztę se sami popaczajcie i posprawdzajcie, bo Hexmage coś pierniczy: https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Dune2/* https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Benefactor/* https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Arctic/* wtf nie wiem itd. p.s. sory za literówki, ale piszę bez jednego palca Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 18:22:14 przez snajper


Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry - strona 11
22.11.2019 16:15, autor: MarcinLP

O ile dobrze kojarzę, to Hexmage skończył tylko jeden projekt: edytor ikon na OS 4.0. arcymag, Nurek, Dune 3 i teraz Sokoban leżą. A serial ciągnie się już 10 lat z okładem. Hexmage: zobacz, ile czasu zmarnowałeś. Trzymaj się jednej rzeczy i ją skończ. Edyta: jeszcze edytor poziomów do Benefactora wypuszczony. Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 16:21:16 przez MarcinLP


co ja pacze?! arcymag!
09.09.2018 08:14, autor: KM

To chyba do tematu o niezapowiedzianych grach wrzuć? Może uda mu się skończyć projket.:thumbsup:


co ja pacze?! arcymag!
07.09.2018 03:44, autor: selur

wlaczylem se jutuba a tu nagle...


Hexmage960 - mój blog - strona 15
03.01.2018 16:52, autor: recedent

To samo co z grą arcymag/Archmage, (...tu wstawić resztę projektów...) i ostatnio, Diuną 3. Ale Komandos to już na pewno się pojawi.


Grafika w DPaincie i innych programach - strona 8
29.05.2017 13:04, autor: recedent

Właśnie. Przecież przyniosło to już w przeszłości doskonałe efekty w przypadku gier "arcymag" i "Nurek"...


Gra wzorowana na D&D. - strona 4
21.04.2015 21:56, autor: Hexmage960

Prześliczna praca. Życzę powodzenia w projekcie! Widzę, że pomieściłeś skrzynki w 16x16 pikseli. Gdyby tylko p. Matys pomieścił je w podobny sposób, może nasz "arcymag" wówczas wyszedłby poza 2 tech-dema. ;-) Techniczny problem z przesuwem skrzyń dawał się we znaki. Widzę, że jest konkretny pomysł, scenariusz, zaangażowanie. Tak trzymać, koledzy! Chętnie dopomogę w jakiś sposób (np. kod), tymczasem koduję coś małego po cichu.


Wysyłka książek i nowości na Nowy Rok
10.12.2014 13:03, autor: recedent

Akurat kolega Selur, choć jaki jest każdy widzi to swoje plany doprowadza do końca. Natomiast los projektów typu "Nurek", "arcymag", "Robbo", "Krasnolud-w-kopalni" (nie wiem jaki był oficjalny tytuł, o ile był), "DE do tworzenia gier", czy "tuwstawićmójnowyenginektóryterazjużbędziesuper" pozwala mieć poważne wątpliwości, czy książka autorstwa kolegi Hexmage faktycznie powstanie (czego z całego serca koledze życzę).


Forum dla elektroników na PPA
12.10.2014 14:55, autor: selur

Nie jestem elektronikiem ale w pelni popieram inicjatywe. p.s. Od lat na forum leza dzialy "zombie" typu AmiGG, NoWinEd, Ondorr Drakmo czy arcymag o ktorych swiat juz dawno zapomnial. W ich miejsce mozna by wrzucic cos bardziej pozytecznego i na czasie.


Pomysł na PPA na Amidze.
31.05.2014 14:37, autor: twardy

Tiaaaa... Z tym, że Robert tych projektów zaczynał już tyle ... przypomnę poza tym co napisałem powyżej, np : Astro Blox Wywiady z szumnymi zapowiedziami : link arcymag, o którym już pisałem wyglądał szczególnie smakowicie: Znalazłem też info o takich wynalazkach jak program dla programistów Asystent, GameX... wszystko kończyło się na zapowiedziach, bądź wczesnych wersjach beta. Hextreme: zamiast pisać kolejne posty pełne pomysłów skończ wreszcie jakiś projekt. Ostatnia aktualizacja: 31.05.2014 14:38:18 przez twardy


Pomysł na PPA na Amidze.
31.05.2014 13:41, autor: twardy

A co z Magic Blocks ? od ponad 2 mcy zero info w temacie z twojej strony ? Co z klonem Robbo na AGA, który miałeś wystawic na Retro Game Compo ? Kiedy pojawi się arcymag ? Nie chodzi mi o to żeby ci nawrzucać, Robert, ale zamiast ,mnożyć pomysły, z których mało co wynika i zaczynać co chwilę od zera, weź skończ jakąś z gier które zaczynałeś, w które wkładałeś pracę, a potem porzucałeś w połowie. Dobry jesteś na pewno w wymyślaniu , masz fajne pomysły, duzo o nich piszesz ale niestety kończy się to niczym. Nie jest dla mnie argumentem, że stworzyłeś kilka silników do gier, bo żadnej z nich nie ukończyłeś.... pozdrawiam Ostatnia aktualizacja: 31.05.2014 13:44:47 przez twardy


The Miner - nowa gra na Amigę
14.01.2014 11:05, autor: fazior

Łer iz arcymag, łer iz...


Magia pikselków
04.03.2013 12:08, autor: Hextreme-Attic

Hej Duracel, przetestowałeś może nowe Robbo czy nie miałeś czasu? ;) Wysłałem jakiś czas temu Duracelowi specjalną wersję preview mojego klonu Robbo z paroma bajerami jak dźwięki i animowane śruby z wykorzystaniem tej grafiki pokazanej w tym wątku. Znów jednakże spotkałem się z pewnymi problemami i nie wydałem jeszcze wersji finalnej. Niestety tak to jest jak się dłubie w C bądź asemblerze, że czasem długo to zajmuje. Jak się uporam z moimi problemami * to Robbo, Sokoban (Astroblocks), a nawet Nurek czy arcymag doczekają się wersji finalnej. * czyt. jak się wyleczę całkiem ze schizofrenii ;) Jeśli ktoś nie wierzy, że na to choruję niech spyta się o mnie w IPIN ;) Ja nawet z komórek nie mogę korzystać, bo dla mnie szkodliwe są (te wyświetlacze...), a co dopiero programować skutecznie na komputerze. Niestety w spawie terminu wyleczenia to nawet lekarze są niekompetentni, więc nie mogę nic obiecywać. A tak chciałbym mieć już wszystko za sobą.


Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200 - strona 5
31.10.2012 20:35, autor: Leon

Mnie zastanawia co się stało z grą arcymag? Przecież projekt w lutym 2010 wyglądał na bardzo zaawansowany. Nie można było zrobić kilkanaście poziomów i jej udostępnić? Półtora roku później pojawił się Nurek. Nawet czytałem Wasz wywiad zawierający zdanie: "RS: The game will be ready in June for sure". Dlaczego gra nie została jednak dokończona? czego zabrakło? Czyżby powodem był rozpad zespołu? Przecież ta gra była już prawie ukończona. Ja na Twoim miejscu nie zabierałbym się za kolejne projekty dopóki nie dokończyłbym wcześniejszych. Co do gry Arctic Hunter prezentowanej na X-Mas competition to określiłbym jej stan jako początkowy.


Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200 - strona 5
31.10.2012 20:09, autor: Minniat

Jedyna gra warta uwagi z tych trzech, ktore wymieniles to arcymag. Z tym, ze trzeba by go napisac od zera i z glowa pod okiem lidera, ktorym niestety nie mozesz byc Ty. Nie zgodzę się, Nurek i Arctic Hunter to znacznie łatwiejsze i w ogóle możliwe w realizacji gry. arcymag ze swoim rzutem to dużo kłopotów. Wersja RPG to z kolei kłopoty ze scenariuszem. Ja nosiłem się z zamiarem zniknięcia z PPA na pewien czas (kilka miesięcy), w którym to czasie (a sporo czasu bym zyskał) przygotowałbym podwaliny pod grę z tymczasową grafiką. Po napisaniu tych podwalin poprosiłbym o pomoc grafika by wypełnił luki w grafice, do tego jakiś muzyk i można pisać produkcję. Zatem jeśli chcecie coś jeszcze napisać na czas rozstania, to piszcie teraz :) A ja znikam, odpiszę na maile (te zaległe od Leona), ale Forum PPA nie będę odwiedzał aż do ukończenia fundamentów nowej gry.


Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200 - strona 5
31.10.2012 19:58, autor: selur

#123 Mozna mozna, pytanie tylko ile osob bedzie chetnych na taka produkcje. Po co komu kolejny kiepski klon glooma? Po co w ogole komu strzelanka 3d na Amidze? Nie tedy droga kolego Leon. #122 "...jaki napisałeś drogi Selurze od dawna" A o jakich konkretach tu mowa, jak wiekszosc postow na PPA tyczy sie wiecznego problemu co jest Amiga a co nia nie jest, jakie wyszly nowe gry na Xbox'a albo ciagle newsy o kolejnych narzedziach do przestawiania ikonek na pulpicie itp. dyrdymaly. "- Arctic Hunter - arcymag - Nurek" Jedyna gra warta uwagi z tych trzech, ktore wymieniles to arcymag. Z tym, ze trzeba by go napisac od zera i z glowa pod okiem lidera, ktorym niestety nie mozesz byc Ty. Jesli znajdzie sie dodatkowy koder/programista, ktory powaznie zadeklaruje chec udzwigniecia projektu oraz jeden dobry grafik-animator, to ja wejde we wspolprace, ale te dwie osoby sa niezbedne, to tego by myslec w ogole o rozpoczeciu nowych prac nad ta gra.


Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200 - strona 5
31.10.2012 19:34, autor: Minniat

Znacie moze jakies konkretne tytuly? Z udostepnionym kodem, grafika, muza? A może, nieśmiało zapytam, ktoś pomoże mi w dokończeniu jakiegoś z moich projektów. Jest to - Arctic Hunter - arcymag - Nurek Sporo zostało już napisane, naprawdę sporo. Z góry dziękuję za propozycje współpracy. Ostatnia aktualizacja: 31.10.2012 19:34:22 przez Minniat


Nowa gra na klasyczną Amigę 500/600/1200 - strona 2
25.10.2012 18:28, autor: Minniat

Na razie nie dysponuję ani jednym człowiekiem Może jeden samobójca się znajdzie -ja. Ale to jest odległe, każdy przy zdrowych zmysłach powie, że to strzał w stopę, ale nie wykluczone, że zacznę patrzeć jak co można by zacząć robić. Może ten wątek zachęci jeszcze kogoś innego do zrobienia własnego projektu. Na forum jest kilka osób, które mają większe doświadczenie i zdolności ode mnie. Troszkę doświadczenia w dziedzinie oprogramowania już mam i wiem, że większość projektów programistycznych nawet za pieniądze kończy się fiaskiem, lub sporo przekracza się ramy czasowe i finansowe. W stosunku do gry na Amigę, prawdopodobieństwo niepowodzenia jest jeszcze większe i zdaję sobie z tego sprawę. Jesteś sam? Jakie masz kwalifikacje (nie chodzi mi o papierki ukończenia szkół, tylko zwykła specjalizacja na scenie komputerowej - czy jesteś koderem, grafikiem, czy muzykiem)? Ja od wielu lat pichcę sobie projekty na kartce, mam sporo pomysłów na gry, na przykład "Konflikt", troszkę zrealizowanych projektów jak klon "Robbo", "Dwarves in the Iceland", "Arctic Hunter" - te projekty są ukończone (a przynajmniej osiągnęły pewien poziom dojrzałości), troszkę dziwnych/nieprzemyślanych jak "arcymag", do tego dochodzi w zasadzie gra ukończona czyli "Nurek". Pracę z grafikiem pamiętam jako dosyć udaną pod względem komunikacji, ale tworzenie gry z obcą osobą nie należy do zadań prostych, najlepiej jak zatrudnisz dobrze znanego kolegę bądź nawet przyjaciela. Widzę, że wątek rozrósł się i zawiera ciekawe opinie ludzi. Powiem Ci jedno - masz moje pieniążki (100 zł) oraz mogę zaoferować fachową pomoc z dziedziny programowania na Amidze (bo mam wiele książek i sporo się nauczyłem, również zadając pytania na PPA). Gra klasy tych ze stajni Sensible Software, Team 17? Stąpajmy po ziemi, tak jak Flops pisze, nie dysponuje on firmą, bądź studiem. Ja widziałbym nawet jakąś fajną grę Shareware, nawet gdyby rejestracja wynosiła 100 zł. Coś w y k o n a l n e g o, niewykonalne zadania to tylko Tom Cruise i próba dorównania komercyjnym grom. Choć zdarzały się wyjątki, np. gra Foundation. Jedno chciałbym wyjaśnić - jeśli miałbym stać się częścią zespołu to tylko jako drugi, pomocniczy programista (ew. główny, ale z pomocą) i bez roli rzecznika, bo z Public Relations (i w ogóle Human Relations) u mnie krucho.


C&A Games 5
02.10.2012 11:03, autor: recedent

Na Amigę nadal nic nie wychodzi, bo wiele hurraoptymistycznych projektów (np. Nurek, arcymag, czy Dune 3) nie ujrzało światła dziennego ze względu na wysoką nieproduktywność prawdziwych (nie udawanych) amigowców.


Miejsce spotkań klasykowców - kto zainteresowany?
09.08.2012 15:13, autor: Robert-Minimat-Szacki

@Wszyscy Dziękuję za tak szeroki odzew, bardzo się z tego powodu cieszę. Każdy wkład, nawet zwykłe dodanie otuchy jest na wagę złota. Yerzmyey, my jako klub "RNS" mamy już Twoją muzykę, teraz trzeba dokończyć grę, w której ta muzyka się znajdzie. Całkiem niedawno dołączył do klubu AceMan - drugi muzyk, który również zaoferował swój talent. Zatem wszystko teraz spoczywa na programistach i koordynatorach. Ja jestem programistą i muszę przyznać, że pisanie idzie mi coraz lepiej (mówię to szczerze). Muszę się jeszcze zdecydować, który projekt dokończyć, będzie to najpewniej gra "arcymag" albo "Nurek", bo do tych gier przygotowana jest grafika. Jeśli chodzi o kącik klasyka to sugerowałbym jeden dział forum poświęcony tylko klasykowi. Wiem, że jest już dział "Amiga", ale przydałby się jakiś poświęcony właśnie osobom twórczym w środowisku amigowców klasykowców. Dajcie mi jeszcze trochę czasu, teraz w ciągu sierpnia i września będę bardzo się starał, aby nasz pierwszy projekt złożyć. Jest to realne, co do moich umiejętności mogliście się przekonać po edytorach napisanych przeze mnie, klonie Robbo oraz kilku wersjach pokazowych "arcymaga" i "Nurka". Sądzę, że we mnie jest potencjał, który nie został jeszcze wykorzystany. Dajcie mi miesiąc na napisanie pierwszej pełnej wersji "arcymaga", jeśli nie dotrzymam terminu możecie postawić na mnie krechę... Pozdrawiam przeserdecznie.


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 18:03, autor: HOŁDYS

i co uwazasz ze to co w wikipedi jest to jest miarodajne ??? Datasettes could typically store about 100 kByte per 30 minute side.[2] The use of turbo tape and other fast loaders increased this number to roughly 1000 kByte. przeciez to jest wywrozone z fusow .. uwzam ze znacznie wiecej jak srednia gra miala 50 kb a miescilo sie ok 30 sztuka na jednej stronie CT60 nie pamietam ile wchodzilo na CT90 Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 18:08:35 przez HOŁDYS


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 17:45, autor: Daclaw

ciekawe ile taka kaseta 90 minut dwustronna mogla zmiescic danych ? czy ktos ma takie informacje (chodzi o zapis w systemie turbo) 30 sekund z wujkiem google... http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_Datasette


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 15:52, autor: HOŁDYS

Btw ..ciekawe ile taka kaseta 90 minut dwustronna mogla zmiescic danych ? czy ktos ma takie informacje (chodzi o zapis w systemie turbo) chyba sie nakrecilem i C64 dzis sobie podlacze .... Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 16:00:23 przez HOŁDYS


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 15:43, autor: QUAD

No to chyba nie mialem zadnej oryginalnej kasety hehe, a od kolesia dostalem wszystko co mial, z tego co wiem to sluchal piskow, one nie byly takie zle na pewno lepsze niz ten szum z c64


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 15:41, autor: HOŁDYS

ooo a to news nie wiedzialem o tym ..z reszta z tematu atari cienias jestem:idea2: mam ze dwie orginalne kasety do Atari 65 XE ...tylko nie mam na chacie magnetofonu :) (nie licze od Commodore) Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 15:42:28 przez HOŁDYS


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 15:37, autor: RadoslawF

Atari o czym u nas mało kto wie miało magnetofon stereofoniczny. W przypadku oryginalnych kaset na jednej ścieżce nagrany był program a na drugiej muzyka, w czasie wczytywania zamiast nieśmiertelnego pisku słychać było muzykę, i może tej muzyki słuchał w samochodzie. Pozdrawiam


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 15:17, autor: QUAD

Znajomy od mojego ojca, ktory sprzedal nam to atari sluchal tych kaset w samochodzie wariat jeden :)


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 12:58, autor: Duracel

Ten "masta" to pewnie Olo. Zapalony elektronik i fan C64, ale dziwny trochę w usposobieniu... może jak większość elektroników ;) Mam dwa karty przez niego zrobione. Selekcji gier sam dokonałem i chyba na tych dwóch brak mi głównie tytułów takich jak Super Cobra z Atari właśnie. Będę je miał ze sobą w Aninie. Co do ustawiania głowicy na słuch, to w Atari łatwiej było, bo tam sygnał jest bardziej wysokotonowy, a właśnie o wychwycenie tych wysokich tonów głównie chodzi przy majstrowaniu śrubką.


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 12:21, autor: HOŁDYS

najlepszy byl naglowek .. i ten charakterystyczny dzwiej :) ..no i myk ze srubokretem w C64 :P obecnie jakis masta przygotowal mi 20 gier z kaset na jednym cartrigu (wgrywa sie 1 sek) .. Prince Of Persia na cartrigu rzadzi:P


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 12:17, autor: Duracel

Dokładnie jak mówisz. Ja też miałem ten interfejs z diodą :) Z czasem stałem się mistrzem wgrywania gier na słuch bez licznika, bo używałem zwykłego Kasprzaka wtedy. Spokojnie do dzisiaj po dwóch sekundach poznam czy program na kasecie to Atari czy C64, a i ZX też odróżnię :)


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 12:01, autor: QUAD

Ja mialem atari 65xe i pierwsza gra jaka gralem to wlasnie super cobra, nie mialem oryginalnego magnetofonu tylko taki "interfejs", ktory sie podlanczalo do zwyklego magnetofonu, fakt ze bez turbo to byla masakra ale jak kolega mi pozyczyl stacje CA2001 to bylem w szoku bo na jednej dyskietce bylo kilkanascie gier a kazda wgrywala sie najwyzej 4 sekundy, jak potem widzialem commodorka ze stacja to sie dziwilem ze jedna gra jest na jednej lub kilku dyskietkach a do tego sie dlugo wczytuja. Sory ze bez polskich znakow ale jakos jak pisze z tabletu to mi sie zle klika :)


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 11:56, autor: HOŁDYS

Lemmings wyszło na Atari 8bit usmiech heh a no nie wiedzialem ..ale to nie byla gra komercyjna przez DMA robiona ? tutaj wersja portu na Atari 8 bit nie jest wogole wymienione stad moja niewiedza ZX byle lepiej oprogramowany niz 800XL/65XE ...a najlepiej (byc moze w histori) to Commodore 64


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 11:54, autor: Duracel

HOŁDYSie, chwilami przeraża mnie ten Twój "fundamentalizm" ; Co z tego, że "pisze jak byk"? Nie widzisz, mówiąc delikatnie różnicy w tym czymś co trudno nawet nazwać klonem Super Cobry i tego, że ów tytuł z podanej przez ciebie strony jest w cudzysłowie? Widziałem "to coś" na C64 jak selekcjonowałem gry na moje cartridge do C64. Super Cobra na Atari XL była kopią wersji automatowej, to coś na C64 nie dorasta do pięt oryginałowi. I daj już spokój z tą "świętą wojną". To, że na C64 było więcej tytułów z automatów to był jeden z bodźców który pchnął mnie do wymiany mojego 800XL na C64. To była jedna z głównych bolączek Atari, ale dzisiaj kilka tytułów na które Atarowcy patrzyli z zazdrością u użytkowników C64, powstało i na Atari. Ale za to na C64 nie powstawało wiele świetnych, niezapomnianych tytułów L.K. Avalon. Po latach, mogę obiektywnie stwierdzić, że obydwa komputery miały swoje zalety i swój trochę inny klimat. Wspomniany Robbo na C64 to kaszana na tle Atari, a na dzisiejszej Scenie (co przyznają sami Scenowcy C64) Atari ma się bardziej czym pochwalić i dema wyglądają na nim lepiej. Mógłbym rozłożyć na wiele płaszczyzn różnice, plusy i minusy jednego komputera nad drugim. Od muzyki, przez grafikę, rodzaj gier, scenę itd. Co do prędkości wczytywania, to nie jest tajemnicą, że magnetofon Atari bez turbo, na tle magnetofonu C64 to porażka, ale trzeba też pamiętać, że w przypadku stacji dysków sytuacja wyglądała odwrotnie i to Atari XL/XE miało przewagę. To tyle z tego oftopa 8-)


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 11:32, autor: kjb666

.zawsze kojarzylo mi sie z Atari 800xl Mi sie też Robbo kojarzy Z Atari 800XL, dlatego iż na takim własnie komputerze miałem program ROBBO KONSTRUKTOR i tworzyłem nim własne wersje gry Robbo :) i zawsze bedzie przesladowac ten komputer ladowanie z tasmy 30 min Nie tylko do C64 były cartridge z TURBO, ja od początku miałem Turbo Blizzard w Atari, nie musiałem przerabiać magnetofonu a na kasecie mieściło mi się minimum 40 gier. Lemmings wyszło na Atari 8bit :) A najlepiej oprogramowany to nie był przypadkiem ZX Spectrum?


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 10:49, autor: HOŁDYS

C64 jest lepiej oprogramowanym komputerem 8 bitowym super cobra w tym linku co dales ... pisze jak byk Atari/Commodore super cobra c64 a teraz pytanie ..ile gier takich jak Last ninja , Creatures,pirates,Elvira ,defender of the crown,test drive,Lotus,Lemmings itd itd nie wyszlo na Atari ? o atutach atari wiem (paleta 256 kolorow ..w C64 ..16) ale te wszystkie gry na atari byly zielone ..i zawsze bedzie przesladowac ten komputer ladowanie z tasmy 30 min ..i cicho bo sie nie wgra (suszarka w bloku ...i juz Error) Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 10:52:31 przez HOŁDYS


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 10:31, autor: Duracel

Jest wersja C64 (będę ją miał na AmiWAWie), ale trzeba szczerze przyznać, że graficznie na tle atarowskiej wypada graficznie mizernie. Poza tym, mów Hołdys co chcesz, ale na małym Atari też było sporo klimatycznych gier. Mam sentyment tak do C64 jak do XE/XL, tym bardziej, że 800XL to był mój pierwszy własny komputer. Magnetofon od Westerna pożyczałem i czasem komp chodził kilka dni, bo wiedziałem, że jak wyłączę to prędko w nic nie zagram :) Nawet dźwięk mimo iż na C64 miał piękny, głęboki bas przyprawiający mnie do dzisiaj o ciarki na plecach, to na Atari też miał swój klimat i w niektórych grach muza lepiej się na Atari prezentowała niż na C64 (Zybex, Draconus np.). Nie mogę np. się pogodzić z tym, że na C64 nie ma do dzisiaj Super Cobra :) Super Cobra ...chociaż tutaj ktoś sugeruje, że jest... ja szukałem i nie udało się znaleźć. Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 10:34:08 przez Duracel


Hej, były czasy (C64 i Atari)
09.03.2012 09:27, autor: HOŁDYS

( bo to jedna z moich ulubionych gie az wstyd sie przyznac ...ale nigdy w to nie gralem ..zawsze kojarzylo mi sie z Atari 800xl chociaz chyba wersja na C64 byla ? Anilołku coż moge rzec ..twoje zdrowie ..:thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 09.03.2012 09:27:52 przez HOŁDYS


nowe produkcje? nowy projekt? - strona 3
05.01.2012 20:43, autor: (V)(I)mothe(P)

Dla mnie może być i grafika w stylu mentor, eksperyment delfin a nawet w stylu red mars z elboxu - a tu niestety nawet tego nie ma. Nurek zapowiadał się ciekawie, i arcymag też - tylko zapału mało. Kiedyś pojawiły się nowe poziomy do benefaktora i cisza. Bawię się od czasu do czasu kodem z Alien Breeda 3D2 i edytorem plansz - może jak będę miał więcej czasu to uda mi się ukończyć dodatkowe poziomy. Ale w tej chwili mam inne obowiązki i te wizyty u lekarzy czasami dobijają.


X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania - strona 3
31.12.2011 10:41, autor: Minniatian

Ciekawe czy jakikolwiek pecetowy program potrafi wypalac Image plyty rownoeczesnie na 3 inne nagrywarki ? Wątpię. IDE, EIDE, ATA, PATA, SATA ni dają dostępu do wszystkich napędów równocześnie. Dlatego napędy są priorytetowane (Slave, Master). X-Copy jak nazwa wskazuje służyło/służy do wiernego skopiowania dyskietek. Kopiuje wszystkie dane sektor po sektorze nie omijając choćby cylindra (tak jest przynajmniej przy najbardziej surowym kopiowaniu). Wystarczy przypomnieć sobie polecenie AmigaDOSu COPY (parameter XCOPY). Program oferuje też kopiowanie DOSCOPY, DOSCOPY+ itd. zatem kopiowanie z uwględnieniem struktury logicznej dysku. Niestety sterotypy, które panują na polskich forach zdewaluowały ten program do cna (jak powiedziałby sir Parallax odnośnie etapów w SuperFrogu). Nie widzę już sensu wypowiadania się na forum, na którym od niemalże dziesięcioleci panuje coś co nazywa się regresem Amigi. Nie obejmuje całościowo forum oraz pracy redatórów m.in. Rosy i Murdzka, bo oni załatwiają super pracę wspierając nadal Amigę, ale forumowicze robią sobie pośmiewisko z Amigowców, którzy trwają jeszcze przy Amidze. arcymag oraz Nurek będzie kontynuowany jak tylko wyjdę ze szpitala, w którym obecnie się znajduję (a jestem na przepustce) :-| Brak postępu przez te lata wynikał zarówno z mojej choroby, jak i chorej sytuacji na poletku Amigi! Ostatnia aktualizacja: 31.12.2011 10:42:44 przez Minniatian


Dragon Memory
08.12.2011 16:01, autor: recedent

Nasze komputery nie są prymitywne Jeśli telefony komórkowe z gigahercowymi procesorami są "prymitywne" (jak pisze Des) to Efika, SAM czy PowerMac są równie prymitywne (że o A1200 z kartą PowerPC nie wspomnę). Ot i wszystko. Co do wywodu na temat dobrego, natywnego oprogramowania - chętnie zobaczę jakiś przykład. Słyszałem kiedyś o takich grach jak arcymag, czy Nurek...


GameX - pomysł na zwiększenie produkcji gier
05.10.2011 20:20, autor: Klub Amigi RNS

Proszę powstrzymać się z oceną, aż ten pakiet ujrzy światło dzienne, a nie krytykować już same zamiary. Sporo osób narzeka, że scena 8-bit kwitnie, a na amigowym poletku posucha, dlaczego chcecie zniechęcać do zrobienia czegoś w tej kwestii. Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że projekty klubu RNS w obecnej postaci to tylko Nurek, który został przecież opublikowany, a arcymag, który powstawał wcześniej został wydany w kilku grywalnych demkach. GameX naprawdę może przywrócić Amidze choć kilka autorskich produkcji rocznie. Nie będzie trzeba być biegłym programistą, ażeby pisać w tym języku. Ja się oczywiście nie zniechęcam, jestem dobrej myśli i cały czas sądzę, że ten pakiet jest nadzieją dla ożywienia sceny amigowych gier. W 1991 roku ludzie programowali w asemblerze, nie było zapotrzebowania na taki pakiet, teraz takie coś by się bardzo przydało.


Algorytm wyciągania macek w grze Octopuss
11.07.2011 22:06, autor: selur

Przestancie juz dopracowywac ta gre... bo to czy ma 5, 7 czy 15 macek nie ma zadnego znaczenia. Szkoda sie rozwodzic w nieskonczonosc nad Nurkiem. Ta gra ma z zalozenia najprostszy gameplay wiec i tak czy siak to rozrywka na paredziesiat minut i dopracowywanie najmniejszych szczegolow tutaj nie ma sensu. Zamiast robic z tego perfekcyjna gre, dokoncz ja i zabierz sie za nastepna bardziej wciagajaca (np. arcymag czeka). Nosz ile sie mozna srac z ta osmiornica ;)


Czy taka cena za gre retro jest normalna? - strona 2
14.06.2011 01:37, autor: BagoZonde

Wiesz Andrzej, nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. Taki arcymag jest graficznie po prostu świetny, naprawdę bardzo mi się podoba. Oczywiście jest to pewnego rodzaju retro styl graficzny, ale ma to swój niepowtarzalny charakter i takich gier właśnie się spodziewam w tym temacie. Nie lubię osobiście renderów, więc pewnie trafiło pode mnie ;). I arcymaga chciałbym kupić, dostać z książeczką ładne wydanie, a co! Jasne, że nikt nie będzie trzepał na Amidze silników 3d (choć nawet np: nie wychodzą żadne dodatki leveli do Alien Breed 3d II czy innych) czy bawił się w jakieś zaawansowane graficznie bajery. Pamiętajmy, że w grze liczy się głównie GAMEPLAY a zresztą trudno się zgodzić z tym, że na C64 jest mniej roboty. Wycisnąć z tej maszyny siódme poty w połączeniu z ciekawą grafiką, klatkami animacji, dobrą muzą, etc. to też nie lada wyczyn. Zmieść to w tak małej pamięci, na tak małych nośnikach z wolną prędkością dostępu i z 1MHz na pokładzie. Sam zawiesiłem jeden projekt na Amigę, który jest wykonany w 32 kolorach w retro stylu, choć też mam kilka pomniejszych projektów, które korzystają np: z 64 kolorów i są graficznie podrasowane - i wcale grafika nie była tu przeszkodą. Zauważ, że na C64 z kolei mamy odwrotną sytuację - trzeba się napocić, żeby wykrzesać coś z 16 kolorów i z dostępnych trybów graficznych, które też wymagają obczajenia wielu wymagań i ograniczeń. I do tego dochodzi PRĘDKOŚĆ, optymalizacja, na Amidze jest z tym łatwiej. Moją przeszkodą nie była więc grafa a raczej moje umiejętności programistyczne, a raczej nieumiejętności jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że zatrzymałem się na Blitz Basic 2 nie odkrywając do końca możliwości tego języka, a AmigaE ledwie liznąłem. Tak naprawdę brakowało mi C za rączkę: jak przesuwać sprite'y, robić scrolle, timing, odegrać muzę, etc. Jednak pisanie większych projektów wymaga już podania pewnych rzeczy na tacy w dzisiejszych czasach. Ciężko jest pogodzić pracę plus pracę po godzinach z hobby i jeszcze uczyć się wszystkiego na zasadzie prób i błędów, czasu po prostu brakuje. Zrezygnowałem z Amigi, bo przerosło to moje siły, żeby przerzucić się na C. Na C64 tutoriale do assemblera i dostępność literatury jest bardzo uproszczona przez co w lot złapałem podstawy assa i co najlepsze, rozumiem wszystko albo prawie wszystko co robię :) jako, że odwołując się do adresów bardziej czuje się maszynę :). Też nie ma tak od razu wszystkiego za rączkę, i rzeczy bardziej advance opanowywałem długimi nocami, ale jednak przeróżne książki pomogły mi znacznie, często jedna rzecz w każdej opisana jest po macoszemu, ale razem można już z tego wiele wywnioskować. Stąd też wybrałem C64. No i może też dlatego, że jednak kocham tę maszynę, po prostu. I czuję jej potencjał a zresztą nie ma to jak postawić sobie porządne wyzwanie, żeby na tak słabym porównawczo sprzęcie robić cuda - wyzwanie to coś co kręci faceta :super: . No i ostatnia najważniejsza rzecz dlaczego na Amidze jest gorzej. C64 jest jeden. Jedynie można mieć problem z odpaleniem pod NTSC żeby sprytnie support dla NTSC rozwiązać. I tyle chyba, że ktoś bawi się w mody do C64. Spotkałem się właśnie przy Jim Slim z uwagą, że wykorzystuje scrolling AGSP, który może nie działać na niektórych C64, wiem też, że np: filtry różnie działają (lub nie działają w pewnych przypadkach) na różnych komodach. Ale generalnie to wszystko. A Amiga? Sto kombinacji konfiguracji dla różnych procków! Tu AGA, tam karta GFX, AHI nie AHI, OS taki i owaki, i napisać to systemowo - wydaje mi się, że zdobyć w tej materii skilla to kozactwo, pełen szacun, etc. Piszę to z pozycji człowieka, który dajmy na to chciałby coś zrobić na Amigę, i musiałby przysiąść do nauki nad tym. Takich programistów z krwi i kości na Amidze jest zapewne wielu, ale czemu ich aktywność w pisaniu gier w porównaniu do sceny Amstrada CPC czy Atari jest o sto razy mniejsza? Tego nie wiem. Może i lepiej, że skupiają się na programach :), bo w tej materii trzeba/można BARDZO dużo jeszcze zrobić a Amiga jak najbardziej MOŻE... I jeżeli powrócę w ogóle do skończenia projektu na Amigę (gdzie silnik już działa prawie tak jak powinien), to chyba skończę go w Blitz Basicu 2 zdając sobie sprawę z ograniczeń i z tego, że jednak kilku rzeczy nie dam rady przeskoczyć. Tak to na moim podwórku właśnie wygląda. @Deftronic Postaram się dać znać, gdy skończę tego cRPG-a choć polecam śledzić dział na c64power: http://www.c64power.com/forum/index.php?action=vtopic&forum=10 a zresztą może uda mi się to w sieci odpowiednio wypromować w przyszłości ;). Dzięki! Tak w ogóle to jeszcze trwają (bądź nie, oby trwały!) prace nad grą Crimson Twilight - bardziej klasyczny cRPG nawet dla C64 niż mój :). :thumbsup: Ostatnia modyfikacja: 14.06.2011 02:04:25


Program demonstrujący super szybkie "BOBy" pod AGA
02.06.2011 20:31, autor: Minniat

Czy możesz się pochwalić w czym napisałeś ten program? Z tego co pamiętam to było napisane w C z użyciem sprzętowo blittera. @asman Bardzo chętnie rozpocznę z Tobą współpracę przy programowaniu na Amidze. @frywolny_marian Dokonań miałem kilka od tego czasu. Zresztą dzielę się informacjami na bieżąco ;) Chociażby Arktyczny Łowca: http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=2&t=16231 arcymag wyszło kilka demek i sporo ciekawej dyskusji: http://www.ppa.pl/forum_ppa/list.php?f=22 Obecnie ustaliliśmy z klubem RNS w jaki sposób sfinalizujemy projekt arcymaga! Ostatnia modyfikacja: 02.06.2011 20:38:29


Zmiana nicka
01.05.2011 00:46, autor: BagoZonde

O tym jak zbudowana jest baza tego forum wie tylko pare osób na tym świecie (czyli administratorzy i ewentualnie jakiś hacker z Turcji :D) ale co tu grzebać w bazie, Minniat to Minniat - mi się podoba i niech tak zostanie. Skoro mailman widzi jak baza wygląda - widocznie nie jest to tak prosto zbudowane na zasadzie przypisania jakiegoś ID. Powiem Ci Minniat jeszcze jedno - na początku, gdy tu zacząłeś się udzielać i wzdychać o swoich planach - zmęczyło mnie to po pewnym czasie - że oto kolejny Wielki Programista ;). Zakończone przez Ciebie bounty i arcymag sprawiły, że należy się respekt zarówno Tobie jak i Twojej ksywce z początków tego millenium, tych rzeczy nie zmieniaj :). :thumbsup: Ostatnia modyfikacja: 01.05.2011 00:48:34


Dune 3 - kontynuacja z komentarzy
28.04.2011 09:31, autor: Minniat

Po pierwsze nie zrzucajcie się na Dune 3, ani tym bardziej na PM dla mnie. Projekt powstał w 2008 roku w wyniku zachłyśnięcia możliwościami kart graficznych oraz PowerPC dla Amigi, dla mnie to minęła epoka jeśli chodzi o moje umiejętności programistyczne, choć możliwości tego sprzętu pozostały niezmienne i są bardzo wysokie. Szczerze mówiąc ten projekt został przeze mnie zapomniany... Mam dostęp do dużej części kodu Dune 2 rozszyfrowanego na zasadzie reverse-engineering (zresztą nie tylko przeze mnie, ale przez sztab fanów tej gry), znam wiele mechanizmów tej gry, mam też pewne wyobrażenie co do takiej gry strategicznej. Pomysł gry wynika też z pewnego rozczarowania z gier Dune 2000 oraz Emperor: BFD. Mam dostęp do oryginalnej 256-kolorowej grafiki z wersji PC i procedur dekompresujących tę grafikę. Kwestia licencji pozostaje nierozwiązana, ale powstało już tyle klonów tej gry o podobnych nazwach (oczywiście za free), więc chyba nie ma z tym problemu. To co zostało napisane do tej pory możecie poczytać i pooglądać tutaj: http://sourceforge.net/projects/dune3 Teraz nadchodzi długi weekend majowy, w wytwórni RNS powstała prosta gra o Nurku, która zostanie wkrótce wydana. Na wakacje mam plan zająć się jakimś projektem, przychodzi na myśl arcymag, ale Dune 3 też byłby łakomym kąskiem. @Selur Ja mam już swój duży sukces programistyczny. Jest nim edytor map do gry Benefactor. Jednakże bardzo Ci dziękuję, żeś docenił moje możliwości i uznał, że taką Dune 3 mógłbym napisać ;) Pomagasz aktualnie przy grafice do Nurka, może skusiłbyś się na pomoc przy pisaniu Dune 3? Niezobowiązująco.


CROPKY
20.04.2011 21:29, autor: Minniat

Tak w ogóle, to na jakim etapie jest arcymag? Pisałeś, że miesiąc po skończeniu edytora ikon, nastąpi premiera arcymaga. Nastąpiła niewielka zmiana planów, przed arcymagiem wyjdzie inna, prostsza gra, ale z prześliczną grafiką.


CROPKY
20.04.2011 21:26, autor: frywolny_marian

Na razie za wcześnie na szukanie kompanów. Koder ze mnie żaden. Mam parę pomysłów, trochę grafiki i to wszystko. Na blaszaku może i bym tam już coś prostego sklecił, ale w amigowym środowisku idzie mi to jak krew z nosa. Można by powiedzieć, że jestem nadal na etapie: "HELLO WORLD!". Tak w ogóle, to na jakim etapie jest arcymag? Pisałeś, że miesiąc po skończeniu edytora ikon, nastąpi premiera arcymaga.


SQRXZ 2
13.03.2011 21:11, autor: Minniat

Gra składa się z 10 etapów. To trochę więcej niż ma arcymag ;) :lol:


Czy ktoś zainteresowany konkursem na grę, którego termin to pół roku?
22.12.2010 03:04, autor: selur

Mam duzo lepszy i wcale nieoryginalny pomysl. Olac te wszystkie bezsensowne konkursy i szopki noworoczne.. Zalatw dobrze dzialajace forum z prywatnym dostepem i mozliwoscia ladowania plikow. Zbierzmy grupke tak z 5-8 osob (graficy, programisci, muzycy). Stworzmy jedna grupe. Przedstawi sie z 2-3 projekty do realizacji na forum (np. arcymag). Ludzi podzieli sie na 2-3 grupki i rozpocznie prace nad projektami ale tak, zeby kazdy mial do nich dostep i widzial na jakim etapie jest. Ten kto bedzie chcial grzebac nad danym typem gry, to zostanie do niego przypisany. Jak bedzie za malo chetnych na dany projek, to projekt zostanie odwolany a ludziska przysluza sie do innego, cieszacego sie wiekszym poparciem. Ewentualne korzysci wedlug wkladu pracy bo oczywiscie, za friko to tez nie ma sensu. Z racji tego, ze juz pisalem o tym nie raz i bylem nawet w takich pseudogrupkach, to podam odrazu kardynalne bledy jakie popelniono przy ich tworzeniu - "O je!!! mamy darmowe forum" Bez porzadnego forum nie ma mowy o zadnej wspolpracy. Zadnych darmowych, gownianych, zasyfionych reklamami, nieprywatnych for. - "Zosia samosia". Programista musi stanowic integralna czesc zespolu, a nie na zasadzie "Hej robie swietna gre, zrobcie mi grafe i muze, jak napisze gre, to wam pokaze co wyszlo". Pokazywac to mozna dupe ksiedzu na privie. - "Hurraaa piszemy gre !!!" Wpierw nalezy zaprojketowac gre a pozniej ja pisac. Czyli tak: 1) Projekt, O czym gra, jaki rodzaj, jak to ma dzialac, na jaki sprzet. 2) Opinie o nim pozostalych uzytkownikow (np. moze byc i sonda) 3) Ewentualne poprawki w projekcie. 4) ...przystepujemy do pisania inna kolejnosc nie ma prawa bytu we wszechswiecie. - "Jezyk lata jak lopata" Najlepszym przykladem do nasladowania jest tu kolega MDW. Gosc milczy jak grob i nagle pach. Wychodzi gotowy produkt, ludzie sa zaskoczeni. A nie "UWAGA!! JUZ JUTRO WYJDZIE GRA, KTORA ZMIAZDZY MICROSOFT NA MARMOLADE, WGNIECIE PECETY W JADRO ZIEMI, A BABCIE KLOZETOWE NA JEJ WIDOK DOSTANA ORGAZMU!" vide najslynniejsza gra na ziemi, ktora sie nie pojawila mimo tego, ze prawie kazdy gdzies ja widzial dawno temu - DUKE NUKEM FOREVER (po nastu latach wyglada na to, ze w koncu wyjdzie tyle, ze ja jako fanatyk duka mowie "TOO LATE!!")


Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki - strona 3
19.10.2010 10:50, autor: Minniat

Dołączę się do dyskusji: @rafgc Z doświadczenia wiem, że nierozbudowana Amiga 1200 z procesorem 14MHz nie dysponuje dużym potencjałem wydajności kiedy w grę wchodzi wielozadaniowość. Jeśli chcesz grę w stylu Giana Sisters z pełnym scrollingiem to najbardziej polecałbym jednak asembler. Wtedy jest największa szansa na uzyskanie zadowalającego wskaźnika FPS (czyli 50 klatek na sekundę). Programista pisząc w ASM ma większą kontrolę wtedy nad kodem, a jak wiadomo każdy cykl procesora się bardzo liczy (kiedy jeszcze inne taski/procesy jak i sam system korzystają z cykli procesora oraz zasobów sprzętowych). Jeśli zdecydujesz się na asembler to masz szansę napisać program który będzie działał dobrze w wielozadaniowości i nie będziesz musiał wyłączać zasobów systemowych. Jeśli chcesz pisać w C to musisz pamiętać o tym, by zwracać uwagę na długość wykonywania głównej pętli gry i optymalizować ją na tyle na ile jest to tylko możliwe. Oprócz tego warto niektóre procedury wykonywać w przerwaniach sprzętowych bądź software'owych o wysokim priorytecie. Takie procedury wykonywane są błyskawicznie (należy pamiętać, by kod przerwań był możliwie najkrótszy i napisany w asemblerze). Przykładami przerwań są przerwanie wygaszania pionowego VERTB i przerwanie software'owe SOFT. "arcymag" na przykład dzięki betatestingowi zaczął działać na nierozbudowanej Amidze 1200 z dobrą prędkością, i była to zasługa przepisania jego kodu do asemblera. Możesz zdecydować się na C, ale musisz pamiętać o tym, że właśnie w nierozbudowanej Amidze 1200 system obciąża sprzęt na tyle, że uzyskanie pełnej prędkości dla gier typu Giana Sisters jest czasami trudne. Jeśli zdecydujesz się na asembler to pamiętaj że uzyskasz największą efektywność kodu (szybkość i rozmiar) kosztem większego nakładu pracy. Zaopatrz się w odpowiednią literaturę, korzystaj z dobrodziejstw makroasemblera np. Asm-One, który na wiele sposobów może ułatwić życie (chociażby użycie makr). @asman Warto wspomnieć, że istnieją też inne rodzaje scrollingów nie zużywające tak pamięci CHIP. Sam mogę potwierdzić to tylko na przykładzie gry Benefactor, gdzie zastosowano metodę nie wrzucania całej mapy do pamięci. Żeby to uściślić musiałbym zajrzeć do opracowania gry Benefactor. Pozdrawiam. Ostatnia modyfikacja: 19.10.2010 10:51:13


Retro remakes na "nowe Amigi"?
05.10.2010 08:58, autor: BagoZonde

@Minniat Acha, niedokończony jeszcze, niedawno jako 29 września br. napisałeś tu na forum, że cytuję: "Obecnie ukończony projekt to arcymag, jest nawet forum na jego temat poświęcone." Co to znaczy? Tutaj wątek (Twój post to nr #33): http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=2&t=15434&startliczba=25


Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki - strona 2
30.09.2010 14:06, autor: BagoZonde

arcymag ukończony? Nic mi o tym niewiadomo...


Ktoś jeszcze pisze gry na klasyki - strona 2
29.09.2010 22:11, autor: Minniat

Piszę od czasu do czasu nowe gierki na Amigę. Obecnie ukończony projekt to arcymag, jest nawet forum na jego temat poświęcone.


Amiga wg cacodemona - strona 6
23.05.2010 11:17, autor: recedent

Wyrażaj się jaśnie, bombermaxie, to nikt nie będzie się Ciebie perfidnie czepiał. Nadal nie rozumiem przykładu z ADF. Pliki ADF powstały na potrzeby emulatora UAE, więc nie rozumiem, czemu "nie da się ich odpalić na PC". Właśnie na PC da się je odpalić, podobnie jak na nowych sprzętach amigowych i post-amigowych. To właśnie na klasycznej Amidze pliku ADF nie odpalisz, tylko musisz go najpierw zgrać na dyskietkę. Przykład miał być łopatologiczny, a jest (dla mnie, ale jak widać nie tylko) niezrozumiały. właśnie "odpala przez Amiga Forever" EMULACJA!!! a to wiele zmienia! dla Ciebie to nie ma znaczenia no bo ADFik się odpalił i "o co Ci lota gościu?'' ale dla mnie ma i to spore... Rozumiem, że życzysz sobie, żeby nowe Amigi i komputery post-Amigowe mogły uruchamiać natywnie software, który wymaga obecności sprzętu sprzed dwudziestu lat z okładem? 1.Pójdę do sklepu komputerowego dzisiaj i spytam się o grę na amige... spytają na co????? 2.Szedłem w 1995 roku i spytałem o grę na amige - odpowiedzieli którą sobie Pan życzy?.... Brak nowego, ogólnie dostępnego software Cię boli? To jeszcze będzie bolał. Zapomnij o nowym sofcie dostępnym w sklepie za rogiem, zwłaszcza jeśli ma to być soft na Twojego ulubionego klasyka. Tym niemniej, nowe gry powstają (przykładowo - Fortis, czy arcymag - to tak pierwsze, z głowy, które przyszły mi na myśl) Piszesz, że inni nie szanują "twojego zdania". Kłopot w tym, że nie zaznaczyłeś, że to Twoje zdanie, tylko inaczej (tak, jak zaznaczyłem w poście numer 127). No, ale zawsze możesz strzelić focha i "nie wypowiadać się tutaj dalej".


Strona startowa
25.02.2010 12:23, autor: BagoZonde

Przeważnie mam cały dzień otworzone forum, które czasem "przeklikowuję" na Aktualności. Jeżeli w ciągu dnia czuję się ok by działać, to zapominam o Bożym świecie a komputer odgrywa rolę odtwarzacza muzyki bądź narzędzia - w zależności od tego co aktualnie robię - teraz np: koloruję kolejną odsłonę historii z Elvirą do magazynu PPA ;) i zaglądam tu co pewien czas. Ale są też dni, że co chwilę zaglądam na forum szukając nowości w tematach, które założyłem (np: Ondorr Drakmo, którego jestem też moderatorem, więc trzeba trzymać fason - a zresztą codziennie mam nadzieję, że ktoś odpisze ;)) lub które mnie oczywiście interesują ;). Czasem potrafię długo przesiedzieć na forum i z jednej strony bardzo mi się to nie podoba, że tak mnie to wciąga ;). Wymyśliłem sobie, że arcymag jest konkurencją dla Ondorr Drakmo (hihi co za pomysły się mnie trzymają - to ma być czynnik motywujący), dlatego z zazdrością patrzę na wzrastającą przewagę. Ale to się zmieni ;). Ostatnia modyfikacja: 25.02.2010 12:27:52


MUI Scan 1.0
12.07.2009 13:49, autor: Minniat

No właśnie, "po co więc autorowi program na inny system, którego nie używa"? Tak samo mnie "molestuje się" wersją dla MOSa lub Amigi 600 gry arcymag, Robbo itp.


Wczesne demko nowej gry "arcymag" - strona 2
04.07.2009 13:43, autor: Shoonay

(bazowane na screenshocie zamieszczonym przez Shoonaya) To skrin z samego newsa, schowany pod wyrazem "arcymag" :mrgreen:


Wczesne demko nowej gry "arcymag"
03.07.2009 18:24, autor: Logan

NARESZCIE :D:D Zabieram się do testowania :)


BOH - dodatek
20.06.2009 15:15, autor: Minniat

Mój i Krzysztofa projekt (robocza nazwa to arcymag) przebije nawet BOH'a ;) Gra będzie wymagać tylko kości AGA, a będzie miała grywalność samego Superfroga z bardzo estetyczną grafiką Krzyśka i moim mocno zaawansowanym kodem :) Bohater będzie musiał poszukać skarbów w skrzyniach, unikać bądź zestrzelić nietoperze (bardzo realistyczne), zbierać kryształki porozrzucane po planszy. Do tego efekty oświetleniowe w rodzaju pochodni :) (mapa będzie odkrywana wraz z ruchem bohatera), wielkie smoki jako dekoracje, roślinność, piach (zobaczycie jak Krzysztof potrafi rysować) itp. Demko już wkrótce, jak tylko dopracuję silnik :)


Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem