"Master of Minefields" to gra Marcina Rygulskiego stanowiąca remake "Sapera". Tytuł zajął drugie miejsce w zeszłorocznej edycji AmiGameJam, a przez ostatnich kilku miesięcy był szlifowany i doczekał się finalnego wydania. W lipcu miał swoją cyfrową premierę, a od dzisiaj dostępne jest również do nabycia wydanie fizyczne. Wydawca, firma K&A, oferuje produkt w kartonowym pudełku z piankową wyściółką, instrukcją w języku angielskim, kolekcjonerską pocztówką i naklejką. O tym na jakim nośniku i w jakiej wersji gra ma trafić do pudełka, należy zdecydować w trakcie zakupu. Do każdego zakupu jest również dołączana wersja cyfrowa.Dla przypomnienia, gra oferuje 10 różnych trybów zabawy, jak na przykład "Kampania", "Walka z czasem" czy też tryb dwuosobowy. Do przejścia jest ponad 350 etapów na czterech różnych poziomach trudności. Grę cechuje 64-kolorowa grafika, atmosferyczna muzyka czy też możliwość zapisywania postępów. Sterowanie odbywa się myszą, joystickiem lub padem od CD32. Dostępne są jej trzy wersje - dla chipsetu AGA, ECS (dostępna od niedawna również wersji cyfrowej) oraz dla CD32. Niezdecydowani mogą wypróbować wersję demo.

Z Aminetu można 
Firma
Główna programistka klasycznej wersji AmigaOS, Camilla Boemann, przedstawiła na konferencji, która odbyła się podczas targów Amiga 40, aktualne informacje na temat postępów prac nad systemem AmigaOS 3.3 dla klasycznej linii Amigi. Wiele nowych funkcji zostało już ukończonych, w tym między innymi:
Michał Schulz (autor Emu68) oraz Steffen Häuser ujawnili nowy projekt, nad którym wspólnie od pewnego czasu pracują. Mowa o karcie PiStorm obsługującej system WarpOS. EmuPPC będzie działać na drugim rdzeniu ARM, a ponieważ konstrukcja obu procesorów (PPC i ARM) jest bardzo podobna, dla wielu poleceń możliwa jest translacja 1:1 i można oczekiwać, że sprzęt będzie bardziej wydajny w porównaniu z Emu68. Oba procesory będą działać niezależnie, nie zakłócając się wzajemnie. Czyszczenie pamięci podręcznej dla przełączania kontekstu, tak jak w klasycznym PPC, nie będzie potrzebne ze względu na konstrukcję systemu ARM. Prace są na bardzo zaawansowanym etapie - 95% poleceń procesora Integer jest już zaimplementowanych (FPU nie jest jeszcze gotowe) oraz rozpoczęła się implementacja systemu WarpOS (przerwania już działają oraz komunikacja 68k-PPC). Nie ma planów wykorzystania systemów AmigaOS 4 ani MorphOS - w tym przypadku Michał będzie korzystać z AmigaOS 3.x + WarpOS (jest w stałym kontakcie z autorem WarpOS dla kart PCI PPC i posiada dostęp do jego kodu źródłowego). Steffen Häuser zapowiedział zdecydowane wspieranie tej platformy swoimi portami (co w praktyce już się dzieje w kontekście WarpOS). Może to również przynieść wiele korzyści dla klasycznego sprzętu, gdyż przyspieszy powstanie dla niego portów gier i programów (obecnie czynnikiem ograniczającym są trudności w uruchomieniu złożonych projektów na kompilatorach 68k).
BeWorld przygotował dla systemu MorphOS aktualizację portu silnika Dethrace, na którym można uruchomić grę "Carmageddon" (wraz z dodatkiem "Splatpack"), czyli brutalne wyścigi samochodowe, gdzie wszystkie chwyty są dozwolone. Wprowadzone w nim zmiany dotyczą dodania możliwości gry po sieci oraz odświeżenie "odpalarki". Dostępne są również osobne kompilacje dla SDL2 i SDL3. Archiwum z portem można pobrać z
Cowcat przygotował dla systemu MorphOS aktualizację portu gry
Firma
Podczas targów Amiga 40 odbyła się premiera gry 

