• Wyszukiwarka

Szukaj w dziale:
Zakres czasowy:
Wyszukiwarka szuka w polach tytułu, treści i autora. Można przykładowo podać nazwę użytkownika i frazę. Np. SirLEO witamy
  • Wyniki

Wyszukiwarka nie znalazła czego szukałeś? Przeszukaj stronę dla frazy "wolfenstein" z Google lub Bingiem.

Forum: 640  postów zawiera frazę "wolfenstein"

Amigowe FPS (refleksje, opinie, rozważania)
17.03.2023 08:51, autor: kempy

Oczywiscie na bezrybiu i rak ryba i w swoich czasach ta prymitywna gra o prawie zerowej grywalnosci była oceniana jako fajna. To samo można powiedzieć np. o wolfenstein 3D, który do dzisiaj jest uznawany za legendę, a sama gra jest słabiusieńka i zupełnie nie przetrwała próby czasu. Bo "w swoich czasach" to słowo klucz. Co do Glooma to trzeba po prostu lubić akurat taki typ rozgrywki FPS (naparzanie do przodu). Mnie osobiście Gloom szybko nudził, praktycznie tak samo szybko zanudził mnie po premierze np. Painkiller.


Quake w HAM6 na A500 (sam_quake 2019) - strona 2
21.02.2023 18:32, autor: amikoksu

i faktycznie amigowcy mogli miec bol kupra A tego to nie wiem, ale pewnie tacy byli. Mnie wolfenstein 3d odrzucał i kompletnie nie był grywalny dla mnie.


Quake w HAM6 na A500 (sam_quake 2019) - strona 2
21.02.2023 18:12, autor: selur

pierwysz wolfenstein 3d na PC byl przelomem w grach i faktycznie amigowcy mogli miec bol kupra ale prawdziwa ere mega fps'ow rozpoczal Duke Nukem 3d a to juz byla gra poza zasiegiem nawet mocnych Amig..


Enemy Territory
15.02.2023 21:08, autor: Ponki1986

Tak na marginesie wygląda Return to Castle wolfenstein na moim A1133: Co prawda ustawiłem rozdzielczość 640x480 i chłodzenie dosyć głośno pracuje, ale gra działa płynnie. Ostatnia aktualizacja: 15.02.2023 21:14:36 przez Ponki1986


Enemy Territory
15.02.2023 16:18, autor: Ponki1986

Tutaj, u naszych południowych sąsiadów jest o tym informacja. Grzebiąc w sieci natrafiłem również na jakiegoś starego newsa, chyba na amiga-news.de również traktującym o tej grze. W ogóle sorki, bo zapomniałem dopisać w tytule że chodzi o wolfenstein. Ostatnia aktualizacja: 15.02.2023 16:21:02 przez Ponki1986


Enemy Territory
15.02.2023 03:23, autor: Ponki1986

Krótkie pytanie. Gdzie znajdę ten port od BigFoot-a? Return to Castle wolfenstein znalazłem bez problemu, ale Enemy Territory już nie. Pomoże ktoś?


Doom 3 - recenzja - strona 2
16.01.2023 08:36, autor: recedent

Czemu "męczennictwa"? Na MorphOS-ie przeszedłem (z przyjemnością) takie gry jak Homeworld, Descent: Freespace (oraz Freespace 2 z dodatkiem), The Curse of Monkey Island czy Tower57, których nigdy nie uruchamiałem na PC. Przeszedłem też Return to Castle wolfenstein i obie części Jedi Knight (Jedi Outcast i Jedi Academy, chociaż w "odwrotnej" kolejności). Nie wynikało z tego faktu żadne "umęczenie" z mojej strony. Kiedy już morphosowy port Dooma 3 będzie działał przyzwoicie to rozważę ukończenie również tej gry (chociaż pewnie "podbiję" sobie jasność). Nie widzę tu "męczennictwa", tylko hobby. Jedynym "męczeniem" było przechodzenie Fallout na Miniaczu pod DOSBoxem w wersji bez JIT (grywalnie, ale zauważalnie wolniej niż powinno być) - tę grę ukończyłem dużo wcześniej na PC, sprawdzenie czy da się ukończyć na Mini to była dodatkowa "przygoda".


Quake4 for AmigaOS4 on the road W.I.P by HunoPPC 2022
09.11.2022 17:41, autor: Amig_OS

Quake na enginie Dooma Obydwie gry są na silniku: id Tech 4. Tak samo jak: Enemy Territory: Quake Wars Doom III: Resurrection of Evil Prey Quake 4 wolfenstein Brink Ostatnia aktualizacja: 09.11.2022 17:43:32 przez Amig_OS


TF 1260 - warto/nie warto? - strona 2
08.11.2022 19:06, autor: Atryda

Używam Shapeshifter V 3.9 z dwoma fizycznymi partycjami i zainstalowanym Mac os 7.6.1 Podczas korzystania z systemu Maca i podstawowych programów takich jak Stuffit Expander 5.5 czy napędów wirtualnych nie zauważyłem żadnych problemów, wszystko działa szybko i stabilnie. Zrobiłem mały test: Gry które mi się bezproblemowo odpalają na LC : Settlers 2, Panzer General, Allied General, Cesar 2, doom, wolfenstein, Civilization 2, i wiele innych. Walczę z Warcraft 2 wydaje mi się że wymaga FPU, próbowałem z 3 wersjami z różnych źródeł ale efekt zawsze taki sam:


Kolekcje, mieszkania, Amigi i... - strona 6
29.10.2022 22:39, autor: selur

486 SX to padaka byla... Kiedy mialem Amige 500, kolega dostal 386 DX z czarnobialym monitorem gdzies po 93 roku. Jedyne w co gralismy u niego, to byl wolfenstein 3D za to kiedy bylismy u mnie gralismy we wszystko co popadlo. A 500 + 1MB Ram + Monitor 1084S gniotla tego 386 DX na wszelkie sposoby. Jedyne czego wtedy brakowalo zeby zdeptac calkowicie to 386, to wlasnie dzisiejszego Dread'a. Gdybym mu wtedy pokazal taka gre 3d na A500, to pewnie by sprzedal tego 386 po 3 dniach ... :twisted: :mrgreen:


Propaganda rant: Określenie "klasyk" musi odejść! - strona 5
21.09.2022 23:11, autor: snifferman

No to może Return To Castle wolfenstein? Wygląda jakoś inaczej niż pamiętam. Ta gra nie obsługuje shaderów w wersjach na konsole i PC, czy może tylko na tej platformie tak jest? Troche to smutne jak dzisiaj ludzie mianem amigowamia na wysokim poziomie uznawaja uzywanie WinUAE na PC. I ten ze PC uznawaja za sprzet ktory jest nastepca Amigi. Nie wiem co masz na myśli mówiąc wysoki poziom. Nowy komp (X5000) z 2 rdzeniami 45nm, 2GB RAM i system, który nie pozwala zapłacić na allegro to dla mnie nie jest wysoki poziom, a nazywanie tego nową, prestiżową platformą hi-end to co najmniej "naciąganie faktów". Dobrze, że nie piszą o przystępnej cenie. WinUAE i UAE jest poprostu wygodne. Najchętniej bym sobie pograł przed 1084, tylko chyba nie zmieści się w bagażu podręcznym. To juz nie ma nic co mozna by bylo nazwac amigowaniem. A to?


Propaganda rant: Określenie "klasyk" musi odejść! - strona 5
21.09.2022 21:25, autor: recedent

No to może Return To Castle wolfenstein? Albo Quake 3?


68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc? - strona 4
27.07.2022 21:29, autor: tom256

Tak, gra działała na 286, ale nie płynnie. Aby wolfenstein działał w miarę płynnie, potrzebny był 386DX. Poniżej 286/12MHz i VGA: https://www.youtube.com/watch?v=VUK9vTCaibo Problemem obecnie nawet nie jest brak Fast z A1200, ale to że zwykle programiści nadal nie chcą robić gier wykorzystujących dodatkową pamięć i preferują podstawowe konfigurację. Nie wiem skąd to myślenie że jeśli ktoś nie chce kupić rozszerzenia do komputera, to naszą grę kupi z pewnością? Ostatnia aktualizacja: 27.07.2022 21:32:01 przez tom256


68000 i 68EC020 a ich odpowiedniki z pc? - strona 4
27.07.2022 21:12, autor: tom256

Nie, wolfenstein nie chodził dobrze na 286, chyba ze dobrze to jest poniżej 10k/s. VGA była parowana dopiero z 486 lub późniejszymi 386. 286 to czasy raczej EGA. Ostatnia aktualizacja: 27.07.2022 21:13:41 przez tom256


Doom III - Porównanie - strona 4
23.05.2022 12:38, autor: Amig_OS

1) Znowu ściemniasz: Ty zarzuciłeś że nie wygląda jak na PC i podałeś linka do wersji z najnowszej wersji PC. Autor napisał że port HunaPPC jest ...... wersji beta 2015 ..... Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej. Autor wersji PC NIE UDOSTĘPNIŁ NOWSZYCH ŹRÓDEŁ więc nie bedzie wyglądał jak wersja finalna. Proszę: ========================== RessProject @recedent, post #1 Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości. Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC. Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015) na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego ;-) Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej. ================================== 2) Amigazyn NG 11 - kupiłem zgadnij u kogo. Ostatnia aktualizacja: 23.05.2022 12:41:08 przez Amig_OS


Doom III nadchodzi - strona 3
28.04.2022 07:05, autor: Amig_OS

Oskarżenia są bezzasadne o czym pisał HunoPPC i to nie podlega dyskusji. Doom 3 ukaże się dla AmigaOS4 w wersji z shaderamio i bez. PS. Po raz drugi HunoPPC jest BEZPODSTAWNIE atakowany na portalu PPA przez @redecebnta i spółkę. Przypomnę, że w obronie HunoPPC stanął autor portu PC: --- Copy & Paste ---- link Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC? RessProject @recedent, post #1 Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości. Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC. Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015) na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego ;-) Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej. [/b] --- End --- Ostatnia aktualizacja: 28.04.2022 07:09:30 przez Amig_OS


Sonnet Crescendo 7200 w Amidze - strona 21
06.04.2022 09:36, autor: BULI

Return To Castle wolfenstein w akcji na Ragnarok z zremsterowanym INTRO


Doom 3 - pierwsza wersja alpha - strona 2
12.03.2022 21:38, autor: BULI

Cowcat jest SUPER :thumbsup::thumbsup::thumbsup: To dzięki niemu mamy na klasyku z PPC: Quake3, Hexen2, Return To The wolfenstein Castle, STAR WARS: JedI Knight 2, DIABLO (kompilacja pod WarpOs we spółpracy z Artim) :tak: Ostatnia aktualizacja: 12.03.2022 21:38:56 przez BULI


Wasze ukończone gry na Amidze! - strona 4
27.02.2022 23:51, autor: kempy

Do listy dochodzi wolfenstein 3D a dokładnie trzy oryginalne epizody zakończone eliminacją cyber Hitlera. Port AmiWolf. PS. Konfrontuję teraz na YT port z oryginałem. Plus dla Amiwolf za automapę, ale niestety jest sporo bugów. Po skończeniu epizodu nie ma końcowych tekstów, nie idzie zapisać hi-score i są jazdy z stanami gry. I jest niepokojąco wolny. Na YT można zobaczyć Wolf3D grane na 286/10mhz/dobre VGA, które na oko chodzą szybciej niż na 040/AGA. Ten nowy port, bez muzyki i w 2x1, chodzi w porównaniu z AmiWolf super płynnie, więc czekam naa rozwój wydarzeń. Ostatnia aktualizacja: 27.02.2022 23:51:42 przez kempy


Zapowiedzi nowych gier - strona 147
20.02.2022 08:57, autor: Solo Kazuki

BSzili tym razem przymierza się do zrobienia portu wolfenstein 3D, który będzie działał dobrze już na A1200 z odrobiną FastRAM. Więcej szczegółów i testowa wersja jest do ściągnięcia tutaj.


wolfenstein 3D
20.01.2022 18:43, autor: Ponki1986

Proszę :-D


wolfenstein 3D
20.01.2022 18:18, autor: Wankowicz

Żebym bana zarobił na ppa?


wolfenstein 3D
20.01.2022 16:45, autor: Norbert

Rzuć linkiem do jakiejs chmury wtedy każdy sobie ściągnie.


wolfenstein 3D
20.01.2022 16:17, autor: Wankowicz

Proszę aby inni się też podzielili wolfem. Ja zostałem zalany prośbami i nie jestem w stanie wysyłać wszystkim. Miło, ze jest tylu aktywnych amigowców. :)


wolfenstein 3D
20.01.2022 11:06, autor: Cat

Dzięki serdeczne.


wolfenstein 3D
19.01.2022 18:36, autor: Wankowicz

Mam całe archiwum z muzyką itp itd. Odezwij się na priva to się podzielę *.lha.


wolfenstein 3D
19.01.2022 18:12, autor: Ponki1986

Ja również nie potrafiłem dojść z tym wszystkim do ładu. Jeżeli już udało mi się uruchomić grę, to zamiast poprawnego obrazu ujrzałem jakieś artefakty. Ostatecznie grę pozyskałem z obrazu CoffinOS.


wolfenstein 3D
19.01.2022 17:16, autor: Cat

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić krok po kroku jak przygotować wolfensteina 3D do odpalenia na swojej A4000? Ściągnąłem z Aminetu AmiWolf, ale wymiękłem na tych wszystkich repakach paczek, wyjmowaniu plików dźwiękowych, DOOM sound library, itp... Jest gdzieś jakaś szczegółowa lista konkretnych kroków z linkami do DZIAŁAJĄCYCH niezbędnych narzędzi, bo prawdę mówiąc nie udało mi się znaleźć? A może ktoś już tę katorgę sam skutecznie przeszedł i podzieliłby się gotową i działającą z dźwiękiem paczką na 68k AGA/RTG? Odwdzięczę się działającą i kompletną paczką ADooma, bo tu jakoś w miarę poszło skutecznie...


Porozmawiajmy o ośmiobitowcach (znowu) - strona 2
15.11.2021 15:38, autor: ZbyniuR

Co do sensowności porównywania pewnych kompów. Wiadomo że innych umiejętności oczekujemy od komputera biurowego niż od konsoli do gier i porównywanie ich jest jak zastanawianie sie co jest lepsze kanapka czy nożyczki? Jedno nie zastąpi drugiego. I nie ma nad czym debatować. Również porównywanie maszyn do podobnych celów ale na zupełnie innej półce cenowej nie nastręcza kłopotów, bo komp 2 razy droższy (w tym samym czasie) od innego zwykle jest wyraźnie od niego lepszy, bo w innym przypadku tylko nieznająca się na rzeczy oszukiwana osoba kupiłaby ten słabszy a równie drogi jak ten lepszy, lub ten droższy ale równie słaby jak ten tańszy. Natomiast jest się nad czym zastanawiać przy porównywaniu maszyn do podobnych zastosowań i zbliżonej cenie dostępnych na rynku w tym samym czasie. Choć z okazji sporej uniwersalności tzw komputerów domowych oraz nie zawsze takich samych oczekiwań co do planowanych zastosowań - odpowiedź nie zawsze jest prosta. I w praktyce decyzja zapadała na podstawie famy jaka otaczała i gromadziła fanów pewnych zastosowań do komputerów konkretnej marki, nawet jeśli do alternatywnej maszyny też istniało stosowne oprogramowanie tyle że mniej znane. Jednak jeśli planowane zastosowania u konkretnej osoby są dość wąskie, to dylemat przypomina wybór - kanapka czy nożyczki. A że nie każdy sie potrafi postawić w jej miejscu to fan nożyczek będzie wmawiał fanowi kanapek (lub na odwrót), że głupio wybrał. A jest to dosyć częsty temat dyskusji, i każda strona za najlepszy argument podaje że nie żałuje swojego wyboru, i wierzy że druga strona mówiąc to samo tylko tak mówi, zamiast sie przyznać do błędu. :lol: /| 130XE kosztował tyle co C64, a C128 kosztował dwa razy tyle, do tego nawet z tą tańszą 1541 jednogłowicową stacją kosztował więcej niż /| 520ST. A z tą droższą dwugłowicową 1571 to momentami był droższy od A500. W dodatku w czasie gdy C128 był produkowany telewizory jeszcze nie posiadały wejść RGB, co oznaczało że aby zobaczyć ten nowy tryb graficzny potrzebowałeś kolorowego monitora z RGB, kosztującego tyle co sam C128, albo tańszego ale wtedy zobaczyłeś tylko czarno-biały obraz z luminacji podłączonej jako composit, nawet na kolorowym monitorze bez RGB. To by tłumaczyło czemu powstało dla tego trybu tak mało softu, (po prostu bardzo znikoma ilość posiadaczy C128 by to zobaczyła), ale nie tłumaczy czemu ten komputer aż tak dobrze się sprzedawał. To fenomen reklamy że dostajesz 3 komputery w jednym. :-o Maszyna kompatybilna z dobrze znanymi C64 oraz CPM, plus coś ekstra, brzmiało lepiej niż mało komu znane 520ST lub A1000. ST reklamowano jako lepszy i tańszy od Maka, a Amigę jako komputer dla kreatywnych umysłów, ale co to u licha znaczy? Da sie na tym grać i pisać czy nie? Najwyraźniej brak internetu ułatwiał marketing. ;-) Nieliczne demka z ferią kolorów śmigające skrolakami i sprajtami na C128 w trybie 80-kolumn pokazują że to nie było wolne mimo braku w tym trybie sprzętowych sprajtów, bo MOSiek w 2MHz był całkiem żwawy, w przeciwieństwie do Z80 który przy takim taktowaniu ślimaczył, a właśnie tak był taktowany w C128. Nie dam linków do demek, znajdźcie sobie. :-P C64 miał taką konstrukcję że ani procek ani jego układ grafiki nie potrafił sobie przełączyć bloku pamięci i sięgnąć do RAMdysku, tylko potrzebował dodatkowy scalaczek który potrafił przerzucać dane między podstawowymi 64K RAMu a RAMdyskiem. A w Atarkach takich ograniczeń nie było. W dodatku port rozszerzeń zwykle był już zatkany kartem z turbo, bez którego Komodziarze nie umieli żyć, a który nie był przelotowy aby mu jeszcze RAMu doczepić. Wysoka cena i znikoma ilość softu który go wymagał też nie zachęcały do tego zakupu. Tymczasem Atarowcy mieli tańszy komputerek, a w późniejszych latach także tańszą stację niż Komodorowcy, więc zostało im nieco kaski na eksperymenty z exstra RAMem i to jeszcze zanim cena całego zestawu nasuwała pomysł przesiadki na 16bit. W ankiecie w Magazynie Atari z '93 wyszło że aż 34% polskich Atarowców miała więcej niż 64K mimo że mniej niż połowa z nich miała 130XE. Nie sądzę aby PrinceOfPersia lepiej wyglądał w C128 na VDU, przecież tam są 2 kolory na znaczek, więc mielibyśmy clash color jak na ZX Spectrum, albo trzeba by kombinować z jakimś trybem FLI. Myślę że prościej byłoby na C64 bohatera zrobić ze sprajtów z małych pikselków, ale trzeba by każdą klatkę od nowa narysować, i pewnie zrezygnować z muzyczki i aż tylu klatek w płomyku, żeby sie to w RAMie zmieściło. Choć znając komodziarskich programistów to raczej rozważali jak w tej grze zrobić skroling. :-D Co do SuperCPU to jest przystawka ze 16bitowym prockiem WDC kompatybilnym z MOS, taktowanym aż 20 MHz, i ekstra RAMem od 1 do 16MB. Plus ROM z emulatorem C64. To traktuje oryginalny RAM tak jak karty turbo w Amigach traktują Chip RAM, czyli wrzucają tam tylko to co trzeba wyświetlić. Istnieje też późniejsze lepsze ale niekompatybilne z nim Chameleon64, z FPGA o podobnej mocy, a do tego SID stereo, i odtwarzajka Amigowych MODów, port myszki PS/2, czytnik kart SD, wyjście VGA, i z oryginalnych bebechów to korzysta tylko ze zasilacza, klawiatury i portów joya. Ja bym tego nie nazwał rozszerzeniem, bo C64 jest w tej współczesnej maszynce jak kula u nogi, a nie jak coś co korzysta z rozszerzenia. Ale nie będę tego poglądu bronił jak niepodległości. Jak ktoś twierdzi że wolfenstein albo animacje REU działają na C64 to niech sobie twierdzi. Cenę przemilczę, nie chce mi sie szukać, a fanboy i tak zapłaci każdą. :lol:


ACA1234 vs TF1230
11.10.2021 15:43, autor: Jacques

Np. Prince of Persia 2, Crystal Caliburn, wolfenstein 3D, a Settlers 2 też odpalałem, ale było faktycznie wolno. Ale w jeszcze gorszych warunkach amigowcy grywali w FPS niż SII na 030 ;-) Emulacja Maca na 030/50 z MMU starcza w pełni do użytków i starszych gier, bo do nowszych to w ogóle bez gfx nie podchodź. Widzę różnicę z Warpem :-)


ACA1234 vs TF1230
11.10.2021 12:37, autor: Jacques

Mam obecnie aca1221lc i zastanawiam sięsie od jakiegoś czasu czy nie przejsc na 030. Do wyboru mam 1) tf1230 2) aca1234 3) nic nie kupować tylko używać aca1221lc na 40mhz Jeżeli faktycznie tylko do starych gier (nie 3D) i dem, to ACA1221LC/40 Ci nadal będzie starczać. Gdybyś chciał czegoś więcej (emulacja Maca, instalacja Linuxa obok), używać oprogramowania wymagającego FPU czy bardziej znośnie pograć w amigowe gry 3D czy porty wczesnych z PC (wolfenstein, Doom, Blake Stone, itp), to można by się pokusić o 030, ale "topowe" (pełne 030 z MMU + FPU i 50/56 MHz (Blizzard 1230-IV lub któraś z ACA1230 na 50/56 Mhz). Zmiana tego co masz na na coś "skromnego" z 030 nie ma raczej sensu. Ostatnia aktualizacja: 11.10.2021 12:37:47 przez Jacques


Blood
19.09.2021 20:58, autor: Solo Kazuki

Gra wymiata. Chyba najszybszy doomopodobny port na Amigę. Piszesz o Blood czy czymś innym? Bo jeżeli o Blood to jest on wolniejszy niż Exhumed czy Duke Nukem 3D, nie wspominając o grach na rozbudowanym engine Doom takich jak Heretic, Hexen czy Strife. O samym Doom czy wolfenstein 3D nawet nie wspomnę, bo one u mnie fruwają. Ostatnia aktualizacja: 19.09.2021 20:59:18 przez Solo Kazuki


Dread - pierwsza wersja demonstracyjna - strona 4
09.09.2021 12:58, autor: recedent

Jest masa portów gier, do których "wystarczy dokupić dane" żeby zaczęły działać. Ale nikt nie twierdzi, że np. na MorphOSa zostały wydane gry typu Homeworld, Quake 3, OpenJK: Jedi Academy, Return to Castle wolfenstein, Arx Fatalis itp. itd. Powstały porty, owszem. Nawet działające porty. Ale nie znalazł się wydawca, który by grę wydał. Inaczej jest w przypadku gier od Epic/Runesoft takich jak Robin Hood: Legend of Sherwood albo Knights and Merchants. Te gry z całą pewnością na MorphOSa wydane zostały. Ostatnia aktualizacja: 09.09.2021 12:59:33 przez recedent


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 9
08.09.2021 15:23, autor: Maffi

mi się wydaje że to jest bardziej demo silnika niż demo własciwej gry , bo w moim odczuciu to gry tutaj jako takiej jeszcze nie ma (postacie przeciwników praktycznie sie nie ruszają i ich eksterminacja jest banalna niezaleznie od stopnia trudnosci) Ja to mam nadzieje, że w finalnej wersji będzie animacja poruszania się (chodu) czyli ruchy góra dół i ruchy broni na boki - czyli jak w doom. Bez tego to jedyne skojarzenie to wolfenstein.


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 9
07.09.2021 21:58, autor: Azakiel

Odpaliłem u siebie na A600 z pamięcią FAST i jest naprawdę FAST Na początku byłem sceptyczny, pomny wielu doświadczeń z szumnymi zapowiedziami, pięknymi screenami i ślicznymi materiałami video a konfrontacjią z rzeczywistością, a tu "kupa" -już nie pamiętam kiedy ostatnio się tak pozytywnie rozczarowałem jest naprawdę SUPER OKOKOK Jest płynnie i naprawdę przyjemnie, znacznie płynniej niż wolfenstein na STE ok, racja Game play też jest ciekawy i wciągający- chce się grać. Np po odnalezieniu nowej broni, poczułem się jak bym grał pierwszy raz w Dooma lub Cytadelę, czyli "oo ciekawe jak to działa?- sprawdźmy!" OK Teraz "tylko" stworzyć wciągające lewele (ja preferuję więcej strzelania niż chodzenia) i mamy hicior! Ewentualnie jakiś mroczny modek dla ucha, dla bardziej wyśrubowanych konfiguracji sprzętowychok, racja Jeszcze raz BRAWO mi się wydaje że to jest bardziej demo silnika niż demo własciwej gry , bo w moim odczuciu to gry tutaj jako takiej jeszcze nie ma (postacie przeciwników praktycznie sie nie ruszają i ich eksterminacja jest banalna niezaleznie od stopnia trudnosci)


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 8
07.09.2021 10:38, autor: BULI

Odpaliłem u siebie na A600 z pamięcią FAST i jest naprawdę FAST :shock: Na początku byłem sceptyczny, pomny wielu doświadczeń z szumnymi zapowiedziami, pięknymi screenami i ślicznymi materiałami video a konfrontacjią z rzeczywistością, a tu "kupa" -już nie pamiętam kiedy ostatnio się tak pozytywnie rozczarowałem jest naprawdę SUPER :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Jest płynnie i naprawdę przyjemnie, znacznie płynniej niż wolfenstein na STE :tak: Game play też jest ciekawy i wciągający- chce się grać. Np po odnalezieniu nowej broni, poczułem się jak bym grał pierwszy raz w Dooma lub Cytadelę, czyli "oo ciekawe jak to działa?- sprawdźmy!" :thumbsup: Teraz "tylko" stworzyć wciągające lewele (ja preferuję więcej strzelania niż chodzenia) i mamy hicior! Ewentualnie jakiś mroczny modek dla ucha, dla bardziej wyśrubowanych konfiguracji sprzętowych:tak: Jeszcze raz BRAWO :thumbsup:


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 8
07.09.2021 09:02, autor: Jacques

Niesamowita robota! Miałbym tylko mały apel do autora, żeby w docelowej wersji było też (przede wszystkim?) klasyczne sterowanie STRZAŁKAMI, CTRL (strzał), ALT (strafe) oraz SHIFT (bieg). Mysz + WSAD jest OK, ale jako opcja, ta generacja gier 3d (wolfenstein, Doom) to zdecydowanie strzałki ;-) Potestowałem na mocno nietargetowej konfiguracji (Warp 1260 ;-) ) i faktycznie bez S-S, original chipset i z wyłączonym cache nadal nie ma dźwięku. To tylko demo, ale fajnie jakby dało się to poprawić w kolejnym lub wersji finalnej. Wkrótce odpalę na A500+, dzięki! :thumbsup:


Shapeshifter artefakty w grach 3D pod Vampire P96
23.08.2021 19:27, autor: Maffi

Witam, mam problem z grami 3d na Vampire 1200 pod shapeshifterem na sterowniku graficznym cybergraphics/p96. W grach 3d mam artefakty uniemożliwiające granie. wolfenstein, marathon to samo. Wygląda to tak: link Gry typu warcraft 2 smigaja bez problemu. Testowałem różne sterowniki z aminetu dla kart pod picasso: CardTrickEVD, P96_SVD_14 - efekt ten sam. Bez problemu natomiast działa wszystko po wybraniu Amiga Bitplanes czyli standardowe AGA 256kolorów. Jakiś tips co jeszcze można sprawdzić? Pozostało tylko zreinstalować całego WB z P96 i SAGA. Ostatnia aktualizacja: 23.08.2021 19:29:53 przez Maffi


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 7
23.08.2021 12:32, autor: KK_Altair

Jeden z testerów na grupie FB Commodore Amiga stwierdził, że w nieodległej przyszłości możemy spodziewać się możliwości uruchomienia demonstracyjnego silnika i pochodzenia na własnej Amidze Będzie, będzie. Binarka już jest przygotowana, dokończę release wideo i puszczam. :) Jedna, nie za duża mapa, ale wszystko dopracowane, więc na początek powinno starczyć. Na AGA może być jeszcze szybciej, bo AGA sprzętowo ma taki tryb graficzny na cały ekran, nie trzeba dublować pikseli To dublowanie obecnie to dwie instrukcje Coppera na scanline. Czyli 4 cykle dostępu do szyny, w dodatku robione poza aktywnym obszarem ekranu, gdzie CPU z Copperem się dogadują. TL;DR: Już to jest za free. :) oraz levele posiadające róznice wysokosci Tego się Dread dorobi. Ale chciałem puścić coś grywalnego przed zakopaniem się ponownie w silniku. A jeśli to na 8MHz, to nie mam pytań, w końcu wolfenstein 3D na ST zostanie pogromiony No to nie masz pytań. :) Według KK wersja amigowa na A500 powinna chodzić szybciej niż to co widać na STe . Działa wyczuwalnie szybciej. Chunky 2 planar na Blitterze daje radę, czego zabrakło w STe. Jeżeli to była praca zgłoszona do Game Compo, to wkrótce będzie dostępna Jak najbardziej! :) Razem z wersją Amigową. :)


Nowy materiał na temat klona Doom dla Amigi 500 - strona 6
23.08.2021 10:57, autor: Jacques

WOW! Dla szukających: od 2h 05min. Przy okazji to chyba pierwszy filmik z prawdziwego sprzętu i w dodatku z nową grafiką, wygląda i działa świetnie! A jeśli to na 8MHz, to nie mam pytań, w końcu wolfenstein 3D na ST zostanie pogromiony :-) Ostatnia aktualizacja: 23.08.2021 10:58:07 przez Jacques


[C, RTG] Moje Raycasterowe zabawy, progresy, testy.. - strona 6
20.04.2021 13:29, autor: michal_zukowski

Nie wiem czy ci się to wpasuje w twój engine, ale na PhilipsCDI zrobili fajny motyw: https://cdii.blogspot.com/2021/04/in-end-wolfenstein-3d-ran-too-slow-on.html generują dolną połowę sciany sciany, a górę tylko kopiują. Oczywiście pasuje to tylko dla tekstur powtarzalnych i nie na całą scianę, ale pewnie mogloby dac duze przyspieszenie.


NG garść pytań - strona 2
28.03.2021 17:22, autor: Amig_OS

@luk I będzie tak jak z Return to Castle wolfenstein z podrasowaną grafiką - też miał lepiej wyglądać bo niby korzystał z jakichś dobrodziejstw graficznych AmigaOS4 a wyszło jak zwykle, czyli w ogóle nie przypominał ulepszonej wersji pod PC... ========================== RECEDENT porównywał obrazki z wersji 2020 vs 2015Beta W sprawie tego portu wypowiedział się autor wersji PC w ostatnim wątku na PPA. HunoPPC nie mógł zrobić najnowszej wersji bo autor nie udostępnił takich żródeł. Udostępnił kod starszej wersji (wersji beta z 2015) - która tak właśnie wygląda. ---- Copy & Paste ---- [#33] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC? 30.06.2020 13:05 https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/40786/czemu-rtcw-reborn-amigaos4-nie-przypomina-wersji-pc/2#m690620 RessProject W odpowiedzi na #1 Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości. Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC. Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015) na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego ;-) Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej. --- End --- Ostatnia aktualizacja: 28.03.2021 17:32:59 przez Amig_OS


NG garść pytań - strona 2
28.03.2021 16:44, autor: luk

I będzie tak jak z Return to Castle wolfenstein z podrasowaną grafiką - też miał lepiej wyglądać bo niby korzystał z jakichś dobrodziejstw graficznych AmigaOS4 a wyszło jak zwykle, czyli w ogóle nie przypominał ulepszonej wersji pod PC...


[C, RTG] Moje Raycasterowe zabawy, progresy, testy.. - strona 4
17.03.2021 16:02, autor: kiero

Pewnie tyle ile szerokość ekranu. Ale serio, algorytm jest banalny. Tego używał wolfenstein i działał wystarczająco szybko.


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 43
27.01.2021 09:38, autor: Jacques

A tak na marginesie to chyba powinniśmy się cieszyć że ta klątwa nie przeszłą na użytkowników... chociaż czasem mam wrażenie że u niektórych jakaś martwica mózgu to następuje... Faktycznie czasem można odnieść takie wrażenie, np. gdy ktoś pisze, że Alien vs Predator na Jaguara wygląda "w sumie gorzej niż wolfenstein 3D" ;-) Także może niech się każdy skupi na samokrytyce, a nie na wystawianiu laurki ogółowi. Ostatnia aktualizacja: 27.01.2021 09:38:40 przez Jacques


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 41
26.01.2021 09:21, autor: Jacques

. Hicior z Jaguara czyli Aliens vs Predator wygląda w sumie gorzej niż wolfenstein 3d i jeszcze w sumie klatkuje. Inne gry 3d to albo z kresek albo wypełnianych nieoteksturowanych poligonów a'la Star Fox z SNESa Twoje "w sumie" chyba zbyt luźno traktuje stan faktyczny. No rzeczywiście wygląda gorzej niż wolfenstein 3D? A może W Wolfie były podłogi i sufity? Żeby nie było, proszę, wolfenstein w wersji nawet na samego Jaguara: No rzeczywiście "lepszy" od AvP :lol: A, no i Doom z Twoich kresek czy nieoteksturowanych poligonów: Wypisywać takie rzeczy w 2021 roku, gdzie bez sprzętu można każdą tezę zweryfikować naprawdę nie przystoi ;-) Cieniowane wektorówki były, ale ich się akurat uczepić to tak jak Akiry z CD32. Fakt jest taki, że na początek rewolucji 3D Atari Jaguar był w stanie pociągnąć fajne gry, a CD32 nie. A że ilość tytułów była ograniczona, cóż zrobić, Atari było bogami marketingu jak Commodore ;-) A co do "zemsty Amigi na PC", to było z przymrużeniem oka, wydawało mi się to oczywiste ;-) ;-) ;-) Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 09:26:07 przez Jacques


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 41
26.01.2021 08:36, autor: abcdef

No było więcej 3D niż na CD32 więc nie wiem co to za zarzut ;) A AvP de facto tak samo plaskaty jak doom (który też na jaguara wyszedł, i wolfenstein 3d) jedyne 3D to otoczenie i też tak średnio. A konsolek sprzedano 250 tysięcy. Mało, ale jak wygląda sprzedaż CD32? Jeszcze mniej. Mi chodziło tylko o to, że jak najbardziej potrzebny był nowy, mocny koprocesor.


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 41
26.01.2021 08:01, autor: XoR

To czego oczekiwano bardziej to coś w stylu Tom&Jerry z Jaguara - coś co rzeczywiście możliwości będzie miało zdecydowanie większe, a w razie czego uciągnie też jakoś 3D. 3d w jaguarze to była taka sama ściema jak 64-bit :lol: Możliwości jak na sprzęt 2d były ok ale 3d to raczej tam nie było a jak było to się bardzo przez developerami gier ukryło. Hicior z Jaguara czyli Aliens vs Predator wygląda w sumie gorzej niż wolfenstein 3d i jeszcze w sumie klatkuje. Inne gry 3d to albo z kresek albo wypełnianych nieoteksturowanych poligonów a'la Star Fox z SNESa Gdyby Amiga 1200 miała takie układy to zapewne więcej by z nich przez lata wyciśnięto ale lepszym (i bardziej dostępnym) rozwiązaniem by było dodać to samo DSP co miał Falcon.


Doom 3 - pierwsza wersja alpha - strona 2
06.01.2021 22:53, autor: Amig_OS

Jest odpowiedź autora (PC) MODU REBORN dlaczego wersja PC jest inna od Amigowej. Amigowa wersja źródeł którą miał HunoPPC to "beta z 2015"- na filmikach z PC jest w najnowszej dostępnej wersji. Logiczne, że się różnią - nie można ich porównywać a co dopiero robić komuś zarzuty. W galerii widać, że wersja PC (Beta 2015) ma takie same lokacje i tekstury jak ta od HunoPPC Amiga (Beta 2015). Prosektorium wygląda tak samo ubogo - np. kafelki na podłodze. http://wolfenstein4ever.de/index.php/news/return-to-castle-wolfenstein/rtcw-mods/item/1470-rtcw-remake-mod-beta-1-0 ======= Copy & Paste ======= https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/40786/czemu-rtcw-reborn-amigaos4-nie-przypomina-wersji-pc/2#m690620 RessProject 30.06.2020 13:05 W odpowiedzi na #1 Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości. Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC. Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015)[/b] na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego ;-) Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej. ======= End ======= Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 23:10:40 przez Amig_OS


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 25
06.01.2021 06:44, autor: ingenic

No złom po prostu :) No, ale żeby nie być gołosłownym i poza powyższymi wadami to trzeba dodać, że w tym samym roku premierę miał Acorn Archimedes A3010: link Oparty o 12Mhz CPU RISC i w tej samej cenie co A1200. Ramu mniej, ale na płycie posiadał gniazda ZIP do rozbudowy. Paleta kolorów uboższa od AGA, ale 256 w VGA obsługiwał. No i tak wolfenstein 3D działa bez łaski :) Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 06:55:30 przez ingenic


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 22
05.01.2021 04:19, autor: selur

"Lepiej byłoby sprzedać A1200, dołożyć i kupić 386." MISZCZU geniuszu, kolega ktory mial 386 przychodzil do mnie grac na Amidze 500 !!! :lol4: p.s. Jedyna gre ktora ogrywalismy na jego boskim PC byl wolfenstein 3D na czarno-bialym monitorze z pierdzacymi dzwiekami z plyty glownej TADDAAAA I byl to jedyny gosc z 386, ktorego w tamtych czasach znalem :tak: Ostatnia aktualizacja: 05.01.2021 04:21:53 przez selur


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 18
03.01.2021 07:02, autor: ingenic

W swoim zabytkowym 286 12Mhz mam grafikę Trident 8900C VGA z 256kb pamięci i taki wolfenstein 3D wyświetla się poprawnie, ale przyznam że nie sprawdziłem trybów graficznych w Windows 3.11


A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę? - strona 11
30.12.2020 01:13, autor: trOLLO

Amiga sprzętowo mogła stawać w szranki z wczesnymi PC VGA, lub PlayStation I Mimo iż uwielbiam swoją Amigę 1200 napiszę, że nie mogła. wg Bajtka z listopada 1993 roku, zestaw A1200 + 60 MB HDD + monitor 1084S to koszt ok 20 mln zł . W zbliżonej cenie można było kupić 386DX 40 MHz z dyskiem 130 MB ( 4 MB Ram i karta SVGA 1 MB monitor SVGA Color) i teraz porównanie dwóch ( moich ulubionych ) gier z tamtego okresu: Syndicate - cóż, tutaj nie ma co porównywać. Wersja PC ma lepszy dźwięk, animacje, więcej modeli ( różne auta itd ). Wersja Amigowa jest po prostu słaba . UFO Enemy Unknown - wersja dla Amigi AGA wygląda biednie w porównaniu do tego co jest na PC. Brak animacji, brak "gry świateł" powolne działanie itd. Włóż do A1200 kartę z 060-66MHz i dalej nie będziesz miał tej prędkości i tej grafiki co UFO na 386. Smutne ale prawdziwe . Wing Commander - wersja ECS to porażka, a wersja AGA istnieje tylko dla CD32 ( z tego co wiem ) i jest totalnie niegrywalna. Tnie się niemiłosiernie na "gołej CD32", a po dołożeniu Fast Ram chodzi dobrze, ale kolory są skaszanione więc i tak grać się nie da. Wiem bo mam oryginał i na CD32 z FAST Ram nie da się w to grać, muszę wyłączyć rozszerzenie. Pomijam już fakt, że PC dostał też Wing Commander II, którego na Amidze nie uświadczysz. Dodatkowo, taki Playstation 1 ma Wing Commander IV ze wszystkimi wstawkami FMV itd, czego żadna Amiga z tamtego okresu nie udźwignie. W 1994 PC bawił się już w programy typu Corel Draw, których też raczej nie było na Amidze, plus gry typu wolfenstein 3D itd. Co do Dooma to mamy kilka, których nie musimy się wstydzić, jak Breathless, Gloom czy Alien Breed 3D. Gloom lub Alien Breed 3D wyglądają żałośnie przy DOOM, nie ta liga. Uwielbiam Gloom deluxe ale raczej nie powiedziałbym, że jest lepszy lub porównywalny graficznie Doom. Zresztą, Gloom na gołej A1200 to porażka, a Doom na 386 DX się odpali więc i tu Amiga troszkę jakby przegrywa . Dlatego nie rzucałbym tak słów. Owszem Amiga 1200 była fajna, ale na pewno nie była nie wiadomo jakim cudem. Była dobrym komputerem ze średniej półki z doskonałym jak na tamte czasy systemem.


Amiga silna grami czyli mit, w który (prawie) uwierzyłem...
20.11.2020 11:55, autor: Pootas1985

Sam nie wiem co myśleć o tym artykule, większość to jest jednak ból anusa autora że mu ulubione symulatory nie chodziły na amidze płynnie, tak to widzę. Ja miałem amigę 500 rozszerzoną do 1mb czyli najpopopularniejszą odmianę, ojciec odkupił od kolegi z pracy dla mnie czyli 1992 roku 8 letniego dzieciaka i po przesiadce z atari 65xe to był niesamowity efekt wow jaki w życiu przeżyłem tylko kilkakrotnie ostatnio chyba przy ps2. Dla mnie to była(i jest) niesamowita maszynka do gier i taką będzie. Nie rozumiałem wtedy amigowców i tej pogoni za doomem(też uważam że to kiepska gra, tak samo jak wolfenstein czy pierwszy quake, dla mnie dobrym fpsem to był dopiero duke nukem 3d) i też mnie tyłek boli że przestano wtedy wydawać normalne gry 2d tylko zaczęto robić te potworki 3d gdy nawet jako dzieciak widziałem że to nie ma najmniejszego sensu. Za to doskonale pamiętam wersję alien breed tower assault która oprawą zachwyca mnie do dziś i żałuję że zamiast wyciskać ostatnie soki w grach 2d szło się w to 3d skazane na amidze z góry na niepowodzenie. Po latach jak się wziąłem za emulację to zacząłem też czytać o historii, pod winuae pobawiłem się workbenchem, poczytałem co można było zrobić za pomocą genlocka i że amigi były bardzo popularne w osiedlowych telewizjach czy kablówkach, tak więc kto chciał brać amigę do gier to kupował 500tkę, kto chciał do poważnych zastosowań to brał 1200 albo i coś mocniejszego z odpowiednim osprzętem i też był zadowolony. Amiga to takie bardzo dziwne połączenie konsoli do gier i pełnoprawnego komputera i to udane połączenie które chyba w historii się już więcej nie powtórzyło. I amiga była(i będzie) silna w grach tylko po prostu do pewnego czasu tylko no i raczej były to gry 2d niż 3d ale amiga nie była robiona z myślą o 3d.


Ciekawe gry dla MorphOS
22.10.2020 18:26, autor: luk

Nie zdążyłem z edycją więc dodam jeszcze, że moje gry w które pogrywałem teraz lub kiedyś pod MorphOS to także wspomniane wyżej Return to Castle wolfenstein oraz Fortis. Fajnie, że Fortis znowu będzie działał pod nowym MorphOS:) Jeśli chodzi o resztę grania to lubię sobie wrzucić coś z UAE np Slam Tilt lub Roadkill - może nie ma to za dużo wspólnego z samym MorphOSem ale jednak fajnie sobie uruchomić takie retro pod amigowym systemem "nowej generacji" :) Amazing Voxel Bird Saga o której wspomina Recedent jest świetne, taka perełka i to dosyć aktualna, więc jak najbardziej warta pokazania!


Ciekawe gry dla MorphOS
19.10.2020 20:04, autor: recedent

Jeśli chodzi o gry "odtwórcze" to masz masę fajnych gier pod ScummVM: - The Curse of Monkey Island - Full Throttle - Sam&Max Hit the Road Z "oryginalnych" pokazałbym z pewnością Fortis :) Może i jest prosta, ale ma bardzo fajną oprawę audiowizualną i wystarczy pokazać 10-sekundową migawkę żeby wszyscy wiedzieli o co w grze chodzi. Poza tym - sporo fajnych portów typu Homeworld (polecam), Freespace, OpenJK: Jedi Outcast i Jedi Academy, Return to Castle wolfenstein, Frogatto and Friends (bardzo fajna platformówka), możesz pokazać MiniSluga, Giana's Return, Aquaria, xMoto, OpenTTD, Freeciv, OpenTyrian (koniecznie!), Hurrican (absolutnie!), jest też parę fajnych gier logicznych, np Hex-a-hop. Jest z czego wybierać.


Ciekawe gry dla MorphOS
19.10.2020 19:28, autor: Krashan

To mają być gry, które ostatnio wyszły, czy w ogóle? Bo jeśli to drugie, to obowiązkowo Return To Castle wolfenstein. Chociaż to też port. Ale zawsze to lepiej wygląda, niż Quake. ;-)


Shadow of Sergoth - wersja demonstracyjna
20.09.2020 09:41, autor: Solo Kazuki

O ile zazwyczaj staram się unikać krytyki, o tyle tutaj niemile zaskoczyły mnie wymagania. Według tego co piszą niektórzy nawet na 030 animacja, którą zaleca się wyłączyć na słabszych sprzętach, wciąż słabo działa. Toż to ostatnio tak burzliwie poruszane gry wolfenstein 3D czy Doom się zadowolą, a animacja w tej grze nie... :lol:


Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi? - strona 3
17.09.2020 12:29, autor: Jacques

Nie wiem ile dokładnie FPS, ale wolfenstein 3D jest całkiem płynny na 286/16 z kartą VGA ISA.


Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
01.09.2020 10:31, autor: ingenic

Tak samo uważam. wolfenstein 3D to klasyk, grywalny, klimatyczny. Nawet dziś niezła grywalność. Powstało nawet wiele wariacji Wolfa3D na PC w pełnym 3D z lepszą grafiką. Jeden z lepszych Wolfram: A Cytadela sprawia wrażenie amatorszczyzny.


Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
01.09.2020 09:45, autor: Jacques

To panowie kto podejmnie rękawice i pokaże że da sie to zrobić na amidze? Ja nie umiem wiec odpadam szeroki uśmiech ale powinno byc łatwo gdyż działa to na 68k. Idąc śladem konwersji dla Atari http://www.atarimania.com/game-atari-st-wolfenstein-3d_28676.html , w stopce znajduje się następujący kontakt: For any requests regarding wolfenstein 3D, especially bugreports contact me via eml: ray@tscc.de irc: ircnet server -> #atariscne -> ray-tscc www: http://ray.tscc.de https://ray.tscc.de/ Może sam Ray lub grupa TSCC zechcieliby udostępnić źródła 68k z Atari? Ostatnia aktualizacja: 01.09.2020 09:45:48 przez Jacques


Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
31.08.2020 10:52, autor: Jacques

ST/STE nie ma Fastu, 4MB ST-RAM to jak amigowy Chip. Nic się nie zmieniło, tutaj znajdziesz oryginalne readme: http://www.atarimania.com/game-atari-st-wolfenstein-3d_28676.html Z tego co kojarzę, wersja "HDD Adapted" Putnika ma coś tam okrojone w przypadku 2MB, nie wiem czy nie chodziło o jakieś save'y. Ostatnia aktualizacja: 31.08.2020 10:53:38 przez Jacques


Wolf 3D na A500 - czemu nie ma, skoro byle Atari ST to potrafi?
31.08.2020 10:23, autor: Jacques

To akurat nieprawda, działa na co najmniej ST (niekoniecznie STE) z 2 MB: wolfenstein 3D requires an Atari (Mega) ST(e)/TT 030 or Falcon030 system with at least 2MB of memory and a color monitor, both RGB and VGA being supported. A Mega STe or a faster machine is preferred for the high detail mode. :thumbsup:


Czemu powstał Doom na SNES, a na Amigę już nie? - strona 8
19.08.2020 10:59, autor: XoR

Do tej listy dodałbym jeszcze pierwsze spotkanie z akceleracją 3D w postaci 3Dfx Voodoo - wrażenie po odpaleniu Turoka, Quake, Tomb Raidera i wielu innych gier pod Glide to było niesamowite i niezapomniane wrażenie. Mnie to chyba Voodoo effect ominął bo ja widziałem że te pierwsze gry w ogóle nie wyglądały dobrze z bilinearnym filtrowaniem i gdzie się tylko dało to je wyłączałem. GlQuake to w ogóle miał skopane oświetlenie https://www.quaddicted.com/webarchive/www.quaddicted.com/software-vs-glquake/software-vs-glquake-overbright-lighting/ Też tekstury jak były niekwadratowe to domyślnie wszystkie gry na silniku Quake'a I/II zmniejszały do najmniejszego kwadratowego rozmiaru np. 64x96 do 64x64. Na szczęście dało się to w konsoli wymusić aby zmieniał do większego rozmiaru co wraz z ustawieniem GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR dawało dobry rezultat. Oczywiście GlQuake przez overbright był paskudny ale potem były już dużo lepsze porty. Co do innych gier to nie jestem pewny ale zapewne problem z degradowaniem tekstur też był. Faktyczne wrażenie to zrobił na mnie najbardziej wygląd na Voodoo ale nowszych gier takich jak Unreal (Tournament), Quake 3, DeusEx, wolfenstein nowy itp. a wcześniejsze gry jeszcze z software to tak na dwoje babka wróżyła. No rozdzielczość i wydajność wyższa to na pewno i brak 8-bit bandingu był na duży plus ale nie było to coś co bym nazwał wielkim wrażeniem... no na pewno tych rozmytych tekstur prędko nie zapomnę i dopiero (mam nadzieję...) ziemia je ze mnie je wyciągnie :lol: Zdecydowanie większe wrażenie zrobiła na mnie technologia Pixel Shader, szczególnie jak się rozkręciła przy DirectX 9.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC? - strona 2
30.06.2020 13:05, autor: RessProject

Witam. Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości. Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC. Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015) na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego ;-) Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej.


Cytadela, Cytadela - Bawi, uczy, onieśmiela.
23.04.2020 19:41, autor: Hexmage960

Pamiętaj o zasadniczej rzeczy - Cytadela powstała dla Amigi 500 z procesorem 68000 (odpowiednik 80086). Graficznie wygląda nie najgorzej. Z Doomem i wolfenstein 3D należy tylko porównywać produkcje dla 68020 wzwyż (80286 wzwyż). I tutaj Gloom, czy Genetic Species prezentują się nieźle jako Wolf3D, natomiast The Killing Grounds, Breathless można porównywać z Doomem. Jeśli chodzi o takie atrakcje, jak ruchome ściany, drzwi, windy to te rzeczy Amigowe Doomy posiadają. Pan Carmack zrobił kapitalny engine Dooma, jednak ja doceniam również ludzi za Amigowymi Doomami, jak Andy Clitheroe, czy Mark Sibly. TKG w kilku miejscach przewyższa Dooma. Są efekty świetlne, różne bronie (możliwość dodawania własnych). I małe wymagania: 68020+ dla małej rozdzielczości 2x2, 4 MB FAST RAM dla dużej 1x1. Patrząc na Doomy trzeba wziąć pod rozwagę różne aspekty, a nie wrzucać do jednego wora. Pecety rozwinęły się - 80386, 80486, Pentium (co w Amidze tylko w dużych, niedostępnych modelach) i możliwe były nowe efekty. Co nie oznacza, że Amigowe Doomy są po równo słabe. Amigowki koderzy robili dobre efekty, a sama Amiga dawała radę.


Amiga NG - zew ludu - strona 3
13.02.2020 09:01, autor: teh_KaiN

no, ja np. na Amidze gram na padach z megadrive'a bo joysticki są dla mnie nieużywalne. Zresztą dżoje są do dzisiaj, tyle że się zreinkarnowały jako bardziej wygodne analogi na padach. Za to tradycyjny, cyfrowy krzyżak już od ładnych paru lat przestał być używany do poruszania się, a przeważnie działa jako szybki inwentarz. No ale, gier gdzie trzeba robić skoki perfekcyjne co do piksela jest mniej, to i nie jest potrzebne precyzyjne sterowanie. ;) Co do retro młodszego pokolenia to chyba mogę zabrać głos jako jeden z młodszych. Amigę miałem za młodu zaledwie parę miesięcy i zyskałem do niej większy sentyment niż do innych sprzętów, zwłaszcza peceta. Bo ten w młodości był najpierw mocny, ale potem przez brak rozbudowy coraz słabszy na tle tego, czego wymagały coraz to nowsze gry. Co się na niego nakląłem próbując przechodzić Return To Castle wolfenstein w 2fps (10fps jak się patrzyło w podłogę albo w poziomach katakumbowych) to moje. Mam teraz w gratach nawet jakiegoś peceta dellowskiego ze slotem A, ale jakoś mnie nie korci żeby go chociażby podłączyć do kabli, co dopiero włączać. Za to ostatnio trochę wspominam PSXa i czasem mnie nawet korci go włączyć, więc może to tu trzeba szukać nowego retro. ;)


AmiParty 26 - strona 3
09.02.2020 21:32, autor: Jenot

Ufff... powoli dochodzę do siebie. Dziękuję wszystkim, którzy znów przyjechali na dziki wschód, żeby dobrze się bawić. Cieszy kilka nowych twarzy wśród Amigowców. - przepraszam za małą obsuwę przy turnieju IK+ na C64, na szczęście udało się go zakończyć za drugim podejściem, - Stony - dzięki za świetny film, niestety termin prapremiery trochę chybiony bo nie zdążysz się już na Oscara w tym roku załapać, a sądząc po reakcji publiki miałbyś spore szanse. Dla tych co nie byli na Amiparty i nie widzieli - oficjalna premiera za dwa tygodnie na festiwalu Filmoffo, a piosenki z filmu można posłuchać w Radio Lublin i Centrum. - Marxx - dzięki za przygotowanie świetnego pokazu dem na Amidze (zwłaszcza 3D). - Kashinho - to Ty mi dałeś Goteka do zaprogramowania? = gratuluję wszystkim zwycięzcom turniejów, - Jericho - supercpu jest super. wolfenstein na C64 też, muzyka na dwa SIDy również, I jak zwykle - za krótko. Żal się w niedzielę żegnać. Ale... już na początku sierpnia widzimy się znowu - kompoty, muzyka, dema, grafika i takie tam. Więcej informacji wkrótce (regulamin Compos też). A, bym zapomniał - @Vato: 2:45:46 (już Ty wiesz o co chodzi, mam świadków i fotkę, nie było Cię teraz, ćwicz przed sierpniem) ;)


prędkości procesorów a wąskie gardło Chip RAM i AGA - strona 5
02.02.2020 23:26, autor: wali7

Oj świnkamor, tak kochasz to swoje PC, a nawet jego historii nie znasz. VGA powstało jako standard już w 1987, a wcześniej były standardy CGA, EGA i MDA. Plus półoficjalny Hercules. VGA nie powalał paletą, ale generalnie potrafił wygenerować grafikę lepszą niż ECS (o ile pamięci wystarczyło). Na pewno jednak VGA nie obsługiwał 24 bitów. W 1993 olbrzymia większość moich znajomych amigowców zmieniła swoje Amigi na PC. I prawie bez wyjątku były to 386DX 40 MHz. Czy to się nadawało do 3d? wolfenstein i Doom chodziły.... ale jak tylko pojawił się port Dooma na Ami, to na mojej A1200 z 68030 50 MHz chodził zupełnie przyzwoicie. Pewnie bym grał... gdybym lubił gry 3d. No i miał czas na to. Ostatnia aktualizacja: 02.02.2020 23:27:42 przez wali7


Jaka była najlepsza gra wydana w 2019 roku?
27.01.2020 08:02, autor: Solo Kazuki

Wpadało by wspomnieć że na tej liście nie uwzględniłem niektórych portów (np Exult czy AmiDuke) ponieważ są to inne wersje istniejących już wcześniej portów. Nie są to nawet modyfikacje, gdyż nic nie zmieniają w samej rozgrywce. Jednak gdyby je liczyć to by było: 37. AmiDuke (Duke Nukem 3D) 38. AmiWolf (wolfenstein 3D) 39. Berusky (wersja CD32) 40. Descent Rebirth 41. Exult (Ultima VII) 42. Strife 43. The Kiwi’s Tale Nie liczę jednak w ogóle "corocznych" modyfikacji takich jak nowy sezon F1GP czy SWOS... :lol:


Nie Otake Retro walczyłem! - strona 9
23.01.2020 11:11, autor: JakubH

Pamiętam jak często po szkole , lub nawet na przerwach łupaliśmy na Ami w szybkie partyjki w Mortala, Lotusa itd. Pewnego dnia kumpel zaprosił nas do siebie na prezentację "Pieca". Konfiguracji niestety nie pamiętam (zapewne 486 , miał magiczny przycisk TURBO ), ale w pamięć wryły mi się wolfenstein 3D, Doom, X-Wing, Tie Fighter, wtedy rozwalało nam to mózgi ;-) Z Amigi oczywiście nie zrezygnowałem, przeskoczyłem potem na PSX, po drodze jeszcze wkradł się SNES. Fajne czasy i wspomnienia :-D


Nie Otake Retro walczyłem! - strona 9
23.01.2020 10:13, autor: UJP

Bo to wolfenstein 3D o którym też była mowa i nic nowego nie wnosi poza innymi teksturami i mapami, a powstał w tym samym roku co Doom Ostatnia aktualizacja: 23.01.2020 10:16:13 przez UJP


Nie Otake Retro walczyłem! - strona 9
23.01.2020 09:14, autor: misiek2

Mam podobne zdanie. Wśród moich znajomych ci którzy nie mieli jeszcze pc zainteresowali się tym sprzętem gdy wyszedł wolfenstein 3D. Gdy pojawił się Doom nastąpiła masowa przesiadka na pc. Wszyscy znajomi mieli już pc, gdy na rynek wchodził Quake, a o Amidze już zapomniano. Jakoś tak się złożyło, że nikt ze znajomych nie miał PSX. Wszyscy poszli w wyścig zbrojeń w konfiguracji pc. Pamiętam, że w tamtych czasach miałem GUSa. Brzmienie i jakość dźwięku wymiatały wszystko co było dostępne na rynku dla przeciętnego człowieka w Polsce tamtych czasów. Reasumując Doom to była gra, która dla niektórych mogła być benchmarkiem, ale była na tyle przełomowa, że wielu zagorzałych maniaków platformy x czy y przesiadło się na pc. Sam fakt, że niektórzy traktowali tę grę jako benchmark raczej promuję tę pozycję. Była punktem odniesienia dla mocy posiadanego sprzętu.


Nie Otake Retro walczyłem! - strona 9
23.01.2020 06:27, autor: Ralpheeck

Zbyniu, to pierwszy raz kiedy nie mogę się z Tobą zgodzić. Z całą sympatią jaką do Ciebie mam postaram się Cie przekonać. Wiadomo że rozmawiamy na amigowej ziemi, ale liczba sprzedanych egzemplarzy ma się nijak do fenomenalności tej gry. Czy wybitnych malarzy poznaje się po tym ile sprzedali obrazów? Oczywiście że nie, i nie znam się ale chyba wręcz przeciwnie. Tak, są gry na tej liście znacznie wyżej, ale o czym to świadczy? Pamiętasz jaki doom miał sposób dystrybucji? Można było kupić wersję pudełkową, ale przypomnij sobie ile był sharewarów i cracków ;) W dodatku wchodzisz na pozycję Doom w Wikipedii na którą się powołujesz i czytasz: Along with its predecessor wolfenstein 3D, Doom helped define the FPS genre and inspired numerous similar games, known as "Doom clones". It is one of the most significant games in video game history, and is frequently cited as one of the greatest games of all time. Konia z rzędem i Rzędzianem, jak znajdziesz mi podobny cytat do gry która jako pierwsza ukazała się na Amidze. Ja wiem że czasami rzeczy kultowe, obrywają jako przereklamowane, walące głównym nurtem, ale skoro mają kult, to członkowie tego kultu za coś to cenią. Wspomniałeś o Gwiezdnych Wojnach wcześniej. Jak czułbys się gdyby przedmówca napisał że jest to tylko ograna do mdłości historyjka jakich wiele, umiejscowiona w próżni kosmicznej w której słychać dźwięki? No i rzuciłby jakiś link do wikipedii z List of highest-grossing films i napisał, że romansidłowy Titanic i Avatar jest wyżej niż najlepiej sprzedający się Star Wars, bo tego z oryginalnego nawet nie ma na liście....Noszsz.... A jednak nigdy nie spotkałem sie z ludzmi przebierającymi się za bohaterów Titanica, i 20 lat po premierze nie zauważam nikogo z koszulką z tego filmu. Co może to oznaczać? Jak wytłumaczysz ten wielopokoleniowy kult Star Wars? Skoro dla Ciebie Doom był benchmarkiem - szanuję, ale gdybys wtedy zagrał w tę kosmiczną technologię na domowym komputerze, albo sprzężył dwa komputery i doświadczył tego multiplayera po praz pierwszy, kiedy grasz przeciw komuś, nie widząc go na tym samym monitorze, to byś tego tak nie ujął. Przecież wszystko można tak obśmiać! Tu wysilę się na parę przykładów: Commodorek? Wiecie czym jest? Prymitywnym komputerkiem z początku lat 80tych, zrobionym po kosztach. Amiga? Efemeryda w świecie komputerów. Dell sprzedał 100 razy więcej komputerów i przynajmniej istnieje. Pink Floyd - Grupą przepalonych narkomanów, którzy na koniec nauczyli się grać, ale grać przestali. Czym są? Ich płyta jest fajną dekoracją na ścianie, niczym innym. Jarocin - Festiwał wyrzutków i narkomanów. Czym był naprawdę? Zbiorowiskiem patologii która była tak pijana i naćpana, że teraz wspomina to jako kultowy festiwal. Książki - makulaturą której nikt nie czyta. Wiecie czym na serio są? Świetną rozpałką jak nie masz nic lepszego. Kobiety - zrzędzące i roszczeniowe istoty a wy za nimi latacie, żenicie się, zakładacie rodziny. Wiecie czym tak naprawdę są? Organizmami które też chodzą do łazienki i puszczają bąki. Matejko - dziadek który malował stare obrazy, i nic innego chyba nie dokonał, bo nie znam innych jego prac, poza malarstwem. Jakoś Z Kolumbem Ameryki nie odkrył i tylko wycieczki oglądają jego obrazy. Kolumb - Nieuk który przeszedł do historii przez przypadek bo odkrył Amerykę, ale szukał Indii. WOŚP - Żebranina na szczytny cel i jakieś dobroduszne zagranie jeden dzień w roku. Ludzie przypinają sobie serduszka aby dać im spokój i poczuć się dobrze że pomagają... Bieszczady - zwyczajne pustkowia, gdzie tak na serio nic nie ma. Po cholerę się tam pchać i łazić. Inna sprawa, po ciul jechac samochodem 100 km, aby połazić po górach? Przecież wszędzie można łazić! Chcesz to po osiedlu sobie chodź, po co jechać w góry! Ferrari - przepłacona marka dla snobów i ludzi z kryzysem wieku średniego, marka która w dodatku sprzedała mniej samochodów niż Deawoo w Polsce Lanosów. A wiecie czym jest takie Ferrari? Ten boski samochód jest zwykłym samochodem! Ma cztery koła, kierownicę, prowadzi się go jak zwyczajny samochód. Mało tego, tak jak normalny samochód trzeba w nim zmieniać olej i wlewać benzynę. Dosłownie, kup sobie Passata i wielkiej róznicy nie ma. Nawet drzwi się otwierają tak samo! Słowo. Przejechałem się czyimś i jakoś spać po nocach mogłem normalnie. No dosłownie wszystko można tak obśmiać. Wyjdę na orignała, ale zapodaj kultową rzecz a ja ją obśmieję dokładnie tym Twoim sposobem.


Diablo (prace w toku) - strona 6
03.12.2019 21:27, autor: BULI

WarpOS odżył, głównie za sprawą sonnet.library. Pojawiło się nieco portów szpili znanych z NG i jak widać to nie koniec... I dobrze. Zgadzam się :tak: Quake III i wolfenstein RTTC robią swoje :thumbsup:


Pixele, piksele - strona 76
20.11.2019 14:52, autor: makarsky

Kiedyś uznałem, że obrócenie monitora o 90 stopni to dobry pomysł by zrobić projekt typu wolfenstein na A500, zero blitów, tylko coper w użyciu. Wadą była jednak potrzebna ilość chipramu :)


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 18:54, autor: MUFA-amigaone-pl

Sorry mój błąd. Założyłem że są to filmy z poprzednika Reborna czyli (Remake MOD), a założyłem tak dlatego że jak wyszedł Reborn na AmigaOS 4, to sam szukałem filmów z wersji PC i bodaj poza jednym krótkim wszystkie inne to były do starszej wersji Remake MOD. Natomiast wersja Early Acces, to jest jednak młodsza a nie starsza odsłona tej gry. Wnioskuję po tym że filmy z tej wersji pojawiły się dopiero w sierpniu tego roku oraz po tym że aby móc mieć do niej dostęp, trzeba zasponsorować autorów na Patreonie (więc wiadomo że wcześniej nie dali by tej gry bez sponsoringu Amigowcom). Tak więc różnicom nie ma się co dziwić, bo to wersja przynajmniej o kilka miesięcy młodsza. Ogólnie to Reborn To Castle wolfenstein, cały czas też się rozwija i wersja 1.0 nie została jeszcze wydana. Jak wyjdzie gotowa wersja 1.0 na PC, a potem gotowa wersja 1.0 na AmigaOS 4 to będzie można porównywać.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 18:36, autor: recedent

Jeśli to nie jest Reborn to czemu jest tak podpisany To jest dokładnie ten sam film, który linkowałem w pierwszym poście. Zamieszczam ponownie: Opisany jako "ReBorn To Castle wolfenstein - Early Access [Classic Mode]". Coś pomylili zamieszczając opis na YouTube?


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 18:33, autor: MUFA-amigaone-pl

Ja tylko dodam, jako że nie miałem już możliwości edycji, że jednak podmieniłem grafikę Reborna na wersję FullHD z nieco rozjaśnionym ekranem. A to dlatego że sam komentując to zdjęcie, użyłem słowa czaszki, podczas gdy w rzeczywistości były to głowy lwów. Teraz więc moja grafika jest czytelniejsza. Natomiast te pstrokate kolory z wersji PC zamieszczane przez Recendetna, to zapewne nie jest aktualna wersja Reborn To Castle wolfenstein, a poprzedniej wersji tego MODa, która zdaje się nawet inaczej się nazywała.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 17:45, autor: MUFA-amigaone-pl

Zrobiłem dzisiaj zrzuty z najnowszych wersji z czerwca 2019, zarówno wersji klasycznej jak i Reborn. Ta to Reborn To Castle wolfenstein A ta poniżej to Return To Castle wolfenstein. Ta poniżej jest w FullHD robiona na X1000, więc teoretycznie powinna mieć przewagę nad wersją Reborn robioną w niższej rozdzielczości na X5000 (robiłem na dwóch kompach, by w miarę dokładnie uchwycić tę samą lokację, a zapomniałem na X5000 podnieść rozdziałki w górę). No cóż mi i nie tylko mi, ale sądząc po komentarzach graczy dla wersji PC, jednak bardziej podoba się Reborn, jeśli ktoś jednak woli bardziej rozmyte tekstury SD i mniej szczegółów to ok. Natomiast nie ma wątpliwości że jednak Reborn na AOS 4 wygląda jak Reborn To Castle wolfenstein, a nie jak Return To Castle wolfenstein. Widać to nie tylko po bardziej szczegółowych teksturach ścian, ale i zmienionych teksturach podłoża, jest też więcej elementów, stolik, regał, czaszki wokół flagi itp. Zatem nie można mówić że Reborn nic nie wnosi. Poza tym ta wersja to nie tylko usprawnienia graficzne, ale zmiany w całym szeregu innych rzeczy , takich jak inteligencja przeciwników, misje itp. Nie zgadzam się również ze zdaniem Hołdysa, jakoby Reborn zadziałał na Pentium III, bo w czasach gdy te komputery były na rynku karty graficzne miały max 128MB. Reborn To Castle wolfenstein to około 5GB nowych tekstur HD, by to obsłużyć potrzeba sporo pamięci GFX (na pewno powyżej 512MB), kiedyś próbowałem grać na AmigaOS pod starszą wersją sterownika (obsługującą max 256MB) i po chwili cała pamięć się zapełniła a ja miałem slideshow poniżej 5fps. Z tego też powodu, ta gra jest poza zasięgiem systemu MorphOS, przynajmniej na obecnym etapie rozwoju sterowników graficznych.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 14:16, autor: recedent

Rozumiem, że Reborn to Castle wolfenstein wygląda inaczej niż na filmie od HugoPPC (autora portu)? Świetnie. Bardzo chcę je zobaczyć. Może nawet wygląda jak Reborn to Castle wolfenstein? Bo póki co jedyny film gdzie go widać wygląda zwyczajnie słabiej od starej wersji RTCW. Dziękuję za Twój wkład w wątek, prosimy innego użytkownika systemu AmigaOS4 i odpowiednio szybkiej karty graficznej (może być sugerowany przez kolegę Radeon R9) o zrobienie zrzutu ekranu bądź nagranie filmu z tej gry. Oczywiście z bieżącej wersji, nie z tego brzydactwa.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 10:45, autor: Amig_OS

1.) Film pochodzi ze strony HunoPPC jest datowany na grudzień 2018 pokazuje wersję 1.3 (czyli bardzo starą). Reborn to castle wolfenstein Amigaos4 1 251 wyświetleń - 3 gru 2018 http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein First EGL_wrap AOS4 25/12/2018 Version 1.3: * Many animations are disabled on renderer (alpha is not validate on internal lib, fix is on the road) * MipMaping not perfect and not loaded by default, i work on. * Shadow is not perfect W.I.P * Many textures and objects are not loaded, problem on shaders, i work on. and other problems and stuffs not included on my lib :-) W.I.P 2). Second EGL_wrap AOS4 03/02/2019 Version 1.51c: ================================= * Activate internal shader (partial actually) * Increase speedup with a texture HD * All cvars-news on this engine : (...) * Opengles 2.0 backend with EGL_wrap and GL4es * OpenAL sound API support (multiple speaker support and better sound quality) * AVI video capture of demos * Much improved console autocompletion * Persistent console history * Colorized terminal output * Optional Ogg Vorbis support * Support for various esoteric operating systems * cl_guid support * HTTP/FTP download redirection (using cURL) * PNG support * Many, many bug fixes for your preasure :-) 3.) Third EGL_wrap AOS4 16/06/2019 Version 1.51d: =============================== * New EGLSDL and EGL_Wrap library lincked * New GL4es library


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 10:04, autor: recedent

Ten wątek nie dotyczy wydajności sprzętu pod AmigaOS4 vs MorphOS. Dotyczy gry RTCW Reborn (albo: Reborn to Castle wolfenstein) i tego jak powinna wyglądać.


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 09:12, autor: recedent

Jak w temacie: Kolega Amig_OS podzielił się z nami filmem z Return to Castle wolfenstein Reborn działającym pod nowoczesnymi kartami graficznymi na AmigaOS4: Szczerze mówiąc - byłem zaskoczony, że gra wygląda tak słabo, chyba nawet gorzej niż oryginalny Return to Castle wolfenstein: Okazuje się jednak, że w wersji na komputery PC gra wygląda tak: Tutaj rzeczywiście grafika wygląda sporo lepiej niż oryginał. Tylko czemu w wersji OS4 tak nie ma? Kolega Amig_OS sugeruje, że film dostępny na internecie jest ze starszej wersji gry, a nowsza wygląda już lepiej - niestety nie znalazłem nowszego filmu niż ten z zeszłego roku. Czy ktoś kto posiada AmigaOS 4.x i kompatybilną z tą grą kartę graficzną i mógłby sprawdzić?


Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
27.10.2019 07:43, autor: Amig_OS

--- Copy & Paste --- Przetestuj coś nowszego: Włóż sobie do maka R9 270X i zrób test: http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein --- End --- Niestety nie otrzymałem od recedenta REBORNA na MorphOS z R9. Otrzymałem link do starego RETURNA. https://youtu.be/xNyLJteiq0c NIE O TO PROSIŁEM.


A-EON ogłasza przejęcie kernela "Exec SG" - strona 3
26.10.2019 14:17, autor: Amig_OS

Nie chodzi o film a o wersje gry. To jest wersja REBORN a nie RETURN i wymaga więcej niż 256 VRAM i obsługuje shadery. ------------------------------------------------ Reborn - return to castlre wolfenstein MODIFIED IDTECH3 ENGINE which allows to make new lighting effects, dynamic shadows, normal maps for textures, specular maps, height maps etc. HD TEXTURES in 1024 and 2048 resolution. HIGH POLY MODELS of weapons, map objects, vehicles, enemies. HIGHT QUALITY SOUNDS. REMAPS - rebuilded original maps with more objects, places and enemies. NEW MAPS/MISSIONS - We'll make new story merged into the original storyline. NEW MENU AND INTERFACE/HUD. And other stuffs, this big project created by this group: Ress Project PL Developers team: Cezary C.Z.R Szydlik - Main developer| scripts| textures| models| sounds| Grzegorz Grego Mirtyński - Secondary developer| remaps| textures| admin of official site Marek Winnicki - Maps Alen Sabanović - Models Ostatnia aktualizacja: 26.10.2019 14:19:30 przez Amig_OS


A-EON ogłasza przejęcie kernela "Exec SG" - strona 3
26.10.2019 14:07, autor: recedent

Nie interesują mnie STAROCIE nie wspierające nowych technologii. Dziwne wyznanie jak na kogoś, kto ma nick Amig_OS. Ale najwyraźniej Steven Solie ma podobne podejście do tematu i dlatego nie w smak mu wypuszczanie kolejnych wersji AmigaOS dla komputerów, które nie mają PCIe. Swoją drogą - jaką NOWSZĄ technologią dysponuje AmigaOne X1000 w stosunku do PowerMaca G5 Dual/Quad Core? Przetestuj coś nowszego: Włóż sobie do maka R9 270X i zrób test: http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein No, powiem Ci szczerze, że słabo ten filmik wygląda. Pozwolisz, że nagram własny i porównamy jakość? Tylko może w osobnym wątku, bo zupełnie odbiegamy od tematu. EDIT: Odnośnie DRUCIARSTWA - założyłem nowy wątek. Ostatnia aktualizacja: 26.10.2019 14:31:41 przez recedent


A-EON ogłasza przejęcie kernela "Exec SG" - strona 3
26.10.2019 13:55, autor: Amig_OS

Skoro BigFoot nie potrafi to Hans za niego nie zrobi. Ludzie mają dość MorphOSowego "DRUCIARSTWA", wiecznego kombinowania, podwiązywania na sznurkach, cieknącego chłodzenia, flaszowania starych kart itp. Ludzie są tym zmęczeni. Nie interesują mnie STAROCIE nie wspierające nowych technologii. Często stare porty gier wymagają PATCHy żeby odsługiwały nowsze karty graficzne, nowsze efekty czy wogóle się uruchamiały. Tak jest RÓWNIEŻ w świecie PC oraz konsol. Przetestuj coś nowszego: Włóż sobie do maka R9 270X i zrób test: http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein Ostatnia aktualizacja: 26.10.2019 14:05:49 przez Amig_OS


Zapowiedzi nowych gier - strona 93
08.09.2019 10:02, autor: AmmigaCDTV

Matko przenajświętsza! To jest wprost cudowne! Taki silnik działający na gołej Amidze, aż mi się wierzyć nie chce. No po prostu szacunek. Już pal licho czy to Doom czy wolfenstein, ważne że 3D. Nie myślałem, że ktoś kiedyś osiągnie taką wydajność i to w dodatku w działającej grze ( na filmiku widać jak strzela do wrogów ).


Retro Na Gazie o Amidze - strona 7
16.07.2019 08:26, autor: RetroBorsuk

Witam z mojego łóżka pełnego wirusów nieznanej choroby z kosmosu, która przykuła mnie do łóżka... W takim razie, żeby umilić sobie i wam czas leżenia bezczynnego zapraszam na kolejny odcinek PRZEGLĄDU GIER NA ATARI ST(E), w którym znajdą się także wzmianki o konwersjach na Amigę, C64 czy oryginałach omawianych gier na automaty arcade. W zestawie przebojów między innymi Moon Patrol, IK+, Flimbo's Quest czy nawet wolfenstein 3D! http://www.retronagazie.eu/nora-przeglad-gier-na-atari-ste-czesc-ii/ Miłej lektury i podzielcie się wrażeniami w komentarzach.


Readon X1650 Pro - strona 8
27.06.2019 16:33, autor: MUFA-amigaone-pl

Pierwotne dwa dema sprzed nastu lat dzialają tylko w multiplayer i są dzisiaj ciężko dostępne. No ale można pobrać nieoficjalne demo o jakże wdzięcznej (no może tutaj nie dla wszystkich) nazwie Hyperion. To demo znajdziesz w kompilacjach RTCW dla AmigaOS 4 tutaj. Rozpakuj archiwum, przekopiuj demo Hyperion.dm_50 do katalogu z grą na Twoim dysku, konkretnie do main/demos po czym wpisz w konsoli: timedemo 1 demo hyperion Dodam że to demo działa w singleplayer. Ostatnia aktualizacja: 27.06.2019 16:35:37 przez MUFA-amigaone-pl


Zapowiedzi nowych gier - strona 81
23.04.2019 09:22, autor: Solo Kazuki

Projekt nowej gry 3D w stylu wolfenstein 3D pod nazwą Cyberwolf.


Kupiliśmy A4000 mainboard ..... hmmmm.... WARP4060.... zaczynamy ? - strona 4
18.03.2019 21:01, autor: BULI

Hmm.. syetem WarpOs został rozpracowany przez magika od Sonnet'a, więc cała robota już jest zrobiona. Źródła są otwarte i dostępne, autor ma wiedzę i jest w stanie pomóc i co najważniejsze!- jest całkiem sporo dobrego oprogramowania pod PPC dla Amigi-> playery DivX, mpeg1/mpeg2/DVD, emulaotry SNES, SMG, MAME (SUPER), PCENGIN psx, no i parę spoko gierek z ostatnimi Quake3 i Return to Castle wolfenstein! :thumbsup: I tutaj, nie było by żadnej kanapki- wszystko- grafa, muza i 68k i PPC były by w jednym kawałku! Takie PPC pomgło by dostać skrzydeł bo nie dusiło by się na pamięci ograniczonej standardem zorro3 przez mostek Mediator! A wprowadzenie ARM jako kolejnego standardu.. pomimo sympatii dla ARM.. myślę, że to nie jest dobry kierunek.


Nowe gry - strona 2
17.03.2019 14:28, autor: Solo Kazuki

Ukazały się wersje 1.31 portów wolfenstein 3D (AmiWolf) i Spear of Destiny (AmiSpear) dla klasyka 68k. AmiSpear (ECS) AmiSpear (AGA) AmiSpear (RTG) AmiWolf (ECS) AmiWolf (AGA) AmiWolf (RTG)


Retro Na Gazie o Amidze - strona 6
09.02.2019 00:36, autor: RetroBorsuk

Dzięki za odpowiedź. Może powinienem napisać - najbardziej zaniedbany spośród popularnych w Polsce sprzętów, bo wiadomo, że są retro maszynki, o których praktycznie żeśmy nie pisali i mało kto w Polsce pisze. Amstrada także za bardzo u nas na stronie nie ma kto opisywać, bo nikt nie ma prawdziwego. A granie na emulcu nie zawsze jest fajne. Może dałbyś się ZbyniuR namówić na przegląd najlepszych gier na Amstrada? Co do ceny ST - to nie jestem specem (nie pamiętam), ale dostępność sprzętu w sklepach była mniejsza i czy czasem nie trzeba było do ST kupić monitora co powodowało podwyżkę ceny całości? Do Amigi mogłem wykorzystać mojego TVka od Atari i C64 i było git. Zresztą celem artka jest przegląd gier, a o samej przyczynie dzięki czemu Amiga wygrała z ST to można by pewnie wiele też napisać. Zresztą jak napisałem, ja zakochałem się w Amidze i po Małej Atarynie to mój drugi najbardziej ulubiony sprzęt. A czas z Amigowymi grami wspominam najmilej (obok salonów arcade). Jacques - pewnie z Gianą jest tak jak piszesz i tu blitter wystarczy. Graliśmy na STE w Gianę i było fajnie. Ogólnie STE to fajna maszynka. A wolfenstein 3D - to jak na specyfikację sprzętu - po prostu wymiata ta konwersja. I masz rację trzeba go umieścić w drugiej części tego przeglądu. Dziękuje za waszą uwagę i pozdrawiam.


Retro Na Gazie o Amidze - strona 6
08.02.2019 17:41, autor: Jacques

Tak tylko nadmienię, że jest wersja Giany ze scrollem nie wymagająca STE, wystarczy ST / Mega ST z blitterem. Mam nadzieję, że w cz. II przeglądu pojawi się wolfenstein 3D na Atari ST :-)


AmigaOne & AmigaOS 4 TOP 30 Games
04.02.2019 22:13, autor: waldiamiga

Ja bym walnął Homeworld, Frogetto, Fortisa... To gdy nie tylko grywalne, ale również atrakcyjne graficznie. Dorzucił bym Arx Libertatis czy coś ze starszych pozycji, np. Robin Hood (Demo) Ze szpili na AmigaOS4.x popatrzył bym (i pewnie zagrał) na "zremasterowaną" wersje Return To Castle wolfenstein od HunoPPC. Ostatnia aktualizacja: 04.02.2019 22:14:01 przez waldiamiga


Zapowiedzi nowych gier - strona 74
17.01.2019 09:56, autor: Solo Kazuki

Return to the Castle wolfenstein dla WarpOS. Pomimo że wymaga mocnego PowerPC, to i tak stało się - RTCW dla klasyka! Edit: W zasadzie powinno być w temacie "nowe gry". W miarę możliwości prosiłbym o przeniesienie do tego wątku. Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 10:01:25 przez Solo Kazuki


Switchworld
28.12.2018 23:16, autor: Leon

Oczywiście nie ma tam wszystkich gier doomopodobnych jak Trapped 3. Na liście jest Speed ale nie ma Boulder dash 3D, jest Phobos ale nie ma nowego silnika dla wolfenstein 4096 ECS, jest Texture Demo 57 zamiast starszego Shade. W magazynie nie ma też wielu gier na silniku Doom/Quake. Jak ktoś ma czas to może sobie na spokojnie przeglądać nie wydane gry w tym wątku nie tylko doomopodobne.


Dwa razy wolniej niż 386 - strona 22
03.12.2018 17:13, autor: jubi

wolfenstein 3D sprzedał się w ciągu pierwszych 12 miesięcy w 100tys. kopii. Do końca 1993 roku sprzedano w sumie 200tys. kopii. Ktoś pisał o Lemmings na Amigę i liczbie pół miliona kopii, nie pamiętam za jaki okres. Może zaczniemy porównywać Amigę z innymi platformami komputerowymi, a nie z konsolami? Przy konsolach to w pierwszej połowie lat 90tych nawet taki hit jak wolfenstein 3D na PC był kroplą. Każdy pecetowiec którego znałem go miał. Jednocześnie pecetów które mogły go odpalić było dziesiątki milionów na rynku. Przy takiej liczbie 100tys oryginałów świadczy tylko o skali piractwa na pececie. I to nie piractwo zabiło Amigę, a pecet, któremu jakimś cudem piractwo nie było straszne. Ostatnia aktualizacja: 03.12.2018 17:15:48 przez jubi


<< < 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 > >>
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem